abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:28:09 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220914579
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Mensen die tegen ontmenselijkende, op industriële schaal, decannialange massaverkrachtingen zijn wegzetten als onderbuik primaten.

Dapper :).

Typisch, maar dapper.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220914584
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Wat vind je van deze quote dan? Ook die mensen vonden het bizar genoeg om dit naar buiten te brengen. Blijkbaar toch echt wel uitzonderlijk.

"Youth courts are normally closed to the press and public. But specialist advisers to the young girls in the three newly revealed cases were so appalled by the sentences they decided to expose the alleged lenient punishments being passed in youth courts for serious sexual offences."
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:30:07 #28
3542 Gia
User under construction
pi_220914600
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:06 schreef Kowloon het volgende:
Ojee, de FOK!ertjes weten het weer eens beter dan een rechter die het dossier kent en oordeelt op basis van de wet en de individuele omstandigheden…

Dit artikel geeft een genuanceerder beeld van de straffen:
[..]

Even opgezocht wat het in principe inhoudt:
quote:
Een Youth Rehabilitation Order (YRO) is de belangrijkste taak- en gedragsstraf voor jongeren tussen de 10 en 17 jaar in het Verenigd Koninkrijk. In plaats van detentie krijgen jongeren hiermee een op maat gemaakt reclasseringsprogramma opgelegd, gericht op herstel, het veranderen van crimineel gedrag en het voorkomen van recidive.
De straf vervangt verschillende oudere jeugdstraffen en wordt door de rechter samengesteld uit een keuzemenu van maximaal 18 verschillende eisen en voorwaarden. De gekozen maatregelen moeten passen bij de ernst van het misdrijf en de specifieke persoonlijke omstandigheden van de jongere.
De rechter kan een YRO opleggen voor een periode tot maximaal drie jaar. Veelvoorkomende voorwaarden binnen de straf zijn:

Supervisie: Verplichte begeleiding en regelmatige gesprekken met een casemanager van de lokale Youth Offending Team (YJS).
Curfew (Avondklok): De jongere moet zich tijdens bepaalde uren op een specifiek adres bevinden, vaak gecontroleerd met een elektronische enkelband.
Onbetaalde arbeid: Jongeren van 16 en 17 jaar kunnen worden verplicht om tussen de 40 en 240 uur onbetaald werk in de gemeenschap te verrichten.
Behandeling: Verplichte deelname aan verslavingszorg (drugs/alcohol) of therapie voor de geestelijke gezondheid.
Programma's en educatie: Deelname aan speciale trainingen die gericht zijn op het inzien en veranderen van crimineel gedrag.
Uitsluiting of verbod: Het niet mogen betreden van bepaalde locaties (exclusion) of het verbod op het uitvoeren van bepaalde activiteiten.

Bij zeer ernstige misdrijven waarbij de jongere anders een celstraf zou krijgen, kan de rechter een zwaardere variant opleggen: de YRO with Intensive Supervision and Surveillance (ISS). Dit is de strengste straf die kan worden gegeven voordat een jongere daadwerkelijk in een jeugdinrichting (detentie) wordt geplaatst
Tja, met een enkelband om zullen ze het de periode van hun straf niet meer doen. Maar daarna kunnen ze weer.

Dit soort straffen kunnen ook in een gesloten internaat. Is m.i. veel beter.
pi_220914608
quote:
He added: “I should avoid criminalising these children unnecessarily and understand the effects of their behaviour and support their reintegration into society” and said that “peer pressure played a large part in what went on”.
Dit kan echt niet. Wanstaltige schoffering van het slachtoffer.
pi_220914639
Die Britten leren dat natuurlijk van ons. Michael P (verkrachtte meerdere vrouwen voor Anne Faber), Joran van der Sloot (zonder Peter R de Vries ermee weggekomen) en we hebben zelfs in de Tweede Kamer een heus iemand bij de PVV die zijn handjes schijnbaar nergens kan thuishouden en waar vrouwen niet meer mee mogen omgaan.

Waren er maar rechtse partijen aan de macht die iets gaven om vrouwenrechten.

P.s: En natuurlijk die kansenparel die geneeskunde studeert in Belgie. Wat is daarmee gebeurt?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:35:42 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220914656
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Ah tuurlijk. Het is stukken geraffineerder. Een goed functionerende rechtsstaat geeft een boete van 26 pond voor dit soort vergrijpen.

Immers, niets primaatachtig aan het groepsverkrachten van minderjarige meisjes.

Het is de onderbuik.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220914665
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:28 schreef Bargehassus het volgende:
Wat vind je van deze quote dan? Ook die mensen vonden het bizar genoeg om dit naar buiten te brengen. Blijkbaar toch echt wel uitzonderlijk.

"Youth courts are normally closed to the press and public. But specialist advisers to the young girls in the three newly revealed cases were so appalled by the sentences they decided to expose the alleged lenient punishments being passed in youth courts for serious sexual offences."
Ja, dat kan natuurlijk. En als de openbaar aanklager het daarmee eens is kan die in hoger beroep gaan, zo te lezen gaat dat ook gebeuren. Maar dat doet niets af aan de absurditeit van de reacties in dit topic.
pi_220914777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:28 schreef HeatWave het volgende:
Dapper :).

Typisch, maar dapper.
Och, ik zie het als mijn plicht als hoog opgeleide en goed geïnformeerde burger. Ik steek graag mijn nek uit om de rechtsstaat te verdedigen. Het is het enige dat het individu enigszins kan beschermen tegen volksmenners en tirannen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:47:13 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220914788
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Och, ik zie het als mijn plicht als hoog opgeleide en goed geïnformeerde burger. Ik steek graag mijn nek uit om de rechtsstaat te verdedigen. Het is het enige dat het individu enigszins kan beschermen tegen volksmenners en tirannen.
Nobel hoor, de slachtoffers zullen je dankbaar zijn :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 17:51:27 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220914828
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Och, ik zie het als mijn plicht als hoog opgeleide en goed geïnformeerde burger. Ik steek graag mijn nek uit om de rechtsstaat te verdedigen. Het is het enige dat het individu enigszins kan beschermen tegen volksmenners en tirannen.
Over de rug van een vijftienjarig meisje dat is verkracht, jij held, wees er maar trots op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220914954
30 pond boete, die jongens hebben wel een zware straf gekregen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:32:09 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220915085
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Ga je schamen. :{w
En nou wieberen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:46:43 #38
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915170
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, ik was daar de topic starter van. The UK on the brink of collapse heette dat. Was niemand het mee eens natuurlijk. Gevalletje BNW zeg maar.

NWS / The UK on the brink of collapse #2
[..]

Zou je niet eens willen vragen of die weer open kan? Ik vond het best interessant om te volgen.

Weet niet in welke mate het ontspoort is. Lijkt me niet onherstelbaar gezien die post van Jippie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:50:14 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220915197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:46 schreef inslagenreuring het volgende:
Zou je niet eens willen vragen of die weer open kan? Ik vond het best interessant om te volgen.

Weet niet in welke mate het ontspoort is. Lijkt me niet onherstelbaar gezien die post van Jippie.
@Jippie Mag dat topic weer open svp?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:55:36 #40
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_220915240
Het zou je kind maar zijn.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:57:53 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220915256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:55 schreef vul_maar_in het volgende:
Het zou je kind maar zijn.
Ja, zo iemand zie je niet zo gauw meer in een AZC werken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:58:47 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220915260
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]
[..]
[..]
Lekker als een primaat je onderbuik volgen, die luxe heeft de rechter niet. En gelukkig maar, een goed functionerende rechtsstaat is van groot belang.
Wat laag deze.
Net zo laag als deze rechter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:59:25 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220915266
Holy fucking shit.

Als vader ga je achter dit tuig aan, kan niet anders. Dit is geen 'recht'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220915317
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:
en we hebben zelfs in de Tweede Kamer een heus iemand bij de PVV die zijn handjes schijnbaar nergens kan thuishouden en waar vrouwen niet meer mee mogen omgaan.


Dion Graus bedoel je zeker?
Deze man is helemaal niet vervolgd of veroordeeld.

Bijna elk topic moet je ook bevuilen met je anti-PVV-plasje, die je ook nog eens verzint...
pi_220915330
quote:
https://www.courthousenew(...)g-teen-rapists-jail/

[..]

However, the sentences provoked a severe backlash, and after several days’ consideration, Attorney General Richard Hermer — the government’s chief legal adviser — decided to refer them to the Court of Appeal in London for potentially being “unduly lenient.”

“There has understandably been a huge amount of public interest, and concern, at this horrific case,” he said in a statement. “I directed my officials to work urgently, to allow me to consider this decision swiftly, and to begin to bring closure to the victims and their families.”

His office added: “The Court of Appeal will now decide whether the sentence imposed was unduly lenient, and whether to increase the existing sentence.”

Prime Minister Keir Starmer told broadcasters Tuesday that this was “clearly the right outcome.”

Saying he found the case “distressing as a politician” and “as a father,” the British leader praised the “courage” of the victims, one of whom spoke out against the sentences in a high-profile interview.

[..]
"Pools are perfect for holding water"
pi_220915545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dion Graus bedoel je zeker?
Deze man is helemaal niet vervolgd of veroordeeld.

Bijna elk topic moet je ook bevuilen met je anti-PVV-plasje, die je ook nog eens verzint...
De man is zo vaak verdachte geweest en het OM heeft expliciet "fouten" gemaakt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:39:44 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De man is zo vaak verdachte geweest en het OM heeft expliciet "fouten" gemaakt.
Geheel offtopic verder.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220915592
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De man is zo vaak verdachte geweest en het OM heeft expliciet "fouten" gemaakt.
Zo he, en nu is het OM corrupt...
Jij durft...
Kun je dat onderbouwen misschien?

:')
pi_220915747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:40 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zo he, en nu is het OM corrupt...
Jij durft...
Kun je dat onderbouwen misschien?

:')
Dat schrijf ik niet.

Ik schrijf dat ze "fouten" hebben gemaakt.
pi_220915774
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Je verdedigt de rechtsstaat niet. Maar de primitieve criminelen die zedenmisdrijven plegen. Onder de banner van de rechtsstaat.
Waar verdedig ik de daders? Ik verdedig de rechtsstaat. Ik heb er vertrouwen in dat een Britse rechter tot een weloverwogen uitspraak komt, passend binnen de kaders van de rechtsstaat. Met die overwegingen hoef je het natuurlijk niet eens te zijn, maar dat verdient een steviger onderbouwing dan “Schande!1!1! :(“.

Kijk eens naar hoe het in Nederland gaat, ik zie kundige rechters die enerzijds rekening houden met de noodzaak tot bestraffen maar anderzijds oog hebben voor de omstandigheden waaronder daders tot hun daden gekomen zijn.

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')