Geef ze dan ook gewoon een buurthuis! Hoe moeilijk kan het zijn!?quote:Camera's in Overvecht opgeblazen met explosieven
Utrecht/Utrecht - Twee gemeentelijke camera's aan de Tigrisdreef in Utrecht zijn vannacht opgeblazen met explosieven. De politie doet onderzoek en roept getuigen op zich te melden.
Rond 00.45 uur kwamen bij de meldkamer meerdere meldingen binnen van een harde knal in de omgeving van de Tigrisdreef. Volgens de politie was de explosie zelfs tot in Maarssen te horen.
Eerdere vernielingen
Agenten die poolshoogte namen, ontdekten dat twee camera's waren vernield. Dat is niet voor het eerst. Op zaterdag 9 mei werden ook al gemeentelijke camera's aan de Tigrisdreef vernield.
Diezelfde avond waren er spanningen rond de Sint-Eustatiusdreef. Een groep jongeren daagde agenten en meerdere auto's gingen in vlammen op. Extra eenheden werden ingezet en agenten stonden in linie om de brandweer af te schermen, die belaagd zou zijn geweest.
De camera's aan de Tigrisdreef moesten de overlast terugdringen. Volgens de gemeente was de straat samen met de Theemsdreef en De Klop een van "de hotspots van overlast en geweldpleging" tijdens de jaarwisseling.
Sporen
De politie heeft vannacht sporen veiliggesteld voor onderzoek. Ook worden camerabeelden uit de omgeving opgevraagd en bekeken.
Mensen die iets hebben gezien of gehoord of beschikken over camerabeelden, wordt gevraagd contact op te nemen met de politie. Anoniem tips doorgeven kan via Meld Misdaad Anoniem.
Gek dat een relletje in Loosdrecht volle dagelijkse aandacht krijgt in de media en er met 'afschuw' wordt gesproken over het geweld naar de me, maar hier niets over te vinden is in diezelfde media terwijl er agenten en brandweer belaagd worden en meerdere auto's in vlammen op gegaan zijn.quote:Eerdere vernielingen
Agenten die poolshoogte namen, ontdekten dat twee camera's waren vernield. Dat is niet voor het eerst. Op zaterdag 9 mei werden ook al gemeentelijke camera's aan de Tigrisdreef vernield.
Diezelfde avond waren er spanningen rond de Sint-Eustatiusdreef. Een groep jongeren daagde agenten en meerdere auto's gingen in vlammen op. Extra eenheden werden ingezet en agenten stonden in linie om de brandweer af te schermen, die belaagd zou zijn geweest.
De camera's aan de Tigrisdreef moesten de overlast terugdringen. Volgens de gemeente was de straat samen met de Theemsdreef en De Klop een van "de hotspots van overlast en geweldpleging" tijdens de jaarwisseling.
"we have put the idiots in charge and wonder why the world has turned stupid"quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
Deze Aarde kan zo mooi zijn, niet soms, maar vrijwel altijd en toch hebben we helaas gekozen om tuig de sfeer te laten bepalen, om stupiditeit en egoïsme te laten regeren.
Dit topic gaat over onrust in de maatschappij. Waarbij rellen steeds vaker voortkomen. Zowel in Overvecht als Loosdrecht.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:11 schreef Tengano het volgende:
Check de OP anders nog even, om te zien waar dit topic over gaat.
Je moet dichter worden.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
Deze Aarde kan zo mooi zijn, niet soms, maar vrijwel altijd en toch hebben we helaas gekozen om tuig de sfeer te laten bepalen, om stupiditeit en egoïsme te laten regeren.
Ach, zie het toch eens van de positieve kant. Nu kan je zusje ook weer overdag verkracht worden. Kan ze ook weer eens op tijd naar bed.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
Deze Aarde kan zo mooi zijn, niet soms, maar vrijwel altijd en toch hebben we helaas gekozen om tuig de sfeer te laten bepalen, om stupiditeit en egoïsme te laten regeren.
Komt allemaal door de Corona, en Israel natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:30 schreef Viesdik het volgende:
Ach, zie het toch eens van de positieve kant. Nu kan je zusje ook weer overdag verkracht worden. Kan ze ook weer eens op tijd naar bed.
@KareldeStoute je had een enorm uitgesproken mening in het topic over Loosdrecht. Wat is hier eigenlijk je mening?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gek dat een relletje in Loosdrecht volle dagelijkse aandacht krijgt in de media en er met 'afschuw' wordt gesproken over het geweld naar de me, maar hier niets over te vinden is in diezelfde media terwijl er agenten en brandweer belaagd worden en meerdere auto's in vlammen op gegaan zijn.
Zal wel aan de groepen 'jongeren' liggen.
We wachten nog steeds op antwoord. Gek genoeg heeft het ventje wel weer de grootste bekken in andere topics op het moment.quote:Op woensdag 27 mei 2026 15:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
@:Kareldestoute je had een enorm uitgesproken mening in het topic over Loosdrecht. Wat is hier eigenlijk je mening?
Voorspelbaar. Straks maar nog een keer taggen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We wachten nog steeds op antwoord. Gek genoeg heeft het ventje wel weer de grootste bekken in andere topics op het moment.
Dat geldt voor die hele extreem linkse kliek. Wegkijken en doodzwijgen is de oplossing. Weer wekenlang een debat voeren over het woord omvolking. Gaap.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We wachten nog steeds op antwoord. Gek genoeg heeft het ventje wel weer de grootste bekken in andere topics op het moment.
Dat is de prijs die we betalen voor het delen, soms vergeten wij wat ons sterk maakt en tja dan laat dat niet zoveel keuze over.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
Deze Aarde kan zo mooi zijn, niet soms, maar vrijwel altijd en toch hebben we helaas gekozen om tuig de sfeer te laten bepalen, om stupiditeit en egoïsme te laten regeren.
Vergeet user @Hexagon nietquote:Op donderdag 28 mei 2026 00:17 schreef Red_85 het volgende:
Stilte, doodse stilte.
Paar weken terug nog de grootste posts over eXtrEEM rEchTs hrurdurudurur voor vuurwerk naar de me door bezorgde blanke dorpelingen.
Dagenlange onrust, aanvallen van hulpdiensten, vandalisme op eigendommen van mensen en staat door 'jongeren':
....
........
. ........ ....
@:KareldeStoute
@:Firuze60
@:Bluesdude
@:Starhopper
@:xpompompomx
Geweld tegen hulpdiensten, right here. Ook niet de eerste keer. Ook tijdens de nieuwjaarsnacht veel voorbeelden van bepaalde 'jongeren'. Waarom dan alleen reageren in een 'extreem rechts' topic? Had verwacht dat jullie hier dan ook als de kippen bij zouden zijn. Net als in het loosdrecht topic om het zooitje te veroordelen.
En zo zijn er nog een hoop.quote:
Huh? Deze vernielingen hebben toch niets met extreemrechts te maken? Althans, dat maak ik uit de nieuwsberichten niet op. Ik denk dat dit jongeren uit de buurt zijn die het niet prettig vinden dat alles wat ze doen op een camera wordt vastgelegd. Je weet nooit wie ooit wat met die beelden zal gaan doen. Ik hoop dat ze een boete krijgen voor vernieling en illegaal vuurwerkbezit en dat ze de camera's terug moeten betalen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 00:17 schreef Red_85 het volgende:
Stilte, doodse stilte.
Paar weken terug nog de grootste posts over eXtrEEM rEchTs hrurdurudurur voor vuurwerk naar de me door bezorgde blanke dorpelingen.
Dagenlange onrust, aanvallen van hulpdiensten, vandalisme op eigendommen van mensen en staat door 'jongeren':
....
........
. ........ ....
@:KareldeStoute
@:Firuze60
@:Bluesdude
@:Starhopper
@:xpompompomx
Geweld tegen hulpdiensten, right here. Ook niet de eerste keer. Ook tijdens de nieuwjaarsnacht veel voorbeelden van bepaalde 'jongeren'. Waarom dan alleen reageren in een 'extreem rechts' topic? Had verwacht dat jullie hier dan ook als de kippen bij zouden zijn. Net als in het loosdrecht topic om het zooitje te veroordelen.
Ha VIESMADquote:Op donderdag 28 mei 2026 00:17 schreef Red_85 het volgende:
Stilte, doodse stilte.
Paar weken terug nog de grootste posts over eXtrEEM rEchTs hrurdurudurur voor vuurwerk naar de me door bezorgde blanke dorpelingen.
Dagenlange onrust, aanvallen van hulpdiensten, vandalisme op eigendommen van mensen en staat door 'jongeren':
....
........
. ........ ....
@:KareldeStoute
@:Firuze60
@:Bluesdude
@:Starhopper
@:xpompompomx
Geweld tegen hulpdiensten, right here. Ook niet de eerste keer. Ook tijdens de nieuwjaarsnacht veel voorbeelden van bepaalde 'jongeren'. Waarom dan alleen reageren in een 'extreem rechts' topic? Had verwacht dat jullie hier dan ook als de kippen bij zouden zijn. Net als in het loosdrecht topic om het zooitje te veroordelen.
Ik ben al voor van alles en nog wat uitgemaakt, maar nog nooit voor Marokkaan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:55 schreef alternatif het volgende:
overvecht
daar wonen toch allemaal marokkanen
Gaat er over dat users hier in het loosdrecht topic de grootste meningen klaar hadden over 'aanvallen van hulpdiensten'. Hier gebeurde dat ook, alleen is het oorverdovend stil.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Huh? Deze vernielingen hebben toch niets met extreemrechts te maken? Althans, dat maak ik uit de nieuwsberichten niet op. Ik denk dat dit jongeren uit de buurt zijn die het niet prettig vinden dat alles wat ze doen op een camera wordt vastgelegd. Je weet nooit wie ooit wat met die beelden zal gaan doen. Ik hoop dat ze een boete krijgen voor vernieling en illegaal vuurwerkbezit en dat ze de camera's terug moeten betalen.
Dit was gewoon in het nieuws hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gek dat een relletje in Loosdrecht volle dagelijkse aandacht krijgt in de media en er met 'afschuw' wordt gesproken over het geweld naar de me, maar hier niets over te vinden is in diezelfde media terwijl er agenten en brandweer belaagd worden en meerdere auto's in vlammen op gegaan zijn.
Zal wel aan de groepen 'jongeren' liggen.
Pas toen de camera stuk ging. Toen was het volgens rtv utrecht al geruime tijd bezig.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit was gewoon in het nieuws hoor.
Ik heb de knal in Maarssen ook niet gehoord hoor.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:57 schreef Hathor het volgende:
Wat bizar dat men de knal tot in Maarssen kon horen, maar dat ik er niks van heb gemerkt, terwijl de Tigrisdreef bij mij om de hoek zit. Zo dronken was ik nou ook weer niet.....
Dit is geen echt discutabel onderwerp, iedereen vindt gewoon dat dit gedrag vervelend is. Het enige waar je over kunt discussiëren is de aanpak. Maar dat vinden ze in talkshows blijkbaar niet interessant genoeg.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pas toen de camera stuk ging. Toen was het volgens rtv utrecht al geruime tijd bezig.
Verder zie ik graag waar. Want op de sites was dit niet zichtbaar.
En dan nog, lopen de talkshows er van over? Zoals met de Loosdrechtprotesten?
Exact. En de reden is 'gissen' waarom. Zal best te maken kunnen hebben met een 'bepaald' narratiefje enzo.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is geen echt discutabel onderwerp, iedereen vindt gewoon dat dit gedrag vervelend is. Het enige waar je over kunt discussiëren is de aanpak. Maar dat vinden ze in talkshows blijkbaar niet interessant genoeg.
Ja bij WNL zullen ze dit vast niet interessant vinden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. En de reden is 'gissen' waarom. Zal best te maken kunnen hebben met een 'bepaald' narratiefje enzo.
Dacht eerder bij de eva's en rtl late nights enzo. Die hadden een hele grote mond over hulpdiensten aanvallen. Maargoed, kunnen allebei een andere zienswijze hebben he. De ene ziet er niets in, de andere heeft het wel door wat er gaande is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja bij WNL zullen ze dit vast niet interessant vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |