quote:Wat een iPhone met deze Ferrari te maken heeft? Meer dan je denkt. Niemand minder dan Jony Ive, die jarenlang het design voor Apple bepaalde en daarna een eigen ontwerpstudio oprichtte, speelde een belangrijke rol bij de Luce, zoals de allereerste elektrische Ferrari heet. Geen vette V12, maar vier geruisloze elektromotoren. En een uiterlijk dat op geen enkele andere Ferrari lijkt.
Ik denk als de techniek goed is in de praktijk, het wel verkoopt. (Ferrari is een sterk merk.)quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maak je eindelijk een EV, heb je de beste ontwerpers in huis, kan je 1.001 verschillende modellen bedenken en dan... kom je met zoiets...
Ziet er uit als een random Chinese EV.
Yangwang (hangwang) U9.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maak je eindelijk een EV, heb je de beste ontwerpers in huis, kan je 1.001 verschillende modellen bedenken en dan... kom je met zoiets...
Ziet er uit als een random Chinese EV.
Die is idd mooier/minder lelijkquote:
Ik spreek geen Italiaans, maar als de vertaling klopt.... Dat is geen mals commentaar.quote:
De BMW is echt wel ziek hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:29 schreef RotatoR het volgende:
Wat is dat toch met al die spuuglelijke designs tegenwoordig.
[ x ]
Die Jaguar is wel OK hoor, je moet alleen even door de kleur en de campagne heenkijken. Bij Mercedes zit er af en toe een misser tussen maar over het algemeen beheersen ze het lijnenspel nog wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:29 schreef RotatoR het volgende:
Wat is dat toch met al die spuuglelijke designs tegenwoordig.
[ x ]
quote:Op donderdag 28 mei 2026 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
9 van de 10 Ferrari's waren altijd al relatief lelijk met af en toe een schoonheid.
Een mooie sportwagen maken is lang niet zo moeilijk als een mooie MPV. Ferrari heeft schitterende auto's gemaakt maar de meesten hebben tenminste één lelijke kant en dan zijn er ook nog de gedrochten.quote:
Nee joh, heb je dat filmpje wel gezien?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:40 schreef Bocaj het volgende:
Een andere kleur doet ook veel.
Bekijk deze YouTube-video
De Model 3 ziet er nog een stuk beter uit. Teveel eenheidsworst voor een Ferrari, maar wel beter dan dit.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee joh, heb je dat filmpje wel gezien?
De achterkant staat heel hoog met teveel ruimte in de wielkast, het is net een model 3
Vooral ook omdat de auto 500k moet kosten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:11 schreef VEM2012 het volgende:
Het is echt ongelofelijk dat dit design is goedgekeurd.
Een omgekeerde badkuip ziet er beter uit.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Model 3 ziet er nog een stuk beter uit. Teveel eenheidsworst voor een Ferrari, maar wel beter dan dit.
Het is echt ongelofelijk dat dit design is goedgekeurd.
Alles ziet er beter uit dan dit.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een omgekeerde badkuip ziet er beter uit.
Dit is bruutquote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yangwang (hangwang) U9.
Volledig electrisch.
[ afbeelding ]
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom zijn zoveel ev's zo lelijk.
Ik snap het gewoon niet.
Dat herken ik wel, maar het is echt de schifting tussen ev's en ice auto's die zo opvalt. Er komen nog steeds hele mooie ice auto's uit(al begint dat ook steeds meer een eenheidsworst te worden) maar een mooie ev is zeldzaam.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:21 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Misschien ook te maken met leeftijd?
Toen mijn vader zo oud was als ik nu ben had hij ook nog maar weinig met de moderne auto's van toen. Ik merk bij mij wel een beetje dezelfde ontwikkeling.
Grote accu kwijt moeten werkt niet mee.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom zijn zoveel ev's zo lelijk.
Ik snap het gewoon niet.
Je hebt het over een bedrijf dat zijn automobielen kunst noemt en het zelfs verbiedt er aanpassingen aan te doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:25 schreef Bart2002 het volgende:
Autosnobs... Ergerlijk volkje. Wat de fuck is er nou zo lelijk aan dat ding? In de zin dat eigenlijk alle auto's lelijk zijn is dit er ook 1. Of niet. Wat een puberaal gedrag altijd als het over de eigen strijdwagen gaat.
Bovendien rijdt vrijwel iedereen hier in een auto die nog veel lelijker is (en goedkoper) dan deze. Grow up.
Men rijdt ermee naar het boring werk of door het hele land om onzin met een verlengsnoer te verkopen aan klanten. Wat boeit het nou helemaal hoe het ding oogt? Echt onvolwassen dit.
Een Ferrari rijd je om het gevoel, niet om van A naar B te komen.quote:
En als je hem toch aanpast, kunnen ze je aanklagen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt het over een bedrijf dat zijn automobielen kunst noemt en het zelfs verbiedt er aanpassingen aan te doen.
Er komen nog altijd meer ICE modellen uit, dus natuurlijk zijn er meer mooie ICE auto’s die uitkomen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat herken ik wel, maar het is echt de schifting tussen ev's en ice auto's die zo opvalt. Er komen nog steeds hele mooie ice auto's uit(al begint dat ook steeds meer een eenheidsworst te worden) maar een mooie ev is zeldzaam.
Ik vind de tesla s bijvoorbeeld tijdloos en mooi.
Ik vind mijn auto veel en veel mooier, is nog sneller ook en gelukkig goedkoper, want ik betaal het liefst zo min mogelijk.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:25 schreef Bart2002 het volgende:
Bovendien rijdt vrijwel iedereen hier in een auto die nog veel lelijker is (en goedkoper) dan deze. Grow up.
Tesla S is idd een mooie electrische auto, maar ook de Kia EV6 naar mijn mening.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat herken ik wel, maar het is echt de schifting tussen ev's en ice auto's die zo opvalt. Er komen nog steeds hele mooie ice auto's uit(al begint dat ook steeds meer een eenheidsworst te worden) maar een mooie ev is zeldzaam.
Ik vind de tesla s bijvoorbeeld tijdloos en mooi.
Onzin dat er geen karakter zit in een EV. Ja, een V10 klinkt prachtig en in de bergen/tunnels mis ik dat wel, maar mijn huidige is verder op alle fronten beter (en veel betrouwbaarder).quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:39 schreef matigeuser het volgende:
Wat is hier 'Ferrari' aan behalve het logo?
Vroeger was een 'supercar' een auto die je kocht voor de motor. De auto was daar 'omheen' gebouwd. De vorm was grotendeels functioneel en stond in het teken van de motor, krachtoverbrenging, aerodynamica en natuurlijk ook wat voor de 'mooi'.
Een elektrische auto is eigenlijk gewoon '4 wielen + een stuur'. Alle electronische auto's zijn snel. Er zit geen 'karakter' in. Geen geluid. Geen bepaalde trekkracht bij een bepaald aantal toeren. Geen geur. Niks.
Iedereen die nu toegang heeft tot batterijen kan ook een electrische auto maken. Daarom schieten de merken als paddestoelen uit de grond. Zelfs Xiaomi, bekend van consumentenelectronica, heeft nu een 'supercar' gemaakt.
Dus het hele speciale van auto's is er wel vanaf. De vorm van de auto is met hedendaagse technieken in alle vormen en maten te gieten. Het heeft echter allemaal geen functie. Geen grote motorkap nodig voor een v10. Geen 'grill' nodig voor de luchttoevoer. Etc.
Dus BYD kan een auto maken die eruit ziet als een Ferarri en even snel is. De ingewikkelde motortechniek was de 'gatekeeper' van de mooie leuke wagens. Nu elk flutbedrijf gewoon een accupakket kan bestellen + 'platforms' van andere autofabrikanten, kan iedereen een wagen vouwen in de vorm van een sportauto en door de electrische aandrijving zijn ze allemaal snel.
Voor mij is de charme er dan ook helemaal af. Er zit voor mij vrijwel geen verschil meer in een Chinees instapmerk en een Ferarri. Hooguit wat 'afwerking' (beter leer, interieur materiaal, etc).
De nieuwe Twingo is inderdaad erg leuk. En de 5 ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tesla S is idd een mooie electrische auto, maar ook de Kia EV6 naar mijn mening.
De Renault 5 vind ik helemaal geweldig
Al is het maar omdat wij die vroeger thuis hadden, en zo verschrikkelijk veel op het origineel lijken.
Idem voor de nieuwe Twingo.
Maar het gros van de elektrische auto's is lelijk.
Ik weet het, sorry garpjequote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:34 schreef vosss het volgende:
[..]
KLB / Netvliesloslating. Top dit. #3
Jazeker![]()
Waar zit het hem dan wel in?quote:
Heeft alles met afstemming te maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Waar zit het hem dan wel in?
Ik heb er één thuis (Tesla Model 3) en een aantal gereden maar vind het allemaal 1 pot nat.
Ik heb ook een Alfa Romeo GT met een Busso 3.2 v6 (poor man's Ferarri ook wel genoemd). Handgeschakeld. Wat een verschil in rijervaring en karakter.
Ik smuik wel over de ophef over deze Ferrari, alsof het allemaal teleurgestelde Ferrari klanten zijn. Gros is wannebe Jeremy Clarksons die het vooral lelijk vinden omdat het een electrische Ferrari is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:25 schreef Bart2002 het volgende:
Autosnobs... Ergerlijk volkje. Wat de fuck is er nou zo lelijk aan dat ding? In de zin dat eigenlijk alle auto's lelijk zijn is dit er ook 1. Of niet. Wat een puberaal gedrag altijd als het over de eigen strijdwagen gaat.
Men rijdt ermee naar het boring werk of door het hele land om onzin met een verlengsnoer te verkopen aan klanten. Wat boeit het nou helemaal hoe het ding oogt? Echt onvolwassen dit.
Wel mooi:
[ afbeelding ]
De ophef is breed gedragen en vergis je niet: ook voor posterboys is dit een tik.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik smuik wel over de ophef over deze Ferrari, alsof het allemaal teleurgestelde Ferrari klanten zijn. Gros is wannebe Jeremy Clarksons die het vooral lelijk vinden omdat het een electrische Ferrari is.
Busso!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb er één thuis (Tesla Model 3) en een aantal gereden maar vind het allemaal 1 pot nat.
Ik heb ook een Alfa Romeo GT met een Busso 3.2 v6 (poor man's Ferarri ook wel genoemd). Handgeschakeld. Wat een verschil in rijervaring en karakter.
Het kan altijd beter. Maar voor een redelijk normale straatauto is een Busso een toppertje.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een V10 of V12 gehoord.
Op de Nürburgring wordt geregeld gereden met klassieke raceauto's. Prachtig om te zien en te horen.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:34 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Het kan altijd beter. Maar voor een redelijk normale straatauto is een Busso een toppertje.
Overigens over geluid gesproken:
Heb deze 722 op 2 meter afstand horen warmdraaien.
Manmanman... Je staat letterlijk te trillen op je benen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Heb ik ook nogquote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:39 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nah, ik vind het gewoon geen mooie auto. Het zou ook de eerste mooie SUV zijn als ik dat wel vond, ben absoluut geen fan van die hoge dingen dus ook een meer conventioneel Ferrari-ontwerp had het waarschijnlijk niet gedaan voor me.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik smuik wel over de ophef over deze Ferrari, alsof het allemaal teleurgestelde Ferrari klanten zijn. Gros is wannebe Jeremy Clarksons die het vooral lelijk vinden omdat het een electrische Ferrari is.
Hah nice! Ja klinkt die Busso beter? Interessant wel.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:48 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb ik ook nog
Moet een beetje laswerk aan gedaan worden (hopelijk dit jaar tijd voor..) en dan mag 'ie weg..
Nu ik de Giulia Q heb ga ik daar toch niet meer mee rijden. Alleen het motorgeluid is beter en mis ik wel, maar ja..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |