Ik denk dat we de conventie al een tijdje voorbij zijn als een islamitische terreurorganisatie zich meer richt op militaire doelen dan een land. Heel zuid Libanon is gesloopt en ministers roepen op tot terreurbombardementen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je mag als Millitair burgerkleding dragen, je mag echter geen vijand aanvallen met burgerkleding als camouflage, daarnaast kun je uberhaupt afvragen of de Geneefse conventie geld als je vecht tegen terroristen.
denk niet dat dat een heel sterk plannetjes tenzij je het grappig vind als we weer met mosterdgas gaan slingeren naar iedereenquote:Op woensdag 27 mei 2026 08:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat we de conventie al een tijdje voorbij zijn als een islamitische terreurorganisatie zich meer richt op militaire doelen dan een land. Heel zuid Libanon is gesloopt en ministers roepen op tot terreurbombardementen.
China heeft ook goede voorbeelden van een opmerkelijk fenomeen in moderne oorlogsvoering: Het lukt grote landen niet meer te winnen van kleine landen. Rusland zit vast in Oekraïne, De almachtige VS lukt het niet om Iran er onder te krijgen en Israel is nog steeds bezig de Gazastrook plat te gooien.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg als Israël en de VS dat ondervinden. Hoe harder ze op de bek gaan hoe veiliger de wereld is de komende jaren en als het episch genoeg gaat denkt China misschien ook wel 2x na voor ze Taiwan binnenvallen.
Dat is onzin natuurlijk, want elke tegenstander wordt tegenwoordig als terrorist gelabeld. Russen noemen de Oekraïners ook terroristen, het is maar aan welke kant je staat. Ik vind dat de Geneefse Conventie te allen tijde moet gelden, het zijn allemaal mensen zoals jij en ik. Oorlog is gewoon een verschrikkelijk iets.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
daarnaast kun je uberhaupt afvragen of de Geneefse conventie geld als je vecht tegen terroristen.
Lijkt me wel logisch dit, Zuid Libanon is bezet door Palestijnse terroristen die als hobby hebben Joodse burgers met drones bestoken.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat we de conventie al een tijdje voorbij zijn als een islamitische terreurorganisatie zich meer richt op militaire doelen dan een land. Heel zuid Libanon is gesloopt en ministers roepen op tot terreurbombardementen.
Zo klopt 'ie al een stuk beter.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lijkt me wel logisch dit, Zuid Libanon is bezet door Palestijnse terroristen die als hobby hebben Joodse burgers militairen met drones bestoken.
"Schudt de hand van UitStraling"quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
jullie kunnen elkaar wel de hand schudden hier wat dat betreft
nee dat kun je je niet afvragenquote:Op woensdag 27 mei 2026 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je mag als Millitair burgerkleding dragen, je mag echter geen vijand aanvallen met burgerkleding als camouflage, daarnaast kun je uberhaupt afvragen of de Geneefse conventie geld als je vecht tegen terroristen.
dit soort dingen maken mij wel blijquote:
Dan wordt het tijd om ook bij Israël te handhaven. Op zijn minst met sancties.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk niet dat dat een heel sterk plannetjes tenzij je het grappig vind als we weer met mosterdgas gaan slingeren naar iedereen
Die Israëlische militairen zijn daar omdat ze zich helemaal stuk verveelden?quote:
absoluutquote:Op woensdag 27 mei 2026 08:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd om ook bij Israël te handhaven. Op zijn minst met sancties.
Vooralsnog zien we alleen beelden van getroffen "burgers" met machinegeweren of terwijl ze in een graafmachine bezig zijn met andermans huis slopen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lijkt me wel logisch dit, Zuid Libanon is bezet door Palestijnse terroristen die als hobby hebben Joodse burgers met drones bestoken.
Die zijn daar zodat Bibi en zijn extremistische kabinet hun lusten kunnen botvieren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die Israëlische militairen zijn daar omdat ze zich helemaal stuk verveelden?
Ik zeg nergens dat ik er vanaf wil. Ik zeg dat hij in de praktijk er niet meer toe doet als westerse landen het al negeren.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut
dat zeg ik al jaren maar dat maakt je argument nog steeds knettergek
Mosterdgas op iedereen zijn moeder!quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat we de conventie al een tijdje voorbij zijn
Je legt me woorden in de mond die ik niet gezegt heb, beetje flauw en ondermaats.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:43 schreef sp3c het volgende:
@:glazenmaker vind de conventies van geneve niet meer van deze tijd, gewoon negeren @:raptorix is het daarmee eens
dus mosterdgas slingeren naar iedereen moet gewoon kunnen vanaf nu
lijkt mij
Israel heeft een voorbehoud gemaakt bij het Geneefs protocol dat ze het alleen toepassen wanneer de tegenstander zich ook eraan houd, nou een aanval op burgers lijkt me al een directe reden dat dit niet van toepassing is.quote:
Het geld niet meer als je vecht tegen soldaten in burger toch?quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond die ik niet gezegt heb, beetje flauw en ondermaats.
Ik schreef in ieder geval dat een Soldaat prima in burgerkleding mag opereren, alleen dat je dit niet mag gebruiken om een tegenstander te misleiden en dan aan te vallen. Als jij als verkenner door vijandelijk gebied trekt mag je dat prima doen in lokale kleding.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het geld niet meer als je vecht tegen soldaten in burger toch?
Dan mag je gewoon doen wat je wil lijkt me
Spionnen mag je altijd executeren volgens ww2 films.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik schreef in ieder geval dat een Soldaat prima in burgerkleding mag opereren, alleen dat je dit niet mag gebruiken om een tegenstander te misleiden en dan aan te vallen. Als jij als verkenner door vijandelijk gebied trekt mag je dat prima doen in lokale kleding.
Maar als je dan gepakt wordt val je weer niet onder het Geneefse verdrag.quote:Op woensdag 27 mei 2026 08:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik schreef in ieder geval dat een Soldaat prima in burgerkleding mag opereren, alleen dat je dit niet mag gebruiken om een tegenstander te misleiden en dan aan te vallen. Als jij als verkenner door vijandelijk gebied trekt mag je dat prima doen in lokale kleding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |