quote:Op maandag 25 mei 2026 18:07 schreef bitterbal het volgende:
Oké. Het Verhaal
Ik heb toch dat huis met grond gekocht? Officieel mag je in Thailand als buitenlander geen grond bezitten maar je kan samen met een Thai een company starten en met de company koop je de grond. De Thai heeft 51% en de buitenlander Max 49%. Meer kan niet. Omdat de meeste mensen geen Thai kunnen vinden die 51% kunnen investeren hebben ze een ‘grijs’ gebied bedacht waarbij je dus een Thai op papier die 51% geeft zodat het net lijkt alsof hij dat heeft geïnvesteerd.
Meeste mensen kennen geen Thai dus is er een nominee handel ontstaan waar random Thaise mensen als partij in dat bedrijf werden ingeschreven meestal tegen betaling.
Dit gaat al jaren zo. In heel Thailand. Hier op het eiland is het ook gebruikelijk dat advocaten of visa agenten zich hier voor aanbieden vaak tegen betaling.
De mensen die mij dat huis verkochten hadden dus Meena als partner want ze kenden geen andere Thai en meena zei dat het wel snor zat. En dat ze immigratie en politie goed kende. Allemaal geen probleem.
De verkopers zeiden dat ik hun bedrijf kon overnemen waar die meena dis inzat als partner en dat ik meena er uit kon hale. En dan mijn eigen partner er in kon zetten. Dit zou mij een paar duizend euro besparen omdat ik dan niet zelf een bedrijf hoefde te openen.
Dus ik dacht dat is goed want ik kan de partners veranderen. Dus ik naar haar kantoor met de benodigdheden en betaalde haar omdat dus aan te passen. Paar weken later vroeg ik of het was gedaan. Zei ze ja. 👍
Gisteren tijdens het verhoor vertelde de politie dat ze alleen mijn partner er bij heeft gezet maar zichzicj niet heeft weg gehaald. Meena is zogenaamd partner in ruim 200 bedrijven. Voor haar naam in mijn bedrijf ben ik nu veroordeeld.
Dat is wel flink genaaid van haar dan.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:07 schreef bitterbal het volgende:
Oké. Het Verhaal
Ik heb toch dat huis met grond gekocht? Officieel mag je in Thailand als buitenlander geen grond bezitten maar je kan samen met een Thai een company starten en met de company koop je de grond. De Thai heeft 51% en de buitenlander Max 49%. Meer kan niet. Omdat de meeste mensen geen Thai kunnen vinden die 51% kunnen investeren hebben ze een ‘grijs’ gebied bedacht waarbij je dus een Thai op papier die 51% geeft zodat het net lijkt alsof hij dat heeft geïnvesteerd.
Meeste mensen kennen geen Thai dus is er een nominee handel ontstaan waar random Thaise mensen als partij in dat bedrijf werden ingeschreven meestal tegen betaling.
Dit gaat al jaren zo. In heel Thailand. Hier op het eiland is het ook gebruikelijk dat advocaten of visa agenten zich hier voor aanbieden vaak tegen betaling.
De mensen die mij dat huis verkochten hadden dus Meena als partner want ze kenden geen andere Thai en meena zei dat het wel snor zat. En dat ze immigratie en politie goed kende. Allemaal geen probleem.
De verkopers zeiden dat ik hun bedrijf kon overnemen waar die meena dis inzat als partner en dat ik meena er uit kon hale. En dan mijn eigen partner er in kon zetten. Dit zou mij een paar duizend euro besparen omdat ik dan niet zelf een bedrijf hoefde te openen.
Dus ik dacht dat is goed want ik kan de partners veranderen. Dus ik naar haar kantoor met de benodigdheden en betaalde haar omdat dus aan te passen. Paar weken later vroeg ik of het was gedaan. Zei ze ja. 👍
Gisteren tijdens het verhoor vertelde de politie dat ze alleen mijn partner er bij heeft gezet maar zichzicj niet heeft weg gehaald. Meena is zogenaamd partner in ruim 200 bedrijven. Voor haar naam in mijn bedrijf ben ik nu veroordeeld.
"Gelukkig" is dit maar een klein deel van de metalscene. In de overige metalscene worden Homo's gewoon geaccepteerd zoals ze zijn. Zo is een van de bekendste en grootste metalzangers. Rob Halford al decenia geleden uit de kast gekomen en speelt zijn band Judas Priest nog steeds in de grotere zalen al is zijn stem al wel flink naar de klote..quote:
Showo.quote:
Dit vat het wel mooi samen. Mensen.quote:
Ik neem aan dat positief voor jou is?quote:Op maandag 25 mei 2026 18:37 schreef bitterbal het volgende:
De politie heeft ons allemaal gevraagd een verklaring te te tekenen waar wij getuigen ofzo tegen haar maar meer kunnen we niet doen. Er zaterdag een advocaat opgepakt van het eiland die meer dan 1000 bedrijven zo had!!
Die was op weg naar Malaysia
Op dit moment is Meena te ziek om gearresteerd te worden maar ze heeft schuld bekend in onze zaken.
Ja komt wel verdacht goed uit dat ze 'te ziek' is precies op het moment dat ze gearresteerd moet wordenquote:Op maandag 25 mei 2026 18:37 schreef bitterbal het volgende:
Op dit moment is Meena te ziek om gearresteerd te worden maar ze heeft schuld bekend in onze zaken.
Is toch altijd zo met dit soort criminelen.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja komt wel verdacht goed uit dat ze 'te ziek' is precies op het moment dat ze gearresteerd moet worden
Ja en zodra de storm een beetje is gaan liggen voelt ze zich waarschijnlijk weer kiplekkerquote:Op maandag 25 mei 2026 18:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Is toch altijd zo met dit soort criminelen.
Nee ze zeiden dat wij ook onze verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik neem aan dat positief voor jou is?
Ja ze schijnt wel echt ziek te zijn. Paar maanden geleden is ze bijna het hoekje omgegaan hoorde ik.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja komt wel verdacht goed uit dat ze 'te ziek' is precies op het moment dat ze gearresteerd moet worden
Dat zou misschien voor iedereen wel beter zijn.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja ze schijnt wel echt ziek te zijn. Paar maanden geleden is ze bijna het hoekje omgegaan hoorde ik.
Ohwquote:Op maandag 25 mei 2026 18:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee ze zeiden dat wij ook onze verantwoordelijkheid moeten nemen.
Ik had onschuldig kunnen pleiten maar in een land zoals dit durf ik dat niet.
Kreeg vandaag ook nog telefonisch aanbod om mijn zaak door een politie agent te laten verwijderen uit het systeemMaar dat heb ik ook geweigerd.
Dit is zo’n onvoorspelbaar land en iedereen is corrupt en alles dekt elkaar in.
Wat zou er dan zijn gebeurd als toen bleek dat het nog op haar naam stond?quote:Op maandag 25 mei 2026 18:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja ze schijnt wel echt ziek te zijn. Paar maanden geleden is ze bijna het hoekje omgegaan hoorde ik.
Ja je hebt een paar miljoen baht te weinig om het spelletje mee te kunnen spelenquote:Op maandag 25 mei 2026 18:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nee ze zeiden dat wij ook onze verantwoordelijkheid moeten nemen.
Ik had onschuldig kunnen pleiten maar in een land zoals dit durf ik dat niet.
Kreeg vandaag ook nog telefonisch aanbod om mijn zaak door een politie agent te laten verwijderen uit het systeemMaar dat heb ik ook geweigerd.
Dit is zo’n onvoorspelbaar land en iedereen is corrupt en alles dekt elkaar in.
Dan was er geen onderzoek naar haar geweest denk. Ik. Maar eigenlijk geen idee.quote:Op maandag 25 mei 2026 18:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat zou er dan zijn gebeurd als toen bleek dat het nog op haar naam stond?
Maar nu moet je dat huurhuis verkopen en dan?quote:Op maandag 25 mei 2026 18:50 schreef bitterbal het volgende:
Ik heb geluk dat dit niet mijn huis is waar ik woon. Want die zijn er ook. zij zien hun thuis nu in rook opgaan. Voor mij is het een financiële tegenvaller maar niet emotioneel. En ik had meena niet moeten geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |