abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220874963
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 00:57 schreef Qware5 het volgende:
Natuurlijk is die man van DBM bang voor een wesp. Ze leven daar van angsten.

Vind die dansjes van die meiden ook echt niet om aan te zien 😅
Wat zo triest is: het zijn jonge meiden die thuis, in wat een anonieme veilige plek zou moeten zijn, wat dansjes oefenen. Ze hebben lol, oefenen wat etc. Normaal gesproken ziet niemand dat. Kunnen ze de volgende dag op school weer zich gedragen zoals ze daar willen/moeten. Cool, stoer, weet ik veel, maar waarschijnlijk niet zo. En door de ouders kan dus iedereen dit zien. Ook klasgenoten die hen hierom uitlachen. Dat maakt het zo triest wat Annemarie en Maarten doen. En misschien is het nog wel triester dat Julia en nu ook de tweeling weten dat ze gefilmd en gedeeld worden en dit alsnog blijven doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Snaky op 24-05-2026 11:59:11 ]
pi_220875009
Ook nog controllers die meid die heeft plannen! Lekker haar man inmaken! Het is gewoon een gezin met alleen maar kinderen jeetjeeeee

Nou hopelijk kan ze deze week goed ontprikkelen met haar nieuwe spelletje en genezen van haar wespen prikje!

De rozen vind ik echt prachtig bij Sanneke, hou echt van bloemen
pi_220875071
Nu is DBM weer allergisch voor wespen.. Geloof er helemaal niets van. Waarschijnlijk ooit een keer geprikt en bult gekregen (wat normaal is na een wespensteek) en hoppa, een wespen allergie kan er bij op het lijstje van aandoeningen.
Die wespen allergie is vast net als haar migraine waarbij ze tijdens een "aanval" nog gewoon op haar schermpje op instagram kan scrollen.
pi_220875077
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:47 schreef Snaky het volgende:

[..]
Wat zo triest is: het zijn jonge meiden die thuis, in wat een anonieme veilige plek zou moeten zijn, wat dansjes oefenen. Ze hebben lol, oefenen wat etc. Normaal gesproken ziet niemand dat. Kunnen ze de volgende dag op school weer zich gedragen zoals ze daar willen/moeten. Cool, stoer, weet ik veel, maar waarschijnlijk niet zo. En door de ouders kan dus iedereen dit zien. Ook klasgenoten die hen hierom uitlachen. Dat maakt het zo triest wat Annemarie en Maarten doen. En misschien is het nog wel triester dat Julia en nu ook de tweeling weten dat ze gefilmd en gedeeld worden en dit alsnog blijven doen.
Maar dit zijn toch gewoon van die tiktok dansjes die (bijna) al hun klasgenoten doen? AM heeft wel eens laten zien dat zij zelf op tiktok zetten samen met Jet ook wel eens.
pi_220875116
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 09:11 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom Pascal nu vraagt om algemene vragen aan iemand te kunnen stellen over een zorginstelling. Ik las op de website dat er plek is. Pascal lijkt me geen keuze meer hebben: als ze plek hebben, schrijft ze zich vandaag nog in. Die algemene vragen kan ze dan mooi stellen bij de intake.
Zo lijkt het alsof ze nog opties zoekt voor behandeling, zodat ze bij haar volgers kan aangeven dat ze overal wordt afgewezen. En dat ligt dan aan de zorg. Maar ook hier zullen er behandeldoelen zijn, waar zij / haar ES het zeer waarschijnlijk niet mee eens is. Dat is, denk ik, de reden dat ze iemand zoekt die daar nu opgenomen is of is geweest.
pi_220875135
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:47 schreef Snaky het volgende:

[..]
als mijn dochter een dom dansje deed , dan als moeder , kun je er soms nog wel om lachen /glimlachen of helemaal niet , maar niemand die het ziet verder.
Daarom heb jij gelijk, het is diep triest dit
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220875171
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:13 schreef Lynnyl het volgende:

[..]
Zo lijkt het alsof ze nog opties zoekt voor behandeling, zodat ze bij haar volgers kan aangeven dat ze overal wordt afgewezen. En dat ligt dan aan de zorg. Maar ook hier zullen er behandeldoelen zijn, waar zij / haar ES het zeer waarschijnlijk niet mee eens is. Dat is, denk ik, de reden dat ze iemand zoekt die daar nu opgenomen is of is geweest.
Toch erg dat die Es zo sterk is , maar waarom redden anderen het dan net wel ? Die Es is minder sterk dan ?
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220875176
Is het gewoon in het katholieke zuiden dat meisjes die communie doen gekleed gaan alsof ze gaan trouwen? Ik heb in het katholieke noorden communie gedaan en had echt geen trouwjurk aan, niemand zelfs. (Al was dat in de jaren 80 😉)
pi_220875178
Meisje van Budenbruck bedoel ik.
pi_220875254
Iemand de podcastdiarree al geluisterd?
pi_220875271
Juud haar account is terug!
pi_220875313
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:25 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
En ze kan nu niet een oproep doen bij haar volgers om haar te brengen
😂
pi_220875352
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:17 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Toch erg dat die Es zo sterk is , maar waarom redden anderen het dan net wel ? Die Es is minder sterk dan ?
Het is een gedragsverslaving om dwangmatig de controle te willen houden met daarbij een obsessie voor straffen en belonen (vaak met beweegdrang). Haar zelfbeeld is inmiddels helemaal vervormd, soms lijkt ze dat wel in te zien. Maar dan zie je weer een post met brillen, of de post van gisteren, en dan zie je weer de verslavingskick. En net als met alle andere verslavingen: waarom lukt het de ene wel om af te kicken en niet terug te vallen en de ander niet.
pi_220875383
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:13 schreef Lynnyl het volgende:

[..]
Bedoel je dan dat ze ervaringen zoekt die (voor haar) niet positief zijn om behandeling af te wijzen?
pi_220875384
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:17 schreef IlseMarije het volgende:
Meisje van Budenbruck bedoel ik.
Nooit gezien zo. Een ballonnenboog zelfs
Ik vind het maar overdreven
Hier zag ik ooit wel witte jurkjes maar dit is gewoon een soort trouwjurk
pi_220875390
Ik zag net bij Ankatrien (een Belgische) ook allemaal meisjes in trouwjurkachtige dingen voorbijkomen. Zal wel gewoon zijn in het zuiden.
pi_220875416
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:09 schreef Weerikier het volgende:
Nu is DBM weer allergisch voor wespen.. Geloof er helemaal niets van. Waarschijnlijk ooit een keer geprikt en bult gekregen (wat normaal is na een wespensteek) en hoppa, een wespen allergie kan er bij op het lijstje van aandoeningen.
Die wespen allergie is vast net als haar migraine waarbij ze tijdens een "aanval" nog gewoon op haar schermpje op instagram kan scrollen.
Te bedenken dat ik met mijn wespen allergie een epipen moet gebruiken 🤔
pi_220875437
Zou toch gewoon zomaar kunnen dat ze ook allergisch is voor wespen?

Ik heb ook wel eens dat ik al mijn allergieen opsom, maar er dan toch nog een vergeet, omdat ik er niet vaak mee in aanraking kom. Zo zou ik bij een gebeurtenis ook ineens kunnen zeggen dat ik die-en-die-allergie heb. Niet omdat ik hem ineens heb, maar omdat ik het me ineens realiseer.
pi_220875466
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:17 schreef IlseMarije het volgende:
Is het gewoon in het katholieke zuiden dat meisjes die communie doen gekleed gaan alsof ze gaan trouwen? Ik heb in het katholieke noorden communie gedaan en had echt geen trouwjurk aan, niemand zelfs. (Al was dat in de jaren 80 😉)
Ja, dat is hier in de regio wel gebruikelijk in tokkie kringen, of bij mensen van het woonwagenkamp.
pi_220875483
Dat gezin van Nadine trok ook altijd alles uit de kast, inclusief limousine, ballonnenboog en trouwjurken voor de communies van haar kinderen. Zij is verre van gelovig, maar dat moest dan weer wel.
pi_220875516
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:35 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Bedoel je dan dat ze ervaringen zoekt die (voor haar) niet positief zijn om behandeling af te wijzen?
Ik vul het voor haar in hè... maar bij de vorige opname zat ze op een goede plek, maar is ze ook vroegtijdig afgehaakt omdat ze zich niet kon / wilde houden aan de behandeldoelen. Als professionals aangeven wat ze per dag moet eten, en ze gaat daarover in discussie om doelen aan te passen, dan weet je eigenlijk al dat het geen kans van slagen heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat professionals altijd gelijk hebben, maar er is wel een behandelprotocol waarbij zij positieve effecten zien. Dus wie is dan die ene patiënt die zich daar niet aan wil houden, en het beter weet. Ze / haar ES wil het op haar manier doen. Helaas is dat resultaat duidelijk zichtbaar...
pi_220875597
Ik zie haar niet?
pi_220875604
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:58 schreef Muisjeruisje het volgende:
Ik zie haar niet?
Ik ook niet!

Bij zowel JVP als MW is alles favoriet.. saai leven zo
pi_220875616
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:36 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik zag net bij Ankatrien (een Belgische) ook allemaal meisjes in trouwjurkachtige dingen voorbijkomen. Zal wel gewoon zijn in het zuiden.
Nee, het is zeker niet standaard in het zuiden.
Maar de Buddenbruckjes en EHV-Nadine zijn natuurlijk ook niet echt standaard gezinnen (om het netjes uit te drukken ;) ).
pi_220875651
Heel eerlijk gezegt over Pascal, ik heb ook een behoorlijk verleden in de ggz, zowel intern als extern, en als vrouwen op die leeftijd nog zon zware eetstoornis hebben dan is het chronisch.

Ik denk niet dat Pascal de magische behandeling gaat vinden die wel aansluit bij haar, omdat ze niet beter wilt of kan worden. De anorexia zit zo zwaar in haar brein dat het alles overheerst en al zo lang dat de wortels bijna niet uit te roeien zijn.
Op een gegeven moment is het ook niet meer de persoon die beslist, de eetstoornis maakt dan alleen nog beslissingen, net als bij verslaving.

Heel verdrietig voor haar en haar familie. Ik heb zelf ook meegemaakt dat meisjes werden vastgebonden en dwangvoeding kregen, en vaak werd het daar alleen maar erger van.

De gouden route voor anorexia is er nog niet en dat is ontzettend kwalijk.

Edit: ik vond dit een ontzettend goed boek over anorexia en hoe moeilijk de ziekte te behandelen is, geschreven vanuit iemand die het heeft gehad https://en.wikipedia.org/(...)nd_Study_of_Anorexia
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')