abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 23 mei 2026 @ 13:56:42 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220867459
En daarmee bedoel ik puur op technologie en vooruitgang (Geen politiek , of klimaat )

Inmiddels is het jaar 2050 dichter dan het jaar 2000. Best zot om daarbij stil te staan.

De efficiëntie van AI. Zelfrijdende auto's gaan al helemaal ingeburgerd zijn. Zijn er nog arbeiders aan het werk in de fabriek of zijn al vervangen door AI robots. Die tot 10 keer sneller kunnen werken dan de mens. "Zal de term "job" nog bestaan? want ook op kantoorleven gaan mensen vervangen worden (en gebeurt al beetje)

Wat denk jij hoe het eruit zal zien op vlak van technologie
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220867490
The Internet of Bodies
Oftewel 1984 op steroids.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 23 mei 2026 @ 14:02:19 #3
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220867491
Alleen maar kopdoeken op straat. Blanke mensen leven in compounds achter hoge hekken.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220867615
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 13:56 schreef capuchon_jongen het volgende:

Zijn er nog arbeiders aan het werk in de fabriek of zijn al vervangen door AI robots. Die tot 10 keer sneller kunnen werken dan de mens. "Zal de term "job" nog bestaan? want ook op kantoorleven gaan mensen vervangen worden l
Bekijk deze YouTube-video

En heb je die Chinese robots al gezien?
Waanzinnig wat die NU al kunnen doen.

Bekijk deze YouTube-video
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220867688
Als het goed is hoef ik dan niet meer te werken. Tegen die tijd ben ik 64.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  zaterdag 23 mei 2026 @ 15:25:05 #6
24329 KNAK
ff w88,......
pi_220868073
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:02 schreef LordofLeaves het volgende:
Alleen maar kopdoeken op straat. Blanke mensen leven in compounds achter hoge hekken.
2050... dus 2 generaties verder met dat wat al binnen is. ..... 2,4,8,16,(wij zitten nu ongeveer hier ) 32,64,128.....
Da's dus slecht nieuws.

Kijkend naar hoe de gevestigde macht de import blijft faciliteren zal ook dit zwaar moeten meewegen in het eindresultaat

Met andere woorden: zorg maar dat je tegen die tijd centjes hebt om uit te kunnen wijken zoals men dat nu al doet (uit grote steden). Er zal steeds minder ruimte overblijven om het in zn geheel te ontwijken, maar genoeg knaken hebben zorgt wel voor mogelijkheden.

En als je (jonge) kinderen heb? Nog harder werken voor die knaken _O-
Heb je een blonde dochter is emigratie wel een beter idee.
Mai pben rai~!
pi_220868089
Ik werkt in een industriël zwaar geautomatiseerde omgeving. AI doet nu zijn intrede.
Wij zijn met 2-3man bezig om de hele tijd storingen op te lossen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 23 mei 2026 @ 15:36:33 #8
24329 KNAK
ff w88,......
pi_220868128
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:29 schreef halfway het volgende:
Ik werkt in een industriël zwaar geautomatiseerde omgeving. AI doet nu zijn intrede.
Wij zijn met 2-3man bezig om de hele tijd storingen op te lossen.
Alle begin is moeizaam. Als alle kinderziektes er uit zijn heb je dadelijk alleen nog maar 1 nodig om te observeren, totdat dat dadelijk ook niet meer nodig is
Mai pben rai~!
pi_220868155
Ik denk dat het werk wat ik doe geheel is overgenomen door AI. Kan ik lekker chillen en rentenieren van mijn centen. Alleen mijn eigen dan want het fenomeen pensioen is dan vast afgeschaft.
pi_220868498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:25 schreef KNAK het volgende:

[..]
Heb je een blonde dochter is emigratie wel een beter idee.
Edit: laat maar zitten ook 😏
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220868564
Alles op stroom denk ik.
En veel zelfrijdend in ov en verkeer.
Veel banen geschrapt doordat de AI het overneemt
pi_220868582
Ik hoop dat FOK! dan nog bestaat. Over antieke technologie gesproken.

Maar eerder denk ik aan nog veel meer bullshit over AI icm robots die onze banen overnemen; ja die bullshit banen die nu al niets voorstellen op zeker. Robotaxis, wellicht een eerste electrisch aangedreven vliegtuig? Veel meer dan dat wordt het niet.
pi_220868973
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:36 schreef KNAK het volgende:

[..]
Alle begin is moeizaam. Als alle kinderziektes er uit zijn heb je dadelijk alleen nog maar 1 nodig om te observeren, totdat dat dadelijk ook niet meer nodig is
Dan moeten die robots nog veel en veel goedkoper worden. In principe zou je heel veel productie nu ook al lang kunnen automatiseren met veel goedkopere machines dan een robot van ¤30.000 maar toch gebeurt het niet. Waarom? Omdat de mensen in het verre oosten nog veel minder verdienen dan dat automatisering kost.

Dus tenzij die arme mensen daar een fatsoenlijk loon gaan verdienen, blijven humanoïde robots een speeltje voor de rijke mensen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator zaterdag 23 mei 2026 @ 17:57:11 #14
441859 crew  Lenny77
pi_220869276
Ik mag blij zijn als ik dan nog leef -O-
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:39:43 #15
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220869735
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 15:25 schreef KNAK het volgende:

[..]
2050... dus 2 generaties verder met dat wat al binnen is. ..... 2,4,8,16,(wij zitten nu ongeveer hier ) 32,64,128.....
Da's dus slecht nieuws.

Kijkend naar hoe de gevestigde macht de import blijft faciliteren zal ook dit zwaar moeten meewegen in het eindresultaat

Met andere woorden: zorg maar dat je tegen die tijd centjes hebt om uit te kunnen wijken zoals men dat nu al doet (uit grote steden). Er zal steeds minder ruimte overblijven om het in zn geheel te ontwijken, maar genoeg knaken hebben zorgt wel voor mogelijkheden.

En als je (jonge) kinderen heb? Nog harder werken voor die knaken _O-
Heb je een blonde dochter is emigratie wel een beter idee.
Ben al bezig om te zien of er nergens blanke enclaves zijn. Pro witte gemeenschappen mogen ook.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:40:05 #16
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220869743
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:57 schreef Lenny77 het volgende:
Ik mag blij zijn als ik dan nog leef -O-
Same here. O+
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220869827
Niet. Eigenlijk wel en heel somber maar daar heb ik geen zin.

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 23 mei 2026 @ 18:55:09 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220869877
Een veelvoud van de nu al aanwezige technologie waarvan een mens zogenaamd gelukkig moet worden. De GGZ explodeert want het zit niet zozeer in de technologie, maar meer in de natuur. Een leven zonder natuur is een onnatuurlijk leven.
pi_220869945
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:57 schreef Lenny77 het volgende:
Ik mag blij zijn als ik dan nog leef -O-
Misschien mag je dan juist wel blij zijn dat je niet meer leeft. :{
Want het wordt er dan vast niet beter op.
pi_220870020
Ellende. Meer een cyberpunk wereld, low life en high tech, grote verschillen arm en rijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220870053
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 18:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Een veelvoud van de nu al aanwezige technologie waarvan een mens zogenaamd gelukkig moet worden. De GGZ explodeert want het zit niet zozeer in de technologie, maar meer in de natuur. Een leven zonder natuur is een onnatuurlijk leven.
Dat was o.a. waar de gisteren overleden Urgenda voorvrouw voor opkwam. Voor een leefbare wereld voor ook de volgende generaties. In het topic over haar overlijden pissen ze op haar graf... Zo staan we ervoor. Beschamend in het kwadraat.

Zo'n forum is dit tegenwoordig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zaterdag 23 mei 2026 @ 19:30:24 #22
441859 crew  Lenny77
pi_220870209
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 19:04 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Misschien mag je dan juist wel blij zijn dat je niet meer leeft. :{
Want het wordt er dan vast niet beter op.
Ja je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk :{
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 23 mei 2026 @ 19:38:49 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220870289
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 19:04 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Misschien mag je dan juist wel blij zijn dat je niet meer leeft. :{
Want het wordt er dan vast niet beter op.
Idd.

Ik verwacht technologisch vooral een extrapolatie van wat er de laatste paar jaar al speelt, zogenaamde vooruitgang die het voor een groot deel eigenlijk niet is. Met daaruit voortvloeiend toegenomen banenverlies, eenzaamheid, nog minder ruimte voor (daadwerkelijk) creatieve uitingen, enzovoort.

AI kán goed gebruikt worden, maar verziekt ook veel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 23-05-2026 19:46:04 ]
pi_220870525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 19:38 schreef Eightyone het volgende:
AI kán goed gebruikt worden, maar verziekt ook veel.

Ik hoop stiekem op een gigantische onvoorziene ramp veroorzaakt door A.I. zodat we een keer op de feiten worden gedrukt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220870650
Ik neem aan dat over 24 jaar er stabiele kernfusie centrales en stabiele quantumcomputers zijn. Wat betreft quantumcomputers is er wel een grap dat er elke 10 jaar wordt gezegd dat het er over 10 jaar is. Maar ja ze komen steeds verder en 24 jaar is een lange periode
pi_220871146
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 20:18 schreef Masberum het volgende:
Ik neem aan dat over 24 jaar er stabiele kernfusie centrales en stabiele quantumcomputers zijn. Wat betreft quantumcomputers is er wel een grap dat er elke 10 jaar wordt gezegd dat het er over 10 jaar is. Maar ja ze komen steeds verder en 24 jaar is een lange periode
Ik weet nog bij m'n opleiding dat m'n docent zei dat we al die tijd al zeggen dat kwantumcomputers er aan komen, maar op die schaal zijn we echt nog niet. Het blijft nog steeds bij op hele kleine en onderzoekende schaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220871583
Volgens calculatie ben ik dan RIP
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220872213
Niet
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_220872445
Smart Dust: The Future of Surveillance

Bekijk deze YouTube-video

Heeft iemand hier trouwens ooit van gehoord via de NPO ofzo? Ik niet.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220877151
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:16 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan moeten die robots nog veel en veel goedkoper worden. In principe zou je heel veel productie nu ook al lang kunnen automatiseren met veel goedkopere machines dan een robot van ¤30.000 maar toch gebeurt het niet. Waarom? Omdat de mensen in het verre oosten nog veel minder verdienen dan dat automatisering kost.

Dus tenzij die arme mensen daar een fatsoenlijk loon gaan verdienen, blijven humanoïde robots een speeltje voor de rijke mensen.
Machines slijten. Ik zie robots geen lagers lopende banden of PLC vervangen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220879775
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:28 schreef halfway het volgende:

[..]
Machines slijten. Ik zie robots geen lagers lopende banden of PLC vervangen.
Heb jij even mazzel als je in die sector werkt! Waarschijnlijk binnenkort twee keer zo veel werk, omdat je niet alleen de lopende band maar ook de robot naast de lopende band mag gaan repareren...

Maar even serieus, het is natuurlijk compleet belachelijk om in productie of industrie een humanoïde robot in te gaan zetten. Veel industrie zou veel makkelijker te automatiseren zijn met dedicated systemen en niet met humanoïds. Want waarom zou je een robot van 30.000 euro achter een naaimachine als je gemakkelijker en goedkoper die naaimachine zelf kan automatiseren?

De enige reden dat al die zelfbenoemde visionairen zo graag robots zien die op mensen lijken is pure ijdelheid. En omdat ze als soldaat ingezet gaan worden, ben ik bang.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220880023
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 23:44 schreef Monomeism het volgende:
Smart Dust: The Future of Surveillance

Bekijk deze YouTube-video

Heeft iemand hier trouwens ooit van gehoord via de NPO ofzo? Ik niet.
Ik ook niet, ik wil niet ontmoedigend zijn (of bemoedigend afhankelijk van aan welke kant je staat), maar die YouTube clip lijkt voor mij heel onprofessioneel. Ook van wat ik zie en hoor, het is alleen maar 'wat als' maar ik zie geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.. Ze gaan ervan uit dat het kan en dan vervolgens de rest van de clip over wat de gevolgen zouden zijn..

Bedoel dit zegt toch wel alles?



pi_220880853
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik ook niet, ik wil niet ontmoedigend zijn (of bemoedigend afhankelijk van aan welke kant je staat), maar die YouTube clip lijkt voor mij heel onprofessioneel. Ook van wat ik zie en hoor, het is alleen maar 'wat als' maar ik zie geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.. Ze gaan ervan uit dat het kan en dan vervolgens de rest van de clip over wat de gevolgen zouden zijn..

Bedoel dit zegt toch wel alles?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het was de eerste de beste random video die ik aanklikte. Daar ga je toch niet direct een oordeel over vellen? Het is verder gewoon iets waar wel degelijk mee wordt geknoeid.
Ik snap nooit zo goed wat de reden is dat men vaak niet zelf even wat verder kijkt.

Na een paar klikken kom ik al direct een paar serieuze artikelen tegen.

Het is dus geen science fiction.
Het enige wat mij dus bevreemd is dat dit niet in het NPO wereldje opduikt. Voor zover ik weet dan.
The Internet Of Bodies is ook al zoiets.
Als je nu in 2026 aan mensen vraagt of ze daar ooit over hebben gehoord kijken ze je aan of ze net zijn gearriveerd uit anno 1974.

Blijf op de hoogte van wat er om je heen gebeurd!
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220880921
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:24 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Het was de eerste de beste random video die ik aanklikte.
Dan zijn we er toch
pi_220881113
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:28 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dan zijn we er toch
Sorry wat?
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220881223
Als we tegen die tijd nog verder komen, want dominante islam betekent lager gemiddeld IQ. Dus collapse of society. Ik denk dus eerder downhill vanaf 2050. Hoogtepunt is voorlopig geweest. Ook gelijk het bewijs van de Fermi paradox.
pi_220881268
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Masberum op 25-05-2026 09:58:29 ]
pi_220881346
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:45 schreef SwebbeSensje het volgende:
Als we tegen die tijd nog verder komen, want dominante islam betekent lager gemiddeld IQ. Dus collapse of society. Ik denk dus eerder downhill vanaf 2050. Hoogtepunt is voorlopig geweest. Ook gelijk het bewijs van de Fermi paradox.
Die dumbing down society die krijg je sowieso, want dat heb ik zojuist hier ook al weer bevestigd gekregen.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zondag 24 mei 2026 @ 23:14:41 #39
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220881741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:22 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

En heb je die Chinese robots al gezien?
Waanzinnig wat die NU al kunnen doen.

Bekijk deze YouTube-video
Die nemen straks de wereld over en wij zijn hun bitch ~O>

https://archive.org/details/fantastic-planet__1973
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:07:34 #40
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220890003
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:02 schreef LordofLeaves het volgende:
Alleen maar kopdoeken op straat. Blanke mensen leven in compounds achter hoge hekken.
*O*

witte mannetjes die geen kids kunnen baren omdat hun witte vrouwen dat niet toelaten :')
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:10:57 #41
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220891070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:07 schreef Edding345 het volgende:

[..]
*O*

witte mannetjes die geen kids kunnen baren omdat hun witte vrouwen dat niet toelaten :')
Blank.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220891104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 19:04 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Misschien mag je dan juist wel blij zijn dat je niet meer leeft. :{
Want het wordt er dan vast niet beter op.
Het wordt nog veel erger, gelukkig ben ik dan allang de pijp uit.
greetings and salutations
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')