abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220871146
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 20:18 schreef Masberum het volgende:
Ik neem aan dat over 24 jaar er stabiele kernfusie centrales en stabiele quantumcomputers zijn. Wat betreft quantumcomputers is er wel een grap dat er elke 10 jaar wordt gezegd dat het er over 10 jaar is. Maar ja ze komen steeds verder en 24 jaar is een lange periode
Ik weet nog bij m'n opleiding dat m'n docent zei dat we al die tijd al zeggen dat kwantumcomputers er aan komen, maar op die schaal zijn we echt nog niet. Het blijft nog steeds bij op hele kleine en onderzoekende schaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220871583
Volgens calculatie ben ik dan RIP
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220872213
Niet
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_220872445
Smart Dust: The Future of Surveillance

Bekijk deze YouTube-video

Heeft iemand hier trouwens ooit van gehoord via de NPO ofzo? Ik niet.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220877151
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 17:16 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan moeten die robots nog veel en veel goedkoper worden. In principe zou je heel veel productie nu ook al lang kunnen automatiseren met veel goedkopere machines dan een robot van ¤30.000 maar toch gebeurt het niet. Waarom? Omdat de mensen in het verre oosten nog veel minder verdienen dan dat automatisering kost.

Dus tenzij die arme mensen daar een fatsoenlijk loon gaan verdienen, blijven humanoïde robots een speeltje voor de rijke mensen.
Machines slijten. Ik zie robots geen lagers lopende banden of PLC vervangen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220879775
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 15:28 schreef halfway het volgende:

[..]
Machines slijten. Ik zie robots geen lagers lopende banden of PLC vervangen.
Heb jij even mazzel als je in die sector werkt! Waarschijnlijk binnenkort twee keer zo veel werk, omdat je niet alleen de lopende band maar ook de robot naast de lopende band mag gaan repareren...

Maar even serieus, het is natuurlijk compleet belachelijk om in productie of industrie een humanoïde robot in te gaan zetten. Veel industrie zou veel makkelijker te automatiseren zijn met dedicated systemen en niet met humanoïds. Want waarom zou je een robot van 30.000 euro achter een naaimachine als je gemakkelijker en goedkoper die naaimachine zelf kan automatiseren?

De enige reden dat al die zelfbenoemde visionairen zo graag robots zien die op mensen lijken is pure ijdelheid. En omdat ze als soldaat ingezet gaan worden, ben ik bang.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220880023
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 23:44 schreef Monomeism het volgende:
Smart Dust: The Future of Surveillance

Heeft iemand hier trouwens ooit van gehoord via de NPO ofzo? Ik niet.
Ik ook niet, ik wil niet ontmoedigend zijn (of bemoedigend afhankelijk van aan welke kant je staat), maar die YouTube clip lijkt voor mij heel onprofessioneel. Ook van wat ik zie en hoor, het is alleen maar 'wat als' maar ik zie geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.. Ze gaan ervan uit dat het kan en dan vervolgens de rest van de clip over wat de gevolgen zouden zijn..

Bedoel dit zegt toch wel alles?

pi_220880853
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:41 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik ook niet, ik wil niet ontmoedigend zijn (of bemoedigend afhankelijk van aan welke kant je staat), maar die YouTube clip lijkt voor mij heel onprofessioneel. Ook van wat ik zie en hoor, het is alleen maar 'wat als' maar ik zie geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.. Ze gaan ervan uit dat het kan en dan vervolgens de rest van de clip over wat de gevolgen zouden zijn..

Bedoel dit zegt toch wel alles?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het was de eerste de beste random video die ik aanklikte. Daar ga je toch niet direct een oordeel over vellen? Het is verder gewoon iets waar wel degelijk mee wordt geknoeid.
Ik snap nooit zo goed wat de reden is dat men vaak niet zelf even wat verder kijkt.

Na een paar klikken kom ik al direct een paar serieuze artikelen tegen.

Het is dus geen science fiction.
Het enige wat mij dus bevreemd is dat dit niet in het NPO wereldje opduikt. Voor zover ik weet dan.
The Internet Of Bodies is ook al zoiets.
Als je nu in 2026 aan mensen vraagt of ze daar ooit over hebben gehoord kijken ze je aan of ze net zijn gearriveerd uit anno 1974.

Blijf op de hoogte van wat er om je heen gebeurd!
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220880921
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:24 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Het was de eerste de beste random video die ik aanklikte.
Dan zijn we er toch
pi_220881113
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:28 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dan zijn we er toch
Sorry wat?
― Thomas Sowell
pi_220881223
Als we tegen die tijd nog verder komen, want dominante islam betekent lager gemiddeld IQ. Dus collapse of society. Ik denk dus eerder downhill vanaf 2050. Hoogtepunt is voorlopig geweest. Ook gelijk het bewijs van de Fermi paradox.
pi_220881268
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Masberum op 25-05-2026 09:58:29 ]
pi_220881346
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:45 schreef SwebbeSensje het volgende:
Als we tegen die tijd nog verder komen, want dominante islam betekent lager gemiddeld IQ. Dus collapse of society. Ik denk dus eerder downhill vanaf 2050. Hoogtepunt is voorlopig geweest. Ook gelijk het bewijs van de Fermi paradox.
Die dumbing down society die krijg je sowieso, want dat heb ik zojuist hier ook al weer bevestigd gekregen.
― Thomas Sowell
  zondag 24 mei 2026 @ 23:14:41 #39
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220881741
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:22 schreef Monomeism het volgende:

[..]

En heb je die Chinese robots al gezien?
Waanzinnig wat die NU al kunnen doen.

Die nemen straks de wereld over en wij zijn hun bitch ~O>

https://archive.org/details/fantastic-planet__1973
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:07:34 #40
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_220890003
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 14:02 schreef LordofLeaves het volgende:
Alleen maar kopdoeken op straat. Blanke mensen leven in compounds achter hoge hekken.
*O*

witte mannetjes die geen kids kunnen baren omdat hun witte vrouwen dat niet toelaten :')
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:10:57 #41
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220891070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 10:07 schreef Edding345 het volgende:

[..]
*O*

witte mannetjes die geen kids kunnen baren omdat hun witte vrouwen dat niet toelaten :')
Blank.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220891104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 19:04 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Misschien mag je dan juist wel blij zijn dat je niet meer leeft. :{
Want het wordt er dan vast niet beter op.
Het wordt nog veel erger, gelukkig ben ik dan allang de pijp uit.
greetings and salutations
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')