Ik hoop het. Als in, ik hoop niet dat hij vertrokken is van het forum.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 14:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij was op vakantie geloof ik, op de camping ofzoiets.
Ik weet niet wat de werkgevers willen, maar Spekman wil de financiële gevolgen duidelijk doorschuiven, wat we vaker hebben gezien bij partijen links in het politieke spectrumquote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:39 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij was dit altijd het plan.
Op een gegeven moment is het gewoon een keertje klaar, na 50 jaar van 'met-pauzes-bezuinigen' op voorzieningen en de beunhazen/bureautjes vetmesten.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik doe het wel, Spekman en zijn nauwe banden met PRO maken het een lastig verhaal. Blijkbaar mogen de financiële sluizen open blijven staan zonder enige vorm van bezuinigingen.
Doorschuiven zullen de meesten niet willen. Maar als je wilt bezuinigen en je bent afhankelijk van de oppositie dan kom je er nooit als je al bij voorbaat gedetailleerde plannen gaat droppen. Je moet dan met taakstellingen werken waarover je kan onderhandelen. Ik neem aan dat de mensen die dit kabinet vormen dat ook wel begrijpen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de werkgevers willen, maar Spekman wil de financiële gevolgen duidelijk doorschuiven, wat we vaker hebben gezien bij partijen links in het politieke spectrum
Ah, rechts maakt de plannen, rechts pakt de ondoelmatige en gezondheidsverwoestende belastingkortingkortingen niet aan, rechts heeft Eelco 'kasschuif' Heinen, links heeft nooit een meerderheid in dit land, en toch is het weer de schuld van links. Zorgfraude van 20 miljard per jaar? Schuld van potverterend links.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de werkgevers willen, maar Spekman wil de financiële gevolgen duidelijk doorschuiven, wat we vaker hebben gezien bij partijen links in het politieke spectrum
Zal dit met de vrijheidsbijdrage ook zo zijn? In plaats van het profijtbeginsel hanteren loopt de vrijheidsbijdrage gestaag af. Politieagent betaalt meer dan een advocaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doorschuiven zullen de meesten niet willen. Maar als je wilt bezuinigen en je bent afhankelijk van de oppositie dan kom je er nooit als je al bij voorbaat gedetailleerde plannen gaat droppen. Je moet dan met taakstellingen werken waarover je kan onderhandelen. Ik neem aan dat de mensen die dit kabinet vormen dat ook wel begrijpen.
Volgens mij is dit een soort losse flodder geweest om de oppositie het idee te geven een overwinning te hebben geboekt om ze vervolgens wel met een verantwoordelijkheid te belasten. Een beetje zoals Macron er zijn begroting doorheen kreeg.
Geen ideequote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zal dit met de vrijheidsbijdrage ook zo zijn? In plaats van het profijtbeginsel hanteren loopt de vrijheidsbijdrage gestaag af. Politieagent betaalt meer dan een advocaat.
Het is niet de schuld van links, het is alleen wel zo dat begrotingsdiscipline daar nooit bovenaan de lijst staat.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 15:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah, rechts maakt de plannen, rechts pakt de ondoelmatige en gezondheidsverwoestende belastingkortingkortingen niet aan, rechts heeft Eelco 'kasschuif' Heinen, links heeft nooit een meerderheid in dit land, en toch is het weer de schuld van links. Zorgfraude van 20 miljard per jaar? Schuld van potverterend links.
Een land als Zweden heeft regelmatig een progressieve/linkse meerderheid, binnenkort gaat dat ook weer gebeuren, nou wat een potverteren en geldsmijterij gebeurt daar dan.
Wat deed kabinet Schoof ook alweer? De financiële asielbom doorschuiven, Oekraïne doorschuiven. Rutte deed niets anders dan problemen doorschuiven.
Dat is het Telegraaf mantra. Het is niet de realiteit. In 1977 werd de laagste staatsschuld ooit bereikt; Mamdani in New York werkt de schulden weg; de staatsschuld is m.n. in noordelijke landen ultralaag (waar links gewoonweg structureel sterker staat). Spanje is de laatste 15 jaar ook structureel aan het dalen in staatsschuld.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van links, het is alleen wel zo dat begrotingsdiscipline daar nooit bovenaan de lijst staat.
Moet altijd denken aan het boek en de film Children of Men als ik dit soort plannen leesquote:Op dinsdag 26 mei 2026 07:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik mag het hopen. Dit is echt een verschrikkelijk plan en een opmaat naar nog veel ergere dingen. Ik vind het ronduit griezelig.
Nou ja, we hebben nu twee kabinetten met Eelco Heinen op financiën, dan is piepen over begrotingsdiscipline van anderen een tikje groteskquote:Op dinsdag 26 mei 2026 16:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van links, het is alleen wel zo dat begrotingsdiscipline daar nooit bovenaan de lijst staat.
Yep. Ik kan helaas de beelden even niet vinden maar er moest toen een ambulance door de massa heen en alsof het mozes door de rode zee was ging iedereen rustig en voorzichtig opzij, nogal een groot contrast met hoe de hulpdiensten in Loosdrecht begroet werden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Keijzer wil de 'demonstratie' in Loosdrecht gelijk trekken aan Rode Lijn-demonstraties.
Leuk ja. Wat een treurig niveau
Natuurlijk niet, maar dit is wel heel vlug. Meer dan 'voor nu halen we het van tafel om jou aan tafel te krijgen' (maar bezuinigen gaan we toch wel) is het niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het kabinet ooit serieus dacht dat dit het ging halen.
We moeten vooral de WW helemaal afbreken en ervoor zorgen dat zoveel mogelijk vastgoed en huizen bij Bernhard jr en Blackstone terecht komen. Gewoon even wachten op een recessie...quote:
Geen idee wat de modus operandi gaat worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 17:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het kabinet ooit serieus dacht dat dit het ging halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |