abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:23:26 #101
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220856211
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:21 schreef Wrapster het volgende:

[..]
En, kom je dat voornemen na of loopt het meestal uit?
Ik ben meestal al onder zeil voor ik die gedachte kan afmaken ;(
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:25:25 #102
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220856219
quote:
99s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:21 schreef DerRabbit het volgende:

[..]
Ik ben heel goed met tiende, honderdsten en duizendsten van een seconden, maar die minuten, kwartieren, half uren en zulks verwarren met altijd met hun grote orde :@ :X
Ik ken het. :@ Maar het voordeel van ziek zijn, is dan weer dat het geen reet uitmaakt :D
  FOK!mycroftheld donderdag 21 mei 2026 @ 18:28:00 #103
128465 Wrapster
pi_220856227
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:23 schreef jerney het volgende:

[..]
Ik ben meestal al onder zeil voor ik die gedachte kan afmaken ;(
Ach, lekker doen als je het nodig hebt :Y

Ik had aan het begin van mijn burnout ook veel rust nodig en heb dat ook gewoon genomen. Als ik moe was ging ik lekker liggen pitten en zag wel weer wanneer ik wakker werd. Dat heeft me goed gedaan.
heeft FOK verlaten
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:35:44 #104
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220856248
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:28 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Ach, lekker doen als je het nodig hebt :Y

Ik had aan het begin van mijn burnout ook veel rust nodig en heb dat ook gewoon genomen. Als ik moe was ging ik lekker liggen pitten en zag wel weer wanneer ik wakker werd. Dat heeft me goed gedaan.
Ahh burnouts zijn ook een raar beestje ja, ben je er goed uitgekomen? :)

Ja ik heb wel leren luisteren naar mijn lichaam ipv steeds te lang door te pushen, maar daarom vind ik het nog niet altijd even leuk.

Alleen met grafweer draai ik me met plezier nog even om. :P
  FOK!mycroftheld donderdag 21 mei 2026 @ 18:41:29 #105
128465 Wrapster
pi_220856276
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:35 schreef jerney het volgende:

[..]
Ahh burnouts zijn ook een raar beestje ja, ben je er goed uitgekomen? :)

Ja ik heb wel leren luisteren naar mijn lichaam ipv steeds te lang door te pushen, maar daarom vind ik het nog niet altijd even leuk.

Alleen met grafweer draai ik me met plezier nog even om. :P
Ik ben nog niet volledig hersteld, vandaag met de bedrijfsarts gezeten en ik ga nu 4 dagen 4 uur werken, 16 in totaal dus. Psycholoog ben ik al tijdje klaar mee en het gaat steeds beter.

En snap ik, ik deed liever ook andere dingen en voelde moe er soms waardeloos door. Maar het heeft uiteindelijk wel geholpen. Ik ga zo nu en dan even liggen maar na een uurtje is het over het algemeen wel weer goed.
heeft FOK verlaten
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:41:37 #106
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept, Flatbeat
pi_220856277
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:57 schreef jerney het volgende:

[..]
Als het saai wordt, kan je nog altijd MotoGP gaan kijken. Net een soap zoveel drama :P
Beiden een soap denk ik ;)
  FOK!mycroftheld donderdag 21 mei 2026 @ 18:46:44 #107
128465 Wrapster
pi_220856303
Zijn hier trouwens nog anderen mensen met een buizenversterker? Dacht wel maar weet niet zeker...

Mijn pre buis is aan de bovenkant aan het verkleuren (in de vorm van de plaat en heater die eronder zit) en ik kan nergens vinden of dit normaal is. Ik vermoed dat het gewoon afzetting van metalen is en het niet uitmaakt maar weet het liever zeker.

heeft FOK verlaten
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:47:47 #108
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220856309
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:41 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Ik ben nog niet volledig hersteld, vandaag met de bedrijfsarts gezeten en ik ga nu 4 dagen 4 uur werken, 16 in totaal dus. Psycholoog ben ik al tijdje klaar mee en het gaat steeds beter.

En snap ik, ik deed liever ook andere dingen en voelde moe er soms waardeloos door. Maar het heeft uiteindelijk wel geholpen. Ik ga zo nu en dan even liggen maar na een uurtje is het over het algemeen wel weer goed.
Oh dat klinkt idd alsof je er voor het grootste gedeelte wel doorheen bent. Keigoed. :) Ik vind wel dat ze je er meteen goed terug in smijten zeg :o

Ja dat waardeloze gevoel is eh… waardeloos, I guess :P

Ik geef graag creatieve videolessen om me nog een beetje nuttig te voelen haha, gelukkig ben ik er ook wel goed in. Wel jammer dat een normale baan er echt niet in zit, zelfs niet voor een paar uurtjes. Ik mis mijn oude baan nog altijd wel, ik deed die graag. :)
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:49:23 #109
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220856316
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:41 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Beiden een soap denk ik ;)
Behalve die ene kopstoot ooit is me er niet veel van bijgebleven, maar toegegeven, ik vermijd jouw soap dan ook als de pest. :P
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:54:52 #110
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_220856343
Ik heb op winst Ajax ingezet @StevenHyde
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn hater <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:55:15 #111
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_220856347
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:46 schreef Wrapster het volgende:
Zijn hier trouwens nog anderen mensen met een buizenversterker? Dacht wel maar weet niet zeker...

Mijn pre buis is aan de bovenkant aan het verkleuren (in de vorm van de plaat en heater die eronder zit) en ik kan nergens vinden of dit normaal is. Ik vermoed dat het gewoon afzetting van metalen is en het niet uitmaakt maar weet het liever zeker.

[ afbeelding ]
Mooie prebuis, maat
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn hater <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:00:04 #112
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_220856378
Ik kop ' m er niet in
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:00:34 #113
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220856383
:X
  FOK!mycroftheld donderdag 21 mei 2026 @ 19:06:38 #114
128465 Wrapster
pi_220856418
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:47 schreef jerney het volgende:

[..]
Oh dat klinkt idd alsof je er voor het grootste gedeelte wel doorheen bent. Keigoed. :) Ik vind wel dat ze je er meteen goed terug in smijten zeg :o

Ja dat waardeloze gevoel is eh… waardeloos, I guess :P

Ik geef graag creatieve videolessen om me nog een beetje nuttig te voelen haha, gelukkig ben ik er ook wel goed in. Wel jammer dat een normale baan er echt niet in zit, zelfs niet voor een paar uurtjes. Ik mis mijn oude baan nog altijd wel, ik deed die graag. :)
Valt wel mee, hebben rustig opgebouwd en ben met paar uurtjes per week begonnen. Ben inmiddels al half jaar uit de running helaas.

En goed dat je met iets bezig kunt zijn wat je leuk vind, is idd belangrijk want anders kun je je inderdaad heel erg nutteloos gaan voelen. Had ik aan het begin van mijn burnout ook omdat ik gewoon niet meer kon werken maar werk voor mij wel een belangrijk iets is waar ik mijn tijd graag aan besteed.
heeft FOK verlaten
  FOK!mycroftheld donderdag 21 mei 2026 @ 19:07:31 #115
128465 Wrapster
pi_220856421
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:55 schreef MooieTop6 het volgende:

[..]
Mooie prebuis, maat
Dankje. Heb je ook antwoord op de vraag toevallig?
heeft FOK verlaten
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:10:02 #116
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_220856438
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:07 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Dankje. Heb je ook antwoord op de vraag toevallig?
Ja, wat je op de foto laat zien ziet er in principe normaal uit voor veel vacuümbuizen — vooral preampbuizen zoals ECC83 / 12AX7 / 6922 / 6SN7 enz.

De witte/grijsachtige “schaduw” bovenaan die de vorm van de interne onderdelen volgt, is meestal:

metaalafzetting (“getter flash” / verdamping van metalen),
warmteverkleuring van het glas,
of normale depositie door langdurig gebruik.

Dat het patroon overeenkomt met de plaat/heater-structuur eronder is juist typisch.

Belangrijk is vooral wat voor kleur en structuur het heeft:

Normaal: zilver, grijs, donkergrijs, licht bruinachtig, spiegelachtig of rokerig.
Probleem: krijtwit/melkachtig over de getter heen → dan is de buis vacuüm verloren.

Op jouw foto zie ik géén typische “lucht in de buis” schade. De getter lijkt niet wit uitgeblazen, eerder normaal verkleurd/deposited.

Ook belangrijk:

Geen rode platen (“red plating”) zichtbaar.
Geen scheuren in het glas.
Geen blauwe/paarse vonken.
Geen flitsen of instabiel gedrag.

Dus tenzij je:

ruis,
microfonie,
volumeverlies,
crackling,
brom,
of kanaalproblemen hebt,

zou ik me hier weinig zorgen over maken.

Dat kleine bruine/donkere puntje bovenaan kan simpelweg hitteverkleuring of een lokale afzetting zijn van jarenlang gebruik.

Als je wilt, kun je ook:

een foto maken terwijl de buis volledig opgewarmd is in een donkere ruimte,
of een foto van de zijkant,

dan kan ik nog beter beoordelen of alles gezond oogt.
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn hater <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
pi_220856448
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:46 schreef Wrapster het volgende:
Zijn hier trouwens nog anderen mensen met een buizenversterker? Dacht wel maar weet niet zeker...

Mijn pre buis is aan de bovenkant aan het verkleuren (in de vorm van de plaat en heater die eronder zit) en ik kan nergens vinden of dit normaal is. Ik vermoed dat het gewoon afzetting van metalen is en het niet uitmaakt maar weet het liever zeker.

[ afbeelding ]
:W Ja, ikke!

Ik geloof wel dat het normaal is hoor! :Y
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:11:31 #118
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220856453
Verkleuring van een voorversterkerbuis (pre-amp buis) is in veel gevallen een normaal verschijnsel en duidt vaak op ouderdom, hitte of fabricageresten in het glas. Omdat voorversterkerbuizen doorgaans 10.000 tot 12.000 uur meegaan, is vervanging pas nodig bij hoorbare storingen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:16:25 #119
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_220856482
Wat een prebuiskenners zitten hier _O_
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn hater <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:20:31 #120
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_220856513
Mijne was wel MooieGPT :@
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn hater <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:20:43 #121
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220856517
quote:
11s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:06 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Valt wel mee, hebben rustig opgebouwd en ben met paar uurtjes per week begonnen. Ben inmiddels al half jaar uit de running helaas.

En goed dat je met iets bezig kunt zijn wat je leuk vind, is idd belangrijk want anders kun je je inderdaad heel erg nutteloos gaan voelen. Had ik aan het begin van mijn burnout ook omdat ik gewoon niet meer kon werken maar werk voor mij wel een belangrijk iets is waar ik mijn tijd graag aan besteed.
Ohhhh ok! Ik dacht dat ze je meteen in het diepe gingen gooien! En een half jaar valt goed mee hoor, ik was er een jaar mee thuis en anderen die ik ken zelfs langer.

En ik ben op zich niet een enorm werkpaard hoor :D tenzij ik wat ik doe leuk vind dan, dan werk ik ook hard. Maar ik ben ook gesteld op m’n dutjes :P

En nu ben ik door want meneer de kok springt op de motor en m’n keuken is nog altijd een slagveld! :W
  FOK!mycroftheld donderdag 21 mei 2026 @ 19:25:08 #122
128465 Wrapster
pi_220856544
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:11 schreef ToT het volgende:

[..]
:W Ja, ikke!

Ik geloof wel dat het normaal is hoor! :Y
Klinkt ook nog steeds even goed dus zal idd wel meevallen. Had het alleen nog nooit gezien dus vandaar.
heeft FOK verlaten
  FOK!mycroftheld donderdag 21 mei 2026 @ 19:25:41 #123
128465 Wrapster
pi_220856550
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:11 schreef FreshFruit het volgende:
Verkleuring van een voorversterkerbuis (pre-amp buis) is in veel gevallen een normaal verschijnsel en duidt vaak op ouderdom, hitte of fabricageresten in het glas. Omdat voorversterkerbuizen doorgaans 10.000 tot 12.000 uur meegaan, is vervanging pas nodig bij hoorbare storingen.
Ding is, deze is nog niet heel oud. Denk dat hij nu 200 uur erop heeft zitten. Vandaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:20 schreef MooieTop6 het volgende:
Mijne was wel MooieGPT :@
Dat had ik al door. Ik heb nooit zoveel vertrouwen in AI als het daarop aankomt...
heeft FOK verlaten
pi_220856593
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:25 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Klinkt ook nog steeds even goed dus zal idd wel meevallen. Had het alleen nog nooit gezien dus vandaar.
Ja volgens mij is het gewoon doordat de elektronen een beetje materie los-bombarderen en dat dat daar weer neerslaat.
  FOK!mycroftheld donderdag 21 mei 2026 @ 19:37:43 #125
128465 Wrapster
pi_220856647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:31 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja volgens mij is het gewoon doordat de elektronen een beetje materie los-bombarderen en dat dat daar weer neerslaat.
Idd. Mijn vorige buizen hadden de getter flash aan de bovenkant en was dit dus niet zichtbaar. Bij deze zit de flash aan de zijkant onderaan.
heeft FOK verlaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')