hier valt weinig zinnigs over te zeggen......quote:Op maandag 18 mei 2026 13:51 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Mn partner en ik willen het financieel goed gaan regelen.
De relatie loopt op dit moment niet lekker, daarom willen we wat dingen veranderen.
Het gaat voornamelijk om het stukje vrouw en kinderen.
Hoe hebben jullie dit geregeld?
En zeker als er een enorm verschil is in inkomsten tussen de 2.
Het gaat nu 50/50
Bij ons is er een flink inkomensverschil; ik leg plm 65% in op de en/of rekening, en mijn vrouw geeft plm. 65% uit (Pareto regel geloof ik). Kinderen zijn n.v..t.quote:Op maandag 18 mei 2026 13:51 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Het gaat voornamelijk om het stukje vrouw en kinderen.
Hoe hebben jullie dit geregeld?
En zeker als er een enorm verschil is in inkomsten tussen de 2.
Het gaat nu 50/50
Dus jij legt die 15% in?quote:Op maandag 18 mei 2026 16:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hier is de verdeling denk ik 85/15 en dan ben ik nog gul.
De vraag is dan : hoe zit 't met alimentatie? Wat ik me ook afvraag; de opgebouwde pensioenrechten, wat wordt daarmee gedaan??quote:Op maandag 18 mei 2026 18:08 schreef _Lily_ het volgende:
Maar na afhandelen van die kwestie kan de meest verdienende met de opbrengst en het inkomen wel een prima huis voor zichzelf kopen en ik weet niet of de opbrengst voor de minst verdiende genoeg is om dat ook te doen.
Je geld “moeten delen” klinkt negatief. Alsof een relatie een verliespost is in plaats van samen een leven opbouwen waar je allebei beter van wordt.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Hier gewoon 1 inkomen, hoef het met niemand te delen. Alles is voor Bassie
Je geld moeten delen met een vrouw
Eerlijk gezegd weet ik dat niet bij scheiding. Iemand die daar meer vanaf weet?quote:Op maandag 18 mei 2026 19:53 schreef blomke het volgende:
[..]
De vraag is dan : hoe zit 't met alimentatie? Wat ik me ook afvraag; de opgebouwde pensioenrechten, wat wordt daarmee gedaan??
Ik ook niet; is meer een algemene vraag aan de users hier, die er wel verstand van hebben.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:08 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik dat niet bij scheiding. Iemand die daar meer vanaf weet?
Schrijnendquote:Op maandag 18 mei 2026 21:05 schreef blomke het volgende:
Sparen doet me denken aan een stel dat ik in 1990 opzocht op hun sociale huurwoning/flatje in een gribus buitenwijk. Beiden acadeem, hij als PhD-student, zij voor klas als na-HOS-ser die gingen "eerst sparen voor een eigen huis". Echter, hij moest nog promoveren (deed ie in 1992 na zes jaar ) en ze gingen op z'n 33-ste voor zijn postdoc naar de VS.
Kwamen vier jaar later terug en de huizenprijzen waren weer gestegen, gevolg: gingen noodgedwongen in een "vrije sector huurwoning" in buitenwijk Ede (heb ik ze nog opgezocht, vanuit Arnhem, op de fiets) . Gevolg: weer zeven jaar vrije sector-huren, en pas na de prijsverdubbeling tussen 1997 en 2003 (toen kenden we ook al extreme prijsstijgingen) kochten ze in 2003 hun eerste tussenwoning met giga hypotheek "goed voor de belastingaftrek aldus de ....". In 2008 gingen de huizenprijzen onderuit en zaten ze tegen een gigantische schuld met "huis onder water" situatie aan te hikken. Dat alles dankzij "flink sparen" in de >15 jaar daarvoor.
Stel was (hij is inmiddels overleden) ouder (1959/1961) dan ik . Extreem risicomijdend: alles zo lang mogelijk houden bij het oude vertrouwde, en hoegenaamd geen enkel initiatief tonend of iets ondernemen.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:11 schreef _Lily_ het volgende:
Schrijnend
In welke periode je je op de huizenmarkt begeeft (en dat heeft vaak te maken met wanneer je bent geboren) iets wat veel gevolgen heeft en waarop je niet volledig invloed hebt.
bij dit soort dingen vraag ik me altijd af;quote:Op maandag 18 mei 2026 23:18 schreef Sport_Life het volgende:
Hier gaat ook alles op 1 hoop. Vrouw werkt 3 dagen, ik 4.
Met 3 kinderen.
Bij uit elkaar gaan gaat alles in beginsel door de helft.
mwah.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:11 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Schrijnend
In welke periode je je op de huizenmarkt begeeft (en dat heeft vaak te maken met wanneer je bent geboren) iets wat veel gevolgen heeft en waarop je niet volledig invloed hebt.
De afgelopen jaren hebben in ieder geval geleerd dat je niet moet talmen of moet voorsorteren op de toekomst. Je moet dat huis binnenhalen zodra zich de kans voordoet
Oke boomerquote:Op maandag 18 mei 2026 21:05 schreef blomke het volgende:
Sparen doet me denken aan een stel dat ik in 1990 opzocht op hun sociale huurwoning/flatje in een gribus buitenwijk. Beiden acadeem, hij als PhD-student, zij voor klas als na-HOS-ser die gingen "eerst sparen voor een eigen huis". Echter, hij moest nog promoveren (deed ie in 1992 na zes jaar ) en ze gingen op z'n 33-ste voor zijn postdoc naar de VS.
Kwamen vier jaar later terug en de huizenprijzen waren weer gestegen, gevolg: gingen noodgedwongen in een "vrije sector huurwoning" in buitenwijk Ede (heb ik ze nog opgezocht, vanuit Arnhem, op de fiets) . Gevolg: weer zeven jaar vrije sector-huren, en pas na de prijsverdubbeling tussen 1997 en 2003 (toen kenden we ook al extreme prijsstijgingen) kochten ze in 2003 hun eerste tussenwoning met giga hypotheek "goed voor de belastingaftrek aldus de ....". In 2008 gingen de huizenprijzen onderuit en zaten ze tegen een gigantische schuld met "huis onder water" situatie aan te hikken. Dat alles dankzij "flink sparen" in de >15 jaar daarvoor.
Nee natuurlijk niet. Snap steeds beter waarom die man er van af wil.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:43 schreef Lienekien het volgende:
@:Paardenbloemmeisje
Nou, kom je nog over de brug met wat relevante aanvullingen?
T.a.v. 1: dat is vastgelegd in de huwelijksvormquote:Op dinsdag 19 mei 2026 07:12 schreef freak1 het volgende:
[..]
bij dit soort dingen vraag ik me altijd af;
je stelt hier hard;
"bij uit elkaar gaan gaat alles in beginsel door de helft"
is dat een aanname van je of heb je dat vastgelegd?
en alles in beginsel is nogal een breed begrip. alles wat je samen bezit of wat je samen hebt aangeschaft? en wat met inkomsten die daarna voorbij komen?
[..]
mwah.
dat fabeltje dat huizenbezit je automagisch miljonair maakt is precies dat.
ze hebben wel al die jaren, ook terwijl hij nog studeerde, een dak boven hun hoofd gehad. mooi toch?
verder is het hele leven een aaneenschakeling van gelukjes en pechjes. over het algemeen is een huis kopen geen slechte investering. echter, dan moet je wel een vaste basis hebben. ik heb genoeg vrienden die als nomades werken en iedere paar jaar op een nieuwe plek willen settelen. dan ga je niet goed op een huis kopen... iedere situatie is anders, door de bocht genomen is een huis kopen een betere investering dat geld sparen op de bank...
Juist jij, @paardendokter, zou @Paardenbloemmeisje toch moeten kunnen helpenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:22 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Snap steeds beter waarom die man er van af wil.
Aannames.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 09:22 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Snap steeds beter waarom die man er van af wil.
We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Dus in beginsel wordt alles 50/50 verdeeld. Daar kan volgens mij van worden afgeweken indien een van de partners meer voor de kinderen zorgt (alimentatie gedeeltelijk afkopen).quote:Op dinsdag 19 mei 2026 07:12 schreef freak1 het volgende:
[..]
bij dit soort dingen vraag ik me altijd af;
je stelt hier hard;
"bij uit elkaar gaan gaat alles in beginsel door de helft"
is dat een aanname van je of heb je dat vastgelegd?
en alles in beginsel is nogal een breed begrip. alles wat je samen bezit of wat je samen hebt aangeschaft? en wat met inkomsten die daarna voorbij komen?
[..]
mwah.
dat fabeltje dat huizenbezit je automagisch miljonair maakt is precies dat.
ze hebben wel al die jaren, ook terwijl hij nog studeerde, een dak boven hun hoofd gehad. mooi toch?
verder is het hele leven een aaneenschakeling van gelukjes en pechjes. over het algemeen is een huis kopen geen slechte investering. echter, dan moet je wel een vaste basis hebben. ik heb genoeg vrienden die als nomades werken en iedere paar jaar op een nieuwe plek willen settelen. dan ga je niet goed op een huis kopen... iedere situatie is anders, door de bocht genomen is een huis kopen een betere investering dat geld sparen op de bank...
Ook de kinderen?quote:Op maandag 18 mei 2026 23:18 schreef Sport_Life het volgende:
Hier gaat ook alles op 1 hoop. Vrouw werkt 3 dagen, ik 4.
Met 3 kinderen.
Bij uit elkaar gaan gaat alles in beginsel door de helft.
Precies mijn gedachtequote:
En dan kun je mooi opnieuw beginnnen , maar dan moet je het wel goed aanpakken , dat niemand erachter komt hoe je dat gedaan hebtquote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:25 schreef Marsenal het volgende:
Als mijn vrouw en ik uit elkaar gaan dan krijg ik in principe alles. Om de schaamte voor te zijn zal ik haar om het leven moeten brengen en om de kinderen het verdriet te besparen ook zij.
Dit. Je moet je vrouw strak aangeleid houden anders mag je je ballen inleveren.quote:Op maandag 18 mei 2026 20:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Hier gewoon 1 inkomen, hoef het met niemand te delen. Alles is voor Bassie
Je geld moeten delen met een vrouw
Zou de verdeling anders zijn als de verhouding inkomen hetzelfde was en beiden werkten evenveel uren?quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:59 schreef Ivo1985 het volgende:
De verhouding tussen onze inkomens ligt rond de 60/40, waarbij de minst verdienende ook minder uren werkt op basis van eigen keuze. Minder overhouden hoort dan bij die keuze.
Bij een standaard pensioen (wat 90% van de mensen heeft) zal het nabestaandenpensioen naar de partner gaan. Bij scheiding zal ook het nabestaandenpensioen naar de ex-partner gaan, en ook de helft van het opgebouwde ouderdomspensioen tijdens het huwelijk. Dit tenzij er expliciet anders vermeld staat in het echtscheidingsconvenant. Je kan daarin zelf opnemen hoe je het wilt hebben.quote:Op maandag 18 mei 2026 21:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ook niet; is meer een algemene vraag aan de users hier, die er wel verstand van hebben.
Ja, dan zou de verdeling zo zijn dat beiden ongeveer hetzelfde vrij te besteden bedrag overhouden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:37 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Zou de verdeling anders zijn als de verhouding inkomen hetzelfde was en beiden werkten evenveel uren?
Ik heb een familie strafrecht advocaat gesproken. Maar ex dreigt als ik die ga inzetten dat hij mij kaal gaat plukken met rechtzaken. Ik denk dat hij daar toe in staat is. Heeft een goed inkomen. Hij heeft niks te verliezenquote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:02 schreef capricia het volgende:
Zoek een advocaat.
Hoeveel kinderen, welke leeftijd. Is hij ook de vader?
En hoezo zijn jullie aan kinderen begonnen zonder überhaupt zaken vast te leggen?
En vooral heel veel sterkte.
We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Dus ik dacht het is goed geregeld. Niet dus blijkbaar.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:02 schreef capricia het volgende:
Zoek een advocaat.
Hoeveel kinderen, welke leeftijd. Is hij ook de vader?
En hoezo zijn jullie aan kinderen begonnen zonder überhaupt zaken vast te leggen?
En vooral heel veel sterkte.
Met strafrecht heeft het niet zoveel te maken.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:16 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik heb een familie strafrecht advocaat gesproken. Maar ex dreigt als ik die ga inzetten dat hij mij kaal gaat plukken met rechtzaken. Ik denk dat hij daar toe in staat is. Heeft een goed inkomen. Hij heeft niks te verliezen
Oh ja dat was het. Ik haal er 2 door elkaar. Familierecht advocaat heb ik gesproken. Die kan me helpen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Met strafrecht heeft het niet zoveel te maken.
Ik zou toch mijn licht eens opsteken bij een familierecht-advocaat.
Van een kale kip kan je niet plukken.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:16 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik heb een familie strafrecht advocaat gesproken. Maar ex dreigt als ik die ga inzetten dat hij mij kaal gaat plukken met rechtzaken. Ik denk dat hij daar toe in staat is. Heeft een goed inkomen. Hij heeft niks te verliezen
Ik bedoel qua inkomen mag hij zelf gaan betalen om te procederen. Maar qua baan heeft hij niks te verliezen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van een kale kip kan je niet plukken.
Sterkte.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:16 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Als er gezamenlijk vermogen is dat uiteindelijk verdeeld moet worden dan hebben beide partijen waarschijnlijk voldoende om hun advocaten te betalen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 21:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van een kale kip kan je niet plukken.
En wat is jouw advies dan voor TS?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er gezamenlijk vermogen is dat uiteindelijk verdeeld moet worden dan hebben beide partijen waarschijnlijk voldoende om hun advocaten te betalen.
Ik heb net iemand 60K van de overwaarde op het gezamenlijke huis zien verspelen met rechtszaken om de ex te treiteren... nu kan ze dus idd geen ander huis kopen, want ze anders wel had kunnen doen.
Het "kale kip" argument gaat alleen maar op als de kip kaal is en blijft.
Ja, precies.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 22:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ze zal absoluut een familierecht advocaat moeten inschakelen.
De vader was nooit aanwezig dus ga je je kinderen daar nu 100% achterlaten? Wtf vriendinquote:Op zaterdag 4 juli 2026 10:17 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Iemand tips of ervaring met omgang regelen met een vader die er eerder nooit aanwezig was? Ik heb nu het gevoel dat dat nog altijd een strijd gaat blijven en ik neig er dus naar om de kinderen 100% bij hem te gaan laten of zelf weer een leven te kunnen gaan opbouwen.
Punt is dat ik nu na elk flits bezoek van hem de kinderen aan het stabiel krijgen ben. Verder sta ik er dan weer alleen voor. Ik ben zelf langzamerhand ook uitgeput aan het raken. Ik weet dat het geen oplossing is, maar dit trek ik ook nog geen jaren. De kinderen overigens ook niet. Dus ik vraag ervaring met zon situatiequote:Op zaterdag 4 juli 2026 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De vader was nooit aanwezig dus ga je je kinderen daar nu 100% achterlaten? Wtf vriendin
Ik zou niet uit wanhoop kiezen voor “dan maar 100% bij hem”. Uiteindelijk draait het vooral om wat voor de kinderen het beste is. Als hij jarenlang afwezig is geweest, lijkt een geleidelijke opbouw van contact me logischer dan meteen alle zorg overdragen. Dat geeft iedereen de kans om te kijken of hij die verantwoordelijkheid ook echt kan dragen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 10:17 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Iemand tips of ervaring met omgang regelen met een vader die er eerder nooit aanwezig was? Ik heb nu het gevoel dat dat nog altijd een strijd gaat blijven en ik neig er dus naar om de kinderen 100% bij hem te gaan laten of zelf weer een leven te kunnen gaan opbouwen.
Arme kinderen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 10:17 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
quote:Mijn twijfels liggen daar heel erg of hij er überhaupt gaat zijn voor de (kleine) kinderen als ze hem nodig hebben.
Het zijn je/ jullie kinderen geen gebruiksvoorwerpen die je overweegt bij hem te laten zodat jij je eigen leven weer kunt opbouwen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 10:17 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Nee wel game verslavingquote:Op zaterdag 4 juli 2026 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Is hier misschien drugs of alcohol in het spel?
Denk je echt dat dit in het belang van je kinderen is? Als er sprake is van een gameverslaving en jij overweegt ze volledig bij hun vader te laten wonen zodat je zelf verder kunt, krijg ik niet de indruk dat hun belang voorop staat. Eerlijk gezegd klinkt het alsof ze op dit moment bij geen van jullie de stabiele plek krijgen die ze verdienen.quote:
En wat heeft hem gemaakt dat hij eerst niets met de kinderen wou, hij weg ging en nu toch wel 100% voor de kinderen zou willen zorgen? Dat is opzich wel gek. Ben jij altijd een goede vrouw voor hem geweest? Wat vind je van het moederschap?quote:
De oplossing is dan 50/50 (zodat er geen flitsbezoeken meer zijn) of 100/0 (zodat er geen flitsbezoeken meer zijn). Je kinderen voor 100% achterlaten bij een ouder waarvan je weet dat hij ze verwaarloost is krankzinnig.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 10:37 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Punt is dat ik nu na elk flits bezoek van hem de kinderen aan het stabiel krijgen ben. Verder sta ik er dan weer alleen voor. Ik ben zelf langzamerhand ook uitgeput aan het raken. Ik weet dat het geen oplossing is, maar dit trek ik ook nog geen jaren. De kinderen overigens ook niet. Dus ik vraag ervaring met zon situatie
Het lijkt me dan ook niet waarquote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De oplossing is dan 50/50 (zodat er geen flitsbezoeken meer zijn) of 100/0 (zodat er geen flitsbezoeken meer zijn). Je kinderen voor 100% achterlaten bij een ouder waarvan je weet dat hij ze verwaarloost is krankzinnig.
Hij heeft heel lang elke keer voor zichzelf gekozen. Had veel contacten met andere online. Daaruit is een relatie ontstaan die hij langere tijd heeft verzwegen voor mij ondanks vragen er naar. Hij wil niet zorgen voor de kinderen maar meer vanuit plichtsbesef. Nee ik ben geen leuke vrouw voor hem geweest, maar dat vind ik niet gek als je van je partner geen aandacht krijgt en andere vrouwen wel. Ik vondt het moederschap leuk. Nu niet meer. Ik heb op dit moment geen seconde rust.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 14:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En wat heeft hem gemaakt dat hij eerst niets met de kinderen wou, hij weg ging en nu toch wel 100% voor de kinderen zou willen zorgen? Dat is opzich wel gek. Ben jij altijd een goede vrouw voor hem geweest? Wat vind je van het moederschap?
En daar wil jij je kinderen achter laten?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:16 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Hij heeft heel lang elke keer voor zichzelf gekozen. Had veel contacten met andere online. Daaruit is een relatie ontstaan die hij langere tijd heeft verzwegen voor mij ondanks vragen er naar. Hij wil niet zorgen voor de kinderen maar meer vanuit plichtsbesef. Nee ik ben geen leuke vrouw voor hem geweest, maar dat vind ik niet gek als je van je partner geen aandacht krijgt en andere vrouwen wel. Ik vondt het moederschap leuk. Nu niet meer. Ik heb op dit moment geen seconde rust.
Nee. Maar hij wil de kinderen mee nemen terwijl de oudste 2 dat niet eens lijken te willen. En er wordt door iedereen die ik hier nu over spreek gezegd ja het is toch de vader, dus er moet contact zijn. Ze kijken niet eens naar de geschiedenis lijkt het. En daar ben ik wel klaar mee dat ik elke keer alles mag oplossen en hij alleen de leuke dingen doet. Zwemles gaat hij echt niet doen namelijk maar naar school brengen oid ook niet. Wel met ze naar de speeltuin en dat vindt ik kromquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:29 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
En daar wil jij je kinderen achter laten?
Wie zijn ‘ze’?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:34 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Nee. Maar hij wil de kinderen mee nemen terwijl de oudste 2 dat niet eens lijken te willen. En er wordt door iedereen die ik hier nu over spreek gezegd ja het is toch de vader, dus er moet contact zijn. Ze kijken niet eens naar de geschiedenis lijkt het. En daar ben ik wel klaar mee dat ik elke keer alles mag oplossen en hij alleen de leuke dingen doet. Zwemles gaat hij echt niet doen namelijk maar naar school brengen oid ook niet. Wel met ze naar de speeltuin en dat vindt ik krom
Jezus Christus.... Hoe krijg je die gedachte zélfs in je hoofdquote:Op zaterdag 4 juli 2026 10:17 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Is het iemand uit een andere cultuur ofzo?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:16 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Hij heeft heel lang elke keer voor zichzelf gekozen. Had veel contacten met andere online. Daaruit is een relatie ontstaan die hij langere tijd heeft verzwegen voor mij ondanks vragen er naar. Hij wil niet zorgen voor de kinderen maar meer vanuit plichtsbesef. Nee ik ben geen leuke vrouw voor hem geweest, maar dat vind ik niet gek als je van je partner geen aandacht krijgt en andere vrouwen wel. Ik vondt het moederschap leuk. Nu niet meer. Ik heb op dit moment geen seconde rust.
Ander land idd. Cultuur weet ik niet verderquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is het iemand uit een andere cultuur ofzo?
Is het iemand uit de Afrikaanse landen of caribien?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:48 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ander land idd. Cultuur weet ik niet verder
Neequote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is het iemand uit de Afrikaanse landen of caribien?
Ja koopwoning. Nu geen inkomen. Hij welquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:52 schreef Lienekien het volgende:
Om te kunnen scheiden moet je toch om tafel met elkaar.
Is er een koopwoning? Heb je je eigen inkomen?
En hoe is dat nu geregeld? Waar leef je van?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ja koopwoning. Nu geen inkomen. Hij wel
Ik woon in de woning. Ik leef van het geld wat er binnen komt. Alles is immers nog van ons samenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe is dat nu geregeld? Waar leef je van?
Geld wat er binnenkomt… Zijn inkomen? Jullie hebben een gezamenlijke rekening?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:57 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik woon in de woning. Ik leef van het geld wat er binnen komt. Alles is immers nog van ons samen
Ja we zijn getrouwd in gemeenschap van goederenquote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geld wat er binnenkomt… Zijn inkomen? Jullie hebben een gezamenlijke rekening?
Misschien helpt het om hier wat duidelijkheid in te verschaffen, ik snap niet hoe je niet kunt weten of iemand een andere cultuur heeft.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:48 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ander land idd. Cultuur weet ik niet verder
Nou, hij kan gewoon zorgen dat zijn inkomen op een eigen rekening binnenkomt. Dat heeft verder niks te maken met hoe jullie getrouwd zijn. En dan heb jij acuut een probleem.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:59 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ja we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen
Hoe zit het met de overwaarde? Is dat substantieel en voldoende om zelf iets anders te kopen, of is het beperkt en heb je mogelijkheden (schenking/lening ouders) hem uit te kopen?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ja koopwoning. Nu geen inkomen. Hij wel
Scandinavië. De kinderen krijgen geen toestemming om mee te gaan op vakantie naar buitenlandquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien helpt het om hier wat duidelijkheid in te verschaffen, ik snap niet hoe je niet kunt weten of iemand een andere cultuur heeft.
Daarbij brengt "ander land" in combinatie met welk land ook mogelijk verschillende risico's met zich mee, als iemand uit Duitsland, Denemarken of België komt zullen de risico's op kindontvoering heel anders liggen dan wanneer iemand uit India of Madagaskar komt.
Het geld komt op de gezamenlijke rekening binnen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, hij kan gewoon zorgen dat zijn inkomen op een eigen rekening binnenkomt. Dat heeft verder niks te maken met hoe jullie getrouwd zijn. En dan heb jij acuut een probleem.
Ik merk nog weinig besef bij je.
Het geld komt op de gezamenlijke rekening binnen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, hij kan gewoon zorgen dat zijn inkomen op een eigen rekening binnenkomt. Dat heeft verder niks te maken met hoe jullie getrouwd zijn. En dan heb jij acuut een probleem.
Ik merk nog weinig besef bij je.
Overwaarde is er wel maar te weinig om zelf iets te kunnen kopen wat groot genoeg is met de kinderen erbij. Ouders kunnen niet lenen of schenken. Ik sta ingeschreven bij diverse woonstichting in heel nl.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zit het met de overwaarde? Is dat substantieel en voldoende om zelf iets anders te kopen, of is het beperkt en heb je mogelijkheden (schenking/lening ouders) hem uit te kopen?
Sta je ingeschreven als woningzoekende voor een sociale huurwoning?
Waar verblijft hij nu?
Van jou niet dus, wat waarschijnlijk ook betekent dat hij geen toestemming zal geven als jij met de kinderen naar het buitenland wilt.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:04 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Scandinavië. De kinderen krijgen geen toestemming om mee te gaan op vakantie naar buitenland
Het komt op de gezamenlijke rekening binnen zolang hij dat niet aanpast.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:05 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Het geld komt op de gezamenlijke rekening binnen.
Ik kan op dit moment heel weinig anders volgens mij. De opvang heeft een wachtlijst van 9 maanden.
Te kort om er snel terecht te kunnen. Ik krijg mogelijk wel urgentie als ik hier niet kan blijven, maar moet ik wel voor x% de kinderen. Dat moet ik allemaal nog uitzoeken verder. Doel is dat ik in de koopwoning blijft met de kinderen was ooit het plan. Of dat nu nog zo is heb ik geen idee.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:09 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang sta je al ingeschreven voor een huurwoning?
Ik ga niet zo snel naar buitenland met de kids. Dus dat maakt me nu even niet uit. Mijn inkomen is erg laag zeg maarquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van jou niet dus, wat waarschijnlijk ook betekent dat hij geen toestemming zal geven als jij met de kinderen naar het buitenland wilt.
Overigens zal het qua cultuur in de Scandinavische landen idd niet heel anders liggen dan hier, het risico op kindontvoering zou ik dan ook niet heel hoog inschatten.
De een was thuis als de andere werkte. Maar hij is nu dus gewoon helemaal vertrokken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het komt op de gezamenlijke rekening binnen zolang hij dat niet aanpast.
Als jij recent je werk verloren bent door de omstandigheden, dan had je toch opvang?
Toen je het topic in mei opende had je zo te lezen nog wel werk.
Was ooit het plan? Was er al eerder sprake van een scheiding?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:12 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Te kort om er snel terecht te kunnen. Ik krijg mogelijk wel urgentie als ik hier niet kan blijven, maar moet ik wel voor x% de kinderen. Dat moet ik allemaal nog uitzoeken verder. Doel is dat ik in de koopwoning blijft met de kinderen was ooit het plan. Of dat nu nog zo is heb ik geen idee.
Wacht, de vader waarvan je stelt dat hij afwezig was in de opvoeding van de kinderen zorgde voor de kinderen als jij werkte?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:13 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
De een was thuis als de andere werkte. Maar hij is nu dus gewoon helemaal vertrokken.
Nee. Maar wel ooit een keer over gesproken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Was ooit het plan? Was er al eerder sprake van een scheiding?
Zonder je eigen inkomen kun je dat niet bolwerken, vrees ik.
Je kunt werken als de kids op bed leggen tochquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, de vader waarvan je stelt dat hij afwezig was in de opvoeding van de kinderen zorgde voor de kinderen als jij werkte?
Hoe is dat "afwezig zijn" dan?
Als je co-ouderschap wil, moet je met elkaar om tafel.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Nee. Maar wel ooit een keer over gesproken.
Ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld 28 uur te gaan werken en daarnaast praktisch de hele week de kinderen zelf hebben. Ik heb hier ook geen netwerk of familie die structureel kan bijspringen
Paardebloem, je hebt een advocaat nodig. Je woont gewoon in NL toch? Dan zijn jullie verplicht om een ouderschapsplan te maken en dat gaat niet met een verzuchting van 'neem jij ze dan maar 100%'. Niet vanuit jou en niet vanuit hem.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld 28 uur te gaan werken en daarnaast praktisch de hele week de kinderen zelf hebben. Ik heb hier ook geen netwerk of familie die structureel kan bijspringen
Je kunt de kinderen op bed leggen, als de kinderen op bed liggen kun je inderdaad werken, dus in feite zorgde hij alsnog wel voor de kinderen als jij aan het werk was.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Je kunt werken als de kids op bed leggen toch
En mogelijk zelfs partneralimentatie, bij een fors inkomensverschil.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Paardebloem, je hebt een advocaat nodig. Je woont gewoon in NL toch? Dan zijn jullie verplicht om een ouderschapsplan te maken en dat gaat niet met een verzuchting van 'neem jij ze dan maar 100%'. Niet vanuit jou en niet vanuit hem.
En het gaat heel veel tijd kosten en heel veel energie en ook nog een bult geld en dat dat geldt voor jullie beide.
Daarna ga je een alleenstaande moeder zijn, met alle onmogelijke eisen die aan je gesteld worden. Met hopelijk woonruimte en met wat kinderalimentatie.
In Scandinavië wonen ook veel andere culturen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van jou niet dus, wat waarschijnlijk ook betekent dat hij geen toestemming zal geven als jij met de kinderen naar het buitenland wilt.
Overigens zal het qua cultuur in de Scandinavische landen idd niet heel anders liggen dan hier, het risico op kindontvoering zou ik dan ook niet heel hoog inschatten.
Eigenlijk zeg je nu tegen TS:quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Scandinavië wonen ook veel andere culturen tegenwoordig.
Hebben we het nu over een stugge Noor, een ludieke Zweed, of heel wat anders, ik kan het nog niet peilen.
Weet ook niet precies wat hier speelt, lijkt me niet dat die vent TS en de kinderen gewoon laat stikken financieel.
Ik vermoed zomaar dat juist zij is vreemd gegaan oid, hier speelt wat anders/meer
Er zijn mensen die 40 uur werken en de kinderen de hele week alleen hebben.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Want beide topics zijn zo enorm geloofwaardig ook.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die 40 uur werken en de kinderen de hele week alleen hebben.
Kom op joh! Schiet in actie!
Ik begrijp niet hoe mensen zo passief kunnen zijn![]()
Ik begin de mannen hier bijna te geloven als het over vrouwen gaat na dit en dat ander topic waar die vrouw van het geld van haar ex leeft![]()
![]()
Ik hoop oprecht dat ze alletwee zo nep als de pest zijnquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want beide topics zijn zo enorm geloofwaardig ook.
Dit dusquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want beide topics zijn zo enorm geloofwaardig ook.
Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:Grappig, ik ben niet de vreemdganger. Weet ook niet waar je dat op baseert 😅quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Scandinavië wonen ook veel andere culturen tegenwoordig.
Hebben we het nu over een stugge Noor, een ludieke Zweed, of heel wat anders, ik kan het nog niet peilen.
Weet ook niet precies wat hier speelt, lijkt me niet dat die vent TS en de kinderen gewoon laat stikken financieel.
Ik vermoed zomaar dat juist zij is vreemd gegaan oid, hier speelt wat anders/meer
Dus dit:quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat ze alletwee zo nep als de pest zijn
Je hele reactie op sigme is weggevallen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Grappig, ik ben niet de vreemdganger. Weet ook niet waar je dat op baseert 😅
Ja dat verwoordt het wel wat beterquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Of je moet bedoelen: ik snap waar de mannen hier bepaalde ideeën over vrouwen vandaan halen als ze de verhalen van vrouwen in bepaalde topics voor waar aannemen.
Ik sluit het niet uit.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dat verwoordt het wel wat beter![]()
Grootste grap zou zijn als al die topics door een man geschreven zijn
Dit.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik wil nog niet oordelen maar weet niet wat hier nu speelt precies?
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Paardebloem, je hebt een advocaat nodig. Je woont gewoon in NL toch? Dan zijn jullie verplicht om een ouderschapsplan te maken en dat gaat niet met een verzuchting van 'neem jij ze dan maar 100%'. Niet vanuit jou en niet vanuit hem.
En het gaat heel veel tijd kosten en heel veel energie en ook nog een bult geld en dat dat geldt voor jullie beide.
Daarna ga je een alleenstaande moeder zijn, met alle onmogelijke eisen die aan je gesteld worden. Met hopelijk woonruimte en met wat kinderalimentatie.
Omg ....quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dat verwoordt het wel wat beter![]()
Grootste grap zou zijn als al die topics door een man geschreven zijn
Het lijkt mij zelfs waarschijnlijk.quote:
Maar je kan de kinderen niet zomaar lozen. Dan beschadig je ze voor het leven. Dus ze kunnen niet 100% naar hem. Ze hebben juist jou nodig als stabiele factor. Mogelijk betekent dat inderdaad dat hij alle leuke dingen doet en jij alle verplichtingen. Maar als ze volwassen zijn zullen ze jouw inspanningen meer waarderen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:34 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Nee. Maar hij wil de kinderen mee nemen terwijl de oudste 2 dat niet eens lijken te willen. En er wordt door iedereen die ik hier nu over spreek gezegd ja het is toch de vader, dus er moet contact zijn. Ze kijken niet eens naar de geschiedenis lijkt het. En daar ben ik wel klaar mee dat ik elke keer alles mag oplossen en hij alleen de leuke dingen doet. Zwemles gaat hij echt niet doen namelijk maar naar school brengen oid ook niet. Wel met ze naar de speeltuin en dat vindt ik krom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |