Het geld komt op de gezamenlijke rekening binnen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, hij kan gewoon zorgen dat zijn inkomen op een eigen rekening binnenkomt. Dat heeft verder niks te maken met hoe jullie getrouwd zijn. En dan heb jij acuut een probleem.
Ik merk nog weinig besef bij je.
Overwaarde is er wel maar te weinig om zelf iets te kunnen kopen wat groot genoeg is met de kinderen erbij. Ouders kunnen niet lenen of schenken. Ik sta ingeschreven bij diverse woonstichting in heel nl.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe zit het met de overwaarde? Is dat substantieel en voldoende om zelf iets anders te kopen, of is het beperkt en heb je mogelijkheden (schenking/lening ouders) hem uit te kopen?
Sta je ingeschreven als woningzoekende voor een sociale huurwoning?
Waar verblijft hij nu?
Van jou niet dus, wat waarschijnlijk ook betekent dat hij geen toestemming zal geven als jij met de kinderen naar het buitenland wilt.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:04 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Scandinavië. De kinderen krijgen geen toestemming om mee te gaan op vakantie naar buitenland
Het komt op de gezamenlijke rekening binnen zolang hij dat niet aanpast.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:05 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Het geld komt op de gezamenlijke rekening binnen.
Ik kan op dit moment heel weinig anders volgens mij. De opvang heeft een wachtlijst van 9 maanden.
Te kort om er snel terecht te kunnen. Ik krijg mogelijk wel urgentie als ik hier niet kan blijven, maar moet ik wel voor x% de kinderen. Dat moet ik allemaal nog uitzoeken verder. Doel is dat ik in de koopwoning blijft met de kinderen was ooit het plan. Of dat nu nog zo is heb ik geen idee.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:09 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang sta je al ingeschreven voor een huurwoning?
Ik ga niet zo snel naar buitenland met de kids. Dus dat maakt me nu even niet uit. Mijn inkomen is erg laag zeg maarquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van jou niet dus, wat waarschijnlijk ook betekent dat hij geen toestemming zal geven als jij met de kinderen naar het buitenland wilt.
Overigens zal het qua cultuur in de Scandinavische landen idd niet heel anders liggen dan hier, het risico op kindontvoering zou ik dan ook niet heel hoog inschatten.
De een was thuis als de andere werkte. Maar hij is nu dus gewoon helemaal vertrokken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het komt op de gezamenlijke rekening binnen zolang hij dat niet aanpast.
Als jij recent je werk verloren bent door de omstandigheden, dan had je toch opvang?
Toen je het topic in mei opende had je zo te lezen nog wel werk.
Was ooit het plan? Was er al eerder sprake van een scheiding?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:12 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Te kort om er snel terecht te kunnen. Ik krijg mogelijk wel urgentie als ik hier niet kan blijven, maar moet ik wel voor x% de kinderen. Dat moet ik allemaal nog uitzoeken verder. Doel is dat ik in de koopwoning blijft met de kinderen was ooit het plan. Of dat nu nog zo is heb ik geen idee.
Wacht, de vader waarvan je stelt dat hij afwezig was in de opvoeding van de kinderen zorgde voor de kinderen als jij werkte?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:13 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
De een was thuis als de andere werkte. Maar hij is nu dus gewoon helemaal vertrokken.
Nee. Maar wel ooit een keer over gesproken.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Was ooit het plan? Was er al eerder sprake van een scheiding?
Zonder je eigen inkomen kun je dat niet bolwerken, vrees ik.
Je kunt werken als de kids op bed leggen tochquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, de vader waarvan je stelt dat hij afwezig was in de opvoeding van de kinderen zorgde voor de kinderen als jij werkte?
Hoe is dat "afwezig zijn" dan?
Als je co-ouderschap wil, moet je met elkaar om tafel.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Nee. Maar wel ooit een keer over gesproken.
Ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld 28 uur te gaan werken en daarnaast praktisch de hele week de kinderen zelf hebben. Ik heb hier ook geen netwerk of familie die structureel kan bijspringen
Paardebloem, je hebt een advocaat nodig. Je woont gewoon in NL toch? Dan zijn jullie verplicht om een ouderschapsplan te maken en dat gaat niet met een verzuchting van 'neem jij ze dan maar 100%'. Niet vanuit jou en niet vanuit hem.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld 28 uur te gaan werken en daarnaast praktisch de hele week de kinderen zelf hebben. Ik heb hier ook geen netwerk of familie die structureel kan bijspringen
Je kunt de kinderen op bed leggen, als de kinderen op bed liggen kun je inderdaad werken, dus in feite zorgde hij alsnog wel voor de kinderen als jij aan het werk was.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Je kunt werken als de kids op bed leggen toch
En mogelijk zelfs partneralimentatie, bij een fors inkomensverschil.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Paardebloem, je hebt een advocaat nodig. Je woont gewoon in NL toch? Dan zijn jullie verplicht om een ouderschapsplan te maken en dat gaat niet met een verzuchting van 'neem jij ze dan maar 100%'. Niet vanuit jou en niet vanuit hem.
En het gaat heel veel tijd kosten en heel veel energie en ook nog een bult geld en dat dat geldt voor jullie beide.
Daarna ga je een alleenstaande moeder zijn, met alle onmogelijke eisen die aan je gesteld worden. Met hopelijk woonruimte en met wat kinderalimentatie.
In Scandinavië wonen ook veel andere culturen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van jou niet dus, wat waarschijnlijk ook betekent dat hij geen toestemming zal geven als jij met de kinderen naar het buitenland wilt.
Overigens zal het qua cultuur in de Scandinavische landen idd niet heel anders liggen dan hier, het risico op kindontvoering zou ik dan ook niet heel hoog inschatten.
Eigenlijk zeg je nu tegen TS:quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Scandinavië wonen ook veel andere culturen tegenwoordig.
Hebben we het nu over een stugge Noor, een ludieke Zweed, of heel wat anders, ik kan het nog niet peilen.
Weet ook niet precies wat hier speelt, lijkt me niet dat die vent TS en de kinderen gewoon laat stikken financieel.
Ik vermoed zomaar dat juist zij is vreemd gegaan oid, hier speelt wat anders/meer
Er zijn mensen die 40 uur werken en de kinderen de hele week alleen hebben.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Want beide topics zijn zo enorm geloofwaardig ook.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die 40 uur werken en de kinderen de hele week alleen hebben.
Kom op joh! Schiet in actie!
Ik begrijp niet hoe mensen zo passief kunnen zijn![]()
Ik begin de mannen hier bijna te geloven als het over vrouwen gaat na dit en dat ander topic waar die vrouw van het geld van haar ex leeft![]()
![]()
Ik hoop oprecht dat ze alletwee zo nep als de pest zijnquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want beide topics zijn zo enorm geloofwaardig ook.
Dit dusquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Want beide topics zijn zo enorm geloofwaardig ook.
Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:Grappig, ik ben niet de vreemdganger. Weet ook niet waar je dat op baseert 😅quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Scandinavië wonen ook veel andere culturen tegenwoordig.
Hebben we het nu over een stugge Noor, een ludieke Zweed, of heel wat anders, ik kan het nog niet peilen.
Weet ook niet precies wat hier speelt, lijkt me niet dat die vent TS en de kinderen gewoon laat stikken financieel.
Ik vermoed zomaar dat juist zij is vreemd gegaan oid, hier speelt wat anders/meer
Dus dit:quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat ze alletwee zo nep als de pest zijn
Je hele reactie op sigme is weggevallen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Grappig, ik ben niet de vreemdganger. Weet ook niet waar je dat op baseert 😅
Ja dat verwoordt het wel wat beterquote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Of je moet bedoelen: ik snap waar de mannen hier bepaalde ideeën over vrouwen vandaan halen als ze de verhalen van vrouwen in bepaalde topics voor waar aannemen.
Ik sluit het niet uit.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dat verwoordt het wel wat beter![]()
Grootste grap zou zijn als al die topics door een man geschreven zijn
Dit.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik wil nog niet oordelen maar weet niet wat hier nu speelt precies?
quote:Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Paardebloem, je hebt een advocaat nodig. Je woont gewoon in NL toch? Dan zijn jullie verplicht om een ouderschapsplan te maken en dat gaat niet met een verzuchting van 'neem jij ze dan maar 100%'. Niet vanuit jou en niet vanuit hem.
En het gaat heel veel tijd kosten en heel veel energie en ook nog een bult geld en dat dat geldt voor jullie beide.
Daarna ga je een alleenstaande moeder zijn, met alle onmogelijke eisen die aan je gesteld worden. Met hopelijk woonruimte en met wat kinderalimentatie.
Omg ....quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dat verwoordt het wel wat beter![]()
Grootste grap zou zijn als al die topics door een man geschreven zijn
Het lijkt mij zelfs waarschijnlijk.quote:
Maar je kan de kinderen niet zomaar lozen. Dan beschadig je ze voor het leven. Dus ze kunnen niet 100% naar hem. Ze hebben juist jou nodig als stabiele factor. Mogelijk betekent dat inderdaad dat hij alle leuke dingen doet en jij alle verplichtingen. Maar als ze volwassen zijn zullen ze jouw inspanningen meer waarderen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:34 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Nee. Maar hij wil de kinderen mee nemen terwijl de oudste 2 dat niet eens lijken te willen. En er wordt door iedereen die ik hier nu over spreek gezegd ja het is toch de vader, dus er moet contact zijn. Ze kijken niet eens naar de geschiedenis lijkt het. En daar ben ik wel klaar mee dat ik elke keer alles mag oplossen en hij alleen de leuke dingen doet. Zwemles gaat hij echt niet doen namelijk maar naar school brengen oid ook niet. Wel met ze naar de speeltuin en dat vindt ik krom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |