abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221233808
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, hij kan gewoon zorgen dat zijn inkomen op een eigen rekening binnenkomt. Dat heeft verder niks te maken met hoe jullie getrouwd zijn. En dan heb jij acuut een probleem.

Ik merk nog weinig besef bij je.
Het geld komt op de gezamenlijke rekening binnen.
Ik kan op dit moment heel weinig anders volgens mij. De opvang heeft een wachtlijst van 9 maanden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoe zit het met de overwaarde? Is dat substantieel en voldoende om zelf iets anders te kopen, of is het beperkt en heb je mogelijkheden (schenking/lening ouders) hem uit te kopen?
Sta je ingeschreven als woningzoekende voor een sociale huurwoning?

Waar verblijft hij nu?
Overwaarde is er wel maar te weinig om zelf iets te kunnen kopen wat groot genoeg is met de kinderen erbij. Ouders kunnen niet lenen of schenken. Ik sta ingeschreven bij diverse woonstichting in heel nl.

Hij verblijft bij vrienden of familie oid
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:07:49 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221233821
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:04 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Scandinavië. De kinderen krijgen geen toestemming om mee te gaan op vakantie naar buitenland
Van jou niet dus, wat waarschijnlijk ook betekent dat hij geen toestemming zal geven als jij met de kinderen naar het buitenland wilt.
Overigens zal het qua cultuur in de Scandinavische landen idd niet heel anders liggen dan hier, het risico op kindontvoering zou ik dan ook niet heel hoog inschatten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:09:43 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221233846
Hoe lang sta je al ingeschreven voor een huurwoning?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:09:48 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221233847
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:05 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Het geld komt op de gezamenlijke rekening binnen.
Ik kan op dit moment heel weinig anders volgens mij. De opvang heeft een wachtlijst van 9 maanden.
Het komt op de gezamenlijke rekening binnen zolang hij dat niet aanpast.
Als jij recent je werk verloren bent door de omstandigheden, dan had je toch opvang?
Toen je het topic in mei opende had je zo te lezen nog wel werk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221233873
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:09 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang sta je al ingeschreven voor een huurwoning?
Te kort om er snel terecht te kunnen. Ik krijg mogelijk wel urgentie als ik hier niet kan blijven, maar moet ik wel voor x% de kinderen. Dat moet ik allemaal nog uitzoeken verder. Doel is dat ik in de koopwoning blijft met de kinderen was ooit het plan. Of dat nu nog zo is heb ik geen idee.
pi_221233885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Van jou niet dus, wat waarschijnlijk ook betekent dat hij geen toestemming zal geven als jij met de kinderen naar het buitenland wilt.
Overigens zal het qua cultuur in de Scandinavische landen idd niet heel anders liggen dan hier, het risico op kindontvoering zou ik dan ook niet heel hoog inschatten.
Ik ga niet zo snel naar buitenland met de kids. Dus dat maakt me nu even niet uit. Mijn inkomen is erg laag zeg maar
pi_221233893
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het komt op de gezamenlijke rekening binnen zolang hij dat niet aanpast.
Als jij recent je werk verloren bent door de omstandigheden, dan had je toch opvang?
Toen je het topic in mei opende had je zo te lezen nog wel werk.
De een was thuis als de andere werkte. Maar hij is nu dus gewoon helemaal vertrokken.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:13:43 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221233896
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:12 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Te kort om er snel terecht te kunnen. Ik krijg mogelijk wel urgentie als ik hier niet kan blijven, maar moet ik wel voor x% de kinderen. Dat moet ik allemaal nog uitzoeken verder. Doel is dat ik in de koopwoning blijft met de kinderen was ooit het plan. Of dat nu nog zo is heb ik geen idee.
Was ooit het plan? Was er al eerder sprake van een scheiding?

Zonder je eigen inkomen kun je dat niet bolwerken, vrees ik.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:14:25 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221233900
Wat ik overigens niet snap: toen je het topic 18 mei opende had je nog gewoon inkomen, nu heb je geen werk meer en geen inkomen?
Hoe kan dat? Geen WW? Geen ZW?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:18:28 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221233939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:13 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
De een was thuis als de andere werkte. Maar hij is nu dus gewoon helemaal vertrokken.
Wacht, de vader waarvan je stelt dat hij afwezig was in de opvoeding van de kinderen zorgde voor de kinderen als jij werkte?
Hoe is dat "afwezig zijn" dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221233941
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Was ooit het plan? Was er al eerder sprake van een scheiding?

Zonder je eigen inkomen kun je dat niet bolwerken, vrees ik.
Nee. Maar wel ooit een keer over gesproken.

Ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld 28 uur te gaan werken en daarnaast praktisch de hele week de kinderen zelf hebben. Ik heb hier ook geen netwerk of familie die structureel kan bijspringen
pi_221233948
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wacht, de vader waarvan je stelt dat hij afwezig was in de opvoeding van de kinderen zorgde voor de kinderen als jij werkte?
Hoe is dat "afwezig zijn" dan?
Je kunt werken als de kids op bed leggen toch
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:22:33 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221233970
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:19 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]

Ik zie het niet zitten om bijvoorbeeld 28 uur te gaan werken en daarnaast praktisch de hele week de kinderen zelf hebben. Ik heb hier ook geen netwerk of familie die structureel kan bijspringen
Als je co-ouderschap wil, moet je met elkaar om tafel.
pi_221233973
quote:

[..]

Paardebloem, je hebt een advocaat nodig. Je woont gewoon in NL toch? Dan zijn jullie verplicht om een ouderschapsplan te maken en dat gaat niet met een verzuchting van 'neem jij ze dan maar 100%'. Niet vanuit jou en niet vanuit hem.

En het gaat heel veel tijd kosten en heel veel energie en ook nog een bult geld en dat dat geldt voor jullie beide.
Daarna ga je een alleenstaande moeder zijn, met alle onmogelijke eisen die aan je gesteld worden. Met hopelijk woonruimte en met wat kinderalimentatie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:25:33 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221233995
quote:

[..]
Je kunt werken als de kids op bed leggen toch
Je kunt de kinderen op bed leggen, als de kinderen op bed liggen kun je inderdaad werken, dus in feite zorgde hij alsnog wel voor de kinderen als jij aan het werk was.

Knappe advocaat die een rechtbank gaat overtuigen dat hij nooit aanwezig was en niet voor zijn kinderen zorgde als jullie nooit opvang nodig hebben gehad omdat hij voor de kinderen zorgde als jij werkte, maar je kunt het proberen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:26:49 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221234005
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Paardebloem, je hebt een advocaat nodig. Je woont gewoon in NL toch? Dan zijn jullie verplicht om een ouderschapsplan te maken en dat gaat niet met een verzuchting van 'neem jij ze dan maar 100%'. Niet vanuit jou en niet vanuit hem.

En het gaat heel veel tijd kosten en heel veel energie en ook nog een bult geld en dat dat geldt voor jullie beide.
Daarna ga je een alleenstaande moeder zijn, met alle onmogelijke eisen die aan je gesteld worden. Met hopelijk woonruimte en met wat kinderalimentatie.
En mogelijk zelfs partneralimentatie, bij een fors inkomensverschil.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221234020
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
In Scandinavië wonen ook veel andere culturen tegenwoordig.
Hebben we het nu over een stugge Noor, een ludieke Zweed, of heel wat anders, ik kan het nog niet peilen.
Weet ook niet precies wat hier speelt, lijkt me niet dat die vent TS en de kinderen gewoon laat stikken financieel.
Ik vermoed zomaar dat juist zij is vreemd gegaan oid, hier speelt wat anders/meer
Vakman pur sang
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:35:36 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221234070
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hebben we het nu over een stugge Noor, een ludieke Zweed, of heel wat anders, ik kan het nog niet peilen.
Weet ook niet precies wat hier speelt, lijkt me niet dat die vent TS en de kinderen gewoon laat stikken financieel.
Ik vermoed zomaar dat juist zij is vreemd gegaan oid, hier speelt wat anders/meer
Eigenlijk zeg je nu tegen TS:
- vertrouw nou maar op je (soon to be ex-) man die bij je weg is gegaan en niet wil dat je een advocaat inschakelt, want hij blijft vast altijd financieel voor je zorgen
En/of
- je bent zelf de vreemdganger, maar maak je geen zorgen, hij blijft vast altijd financieel voor je zorgen.
  Moderator zaterdag 4 juli 2026 @ 17:39:03 #119
441859 crew  Lenny77
pi_221234097
quote:

[..]

Er zijn mensen die 40 uur werken en de kinderen de hele week alleen hebben.
Kom op joh! Schiet in actie!
Ik begrijp niet hoe mensen zo passief kunnen zijn :X

Ik begin de mannen hier bijna te geloven als het over vrouwen gaat na dit en dat ander topic waar die vrouw van het geld van haar ex leeft :{w :{w :{w
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:43:23 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221234129
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Er zijn mensen die 40 uur werken en de kinderen de hele week alleen hebben.
Kom op joh! Schiet in actie!
Ik begrijp niet hoe mensen zo passief kunnen zijn :X

Ik begin de mannen hier bijna te geloven als het over vrouwen gaat na dit en dat ander topic waar die vrouw van het geld van haar ex leeft :{w :{w :{w
Want beide topics zijn zo enorm geloofwaardig ook. :{
  Moderator zaterdag 4 juli 2026 @ 17:46:03 #121
441859 crew  Lenny77
pi_221234160
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik hoop oprecht dat ze alletwee zo nep als de pest zijn
  Spellchecker zaterdag 4 juli 2026 @ 17:46:06 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221234162
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit dus
pi_221234234
[quote]7s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:

[..]

[/quot
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Grappig, ik ben niet de vreemdganger. Weet ook niet waar je dat op baseert 😅
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:53:52 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221234236
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik hoop oprecht dat ze alletwee zo nep als de pest zijn
Dus dit:

mogen we met een flinke korrel zout nemen.

Of je moet bedoelen: ik snap waar de mannen hier bepaalde ideeën over vrouwen vandaan halen als ze de verhalen van vrouwen in bepaalde topics voor waar aannemen.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:54:52 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221234246
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:53 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Grappig, ik ben niet de vreemdganger. Weet ook niet waar je dat op baseert 😅
Je hele reactie op sigme is weggevallen.
  Moderator zaterdag 4 juli 2026 @ 18:04:17 #126
441859 crew  Lenny77
pi_221234344
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:53 schreef Lienekien het volgende:

Of je moet bedoelen: ik snap waar de mannen hier bepaalde ideeën over vrouwen vandaan halen als ze de verhalen van vrouwen in bepaalde topics voor waar aannemen.
Ja dat verwoordt het wel wat beter :@

Grootste grap zou zijn als al die topics door een man geschreven zijn :')
  zaterdag 4 juli 2026 @ 18:24:22 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221234559
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik sluit het niet uit.
pi_221234655
Ik wil nog niet oordelen maar weet niet wat hier nu speelt precies?
Vakman pur sang
  zaterdag 4 juli 2026 @ 18:34:16 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221234700
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik wil nog niet oordelen maar weet niet wat hier nu speelt precies?
Dit.

quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Spellchecker zaterdag 4 juli 2026 @ 18:38:15 #130
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221234744
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Omg ....
pi_221234747
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik sluit het niet uit.
Het lijkt mij zelfs waarschijnlijk.
En of het nu een man of een vrouw betreft, het is wmb iemand die hoognodig eens moet leren zich volwassen te gedragen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221417320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:34 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:

[..]
Nee. Maar hij wil de kinderen mee nemen terwijl de oudste 2 dat niet eens lijken te willen. En er wordt door iedereen die ik hier nu over spreek gezegd ja het is toch de vader, dus er moet contact zijn. Ze kijken niet eens naar de geschiedenis lijkt het. En daar ben ik wel klaar mee dat ik elke keer alles mag oplossen en hij alleen de leuke dingen doet. Zwemles gaat hij echt niet doen namelijk maar naar school brengen oid ook niet. Wel met ze naar de speeltuin en dat vindt ik krom
Maar je kan de kinderen niet zomaar lozen. Dan beschadig je ze voor het leven. Dus ze kunnen niet 100% naar hem. Ze hebben juist jou nodig als stabiele factor. Mogelijk betekent dat inderdaad dat hij alle leuke dingen doet en jij alle verplichtingen. Maar als ze volwassen zijn zullen ze jouw inspanningen meer waarderen.

Je klinkt alsof je totaal overspoeld bent.
3 dingen:
- neem absoluut die familie recht advocaat, ongeacht wat hij zegt. Die advocaat kan voor jouw financiële belang opkomen en dat heb je nodig
- zoek iemand met wie je kan praten, even je ei kwijt. Evt de praktijkondersteuner bij de huisarts
- accepteer dat je geen invloed hebt op zijn gedrag. Accepteer dat hij voor de speeltuin kiest. Jij focust op je kinderen grootbrengen tot fysiek en mentaal gezonde volwassenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')