Maar waren die ook echt aan het neppen?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb wel paar mensen meegemaakt die vier jaar eerder met pensioen gingen. 2 jaar ziektewet, dan even 1-2 maandjes het weer 'proberen' om vervolgens weer 2 jaar in de ziektewet te gaan waarna ze de pensioengerechtigde leeftijd hadden.
Wel geweldige middelvinger naar je werkgever als je ze niet mag.
En naar jou, ze vreten ook geld op dat naar collega’s had kunnen gaan hè?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb wel paar mensen meegemaakt die vier jaar eerder met pensioen gingen. 2 jaar ziektewet, dan even 1-2 maandjes het weer 'proberen' om vervolgens weer 2 jaar in de ziektewet te gaan waarna ze de pensioengerechtigde leeftijd hadden.
Wel geweldige middelvinger naar je werkgever als je ze niet mag.
Een sociale samenleving werkt niet als iedereen thuis blijft zitten. Allemaal fakers net als jij.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nou, eerlijk vind ik het niet... Je kiest er niet voor om ziek te zijn. Waarom moet je dan gestraft worden met minder salaris?
Ik vind het prima om wat belasting af te dragen zodat zieke mensen gewoon normaal doorbetaald krijgen. Een sociale samenleving is een goede samenleving.
België is veel harder. Heb met beide landen ervaring wat dat betreft. Zeiken bij de vakbond? Veel succes ze lachen je nog net niet uit. Zeiken over je salaris? Dan zoek je een andere job.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In Nederland krijgen veel werknemers *minder* dan inflatiecorrectie... zeker als het een sector is met lage vakbondpercentages.
Zowat geen enkele werknemer in een Nederlands bedrijf krijgt uberhaupt maaltijdcheques.
En in België heeft de werkgever ook echt wel veel meer voordelen hoor, maar ik vind dat Nederland niet per se de werknemer voorop stelt. Dat wordt best eerlijk verdeeld tussen beiden partijen. Men gaat uit van het gelijkheidsprincipe.
Ja, want andere collega sprak hem nog wel. Die wist het sowieso ook wel. Je hebt van die mensen die rond de 60 zijn en het werkelijk waar geen ene reet meer interesseert. En ik kan ze eigenlijk ook geen ongelijk geven. Hij had zichzelf weer helemaal hervonden toen ie met z'n vrouw een lange camperreis door Europa ging maken.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar waren die ook echt aan het neppen?
België is indd ook veel harderquote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
België is veel harder. Heb met beide landen ervaring wat dat betreft. Zeiken bij de vakbond? Veel succes ze lachen je nog net niet uit. Zeiken over je salaris? Dan zoek je een andere job.
In België verdient men over het algemeen minder dan bij ons vanwege de hoge belasting op loon. Maaltijdcheques/vergoeding is verkapt salaris dus waarom dat niet bij je pensioenopbouw wordt opgeteld is tamelijk bizar.
Telefoon vd zaak? Hier simkaart maar data is max paar GB, rest zelf betalen ( been there done that ). Thuiswerken? Je wilt daar een vergoeding voor? Je moet gewoon werken, niks vergoeding.
Etc etc etc
Rond de 60 idd gewoon ziektewet, terug, ziektewet en dan heb je je pensioenleeftijd al bereikt. Ansich prima, je hebt daar ook al 40 jaar aan meebetaaltquote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, want andere collega sprak hem nog wel. Die wist het sowieso ook wel. Je hebt van die mensen die rond de 60 zijn en het werkelijk waar geen ene reet meer interesseert. En ik kan ze eigenlijk ook geen ongelijk geven. Hij had zichzelf weer helemaal hervonden toen ie met z'n vrouw een lange camperreis door Europa ging maken.
Daarom geef ik ze ook geen ongelijk. Je gaat dood over niet al te lange tijd namelijk. Of je kwaliteit van leven wordt gewoon kut voor heel wat jaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En naar jou, ze vreten ook geld op dat naar collega’s had kunnen gaan hè?
Al vind ik wel dat je in NL bizar lang moet doorwerken. Alles na je 60ste is bezopen
Ik zou het zelf niet doen, maar ik vind het echt een geweldige middelvinger. Geef ze niet ongelijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rond de 60 idd gewoon ziektewet, terug, ziektewet en dan heb je je pensioenleeftijd al bereikt. Ansich prima, je hebt daar ook al 40 jaar aan meebetaalt
Ik vind het eigenlijk best sneu dat we mensen op die leeftijd nog zo lang laten werken.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, want andere collega sprak hem nog wel. Die wist het sowieso ook wel. Je hebt van die mensen die rond de 60 zijn en het werkelijk waar geen ene reet meer interesseert. En ik kan ze eigenlijk ook geen ongelijk geven. Hij had zichzelf weer helemaal hervonden toen ie met z'n vrouw een lange camperreis door Europa ging maken.
Belgen mobiliseren niet. Die kijken tegen werkgevers op en zijn beleefd. Gaat hier nooit gebeuren en daar maken de werkgevers uiteraard misbruik vanquote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
België is indd ook veel harder![]()
Maar juist daarom is de vakbond belangrijk. Ze mogen je uitlachen, maar als je genoeg mensen mobiliseert, dan kunnen ze niet om je heen.
Bij ons gaat de hele afdeling gewoon gezamenlijk weg midden op de dag om in de garage te gaan kaarten toen ze wilde inkorten op vakantiedagen. Verliest de werkgever bakken met geld aan, en uiteindelijk kunnen ze toch niet om je heen.
Waarom zou je het niet doen als het systeem het gewoon toelaat? Heb wel wat beters te doen dan werkenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet doen, maar ik vind het echt een geweldige middelvinger. Geef ze niet ongelijk.
In mijn sector mobiliseren Belgen wel. Een paar keer gehad, en nog pas geleden, waren er grote stakingen in de Belgische havens. Dat raakt mijn werk best hard.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Belgen mobiliseren niet. Die kijken tegen werkgevers op en zijn beleefd. Gaat hier nooit gebeuren en daar maken de werkgevers uiteraard misbruik van
Nee hoor, als het aan mij ligt zorg ik wel dat ik op tijd weg ben. Een van mijn grootste valkuilen is het feit dat ik binnen het huidige bedrijf mijn schakelpapieren heb gehaald en dat iedereen die dat ook heeft snel richting de concurenten toegaat.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik voel een burnoutje aankomen.
Kun je mooi 2 jaar betaald thuiszitten net als Mickey TT
2 jaar lijkt me sterkquote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik voel een burnoutje aankomen.
Kun je mooi 2 jaar betaald thuiszitten net als Mickey TT
Zolang je kunt fokken kun je maandag gewoon weer aan het werk.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
2 jaar lijkt me sterk![]()
Ben verwezen naar de GGZ en las online dat je met goede begeleiding vaak al na 3 maanden aan het werk kan.
U bent rij-instructeur van rijschool Het Schakelpookje?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee hoor, als het aan mij ligt zorg ik wel dat ik op tijd weg ben. Een van mijn grootste valkuilen is het feit dat ik binnen het huidige bedrijf mijn schakelpapieren heb gehaald en dat iedereen die dat ook heeft snel richting de concurenten toegaat.
Meld je ziek van FOK!quote:Op dinsdag 19 mei 2026 10:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is ook een mythe die de wereld in is geslingerd hoor. Zowat elk Europees land erkent burn-out gewoon als beroepsziekte. Het verschil is alleen langdurige doorbetaling in Zweden en Nederland.
In een Finland of België kan je je ook gewoon ziekmelden als je burn-outklachten hebt
Privechauffeur bij fake taxi en de rest van het ritje/grapje over je zusje, moeder of whatever zal ik je besparen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
U bent rij-instructeur van rijlesbedrijf Het Schakelpookje?
Dit. Er wordt gevraagd wat je hebt.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In België gaat de werkgever voor en in Nederland de werknemer. Dat is het grote verschil
Hahaha ben je op feministische teentjes getrapt?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:18 schreef galatea het volgende:
[..]
Jouw posts tonen nochtans aan dat denken, controle, actie en resultaat halen geen specifiek mannelijke eigenschappen zijn.
Maar maakt het dan echt zo'n groot verschil of je eruit ligt met het labeltje burnout of dat je eruit ligt met het label depressie?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:02 schreef Akkerdjie het volgende:
Burn-out, een cultureel syndroom wat in vele landen niet eens bestaat als aandoening, is zo’n 90% overeenkomstig met symptomen van depressie. Nederland is een van de weinige landen die het nog als apart iets beschouwt, met nog wat scandinavische landen. Zweden gaat ook stoppen hiermee over enkele jaren. Het is niet vast te stellen met een valide onderzoek, en vrijwel altijd kom je uit op een of andere depressie, ook met neuro-endocriene collelaten is het gewoon depressie. Het wordt tijd dat het label burn-out verdwijnt wat mij betreft. De psychiatrie is in ieder geval steeds meer om aan het gaan.
Misschien moet je even een paar weken naar China om op te knappen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
2 jaar lijkt me sterk![]()
Ben verwezen naar de GGZ en las online dat je met goede begeleiding vaak al na 3 maanden aan het werk kan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |