abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220841756
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee dat is minder maar de uitkering gaat wel per 3 maanden omlaag. En als ik het mij goed kan herinneren zelfs na 1 maand al een keer en dan per 3 maanden opnieuw.
Dat is niet minder gewoon 50% als Nederlander werkende te België. Spreek uit ervaring
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 18:45:32 #127
441859 crew  Lenny77
pi_220841836
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat is niet minder gewoon 50% als Nederlander werkende te België. Spreek uit ervaring
Ow das al helemaal klote..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220841874
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ow das al helemaal klote..
Vakantiegeld ook 50% vandaag gestort :D
pi_220841911
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja maar vrouwen halen voldoening uit meer zijn dan een moeder en werken. Zelfs de vrouwen van mijn moeders generatie haalden al niet voldoende voldoening uit alleen maar moeder zijn.
Vandaar dat ze ook vaak truien gingen breien.
En sokken.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 18:57:55 #130
441859 crew  Lenny77
pi_220841923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Vakantiegeld ook 50% vandaag gestort :D
Hoe werkt dat dan precies?
In neem aan dan dat belasting er bij jullie meteen vanaf gaat? Bij ons pas het jaar erna. Dus op het einde van de rit zijn wij ook 50% kwijt van het ziektegeld. Eerder wordt alleen de sociale zekerheid afgehouden.

Maar waarom zou je als Nederlander in België werken?? Je moet hier wonen en in Nederland werken. Beste van 2 werelden *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220841935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:16 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Waarom leggen jullie niet gewoon met z'n allen het werk neer voor betere voorwaarden? Hier krijg je tot 2 jaar na ziekte gewoon vol salaris.
Dat is dan ook knettergek en nooit vol te houden.
Het eerste wat er verdwijnt in de eerste beste echte crisis.

Je mag je in NL ziekmelden zonder opgave van redenen (want privacy), arbo artsen gaan volop mee in een wel of niet gefakete burn-out
En dat 2 jaar volhouden en volop betaalt krijgen, zelfs al het vakantiegeld
Vakman pur sang
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:02:23 #132
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_220841953
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je mag je in NL ziekmelden zonder opgave van redenen (want privacy), arbo artsen gaan volop mee in een wel of niet gefakete burn-out
Lijkt me niet meer dan logisch dat je je medische info niet aan de werkgever hoeft voor te leggen.

De bedrijfsarts moet je ook beoordelen.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een burn-out faken.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_220841964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:02 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Lijkt me niet meer dan logisch dat je je medische info niet aan de werkgever hoeft voor te leggen.

De bedrijfsarts moet je ook beoordelen.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een burn-out faken.
In België verplicht die info te delen dmv dokters attest, zelfs bij een griepje
pi_220841966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:57 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hoe werkt dat dan precies?
In neem aan dan dat belasting er bij jullie meteen vanaf gaat? Bij ons pas het jaar erna. Dus op het einde van de rit zijn wij ook 50% kwijt van het ziektegeld. Eerder wordt alleen de sociale zekerheid afgehouden.

Maar waarom zou je als Nederlander in België werken?? Je moet hier wonen en in Nederland werken. Beste van 2 werelden *O*
Word gewoon direct ingehouden. Ik werk hier omdat ik een toffe baan heb. Woon ook vlakbij de grens trouwens.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:05:35 #135
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_220841970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
In België verplicht die info te delen dmv dokters attest, zelfs bij een griepje
In Nederland is zo'n doktersattest niet toegestaan.

Maar staat daar je medische info op??? Dacht alleen bevestiging van de arts dat je niet werkbekwaam bent?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_220841974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
In Nederland is zo'n doktersattest niet toegestaan.

Maar staat daar je medische info op??? Dacht alleen bevestiging van de arts dat je niet werkbekwaam bent?
Alles staat daarop
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:10:08 #137
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_220842032
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Alles staat daarop
https://www.vlaanderen.be(...)en-medische-controle

Op de overheidswebsite staat dat diagnose alleen verplicht is op het doktersattest als het een bedrijfsgerelateerde ziekte is. Dus gelukkig niet bij griep/andere ziektes.

Wel bizar dat de werkgever dat mag weten bij beroepsziektes...

Ik ben nou een tijdje thuis en mijn werkgever weet absoluut niet wat er mankeert.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_220842035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Op de overheidswebsite staat dat diagnose alleen verplicht is op het doktersattest als het een bedrijfsgerelateerde ziekte is. Dus gelukkig niet bij griep/andere ziektes.

Ik ben nou een tijdje thuis en mijn werkgever weet absoluut niet wat er mankeert.
In België gaat de werkgever voor en in Nederland de werknemer. Dat is het grote verschil
pi_220842037
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Het is natuurlijk altijd gerelateerd want als je niet kunt werken is het gerelateerd aan je werk ;)
pi_220842039
Bij ons heerst ook een of andere giftige cultuur waar chaos de waan van de dag is. Mensen die wat kunnen rennen hard weg en worden ongeveer 1 op 1 uitgewisseld door 'expats' uit India/Pakistan.

Dat de regels omtrent het kunnen uitvoeren van de belangrijke werkzaamheden nog niet zijn verandert, is blijkbaar irrelevant.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:14:30 #141
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_220842050
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
In België gaat de werkgever voor en in Nederland de werknemer. Dat is het grote verschil
Is in Nederland best 50-50 vind ik.

We hebben goed werkgeverschap en goed werknemerschap beiden in de wet opgenomen. De wet schrijft voor dat beiden partijen goed moeten handelen. Werkgevers kunnen in Nederland bijvoorbeeld een stuk makkelijker mensen ontslaan d.m.v. reorganisatie dan in andere landen in Europa. In België zijn werkgevers bijvoorbeeld fors meer kwijt aan ontslagvergoedingen dan hier.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:15:57 #142
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_220842059
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:12 schreef Anton91 het volgende:
Bij ons heerst ook een of andere giftige cultuur waar chaos de waan van de dag is. Mensen die wat kunnen rennen hard weg en worden ongeveer 1 op 1 uitgewisseld door 'expats' uit India/Pakistan.

Dat de regels omtrent het kunnen uitvoeren van de belangrijke werkzaamheden nog niet zijn verandert, is blijkbaar irrelevant.
Hier is zowat de helft expat. En daar komt een stuk meer op het bord, want die durven niet tegen het management in te gaan. Vervolgens zorgt dat voor een cultuur waarbij iedereen geacht wordt dezelfde output te leveren met alle overwerk erbij... want de Indiase expats werken immers ook onbetaald 2 uur langer door.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_220842066
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:12 schreef Anton91 het volgende:

Ik voel een burnoutje aankomen.
Kun je mooi 2 jaar betaald thuiszitten net als Mickey TT
Vakman pur sang
pi_220842067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Is in Nederland best 50-50 vind ik.

We hebben goed werkgeverschap en goed werknemerschap beiden in de wet opgenomen. De wet schrijft voor dat beiden partijen goed moeten handelen. Werkgevers kunnen in Nederland bijvoorbeeld een stuk makkelijker mensen ontslaan d.m.v. reorganisatie dan in andere landen in Europa. In België zijn werkgevers bijvoorbeeld fors meer kwijt aan ontslagvergoedingen dan hier.
Voorbeeld;

In België geven de meeste bedrijven NOOIT loonsverhoging, al werk je er 20 jaar. Enkel inflatiecorrectie.

Maaltijdcheques die men krijgt tellen NIET mee met je pensioenopbouw. Dat scheelt je dus duizenden zo niet tienduizenden euro s op het einde vd rit.

De economie is daar echt ingericht op voordeeltjes voor de werkgever en niet voor de werknemer.
pi_220842079
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan zijn we het toch in grote lijnen gewoon eens over de inhoud? Veel vrouwen in onze maatschappij hebben mannelijke of masculiene energie ontwikkelt in de zin van denken, controle, actie en resultaat halen en doorgaan. Dat creëert een disbalans als er intensieve zorgtaken om de hoek komen kijken. Mannen hebben die masculiene energie van nature omdat het hormoongedreven is bij hun.
Jouw posts tonen nochtans aan dat denken, controle, actie en resultaat halen geen specifiek mannelijke eigenschappen zijn.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_220842085
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Voorbeeld;

In België geven de meeste bedrijven NOOIT loonsverhoging, al werk je er 20 jaar. Enkel inflatiecorrectie.

Maaltijdcheques die men krijgt tellen NIET mee met je pensioenopbouw. Dat scheelt je dus duizenden zo niet tienduizenden euro s op het einde vd rit.

De economie is daar echt ingericht op voordeeltjes voor de werkgever en niet voor de werknemer.
NL liep jaren dik vooruit op België, qua economie en lonen.
Maar dat is niet meer zo, Belgen krijgen meer betaalt en rijden ook gemiddeld nieuwere auto’s.
Door welvaart krijgen jullie ook van die Nederlandse regels en dan zakt de welvaart weer, want het is onbetaalbaar
Vakman pur sang
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:19:53 #147
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_220842086
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Voorbeeld;

In Nederland krijgen veel werknemers *minder* dan inflatiecorrectie... zeker als het een sector is met lage vakbondpercentages.

Zowat geen enkele werknemer in een Nederlands bedrijf krijgt uberhaupt maaltijdcheques.

En in België heeft de werkgever ook echt wel veel meer voordelen hoor, maar ik vind dat Nederland niet per se de werknemer voorop stelt. Dat wordt best eerlijk verdeeld tussen beiden partijen. Men gaat uit van het gelijkheidsprincipe.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_220842087
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:15 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hier is zowat de helft expat. En daar komt een stuk meer op het bord, want die durven niet tegen het management in te gaan. Vervolgens zorgt dat voor een cultuur waarbij iedereen geacht wordt dezelfde output te leveren met alle overwerk erbij... want de Indiase expats werken immers ook onbetaald 2 uur langer door.
Bij ons is het juist andersom :')
pi_220842092
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik heb wel paar mensen meegemaakt die vier jaar eerder met pensioen gingen. 2 jaar ziektewet, dan even 1-2 maandjes het weer 'proberen' om vervolgens weer 2 jaar in de ziektewet te gaan waarna ze de pensioengerechtigde leeftijd hadden.

Wel geweldige middelvinger naar je werkgever als je ze niet mag. ~O>
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:21:22 #150
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_220842098
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
NL liep jaren dik vooruit op België, qua economie en lonen.
Maar dat is niet meer zo, Belgen krijgen meer betaalt en rijden ook gemiddeld nieuwere auto’s.
Door welvaart krijgen jullie ook van die Nederlandse regels en dan zakt de welvaart weer, want het is onbetaalbaar
Het netto salaris is in Nederland nog steeds best een stuk hoger dan in België. Qua koopkracht zal het daar wel best beter zijn vanwege de lagere kosten.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')