Ook dit red ie niet met doorkachelen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 18:20 schreef hangtime het volgende:
[..]
Sommigen zullen zeggen dat het geen echte AMG is.
Want 6 cilinder C43.
En ja die zuipt ook. Maar als ik door Duitsland scheur, kan ik natuurlijk niet overal 200+ knallen.
Dus kom dan gemiddeld 600km ver. 66 liter tank.
Ik kijk niet naar specifieke jaren nog. Maar ik wil geen EV met minder dan 600 echte range en een 20-80 laadtijd van boven de 30 minuten. Ik vind bijvoorbeeld op het moment de xpeng p7+ wel aantrekkelijk.quote:
Die heeft toch een vrij lage WLTP score?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik kijk niet naar specifieke jaren nog. Maar ik wil geen EV met minder dan 600 echte range en een 20-80 laadtijd van boven de 30 minuten. Ik vind bijvoorbeeld op het moment de xpeng p7+ wel aantrekkelijk.
lol jij rijdt zeker nooit 200km/hquote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
600 range bij 200 km/u…
Jii hebt duidelijk geen AMG, want dan had je geweten hoe idioot die opmerking is.
Zelfs bij normaal doorrijden op de autobahn haal je geen 1:10 met een C43AMG.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:52 schreef hangtime het volgende:
[..]
lol jij rijdt zeker nooit 200km/h
nergens maar dan ook nergens in duitsland kun je over zo'n afstand doortrappen
bovendien heb ik een 4matic
jij had zeker een achterwiel aangedreven? die zijn namelijk stuk minder zuinig
ik zou bijna de moeite nemen om een screenshot te maken van mijn mercedes app
tering wat ben jij een vervelende betweter
Ik kan je alleen nog maar uitlachenquote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs bij normaal doorrijden op de autobahn haal je geen 1:10 met een C43AMG.
En ik rij vaak 200 km/u, want ik kom veel in Duitsland. Niet zelden rij ik zelfs 300 km/u.
En een 4 matic is natuurlijk niet veel zuiniger bij dat soort snelheden. Als je dat denkt heb je heel weinig kaas gegeten van auto’s.
Nee, jouw verhaal klopt gewoon van geen kant.
Ps er is helemaal geen achterwielaangedreven C43AMG…
Natuurlijk, menneke.quote:
Gozer ik heb 254k km erop staan, jij gaat mij niet vertellen hoe mijn auto rijdtquote:Op dinsdag 19 mei 2026 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk, menneke.
Blijf dromen van een AMG, maar hou er wel rekening mee dat ze wat meer verbruiken dan jij denkt.
Bij doorgassen op de autobahn zit je eerder op 1:6.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 22:19 schreef hangtime het volgende:
[..]
Gozer ik heb 254k km erop staan, jij gaat mij niet vertellen hoe mijn auto rijdt
De c63 ben je mee verward ofzo, of zelf nooit c43 gereden. Maargoed, ik haal dus gemiddeld 1 op 10 en een beetje volgens mijn merry. Wat jij daar allemaal van vindt zal me worst wezen met je aanvallende en nare attitude.
Ga elkaars piemel maar opmeten in de DMquote:Op dinsdag 19 mei 2026 23:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij doorgassen op de autobahn zit je eerder op 1:6.
Maar als jij er zo van overtuigd bent gaan we testen: A52 tot Mönchengladbach Nord en terug. Net voor de grens zit een tankstation, dus kunnen we het verbruik exact meten. 1:8 of zuiniger 1.000 euro voor jou, minder zuinig dan 1:8 1.000 euro voor mij.
Wel uiteraard met echt doorgassen en zoveel mogelijk de 200 km/u aantikken.
Makkelijk verdiend, toch?
Deze opmerking is wel erg gay…quote:Op dinsdag 19 mei 2026 23:11 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ga elkaars piemel maar opmeten in de DM
Prima. Wat jij wil. Maar zoals ik al eerder schreef is alleen naar de accu kijken dus weinig zinvol, als de rest van de auto net zo snel oud wordt als bij een brandstofauto en de motor en/of de accu tegenwoordig helemaal niet meer de bottleneck is. Dat is ook de uitkomst van het onderzoek in GB dat je verlinkte: de voorspelde levensduur van brandstofauto's en elektrische auto's is ongeveer gelijk bij de modellen vanaf 2017.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de discussie begon met iemand die beweerde dat de accu het snel zou begeven en dat daarom een EV al snel afgeschreven zou zijn waarop ik reageerde met:
[..]
Verderop beweer ik slechts dat een accu 500.000 km makkelijk meekan en dat was in reactie op iemand die beweerde dat een verbrandingsmotor makkelijk 500.000 km kan rijden.
Misschien moet je beter leren lezen?
Dat is eigenlijk de grootste klacht. Een auto die 200 kan is zelfs in Duitsland nauwelijks nog de moeite waard. Ik rijd regelmatig de hele A3 vanaf de Nederlandse grens tot aan de Oostenrijkse grens, en de laatste paar keren was het zelfs in de avond moeilijk om boven de 130kmh gemiddeld uit te komen, omdat er zo ontzettend veel Baustellen en/of 100 en 80 stukken zijn. Het stuk dat ik in Oostenrijk over de Westautobahn rijd, is de gemiddelde snelheid meestal net zo hoog, omdat je daar bijna de hele afstand daadwerkelijk 130 kan rijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:52 schreef hangtime het volgende:
[..]
lol jij rijdt zeker nooit 200km/h
nergens maar dan ook nergens in duitsland kun je over zo'n afstand doortrappen
Maar dat wordt dan ook aangevoerd als de reden waarom een EV kut is, maar ik zie dat vooral als rookgordijntjes.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
In ieder topic over EV's komt er wel iemand die 800.000km per jaar rijdt en niet tegen een "stille auto" kan en perse 400km/u over de autobahn moet kunnen rijden met een range van 2.000km.
Allemaal scenario's waar Jan Modaal die 13.000km per jaar rijdt (wat in de praktijk neerkomt op 3 tot 4x per maand laden) niet zoveel mee te maken heeft.
En het heeft ook weinig van doen met het topic.
500, valt inderdaad wat tegen. Maar bij de juiste lader binnen 12 minuten op 80%.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die heeft toch een vrij lage WLTP score?
Oh God, ik heb 2 jaar terug over de A3 in noordelijke richting 50km/u gemiddeld gehaald. Slopend letterlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:19 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de grootste klacht. Een auto die 200 kan is zelfs in Duitsland nauwelijks nog de moeite waard. Ik rijd regelmatig de hele A3 vanaf de Nederlandse grens tot aan de Oostenrijkse grens, en de laatste paar keren was het zelfs in de avond moeilijk om boven de 130kmh gemiddeld uit te komen, omdat er zo ontzettend veel Baustellen en/of 100 en 80 stukken zijn. Het stuk dat ik in Oostenrijk over de Westautobahn rijd, is de gemiddelde snelheid meestal net zo hoog, omdat je daar bijna de hele afstand daadwerkelijk 130 kan rijden.
Precies om wat @TheFreshPrince al zei. Dat zijn excessen, maar voor de gemiddelde persoon is dat niet de realiteit. Die rijden niet zoveel, en dús kunnen die prima toe met goedkopere/kleinere EV's. Dus de vraag naar die auto's stijgt, wat de reden is dat die auto's in waarde stijgen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
500, valt inderdaad wat tegen. Maar bij de juiste lader binnen 12 minuten op 80%.
Ik ben op het moment nog niet echt in de markt. Maar omdat ik niet meer werk is mijn gebruikspatroon; korte ritjes naar de uitlaatplek van de honden dagelijks en 3 keer per jaar 2,500km richting Istanbul. De laatste keer dat ik een auto heb gekocht (2 jaar terug) is met die afweging de keuze gevallen op een 1 jaar oude Volvo v90 b5. Dus zonder stekker. Als ik vandaag actief zou zoeken zou ik best op een EV kunnen uitkomen. Maar oppervlakkig kijkend naar auto’s van een paar jaar terug komen de meeste EV’s voor mij in de categorie; ‘leuk voor een rondje om de kerk’. Dus waarom die nú plotseling in waarde stijgen snap ik echt niet.
Nog even afgezien dat 20% langer significant is: jij valt in een discussie die jij verdraait naar wat die niet is. Iemand beweert dat de EV een risico is vanwege de accu. Een veel voorkomende argumentatie die simpelweg onjuist is.quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Prima. Wat jij wil. Maar zoals ik al eerder schreef is alleen naar de accu kijken dus weinig zinvol, als de rest van de auto net zo snel oud wordt als bij een brandstofauto en de motor en/of de accu tegenwoordig helemaal niet meer de bottleneck is. Dat is ook de uitkomst van het onderzoek in GB dat je verlinkte: de voorspelde levensduur van brandstofauto's en elektrische auto's is ongeveer gelijk bij de modellen vanaf 2017.
Opvallend dat ik dus in feite al sinds mijn eerste opmerking schrijf dat angst voor een kortere levensduur van de accu of verbrandingsmotor in de praktijk helemaal geen argument meer is, maar jij je nog steeds geroepen voelt om in de aanval te gaan. Ik heb helemaal niks tegen elektrische auto's en ik heb vroeger zelfs voor Tesla gewerkt. Alleen nuanceer ik af en toe jouw kort door de bocht argumenten een beetje. Waarom zoek je elke keer ruzie met mensen die het in principe met je eens zijn?
Laat eens een keer wat gaan.quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog even afgezien dat 20% langer significant is: jij valt in een discussie die jij verdraait naar wat die niet is. Iemand beweert dat de EV een risico is vanwege de accu. Een veel voorkomende argumentatie die simpelweg onjuist is.
Vervolgens val jij mij aan ipv van degene met wie jij het niet eens bent… Misschien eens gaan leven naar jouw eigen normen die je hier poneert?
Waarom zou je uberhaupt een ander jouw visie op willen leggen? Doe wat jij leuk vindt, doet die ander wat diegene leuk vindt. Maar hou op met zeuren.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:52 schreef boegschroef het volgende:
Het heeft gewoon geen zin om deze discussies aan te gaan. Mensen die zo stug tegen een ev zijn ga je niet overtuigen
In feite heb ik met mijn reactie jou helemaal niet aangevallen maar juist jouw punt bevestigd, dat de levensduur van de accu (of de brandstofmotor) in de praktijk helemaal geen thema meer is voor de levensduur van de auto. En de data van het onderzoek dat jij zelf aanhaalt lijkt dat ook te ondersteunen. Dus in principe zou je nu tevreden moeten zijn. Ik ben in ieder geval tevreden met die conclusie.quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog even afgezien dat 20% langer significant is: jij valt in een discussie die jij verdraait naar wat die niet is. Iemand beweert dat de EV een risico is vanwege de accu. Een veel voorkomende argumentatie die simpelweg onjuist is.
Vervolgens val jij mij aan ipv van degene met wie jij het niet eens bent… Misschien eens gaan leven naar jouw eigen normen die je hier poneert?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
quote:Op woensdag 20 mei 2026 12:12 schreef knoopie het volgende:
[..]
In feite heb ik met mijn reactie jou helemaal niet aangevallen maar juist jouw punt bevestigd, dat de levensduur van de accu (of de brandstofmotor) in de praktijk helemaal geen thema meer is voor de levensduur van de auto. En de data van het onderzoek dat jij zelf aanhaalt lijkt dat ook te ondersteunen. Dus in principe zou je nu tevreden moeten zijn. Ik ben in ieder geval tevreden met die conclusie.
Dat jij je daardoor aangevallen voelt, daar kan ik niet zo veel aan doen. Ik ga in ieder geval niet stoppen met genuanceerde opmerkingen maken.Dat Tesla op het gebied van efficiëntie de absolute top is, is een feit. Dus ik zal jou best wel kunnen hebben gecorrigeerd daarop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net zoals ik iemand zou corrigeren die beweert dat Action zich beter eens kan concentreren op het bieden van lage prijzen.
Verder maak je je wel erg druk om mijn persoontje…
quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat Tesla op het gebied van efficiëntie de absolute top is, is een feit. Dus ik zal jou best wel kunnen hebben gecorrigeerd daarop.
Net zoals ik iemand zou corrigeren die beweert dat Action zich beter eens kan concentreren op het bieden van lage prijzen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |