abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220832127
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:03 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Smaken verschillen gelukkig.
Anders is het ook zo saai op de weg...
Nou, saai is het sowieso. De meeste auto’s zijn saai, al was het maar vanwege zaken als praktische overwegingen en de windtunnel en de consument kiest meestal voor grijs, zwart of wit.

Tsja, daar word je niet vrolijk van.
pi_220832274
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
Tsja, daar word je niet vrolijk van.
Ik kies mijn auto dan ook puur uit op prijs en gemak. Dat de kleur (zwart) een ander niet vrolijk maakt, eerlijk gezegt, /care :)
  maandag 18 mei 2026 @ 14:30:53 #103
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220832311
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, saai is het sowieso. De meeste auto’s zijn saai, al was het maar vanwege zaken als praktische overwegingen en de windtunnel en de consument kiest meestal voor grijs, zwart of wit.

Tsja, daar word je niet vrolijk van.
Omdat je anders EEN DIEF VAN JE EIGEN PORTEMONNEE BENT en bovendien ook BROODROOF op jezelf pleegt. Je gaat maar gewoon een grijze polo rijden als dat past bij jouw gezinssituatie and that's that. Niks gejamaar.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:37:56 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220832415
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:30 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Omdat je anders EEN DIEF VAN JE EIGEN PORTEMONNEE BENT en bovendien ook BROODROOF op jezelf pleegt. Je gaat maar gewoon een grijze polo rijden als dat past bij jouw gezinssituatie and that's that. Niks gejamaar.
Reed een tijdje een zuurstok roze auto, man man man wat vonden mensen daar wat van.
  maandag 18 mei 2026 @ 14:55:29 #105
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220832701
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Reed een tijdje een zuurstok roze auto, man man man wat vonden mensen daar wat van.
Had een keer iemand in een roze auto die het nodig vond om naar de linkerbaan te knallen net voordat ik wilde inhalen. Was echt zo'n stoere guy die goed is in het lesjes leren aan anderen en hij dacht zeker dat ik dacht dat er een zielig meisje of rare henkie in zou zitten, maar het was zo'n stoere guy die mij terecht een junkie noemde. Was echt heel indrukwekkend en hij heeft mij mijn lesjes wel geleerd.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220832947
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik kies mijn auto dan ook puur uit op prijs en gemak. Dat de kleur (zwart) een ander niet vrolijk maakt, eerlijk gezegt, /care :)
Na zwarte autos en zilvergrjize autos heb ik nu een knalblauwe. Het is echt een groot praktisch voordeel, omdat ik hem altijd van een afstand zie staan tussen al de andere witte, zwarte en grijze autos. Wat mij begreft een groot gemak. Miisschien een overweging voor je volgende praktische auto?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220832960
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:25 schreef knoopie het volgende:

[..]
Na zwarte autos en zilvergrjize autos heb ik nu een knalblauwe. Het is echt een groot praktisch voordeel, omdat ik hem altijd van een afstand zie staan tussen al de andere witte, zwarte en grijze autos. Wat mij begreft een groot gemak. Miisschien een overweging voor je volgende praktische auto?
Haha, da's wel een goed punt inderdaad. Zeker op de grotere parkeerplaatsen is het soms even zoeken. M'n eerste was meerdere tinten rood door afbladderende lak en wat deuken. Was makkelijk te herkennen (en ook bij die auto interesseerde het me echt niet wat anderen er van vonden) :)
pi_220832981
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:27 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik kies mijn auto dan ook puur uit op prijs en gemak. Dat de kleur (zwart) een ander niet vrolijk maakt, eerlijk gezegt, /care :)
Ik reageer slechts dat het wagenpark sowieso vrij saai is. Ja, we zien allemaal liever mooie auto's, maar duidelijk is dat als het gaat om het kopen van auto's 'mooi' niet op plek 1 staat.
pi_220832998
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik reageer slechts dat het wagenpark sowieso vrij saai is. Ja, we zien allemaal liever mooie auto's, maar duidelijk is dat als het gaat om het kopen van auto's 'mooi' niet op plek 1 staat.
Dat moge duidelijk zijn adhv de wildgroei van lelijke hoge suv's met een "sportief" uiterlijk.
pi_220832999
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:25 schreef knoopie het volgende:

[..]
Na zwarte autos en zilvergrjize autos heb ik nu een knalblauwe. Het is echt een groot praktisch voordeel, omdat ik hem altijd van een afstand zie staan tussen al de andere witte, zwarte en grijze autos. Wat mij begreft een groot gemak. Miisschien een overweging voor je volgende praktische auto?
Yep.

Ik heb dan ook geen standaard kleur.
pi_220833001
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik reageer slechts dat het wagenpark sowieso vrij saai is. Ja, we zien allemaal liever mooie auto's, maar duidelijk is dat als het gaat om het kopen van auto's 'mooi' niet op plek 1 staat.
Eens, maar ik moet ook zeggen dat ik zelf niet zo'n autokenner/liefhebber ben, dan valt het denk ik sowieso minder op. Als het rijdt, verwarming/AC heeft, en ik heb wat ruimte voor boodschappen/bagage, dan ben ik al heel snel tevreden.
Ik snap wel dat liefhebbers het wellicht saai vinden op de weg.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:34:19 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220833021
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat moge duidelijk zijn adhv de wildgroei van lelijke hoge suv's met een "sportief" uiterlijk.
Waarvan de ofroad avonturen cq capaciteiten niet verder gaan dan met 2 wielen in de berm parkeren :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 18 mei 2026 @ 15:55:30 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220833340
Ik vind hoe een auto rijdt, comfort en zaken als airco, dynamic cruise control etc veel belangrijker dan de buitenkant. Ik zit er in en zie dat niet.
  maandag 18 mei 2026 @ 16:01:38 #114
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220833367
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik reageer slechts dat het wagenpark sowieso vrij saai is. Ja, we zien allemaal liever mooie auto's, maar duidelijk is dat als het gaat om het kopen van auto's 'mooi' niet op plek 1 staat.
Dat is een cultureel dingetje en moet je respect voor hebben. Als je niet meekunt in de cultuur moet je ook niet denken dat je kans maakt op een gorgeous of een cutie. Cultuur is alles.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220833377
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:32 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Eens, maar ik moet ook zeggen dat ik zelf niet zo'n autokenner/liefhebber ben, dan valt het denk ik sowieso minder op. Als het rijdt, verwarming/AC heeft, en ik heb wat ruimte voor boodschappen/bagage, dan ben ik al heel snel tevreden.
Ik snap wel dat liefhebbers het wellicht saai vinden op de weg.
Snap ik allemaal.

Mijn probleem is vooral dat in discussies over EV's steeds maar argumenten komen over EV's zijn lelijk, saai, enz. Meestal van mensen die zelf een knakenbak rijden.

Heel vermoeiend vind ik dat.

Natuurlijk zijn de meeste EV's saai. Kijk maar eens naar de line up van Kia. Maar die lijkt verder redelijk sprekend op de line up van Kia met broem...
pi_220833407
Trap er niet in, zodra een x percentage er een heeft, vliegen de belastingen omhoog.
pi_220833437
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Snap ik allemaal.

Mijn probleem is vooral dat in discussies over EV's steeds maar argumenten komen over EV's zijn lelijk, saai, enz. Meestal van mensen die zelf een knakenbak rijden.

Heel vermoeiend vind ik dat.

Natuurlijk zijn de meeste EV's saai. Kijk maar eens naar de line up van Kia. Maar die lijkt verder redelijk sprekend op de line up van Kia met broem...
Mja, ik denk dat dat behoorlijk vaak vooral rookgordijntjes zijn.
pi_220833453
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Trap er niet in, zodra een x percentage er een heeft, vliegen de belastingen omhoog.
Ik heb geen EV vanwege lagere belastingen (dat was ooit, nu niet meer), maar omdat ik de auto die ik heb de fijnste vind voor mij.

Elektrisch rijden is op de openbare weg gewoon erg fijn. Als het druk is op de weg is het vooral heel ontspannen en rustig. Als je de ruimte hebt om lekker te sturen heb je een auto met een laag zwaartepunt en vaak met relatief veel vermogen wat ook nog veel beter beschikbaar is (niet terug hoeven schakelen, niet wachten tot de turbo's op druk zijn, enz.).

Natuurlijk heeft de ICE ook wat specifieke voordelen, maar zeker voor regulier gebruik vallen die in het niet bij alle nadelen. Mits... (en dat is geen onbelangrijke) je een fatsoenlijke laadmogelijkheid hebt. Op het werk of thuis.
pi_220834002
quote:
12s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:42 schreef Vallon het volgende:

[..]
Range per lading is niet gelijk aan totaal gereden kilometers per jaar.
Joh.
Maar mensen die nog geen 10.000km per jaar rijden met hun oude gebakje, rijden daar doorgaans ook niet maandelijks ritten 400km mee.
pi_220834025
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:25 schreef knoopie het volgende:

[..]
Na zwarte autos en zilvergrjize autos heb ik nu een knalblauwe. Het is echt een groot praktisch voordeel, omdat ik hem altijd van een afstand zie staan tussen al de andere witte, zwarte en grijze autos. Wat mij begreft een groot gemak. Miisschien een overweging voor je volgende praktische auto?
Ho ho, ik heb twee blauwe auto's.
pi_220834125
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:45 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Lol. Wat heeft dat in vredesnaam met elkaar te maken?
Dat ze een auto alleen als vervoermiddel zien en niet als een soort van hobby. Waar je goed voor zorgt en goed mee om kunt gaan. Maar alleen van A en B rijden en dat niet meer kunnen zonder allerlei lane assists en piepjes. Parkeren zonder piepjes of camera kan al bijna niemand meer.
pi_220834134
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ho ho, ik heb twee blauwe auto's.
Toegegeven, blauw is na de zwart/wit/grijs-massa de meest voorkomende kleur. Komt natuurlijk ook doordat blauw bij ford de goedkoopste optie was/is. Misschien volgende keer toch maar wat nog specialers kiezen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220834139
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat ze een auto alleen als vervoermiddel zien en niet als een soort van hobby. Waar je goed voor zorgt en goed mee om kunt gaan. Maar alleen van A en B rijden en dat niet meer kunnen zonder allerlei lane assists en piepjes. Parkeren zonder piepjes of camera kan al bijna niemand meer.
Ik zie mijn auto puur als vervoermiddel ja. Maar onderhou hem wel goed.
Verder zit er geen onzin in als camera's, piepjes, lane assist en weet ik veel wat nog meer. Heb ik nergens voor nodig. Het heet 'fatsoenlijk kunnen rijden'.
pi_220834143
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Snap ik allemaal.

Mijn probleem is vooral dat in discussies over EV's steeds maar argumenten komen over EV's zijn lelijk, saai, enz. Meestal van mensen die zelf een knakenbak rijden.

Heel vermoeiend vind ik dat.

Natuurlijk zijn de meeste EV's saai. Kijk maar eens naar de line up van Kia. Maar die lijkt verder redelijk sprekend op de line up van Kia met broem...
Het ontbreken van een grill vind ik al ontzettend lelijk. Dat kan toch? Smaken verschillen. En Kia's zijn allemaal lelijk, al dan niet elektrisch.
pi_220834150
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:35 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik zie mijn auto puur als vervoermiddel ja. Maar onderhou hem wel goed.
Verder zit er geen onzin in als camera's, piepjes, lane assist en weet ik veel wat nog meer. Heb ik nergens voor nodig. Het heet 'fatsoenlijk kunnen rijden'.
Maar als dat zo is en je kunt wel goed autorijden, waarom voel je je dan aangesproken door mijn opmerking? Dan is die blijkbaar op jou niet van toepassing. Dat kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')