abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2026 @ 10:01:32 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220820588
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jawel. Luister deze podcast eens:
Bekijk deze YouTube-video

Die accu's zijn op enig moment gewoon op, het gaat storingen geven en de range wordt steeds korter. En bij 70% houdt het eigenlijk gewoon op.

En nee, ik ben niet tegen ev's, heb er zelf ook een.
Ach, iemand in internet roept iets en wordt expert genoemd. LOL
pi_220821707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:51 schreef cinderloom het volgende:
Of het een voordeel is dat tweedehands EV's 15 procent duurder zijn weet ik eerlijk gezegd niet.
Zo stimuleer je mensen niet om een EV te kopen, als je een benzine auto een stuk goedkoper kan krijgen.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel kilometers je maakt, maar voor veel mensen zal een benzine auto nog voordeliger zijn tov een EV (als de prijs zo fors stijgt, en dat zal niet minder worden)
Je snapt niet helemaal hoe vraag en aanbod werkt blijkbaar.

Op de tweedehands markt groeit het aanbod niet zomaar mee met de vraag. Fabrikanten bouwen immers geen tweedehands auto's.
Dus als dan de vraag groeit, ontstaat er krapte. En krapte zorgt dat de "vragers" meer gaan bieden en betalen voor het product.
Dat meer bieden heeft misschien een kleine invloed op het aanbod. Mensen die al een EV bezitten zullen bij een potentieel goede verkoopprijs misschien sneller hun wagen inruilen en import vanuit buitenland om het aanbod hier te vergroten wordt ook aantrekkelijker.
Maar die invloed is maar beperkt. De balans moet als het om een tweedehands product gaat dus vooral komen uit mensen die door gestegen prijzen afhaken en het product ondanks de eerdere interesse toch niet kopen.
pi_220821760
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 22:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jawel. Luister deze podcast eens:
Bekijk deze YouTube-video

Die accu's zijn op enig moment gewoon op, het gaat storingen geven en de range wordt steeds korter. En bij 70% houdt het eigenlijk gewoon op.

En nee, ik ben niet tegen ev's, heb er zelf ook een.
Oudere autos rijden gemiddeld steeds minder kilometers. Afnemende range is in dat opzicht dus niet echt een probleem.

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)taties-personenautos
  zondag 17 mei 2026 @ 21:42:21 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220828501
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 11:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Oudere autos rijden gemiddeld steeds minder kilometers. Afnemende range is in dat opzicht dus niet echt een probleem.

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)taties-personenautos
Range per lading is niet gelijk aan totaal gereden kilometers per jaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220830259
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ach, iemand in internet roept iets en wordt expert genoemd. LOL
Iedereen die een algemeen statement maakt over de levensduur van accu's heeft per definitie ongelijk. De levensduur van accu's is van zo veel meer zaken afhankeljk dan enkel de chemische opbouw. Koeling, mechanische belasting, met hoeveel C ze opladen/ontladen, kwaliiteit van de bmc...
De eerder genoemde toyota (en honda) hybrides halen regelmatig een half miljoen kilometers en 20+ jaar levensduur met "verouderde" NiMH-accu's. De nissan leaf accu's gingen weer veel te snel kapot, doordat ze te weinig koeling hadden. Vroegere opel hybrides hadden dan weer relatief veel problemen omdat het BMS zelf kapot ging of voor onbalans in de cellen zorgde. De bmw 3 had een stom foutje, waardoor de (te kleine?) 12V accu als hij oud werd de High Voltage accu te vaak ging opstarten om zichzelf op te laden...

Conclusie? De technische details van de specifieke auto zijn in de praktiijk veel belangrijker voor de levensduur dan enkel de keuze van de cell-chemie, of zelfs de keuze tussen brandstof of elektro. Er zijn van elk soort auto legio voorbeelden te vinden van auto's de economisch total loss zijn, omdat er van alles mis is wat niks met de principiele keuze van de accu of de brandstofmotor te maken heeft.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220830435
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef Toine51 het volgende:
Mss omdat de meeste mensen smaak hebben en niet in zo'n gedrocht gezien willen worden..
Er is werkelijk waar niets op deze planeet wat me minder interesseert dan wat volkomen irrelevante mensen vinden van mijn vervoersmiddel. Meer dan dat is een auto namelijk niet.
pi_220830507
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 10:51 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Er is werkelijk waar niets op deze planeet wat me minder interesseert dan wat volkomen irrelevante mensen vinden van mijn vervoersmiddel. Meer dan dat is een auto namelijk niet.
Jou niet maar veel mensen blijkbaar wel.
  maandag 18 mei 2026 @ 11:06:26 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220830534
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Snap je dat niet?
Mss omdat de meeste mensen smaak hebben en niet in zo'n gedrocht gezien willen worden..
En waarom denk je dat die auto's zo goedkoop zijn?
_O-
Echte mannen interesseert het geen ene ruk wat andere mensen vinden, dat doen alleen onzekertjes
pi_220830568
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jou niet maar veel mensen blijkbaar wel.
Dat zegt me dan vooral hoeveel oppervlakkige en onzekere mensen er zijn. Je beslissing laten beïnvloeden door de gedachte 'jamaar wat zullen wildvreemden van mijn keuze denken?' :')

Ik kan er werkelijk waar niet bij waarom zo velen zich wat aantrekken van wat een ander denkt.
pi_220830573
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Echte mannen interesseert het geen ene ruk wat andere mensen vinden, dat doen alleen onzekertjes
Precies dit ja.
pi_220830820
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat zegt me dan vooral hoeveel oppervlakkige en onzekere mensen er zijn. Je beslissing laten beïnvloeden door de gedachte 'jamaar wat zullen wildvreemden van mijn keuze denken?' :')

Ik kan er werkelijk waar niet bij waarom zo velen zich wat aantrekken van wat een ander denkt.
Als jij 15k of meer uitgeeft aan een auto, dan kijk jij niet hoe hij eruit ziet?
Nee?
Gaat ook om niet wat anderen vinden maar wat je er zelf van vindt....
Mij boeit het ook niet wat anderen van mijn auto vinden maar als ik zo veel geld uitgeef mag ie er wel mooi uitzien...

En dat is een Tesla niet..
:')
pi_220830829
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat zegt me dan vooral hoeveel oppervlakkige en onzekere mensen er zijn. Je beslissing laten beïnvloeden door de gedachte 'jamaar wat zullen wildvreemden van mijn keuze denken?' :')

Ik kan er werkelijk waar niet bij waarom zo velen zich wat aantrekken van wat een ander denkt.
Er staat nergens dat je een auto voor "anderen" koopt.
Gaat om de smaak van jezelf...
pi_220830844
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als jij 15k of meer uitgeeft aan een auto, dan kijk jij niet hoe hij eruit ziet?
Nee?
Vind ik niet bijzonder relevant nee. En dan gaat het er om wat IK er van vind inderdaad, de mening van elk ander is volstrekt irrelevant.
quote:
maar als ik zo veel geld uitgeef mag ie er wel mooi uitzien...

En dat is een Tesla niet..
:')
Dat noemen we een mening. Geen feit dus :)
pi_220830973
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat zegt me dan vooral hoeveel oppervlakkige en onzekere mensen er zijn. Je beslissing laten beïnvloeden door de gedachte 'jamaar wat zullen wildvreemden van mijn keuze denken?' :')

Ik kan er werkelijk waar niet bij waarom zo velen zich wat aantrekken van wat een ander denkt.
Het gaat er toch niet om wat anderen er van vinden. Ik vind het zelf heerlijk om uit mijn auto te stappen na een heerlijk ritje en dan nog om te kijken omdat ik hem zo mooi vindt. En genieten dat er zoiets moois op mijn oprit staat. Daar heb ik geen anderen voor nodig.

Ik ga nog liever fietsen dan dat ik in zo'n lelijk elektrisch hok stap.
pi_220830996
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het gaat er toch niet om wat anderen er van vinden. Ik vind het zelf heerlijk om uit mijn auto te stappen na een heerlijk ritje en dan nog om te kijken omdat ik hem zo mooi vindt. En genieten dat er zoiets moois op mijn oprit staat. Daar heb ik geen anderen voor nodig.

Ik ga nog liever fietsen dan dat ik in zo'n lelijk elektrisch hok stap.
Mij interesseert dat dus bijzonder weinig :) Ik zie het puur als een vervoermiddel. De rest is voor mij gewoon compleet irrelevant.
  maandag 18 mei 2026 @ 12:24:14 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220831004
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:00 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Er staat nergens dat je een auto voor "anderen" koopt.
Gaat om de smaak van jezelf...
Je bent nogal bezig met anderen, niet?
pi_220831006
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Mij interesseert dat dus bijzonder weinig :) Ik zie het puur als een vervoermiddel. De rest is voor mij gewoon compleet irrelevant.
Dat is tegenwoordig bij veel mensen merk ik. Daarom wordt er ook merkbaar steeds slechter auto gereden.
pi_220831079
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jou niet maar veel mensen blijkbaar wel.
O? Kijk eens om je heen waar de meeste mensen in rijden…
  maandag 18 mei 2026 @ 12:39:34 #95
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220831086
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig bij veel mensen merk ik. Daarom wordt er ook merkbaar steeds slechter auto gereden.
Vind eerlijk gezegd opvallend hoe opgefokt men auto rijdt. En ook dat mensen hun telefoon heel belangrijk vinden bij het rijden
pi_220831092
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:59 schreef Toine51 het volgende:


Mij boeit het ook niet wat anderen van mijn auto vinden maar als ik zo veel geld uitgeef mag ie er wel mooi uitzien...

En dat is een Tesla niet..
:')
Dat zal de reden zijn dat ik heel vaak wel complimenten krijg over hoe mijn Tesla eruit ziet.

Van mij mag jij mijn auto lelijk vinden, maar als je denkt dat jij de norm der dingen bent overschat je jezelf.
pi_220831105
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het gaat er toch niet om wat anderen er van vinden. Ik vind het zelf heerlijk om uit mijn auto te stappen na een heerlijk ritje en dan nog om te kijken omdat ik hem zo mooi vindt. En genieten dat er zoiets moois op mijn oprit staat. Daar heb ik geen anderen voor nodig.

Ik ga nog liever fietsen dan dat ik in zo'n lelijk elektrisch hok stap.
Ook erg raar om net te doen alsof iedere BEV lelijk is. Dat is de grootst mogelijke flauwekul.
pi_220831133
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig bij veel mensen merk ik. Daarom wordt er ook merkbaar steeds slechter auto gereden.
Lol. Wat heeft dat in vredesnaam met elkaar te maken?
  Spellchecker maandag 18 mei 2026 @ 12:50:01 #99
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220831162
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 11:59 schreef Toine51 het volgende:


Mij boeit het ook niet wat anderen van mijn auto vinden maar als ik zo veel geld uitgeef mag ie er wel mooi uitzien...

En dat is een Tesla niet..
:')
Met het eerste ben ik het zeker eens.
Maar met het tweede niet.
Smaken verschillen namelijk.
pi_220831326
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zal de reden zijn dat ik heel vaak wel complimenten krijg over hoe mijn Tesla eruit ziet.

Van mij mag jij mijn auto lelijk vinden, maar als je denkt dat jij de norm der dingen bent overschat je jezelf.
Smaken verschillen gelukkig.
Anders is het ook zo saai op de weg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')