Ach, iemand in internet roept iets en wordt expert genoemd. LOLquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel. Luister deze podcast eens:
Bekijk deze YouTube-video
Die accu's zijn op enig moment gewoon op, het gaat storingen geven en de range wordt steeds korter. En bij 70% houdt het eigenlijk gewoon op.
En nee, ik ben niet tegen ev's, heb er zelf ook een.
Je snapt niet helemaal hoe vraag en aanbod werkt blijkbaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:51 schreef cinderloom het volgende:
Of het een voordeel is dat tweedehands EV's 15 procent duurder zijn weet ik eerlijk gezegd niet.
Zo stimuleer je mensen niet om een EV te kopen, als je een benzine auto een stuk goedkoper kan krijgen.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel kilometers je maakt, maar voor veel mensen zal een benzine auto nog voordeliger zijn tov een EV (als de prijs zo fors stijgt, en dat zal niet minder worden)
Oudere autos rijden gemiddeld steeds minder kilometers. Afnemende range is in dat opzicht dus niet echt een probleem.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel. Luister deze podcast eens:
Bekijk deze YouTube-video
Die accu's zijn op enig moment gewoon op, het gaat storingen geven en de range wordt steeds korter. En bij 70% houdt het eigenlijk gewoon op.
En nee, ik ben niet tegen ev's, heb er zelf ook een.
Range per lading is niet gelijk aan totaal gereden kilometers per jaar.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Oudere autos rijden gemiddeld steeds minder kilometers. Afnemende range is in dat opzicht dus niet echt een probleem.
Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)taties-personenautos
Iedereen die een algemeen statement maakt over de levensduur van accu's heeft per definitie ongelijk. De levensduur van accu's is van zo veel meer zaken afhankeljk dan enkel de chemische opbouw. Koeling, mechanische belasting, met hoeveel C ze opladen/ontladen, kwaliiteit van de bmc...quote:Op zondag 17 mei 2026 10:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ach, iemand in internet roept iets en wordt expert genoemd. LOL
Er is werkelijk waar niets op deze planeet wat me minder interesseert dan wat volkomen irrelevante mensen vinden van mijn vervoersmiddel. Meer dan dat is een auto namelijk niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef Toine51 het volgende:
Mss omdat de meeste mensen smaak hebben en niet in zo'n gedrocht gezien willen worden..
Jou niet maar veel mensen blijkbaar wel.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:51 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Er is werkelijk waar niets op deze planeet wat me minder interesseert dan wat volkomen irrelevante mensen vinden van mijn vervoersmiddel. Meer dan dat is een auto namelijk niet.
Echte mannen interesseert het geen ene ruk wat andere mensen vinden, dat doen alleen onzekertjesquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Snap je dat niet?
Mss omdat de meeste mensen smaak hebben en niet in zo'n gedrocht gezien willen worden..
En waarom denk je dat die auto's zo goedkoop zijn?
Dat zegt me dan vooral hoeveel oppervlakkige en onzekere mensen er zijn. Je beslissing laten beïnvloeden door de gedachte 'jamaar wat zullen wildvreemden van mijn keuze denken?'quote:Op maandag 18 mei 2026 11:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jou niet maar veel mensen blijkbaar wel.
Precies dit ja.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Echte mannen interesseert het geen ene ruk wat andere mensen vinden, dat doen alleen onzekertjes
Als jij 15k of meer uitgeeft aan een auto, dan kijk jij niet hoe hij eruit ziet?quote:Op maandag 18 mei 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat zegt me dan vooral hoeveel oppervlakkige en onzekere mensen er zijn. Je beslissing laten beïnvloeden door de gedachte 'jamaar wat zullen wildvreemden van mijn keuze denken?'![]()
Ik kan er werkelijk waar niet bij waarom zo velen zich wat aantrekken van wat een ander denkt.
Er staat nergens dat je een auto voor "anderen" koopt.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat zegt me dan vooral hoeveel oppervlakkige en onzekere mensen er zijn. Je beslissing laten beïnvloeden door de gedachte 'jamaar wat zullen wildvreemden van mijn keuze denken?'![]()
Ik kan er werkelijk waar niet bij waarom zo velen zich wat aantrekken van wat een ander denkt.
Vind ik niet bijzonder relevant nee. En dan gaat het er om wat IK er van vind inderdaad, de mening van elk ander is volstrekt irrelevant.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:59 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als jij 15k of meer uitgeeft aan een auto, dan kijk jij niet hoe hij eruit ziet?
Nee?
Dat noemen we een mening. Geen feit dusquote:maar als ik zo veel geld uitgeef mag ie er wel mooi uitzien...
En dat is een Tesla niet..
Het gaat er toch niet om wat anderen er van vinden. Ik vind het zelf heerlijk om uit mijn auto te stappen na een heerlijk ritje en dan nog om te kijken omdat ik hem zo mooi vindt. En genieten dat er zoiets moois op mijn oprit staat. Daar heb ik geen anderen voor nodig.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dat zegt me dan vooral hoeveel oppervlakkige en onzekere mensen er zijn. Je beslissing laten beïnvloeden door de gedachte 'jamaar wat zullen wildvreemden van mijn keuze denken?'![]()
Ik kan er werkelijk waar niet bij waarom zo velen zich wat aantrekken van wat een ander denkt.
Mij interesseert dat dus bijzonder weinigquote:Op maandag 18 mei 2026 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om wat anderen er van vinden. Ik vind het zelf heerlijk om uit mijn auto te stappen na een heerlijk ritje en dan nog om te kijken omdat ik hem zo mooi vindt. En genieten dat er zoiets moois op mijn oprit staat. Daar heb ik geen anderen voor nodig.
Ik ga nog liever fietsen dan dat ik in zo'n lelijk elektrisch hok stap.
Je bent nogal bezig met anderen, niet?quote:Op maandag 18 mei 2026 12:00 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Er staat nergens dat je een auto voor "anderen" koopt.
Gaat om de smaak van jezelf...
Dat is tegenwoordig bij veel mensen merk ik. Daarom wordt er ook merkbaar steeds slechter auto gereden.quote:Op maandag 18 mei 2026 12:23 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Mij interesseert dat dus bijzonder weinigIk zie het puur als een vervoermiddel. De rest is voor mij gewoon compleet irrelevant.
O? Kijk eens om je heen waar de meeste mensen in rijden…quote:Op maandag 18 mei 2026 11:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jou niet maar veel mensen blijkbaar wel.
Vind eerlijk gezegd opvallend hoe opgefokt men auto rijdt. En ook dat mensen hun telefoon heel belangrijk vinden bij het rijdenquote:Op maandag 18 mei 2026 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig bij veel mensen merk ik. Daarom wordt er ook merkbaar steeds slechter auto gereden.
Dat zal de reden zijn dat ik heel vaak wel complimenten krijg over hoe mijn Tesla eruit ziet.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:59 schreef Toine51 het volgende:
Mij boeit het ook niet wat anderen van mijn auto vinden maar als ik zo veel geld uitgeef mag ie er wel mooi uitzien...
En dat is een Tesla niet..
Ook erg raar om net te doen alsof iedere BEV lelijk is. Dat is de grootst mogelijke flauwekul.quote:Op maandag 18 mei 2026 12:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om wat anderen er van vinden. Ik vind het zelf heerlijk om uit mijn auto te stappen na een heerlijk ritje en dan nog om te kijken omdat ik hem zo mooi vindt. En genieten dat er zoiets moois op mijn oprit staat. Daar heb ik geen anderen voor nodig.
Ik ga nog liever fietsen dan dat ik in zo'n lelijk elektrisch hok stap.
Lol. Wat heeft dat in vredesnaam met elkaar te maken?quote:Op maandag 18 mei 2026 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig bij veel mensen merk ik. Daarom wordt er ook merkbaar steeds slechter auto gereden.
Met het eerste ben ik het zeker eens.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:59 schreef Toine51 het volgende:
Mij boeit het ook niet wat anderen van mijn auto vinden maar als ik zo veel geld uitgeef mag ie er wel mooi uitzien...
En dat is een Tesla niet..
Smaken verschillen gelukkig.quote:Op maandag 18 mei 2026 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zal de reden zijn dat ik heel vaak wel complimenten krijg over hoe mijn Tesla eruit ziet.
Van mij mag jij mijn auto lelijk vinden, maar als je denkt dat jij de norm der dingen bent overschat je jezelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |