Nofly zone boven west oekraine en evt west Belarusquote:Op dinsdag 19 mei 2026 11:57 schreef AFA2022 het volgende:
Er gaan steeds meer stemmen op in Rusland om wapenfabrieken in NAVO landen die aan Oekraïne leveren, conventioneel aan te vallen als waarschuwing om niet meer te leveren.
Als Rusland dit zou doen, wat zou dan de reactie van de NAVO zijn en zou Europa dan stoppen met het steunen van Oekraïne?
Potjandorie, die betaalmuur.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 17:49 schreef quo_ het volgende:
Achter de betaalmuur van de telegraaf een artikel over een mogelijk draai van Poetin.
Moskou - Poetin beloofde een bliksemoorlog, maar vier jaar later staat Rusland onder druk. Drones slaan toe, de economie hapert en China kijkt steeds kritischer mee. Achter de muren van het Kremlin zou ineens een andere toon klinken. Is Moskou bezig een pijnlijke aftocht als triomf te verkopen?
https://www.telegraaf.nl/(...)orlog/152112218.html
Zou me niet verbazen als het heel snel die kant op gaat.
Er zijn ook berichten/artikelen waarin gesuggereerd word dat Ukraine voorsorteert op het terug veroveren van de Krim. Als dat zou gebeuren is het een totale afgang voor Poetin en het lijkt me dat daar geen verhalen over te verzinnen zijn die als overwinning verkocht kunnen worden.
Het meest bizarre is dat ze die dingen nog steeds met vliegtuigen neerhalen.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Gisteren was er al een incident in Estland, nu dus Letland. Wel 'grappig' dat ze zo'n Oekrainse wel neerhalen terwijl in het verleden die Russische met rust gelaten werden. Dat was dan wel een ander land, Roemenie meen ik. Polen wellicht ook.
Ik zie niet goed in wat daar bizar aan is, dat is precies waarom die toestellen daar doen he?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het meest bizarre is dat ze die dingen nog steeds met vliegtuigen neerhalen.
Hebben we nou echt niks geleerd?
Als het überhaupt waar is, er zijn wel eerder verhalen geweest over Sirski maar ik denk dat dit wat overtrokken is.quote:
We zullen ooit over moeten stappen op een goedkopere manier van drones neerhalen. Je leest de afgelopen maanden niks anders dan dat de NAVO en individuele landen met drones zit te oefenen. Dan lijkt mij zo'n afgeslagen Oekrainse drone een perfecte oefening.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 19:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zie niet goed in wat daar bizar aan is, dat is precies waarom die toestellen daar doen he?
Wat zouden we geleerd moeten hebben
En andersom liggen ze nu waarschijnlijk in een scheur om Trump's mokerdomme gefaal in Iran.quote:
En straaljagers verdedigen het luchtruimquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zouden ze misschien moetrn doen dan. En de Esten oefenen ook.
Er zijn er al een hele hoop binnen gevlogen zonder neergehaald te worden.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
En straaljagers verdedigen het luchtruim
We gaan die taak niet overdragen aan niet operationele wapens, het gaat nog altijd om levens
Ik weet niet precies wat het punt is nuquote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er zijn er al een hele hoop binnen gevlogen zonder neergehaald te worden.
Dat het al zovaak niet boeide dat ze rond vlogen, en nog Russisch waren ook. Dan kan je ze ook met niet-operationele wapens neer proberen te halen om te oefenen. Daarnaast is dat nu net het hele punt, als ze niet-operationeel zijn wat hebben we de afgelopen jaren dan gedaan? We krijgen zelfs hulp van Oekraine.quote:
Rusland heeft een groot probleem. Rusland kan de oorlog niet meer winnen, maar ook niet afbreken zonder gezichtsverlies. Tegelijk heeft Poetin een systeem gebouwd dat is gebaseerd op verdeel en heers, waardoor er niemand in staat is hem weg te sturen. En de nationalistische hardliners willen er nog veel harder in klappen, al dan niet met kernwapens.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 22:44 schreef Korenfok het volgende:
veel verandering in taal gebruik onder de russische bloggers en ook binnen de state duma.
steeds meer mensen zeggen poetins oorlog, wat is eigenlijk het nut ervan en voor wie.
Bloggers die (volgens Poetins doctrine over Oekrainers) zeggen; oekrainers zijn russen, dus eigenlijk winnen de russen alsnog.
Poetin die nu al 2 keer een hulplijn uitgooit richting de EU om hem te redden.
Erg benieuwd hoe dit zich ontwikkelt en vooral of deze positieve lijn vast gehouden kan worden.
quote:Aantal burgerslachtoffers in Oekraïne hoogste in tien maanden tijd
In Oekraïne zijn afgelopen maand zeker 238 burgers gedood. Dat is het hoogste aantal burgerslachtoffers in het land sinds juli vorig jaar, toen er 312 doden vielen. Dat hebben de Verenigde Naties (VN) becijferd in een overzicht(opent in nieuw venster) dat deze week is gepresenteerd in de VN-Veiligheidsraad.
Dan is het helemaal gebeurd met Ruzziaquote:Op woensdag 20 mei 2026 07:58 schreef Spablauw214 het volgende:
En de nationalistische hardliners willen er nog veel harder in klappen, al dan niet met kernwapens.
Nee, er was eergisteren (gisteren toen jij het schreef) geen incident in Estland.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Gisteren was er al een incident in Estland, nu dus Letland. Wel 'grappig' dat ze zo'n Oekrainse wel neerhalen terwijl in het verleden die Russische met rust gelaten werden. Dat was dan wel een ander land, Roemenie meen ik. Polen wellicht ook.
Die drone vloog niet (meer) in de richting van Rusland maar het binnenland van Estland in.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:20 schreef TLC het volgende:
Waarom halen ze een drone die bestemd is voor rusland neer
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:23 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er zijn er al een hele hoop binnen gevlogen zonder neergehaald te worden.
Hele hoop valt ook wel mee.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 20:26 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat het al zovaak niet boeide dat ze rond vlogen, en nog Russisch waren ook. Dan kan je ze ook met niet-operationele wapens neer proberen te halen om te oefenen. Daarnaast is dat nu net het hele punt, als ze niet-operationeel zijn wat hebben we de afgelopen jaren dan gedaan? We krijgen zelfs hulp van Oekraine.
Toevallig welquote:
Met iedereen, eigenlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2026 08:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan is het helemaal gebeurd met Ruzzia
Das niet toevallig, die is ieder jaarquote:Op woensdag 20 mei 2026 09:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Hele hoop valt ook wel mee.
Daarnaast is het heel leuk dat je roept van gewoon neerhalen en klaar, maar dat is eerder niet gedaan vanwege het gevaar dat ze de bewoonde wereld raken.
Toen hebben ze de drones gecontroleerd door laten gaan.
Nu kon het veilig boven een groot meer.
[..]
Toevallig wel
Er is een grote lente oefening van de NAVO bezig in Estland momenteel.
Inclusief oefeningen met drones.
Ja ik weet ...quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt, ik bedoelde het dan ook niet op die manier.
Maar meer als in ´´nou ja, weet je....´´
NUKESquote:
Niet geklikt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:44 schreef phpmystyle het volgende:
De geopolitieke realiteit in een filmpje in beeld gebracht.
Er zit geen enkele bias in hun filmpjes. Vind dat het de lading wel dekt op speelse manier.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:54 schreef sp3c het volgende:
Puppet regime is wel grappig
Heeft niks met realiteit te maken maar ik zou gewoon klikken
quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:54 schreef sp3c het volgende:
Puppet regime is wel grappig
Nee, gaat om het principe.quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:54 schreef sp3c het volgende:
Welk principequote:
Denk er over na, lig er een avondje wakker van.quote:
De lading van een Russische raket op het volgende Oekraïense kinderziekenhuis?quote:Op woensdag 20 mei 2026 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zit geen enkele bias in hun filmpjes. Vind dat het de lading wel dekt op speelse manier.
quote:Poetin jubelt na ontmoeting met Xi: 'Banden Rusland en China op ongekend niveau'
De Chinese president Xi Jinping en de Russische president Vladimir Poetin hebben in Beijing de banden tussen hun landen verder aangehaald met nieuwe samenwerkingsdocumenten.
Ze zeiden daarnaast dat de relatie tussen hun landen van zeer hoog niveau was.
Xi ontving Poetin in de Grote Hal van het Volk in Beijing, waar de Amerikaanse president Donald Trump vorige week ook was.
Xi zei na overleg dat de betrekkingen tussen de landen steeds blijven verbeteren en het hoogste niveau van een allesomvattend strategisch partnerschap hebben bereikt.
Poetin noemde het overleg vriendelijk en constructief en zei dat de relatie tussen de landen op een "ongekend" niveau is.
Volgens Russische media vertelde hij ook dat Rusland en China samen een "onafhankelijk en soeverein" buitenlandbeleid zouden nastreven.
Poetin zei ook dat zijn land energie wil blijven leveren aan China.
Er is volgens het Kremlin geen deal bereikt over een nieuwe gaspijplijn.
Die Chinezen zien rusland gewoon net als Africa. Maar dan met blanken. Langzaam wordt daar alles Chinees.quote:Op woensdag 20 mei 2026 10:54 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin gaat de steun van zijn oude vriend zoeken voor de interne problemen
[..]
nee is meer politieke leiders onderling om grappig te doenquote:Op woensdag 20 mei 2026 10:15 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
De lading van een Russische raket op het volgende Oekraïense kinderziekenhuis?
Oh oké.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee is meer politieke leiders onderling om grappig te doen
het is grappig maar met realisme heeft het niets te maken, proberen ze ook niet
hit is funny!quote:
Africa is al van XIquote:Op woensdag 20 mei 2026 11:42 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Die Chinezen zien rusland gewoon net als Africa. Maar dan met blanken. Langzaam wordt daar alles Chinees.
.quote:Afrika-China top: Hoe Xi Afrikaanse leiders voor zich wint
Afrikaanse regeringen willen hun relaties met China verbeteren, en dat is in hun voordeel. China zelf wil dat ook. Uiteindelijk zijn Afrikaanse landen vooral geïnteresseerd in leningen. En dat is precies wat Xi Jinping beloofde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |