abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2026 @ 16:27:09 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220810377
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze vinden de orgasmekloof ook een maatschappelijk probleem dat voor hen opgelost moet worden. Ik vind het een belediging voor al die vrouwen die gewoon wel zelf bereiken wat ze willen.
Het hoogtepunt bereiken moet je zeker niet aan mannen overlaten ;)
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220810455
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ze heeft zeker een punt. Gendergelijkheid op de werkvloer is nog niet eens voltooid. Laat staan bij het onbetaalde werk thuis. En dat mannen daar niet zo warm voor lopen is omdat het gewoon niet zo leuk is om te doen (huishouden) Recreëren is nu eenmaal leuker.

Ziedaar het probleem van de emancipatie. Er valt niets te winnen voor de mannen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:27 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het hoogtepunt bereiken moet je zeker niet aan mannen overlaten ;)
Dit is wel weer erg typisch.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 16:53:42 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220810639
De mogelijkheid tot gewone kansen is er. Als vrouwen liever moeder worden is dat hun zaak en niet die van de staat.
Verder denk ik dat iedere vrouw die haar kinderwens opzij zet voor een ‘carrière’ een catastrofale fout maakt.
The End Times are wild
pi_220810660
quote:
We zien onszelf graag als een vooruitstrevend gidsland waarin mannen en vrouwen allang gelijk zijn, maar het tegendeel is waar. Dat maakt cabaretier, schrijver en professioneel feminist Lisa Loeb pijnlijk duidelijk…
🥱
  zaterdag 16 mei 2026 @ 16:57:07 #30
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220810674
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De schrijfster zelf gooit trouwens ook allerlei historische ontwikkelingen op een hoop en vergelijkt ze alsof het een kwestie van onderdrukking versus progressief denken was, maar zo zwart-wit en lineair is de geschiedenis helemaal niet. Alsof middeleeuwers ideologisch erg begaan waren met de emancipatie van vrouwen en ze daarom recht op eigen bezit gaven, natuurlijk niet. Pre-industrialisatie was werk arbeidsintensief, inefficient, de bevolkingsomvang was beperkt, en alle beschikbare handen waren dus vanaf jonge leeftijd nodig. Waarbij een vroegtijdige dood altijd op de loer lag, en als dat gebeurde was het wel praktisch dat de vrouw het noodzakelijke werk op bijvoorbeeld de boerderij gewoon kon voortzetten.
Inderdaad, overigens was het meewerken van de vrouw op een pre-moderne boerderij met name noodzakelijk aangezien het plant en oogstseizoen erg kort waren. Dit waren perioden waarbij elk familielid moest helpen om te kunnen overleven. Daarbuiten was er dan wel voldoende vrije tijd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:00:12 #31
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220810711
Bij mij is het precies andersom. Ik voel me achtgesteld tov de vrouwen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:55 schreef Horzula het volgende:
SMART is sneu.
Nee, dat is structuur en vooruitgang!
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220810802
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
Bij mij is het precies andersom. Ik voel me achtgesteld tov de vrouwen.
Ben jij dan een religieuze leider of anderszins op zoek naar vrouwen die het vuile werk voor jou willen doen?
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:07:38 #33
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220810808
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:53 schreef LXIV het volgende:
De mogelijkheid tot gewone kansen is er. Als vrouwen liever moeder worden is dat hun zaak en niet die van de staat.
Verder denk ik dat iedere vrouw die haar kinderwens opzij zet voor een ‘carrière’ een catastrofale fout maakt.
Daar krijgen ze vrijwel altijd spijt van inderdaad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:08:13 #34
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220810820
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Ben jij dan een religieuze leider of anderszins op zoek naar vrouwen die het vuile werk voor jou willen doen?
Nee. Momenteel ben ik helemaal niet op zoek naar een vrouw, want dat zou niet werken met hoe ik naar het leven kijk.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220810989
Tjee, Nederland is geen gidsland, maar vrouwen hebben het hier wel beter dan 99% van de rest van de wereld.

De nieuwe CEO (in het Nederlands "president directeur") moet vrouw zijn, ongeacht of zij wel of niet geschikt is. Maakt niet uit joh! Als we het bedrijf kapot maken door het selecteren van een minder goed geschikte vrouw boven een optimaal geschikte man maakt dat niet uit! Alles om de Nederlandse economie kapot te maken!
pi_220811390
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:27 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het hoogtepunt bereiken moet je zeker niet aan mannen overlaten ;)
Je kiest zelf je mannen uit, ik zie niet waarom vrouwen in het algemeen het daar over moeten hebbben,daarnaast is er ook een heftigheidskloof dus dat klopt allemaal behoorlijk met elkaar.

Zo is het ook een beetje met de loonkloofmythe, vrouwen maken keuzes met consequenties en als ze dan zoals iedereen meer willen verdienen stappen ze niet naar hun eigen werkgever of een nieuwe werkgever, maar gaan ze zeuren bij de staat om hulp.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220811393
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:25 schreef Telefoonvork het volgende:
ongeacht of zij wel of niet geschikt is
Oh? Heb je hier voorbeelden van?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:12:16 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220811479
Niet gelezen.
pi_220811602
Je kan ook stellen dat veel vrouwen het prima vinden zo.

Als je na 100 jaar feitelijk niet veel veranderd ziet, zou het misschien kunnen komen doordat er nou eenmaal wezenlijke verschillen zijn tussen mannen en vrouwen?

Vrouwen hebben geen behoefte aan carrières, vrouwen willen graag een gezin en moeder kunnen zijn.
Ze zijn alleen aangeluld, door vrouwen zoals uit dit artikel, dat ze vooral zelfstandig moesten zijn.

Daar zit je dan fulltime wel te luisteren en te doen wat je man van een baas zegt, maar je man thuis zonder enig respect te behandelen.

Maar goed, succes ermee.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:32:16 #40
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220811650
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan ook stellen dat veel vrouwen het prima vinden zo.

Als je na 100 jaar feitelijk niet veel veranderd ziet, zou het misschien kunnen komen doordat er nou eenmaal wezenlijke verschillen zijn tussen mannen en vrouwen?

Vrouwen hebben geen behoefte aan carrières, vrouwen willen graag een gezin en moeder kunnen zijn.
Ze zijn alleen aangeluld, door vrouwen zoals uit dit artikel, dat ze vooral zelfstandig moesten zijn.

Daar zit je dan fulltime wel te luisteren en te doen wat je man van een baas zegt, maar je man thuis zonder enig respect te behandelen.

Maar goed, succes ermee.
Wat een flauwekul. De vrouw die ik ken is enorm ambitieus en een geweldige muzikant, bovendien ook nog eens enorm handig en ze kan van jasje verwisselen. Ik kan alleen maar in bed liggen en vunzig doen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220811770
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:32 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat een flauwekul. De vrouw die ik ken is enorm ambitieus en een geweldige muzikant, bovendien ook nog eens enorm handig en ze kan van jasje verwisselen. Ik kan alleen maar in bed liggen en vunzig doen.
Persoonlijke anekdotes vormen geen bewijs voor wat dan ook.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:46:39 #42
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220811782
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Persoonlijke anekdotes vormen geen bewijs voor wat dan ook.
Jouw borrelpraat ook niet.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:55:01 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220811883
quote:
Dat maakt cabaretier, schrijver en professioneel feminist Lisa Loeb
:')

Gestopt met lezen
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220812083
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 17:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nee. Momenteel ben ik helemaal niet op zoek naar een vrouw, want dat zou niet werken met hoe ik naar het leven kijk.
Ik dacht dat jij vuile/vieze karweitjes had, waar jij zelf geen tijd en moeite in wil investeren. En dat jij je daarom achtergesteld voelt tov de vrouwen.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:15:17 #45
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220812108
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik dacht dat jij vuile/vieze karweitjes had, waar jij zelf geen tijd en moeite in wil investeren. En dat jij je daarom achtergesteld voelt tov de vrouwen.
Dat eerste klopt wel, maar het is niet zo alsof dat tweede daar een gevolg van is.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220812118
quote:
De confronterende cijfers
Zo is 40 procent van de Nederlandse vrouwen niet financieel onafhankelijk, is de loonkloof tussen mannen en vrouwen gemiddeld 10,5 procent en hebben we de op één na grootste pensioenkloof van Europa. Op het gebied van financiële gelijkheid staat Nederland op plek 26 van de 27 EU-landen. Alleen Oostenrijk doet het slechter. Tot een paar jaar geleden waren er in ons land meer CEO’s met de naam Peter dan vrouwelijke CEO’s.
_O- _O- _O- _O- _O-

Mensen-met-piemel probleem zeker?

Of zijn Nederlandse vrouwen gewoon niet ambitieus genoeg? Of misschien te verwaand? Met een parttime baan verwachten ceo te worden? :')


En weet je, misschien willen vrouwen wel helemaal niet in topfuncties werken? Misschien teren vrouwen hier wel graag op het inkomen van hun partner. Maar nee, het ligt aan de man en de patriarchale maatschappij. Dat terwijl heel institutioneel Nederland geregeerd wordt door (vrouwelijk) links.


Vind het ook wel weer een typetje, deze vrouw. Linkse geprivilegieerde feminazi die denkt dat iedereen zoals haar is en dat iedereen die anders denkt, gedwongen wordt door mannen om zo te denken. Tyf toch op joh.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cockwhale op 16-05-2026 19:58:36 ]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:25:24 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220812195
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ze heeft zeker een punt. Gendergelijkheid op de werkvloer is nog niet eens voltooid. Laat staan bij het onbetaalde werk thuis. En dat mannen daar niet zo warm voor lopen is omdat het gewoon niet zo leuk is om te doen (huishouden) Recreëren is nu eenmaal leuker.

Ziedaar het probleem van de emancipatie. Er valt niets te winnen voor de mannen.
Sgt Man en Sgt Vrouw (of wat voor fucking rang dan ook) krijgen bij defensie, ongeacht wapen of dienstvak, tot op exact de cent hetzelfde salaris.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:30:24 #48
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220812248
Het gross van de vrouwen hier kiezen uit eigen beweging voor parttime werk of een nagelstudio in de garage ondanks hogere opleiding.

Er is geen man meer onder de 90 die zegt dat vrouwen thuis moeten blijven of minder moeten verdienen. Zelfs in religieuze groepen.

En als ze niet met de vuist op tafel slaan bij loonsonderhandeling kunnen kerels daar ook niks aan doen.

Toch zal het wel weer uitdraaien op het originele en totaal niet uitgekauwde standpunt dat vrouwen hier zogenaamd sterk onderdrukt worden.

In de spiegel kijken is nooit het sterkste punt geweest van feminisme.

[ Bericht 2% gewijzigd door Joopklepzeiker op 16-05-2026 19:36:28 ]
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:37:34 #49
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220812335
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Sgt Man en Sgt Vrouw (of wat voor fucking rang dan ook) krijgen bij defensie, ongeacht wapen of dienstvak, tot op exact de cent hetzelfde salaris.
Heel goed! Dat er nog vele branches mogen volgen. Volgend jaar mag je looninformatie van je collega's opvragen. Dan zullen die praatjes over 'goed onderhandelen/makkelijk afschepen' op termijn minder relevant gaan worden.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:42:03 #50
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220812380
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:37 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Heel goed! Dat er nog vele branches mogen volgen. Volgend jaar mag je looninformatie van je collega's opvragen. Dan zullen die praatjes over 'goed onderhandelen/makkelijk afschepen' op termijn minder relevant gaan worden.
Bij mij wel.
Ik denk dat ik er in mijn geval dan nog wel een schep bovenop mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')