Het hoogtepunt bereiken moet je zeker niet aan mannen overlatenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze vinden de orgasmekloof ook een maatschappelijk probleem dat voor hen opgelost moet worden. Ik vind het een belediging voor al die vrouwen die gewoon wel zelf bereiken wat ze willen.
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ze heeft zeker een punt. Gendergelijkheid op de werkvloer is nog niet eens voltooid. Laat staan bij het onbetaalde werk thuis. En dat mannen daar niet zo warm voor lopen is omdat het gewoon niet zo leuk is om te doen (huishouden) Recreëren is nu eenmaal leuker.
Ziedaar het probleem van de emancipatie. Er valt niets te winnen voor de mannen.
Dit is wel weer erg typisch.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 16:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het hoogtepunt bereiken moet je zeker niet aan mannen overlaten
🥱quote:We zien onszelf graag als een vooruitstrevend gidsland waarin mannen en vrouwen allang gelijk zijn, maar het tegendeel is waar. Dat maakt cabaretier, schrijver en professioneel feminist Lisa Loeb pijnlijk duidelijk…
Inderdaad, overigens was het meewerken van de vrouw op een pre-moderne boerderij met name noodzakelijk aangezien het plant en oogstseizoen erg kort waren. Dit waren perioden waarbij elk familielid moest helpen om te kunnen overleven. Daarbuiten was er dan wel voldoende vrije tijd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De schrijfster zelf gooit trouwens ook allerlei historische ontwikkelingen op een hoop en vergelijkt ze alsof het een kwestie van onderdrukking versus progressief denken was, maar zo zwart-wit en lineair is de geschiedenis helemaal niet. Alsof middeleeuwers ideologisch erg begaan waren met de emancipatie van vrouwen en ze daarom recht op eigen bezit gaven, natuurlijk niet. Pre-industrialisatie was werk arbeidsintensief, inefficient, de bevolkingsomvang was beperkt, en alle beschikbare handen waren dus vanaf jonge leeftijd nodig. Waarbij een vroegtijdige dood altijd op de loer lag, en als dat gebeurde was het wel praktisch dat de vrouw het noodzakelijke werk op bijvoorbeeld de boerderij gewoon kon voortzetten.
Nee, dat is structuur en vooruitgang!quote:
Ben jij dan een religieuze leider of anderszins op zoek naar vrouwen die het vuile werk voor jou willen doen?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 17:00 schreef SebbeSwensje het volgende:
Bij mij is het precies andersom. Ik voel me achtgesteld tov de vrouwen.
Daar krijgen ze vrijwel altijd spijt van inderdaad.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 16:53 schreef LXIV het volgende:
De mogelijkheid tot gewone kansen is er. Als vrouwen liever moeder worden is dat hun zaak en niet die van de staat.
Verder denk ik dat iedere vrouw die haar kinderwens opzij zet voor een ‘carrière’ een catastrofale fout maakt.
Nee. Momenteel ben ik helemaal niet op zoek naar een vrouw, want dat zou niet werken met hoe ik naar het leven kijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 17:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben jij dan een religieuze leider of anderszins op zoek naar vrouwen die het vuile werk voor jou willen doen?
Je kiest zelf je mannen uit, ik zie niet waarom vrouwen in het algemeen het daar over moeten hebbben,daarnaast is er ook een heftigheidskloof dus dat klopt allemaal behoorlijk met elkaar.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 16:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het hoogtepunt bereiken moet je zeker niet aan mannen overlaten
Oh? Heb je hier voorbeelden van?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 17:25 schreef Telefoonvork het volgende:
ongeacht of zij wel of niet geschikt is
Wat een flauwekul. De vrouw die ik ken is enorm ambitieus en een geweldige muzikant, bovendien ook nog eens enorm handig en ze kan van jasje verwisselen. Ik kan alleen maar in bed liggen en vunzig doen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan ook stellen dat veel vrouwen het prima vinden zo.
Als je na 100 jaar feitelijk niet veel veranderd ziet, zou het misschien kunnen komen doordat er nou eenmaal wezenlijke verschillen zijn tussen mannen en vrouwen?
Vrouwen hebben geen behoefte aan carrières, vrouwen willen graag een gezin en moeder kunnen zijn.
Ze zijn alleen aangeluld, door vrouwen zoals uit dit artikel, dat ze vooral zelfstandig moesten zijn.
Daar zit je dan fulltime wel te luisteren en te doen wat je man van een baas zegt, maar je man thuis zonder enig respect te behandelen.
Maar goed, succes ermee.
Persoonlijke anekdotes vormen geen bewijs voor wat dan ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. De vrouw die ik ken is enorm ambitieus en een geweldige muzikant, bovendien ook nog eens enorm handig en ze kan van jasje verwisselen. Ik kan alleen maar in bed liggen en vunzig doen.
Jouw borrelpraat ook niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 18:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Persoonlijke anekdotes vormen geen bewijs voor wat dan ook.
quote:Dat maakt cabaretier, schrijver en professioneel feminist Lisa Loeb
Ik dacht dat jij vuile/vieze karweitjes had, waar jij zelf geen tijd en moeite in wil investeren. En dat jij je daarom achtergesteld voelt tov de vrouwen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 17:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nee. Momenteel ben ik helemaal niet op zoek naar een vrouw, want dat zou niet werken met hoe ik naar het leven kijk.
Dat eerste klopt wel, maar het is niet zo alsof dat tweede daar een gevolg van is.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij vuile/vieze karweitjes had, waar jij zelf geen tijd en moeite in wil investeren. En dat jij je daarom achtergesteld voelt tov de vrouwen.
quote:De confronterende cijfers
Zo is 40 procent van de Nederlandse vrouwen niet financieel onafhankelijk, is de loonkloof tussen mannen en vrouwen gemiddeld 10,5 procent en hebben we de op één na grootste pensioenkloof van Europa. Op het gebied van financiële gelijkheid staat Nederland op plek 26 van de 27 EU-landen. Alleen Oostenrijk doet het slechter. Tot een paar jaar geleden waren er in ons land meer CEO’s met de naam Peter dan vrouwelijke CEO’s.
Sgt Man en Sgt Vrouw (of wat voor fucking rang dan ook) krijgen bij defensie, ongeacht wapen of dienstvak, tot op exact de cent hetzelfde salaris.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ze heeft zeker een punt. Gendergelijkheid op de werkvloer is nog niet eens voltooid. Laat staan bij het onbetaalde werk thuis. En dat mannen daar niet zo warm voor lopen is omdat het gewoon niet zo leuk is om te doen (huishouden) Recreëren is nu eenmaal leuker.
Ziedaar het probleem van de emancipatie. Er valt niets te winnen voor de mannen.
Heel goed! Dat er nog vele branches mogen volgen. Volgend jaar mag je looninformatie van je collega's opvragen. Dan zullen die praatjes over 'goed onderhandelen/makkelijk afschepen' op termijn minder relevant gaan worden.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sgt Man en Sgt Vrouw (of wat voor fucking rang dan ook) krijgen bij defensie, ongeacht wapen of dienstvak, tot op exact de cent hetzelfde salaris.
Bij mij wel.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 19:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Heel goed! Dat er nog vele branches mogen volgen. Volgend jaar mag je looninformatie van je collega's opvragen. Dan zullen die praatjes over 'goed onderhandelen/makkelijk afschepen' op termijn minder relevant gaan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |