abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220986694
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:10 schreef Z het volgende:
Je leest wel veel kritische stukken over de beursgang van SpaceX. Maar alsnog zal het (op korte termijn) vast een succes worden.
Voor wie?
  maandag 8 juni 2026 @ 16:46:27 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220986728
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:38 schreef Farenji het volgende:

[..]
Voor wie?
Degenen die hun zakken vullen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 8 juni 2026 @ 17:02:43 #78
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220986804
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:10 schreef Z het volgende:
Je leest wel veel kritische stukken over de beursgang van SpaceX. Maar alsnog zal het (op korte termijn) vast een succes worden.
ik denk dat space x een enorme bak geld nodig gaat hebben voor de Marsbase , afgelopen jaar was er al een verlies van 5 miljard dollar dacht ik

dat zal veel meer gaan worden

quote:
Zo boekte SpaceX het afgelopen kwartaal nog een verlies van bijna 4,3 miljard dollar bij een omzet van bijna 4,7 miljard dollar.

In heel 2025 boekte het bedrijf ook al een fors verlies van bijna 5 miljard dollar.
De torenhoge ambities gaan volgens Van Zeijl dan ook gepaard met grote risico's.21 mei 2026
quote:
SpaceX wil biljoenen verdienen aan AI in de ruimte, maar verliest voorlopig miljarden
quote:
28,5 biljoen dollar
En dat brengt ons bij het meest opmerkelijke uit het document. SpaceX schat de totale toekomstige markt voor zijn diensten op 28,5 biljoen (een biljoen is duizend miljard!) dollar.

Slechts een fractie daarvan, ongeveer 370 miljard, zal uit de ruimtevaart komen. Starlink moet nog eens een slordige 1,6 biljoen opleveren.
Maar liefst 25 biljoen moet van AI komen. Om je een idee te geven: vandaag de dag heeft heel de wereldeconomie een totale omvang van zo'n 120 biljoen dollar.

Datacenters in de ruimte
Het plan is om gigantische datacenters in een baan om de aarde te gaan zetten.
SpaceX denkt dat het het enige bedrijf is dat dit op grote schaal voor elkaar kan krijgen, simpelweg omdat het ook de raketten en satellieten heeft om die spullen daar te krijgen. De eerste van die ruimte-datacenters moeten al in 2028 de ruimte in.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220986824
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 07:27 schreef Perrin het volgende:
Riemen vast.

[ afbeelding ]
Werd toch een kleuterachtbaan.

¯\_(ツ)_/¯
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 8 juni 2026 @ 17:09:41 #80
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220986845
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Werd toch een kleuterachtbaan.

¯\_(ツ)_/¯
Ja ik had er meer van verwacht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220987058
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Degenen die hun zakken vullen.
Die ja.
Aldus.
pi_220987096
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:10 schreef Z het volgende:
Je leest wel veel kritische stukken over de beursgang van SpaceX. Maar alsnog zal het (op korte termijn) vast een succes worden.
En op de langere termijn vast ook wel. Dingen als koers-winstverhouding zijn totaal niet relevant bij Musk-bedrijven. Het enige dat telt is de hype en of daar voortdurend leven in geblazen kan worden met nieuwe beloftes.
  maandag 8 juni 2026 @ 18:32:36 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220987238
Iedere keer bij dit soort beursgangen is men kritisch en vindt men het overgewaardeerd en na 10 jaar is de koers verviervoudigd
Denk dat ik me wel inschrijf
The End Times are wild
  maandag 8 juni 2026 @ 21:37:08 #84
36431 bleiblei
Afgehaakt.
pi_220989094
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:32 schreef LXIV het volgende:
Iedere keer bij dit soort beursgangen is men kritisch en vindt men het overgewaardeerd en na 10 jaar is de koers verviervoudigd
Denk dat ik me wel inschrijf
Nah, denk dat het wel goed onderuitgaat bij "de AI crash". Maar als ze in de crash overeind weten te blijven is het er zeker 1tje voor de toekomst.
pi_220994345
https://www.tijd.be/opini(...)ketten/10674508.html

Niet heel rooskleurige vooruitblik maar dat zegt niks in deze tijd :')
pi_220994599
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 14:28 schreef BEFEM het volgende:
https://www.tijd.be/opini(...)ketten/10674508.html

Niet heel rooskleurige vooruitblik maar dat zegt niks in deze tijd :')
OpenAI en Anthropic bereiden ook een beursgang voor, maar geen enkel van deze AI bedrijven (behalve nvidia dan) maken winst, sterker nog ze maken heel erg zwaar verlies. Dat verlies gaan ze nooit terugkrijgen, daarvoor zouden ze de gebruikskosten veel te ver moeten opschroeven. Dat doen ze nu al, maar nog lang niet genoeg om ook maar in de buurt te komen van kostendekkend. Veel bedrijven gaan nu al hun AI gebruik terugschroeven omdat het te duur begint te worden, veel duurder dan al die werknemers kostten die ze daarvoor hebben ontslagen.

Dit gaat echt enorm ellendig klappen. Hopelijk zijn we daarna wel van die kut-AI af.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juni 2026 @ 17:55:05 #87
862 Arcee
Look closer
pi_220995560
Vanwaar die afstort ineens?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:27:42 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220995803
Stukje risk off.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220996175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 15:14 schreef Farenji het volgende:

[..]
OpenAI en Anthropic bereiden ook een beursgang voor, maar geen enkel van deze AI bedrijven (behalve nvidia dan) maken winst, sterker nog ze maken heel erg zwaar verlies. Dat verlies gaan ze nooit terugkrijgen, daarvoor zouden ze de gebruikskosten veel te ver moeten opschroeven. Dat doen ze nu al, maar nog lang niet genoeg om ook maar in de buurt te komen van kostendekkend. Veel bedrijven gaan nu al hun AI gebruik terugschroeven omdat het te duur begint te worden, veel duurder dan al die werknemers kostten die ze daarvoor hebben ontslagen.

Dit gaat echt enorm ellendig klappen. Hopelijk zijn we daarna wel van die kut-AI af.
Anthropic is hard op weg om dit kwartaal operationee met winst af te sluiten. Dat ze tegelijkertijd extreem veel geld investeren in nieuwe modellen maakt het nog niet een slechte business. Ik zou heel graag een stukje Anthropic bezitten in ieder geval.
pi_220996225
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 15:14 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dit gaat echt enorm ellendig klappen. Hopelijk zijn we daarna wel van die kut-AI af.
Nee. We hebben nog meer AI nodig. Denk aan IT-security die met behulp van AI ongewenste verzoeken tegengaat van.... jawel.... AI.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:32:24 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220996299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Nee. We hebben nog meer AI nodig. Denk aan IT-security die met behulp van AI ongewenste verzoeken tegengaat van.... jawel.... AI.
AI op je buitencamera die slaat alarm als ie rare bewegingen ziet , als iemand de hond uitlaat niet, maar als iemand omzichtig kijkt en loopt wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:42:24 #92
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220996413
AI als je door de mcdrive rijdt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juni 2026 @ 22:18:11 #93
862 Arcee
Look closer
pi_220997500
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:55 schreef Arcee het volgende:
Vanwaar die afstort ineens?
Nog groen gesloten. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 10 juni 2026 @ 07:40:52 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220998482
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 22:18 schreef Arcee het volgende:

[..]
Nog groen gesloten. :Y)
quote:
6 minuten geleden
Beurs in Zuid-Korea onderuit
Op de Aziatische markten duikt de beurs in Zuid-Korea woensdag hard omlaag met een min van 6 procent in navolging van de AI-verkoopgolf op Wall Street een dag eerder.

Chipgigant Samsung kijkt aan tegen een aderlating van 7,5 procent. Japans zakt ook flink weg en raakt 2,5 procent kwijt.

Het oplaaiend geweld in het Midden-Oosten doet het sentiment ook geen goed. De Iraanse Revolutionaire Garde meldt dat ze een droneaanval heeft uitgevoerd op een Amerikaanse basis in Bahrein, ter vergelding van Amerikaanse aanvallen op Iraans grondgebied rond de Straat van Hormuz.

Vlak daarvoor meldden Iraanse staatsmedia nog dat de VS een tweede golf aanvallen had uitgevoerd bij de zeestraat.
Zo werden er explosies gemeld op het eiland Qeshm en bij de havenstad Bandar Abbas.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221001592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 07:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Het geld vindt haar weg wel weer (terug) naar de beurs. FOMO.
Maak me geen zorgen, al wordt het -20%.
pi_221002304
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het geld vindt haar weg wel weer (terug) naar de beurs. FOMO.
Maak me geen zorgen, al wordt het -20%.
Lekker goedkoop DCA'en.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_221002327
Huh mijn portfolio is groen :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_221011438
Nabeurs stijgt ASML door naar een nieuwe ATH. Bedrijf is inmiddels ruim 625 miljard waard. Hoe lang nog voordat we het eerste Nederlandse bedrijf hebben dat een biljoen waard is? :o
pi_221011512
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 20:18 schreef Faraday01 het volgende:
Nabeurs stijgt ASML door naar een nieuwe ATH. Bedrijf is inmiddels ruim 625 miljard waard. Hoe lang nog voordat we het eerste Nederlandse bedrijf hebben dat een biljoen waard is? :o
Bizar wel weer hoe alle chippers doorstijgen
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 12 juni 2026 @ 07:28:02 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221016258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 20:18 schreef Faraday01 het volgende:
Nabeurs stijgt ASML door naar een nieuwe ATH. Bedrijf is inmiddels ruim 625 miljard waard. Hoe lang nog voordat we het eerste Nederlandse bedrijf hebben dat een biljoen waard is? :o
Top 20 wereldwijd qua marketcap. Inmiddels ook groter dan Coca Cola, Intel en Exxon Mobile bijvoorbeeld. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')