Albanië fietst er elk jaar met een onopvallend deuntje tussendoor obv diaspora.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer dat Armenië er niet bij is, maar gunde het Tsjechië meer. Armenië had met Albanië moeten ruilen.
Bij Cyprus was het probleem ook wel de enorm valse zang, liedje zelf is prima.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik had het Armenie wel gegund ten koste van Albanie, Cyprus of Malta. Ik vond met name Cyprus echt zo matig vanavond, terwijl ik die wel in mijn playlist heb
Ja die hebben altijd wel een bepaalde basis. Daarom dacht ik eigenlijk dat ze vorig jaar ook heel dicht bij de overwinning zouden komen, maar toen liet de jury het ineens afweten. Zjermquote:Op donderdag 14 mei 2026 23:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Albanië fietst er elk jaar met een onopvallend deuntje tussendoor obv diaspora.
Toch hebben ze door Festivali i Këngës ook wel een redelijke standaard.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Albanië fietst er elk jaar met een onopvallend deuntje tussendoor obv diaspora.
quote:Toch was er ook een kleine rel: tussen de optredens door werd een fragment getoond waarin een 'songfestival-professor' college gaf over een onderdeel van het songfestival. In het fragment werd een 'leerling' getoond die vroeg "Waarom zijn er alleen maar homo's op het Eurovisie Songfestival. Hebben die de boel overgenomen?", waarna de 'professor' begon met "de meeste mensen zijn heteroseksueel, dus de meeste mensen die optreden zijn straight".
Er volgde een stuk waarin wel meer werd gezegd en getoond over lhbti-artiesten op het songfestival. De 'professor' zei onder meer dat "optreden op een podium kunst is" en dat "veel mensen van de lhbti-gemeenschap worden aangetrokken tot kunst". "Waarom dat is? Dat weet niemand", vervolgde de professor. "Maar hier is een idee: als artiest moet je iets anders maken en dat is misschien al iets eenvoudiger als je al anders bent. Het gaat niet om erbij willen horen maar om op willen vallen."
De Britse omroep BBC besloot om het niet uit te zenden en in plaats daarvan de een videoclip uit te zenden van hun eigen inzending. De andere deelnemende omroepen toonden het fragment voor zover bekend wel.
Ach gut.quote:
quote:
Hadden Henry en JKIDV al besproken iddquote:
Ja, gevoel had ik ook.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Liep sneller dan dinsdag voor m’n gevoel
Tja, met de lhbtiaq+ rechten gaat het al een tijdje niet goed in het VK. Dit verbaast me ergens ook weer niet.quote:
8/10quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:35 schreef heywoodu het volgende:
Mijn top-10, dus laat die maar door gaan![]()
Roemenië ✔️
Bulgarije ✔️
Luxemburg
Albanië ✔️
Denemarken✔️
Armenië
Australië ✔️
Cyprus ✔️
Noorwegen ✔️
Oekraïne ✔️
8/10quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:41 schreef BillDauterive het volgende:
Mijn top 15:
Denemarken✔️
Tsjechië✔️
Noorwegen✔️
Cyprus✔️
Roemenië✔️
Letland
Australië✔️
Armenië
Malta✔️
Bulgarije✔️
Oekraïne
Albanië
Zwitserland
Luxemburg
Azerbeidzjan
5/6quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:38 schreef NailQueen het volgende:
Noorwegen✔️
Denemarken✔️
Roemenië✔️
Armenië
Tsjechië✔️
Oekrainë✔️
mogen van mij door. Verder kom ik niet.
2/4quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:38 schreef yvonne het volgende:
Roemenië✔️
,Armenië,
Noorwegen ✔️
,Cyprus✔️
gewoon omdat.
10/10quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:40 schreef Fred_B het volgende:
1 Australië ✔️
2 Oekraïne ✔️
3 Roemenië ✔️
4 Bulgarije ✔️
5 Denemarken ✔️
6 Albanië ✔️
7 Tsjechië ✔️
8 Noorwegen✔️
9 Malta✔️
10 Cyprus ✔️
11 Luxemburg
12 Armenië
13 Letland
14 Zwitserland
15 Azerbeidzjan
Denk ik
8/10quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:41 schreef BillDauterive het volgende:
Mijn top 15:
Denemarken✔️
Tsjechië✔️
Noorwegen✔️
Cyprus✔️
Roemenië✔️
Letland
Australië✔️
Armenië
Malta✔️
Bulgarije✔️
Oekraïne
Albanië
Zwitserland
Luxemburg
Azerbeidzjan
7/9quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:44 schreef TheVulture het volgende:
Bulgarije✔️
Roemenië✔️
Tsjechië✔️
Armenië
Letland
Denemarken✔️
Australie✔️
Noorwegen✔️
En dan Oekraïne✔️, maar plek 10 ligt voor mij nog open
8/10quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:50 schreef Viesdik het volgende:
Voor mij
Door:
Bulgarije ✔️
Roemenie ✔️
Tsjechie✔️
Armenie
Malta ✔️
Cyprus ✔️
Australie ✔️
Twijfel:
Zwitserland
Luxemburg
Norway✔️
Albanie✔️
Weg:
Latvia
Denmark
Ukraine
Azerbijjan
7/10quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
01 Bulgarije: Dara - "Bangaranga" -4-✔️
02 Azerbeidzjan: Jiva - "Just Go" 13
03 Roemenië: Alexandra Căpitănescu - "Choke Me" 1✔️
04 Luxemburg: Eva Marija - "Mother Nature" 10
05 Tsjechië: Daniel ´i¸ka - "Crossroads" 7✔️
06 Armenië: Simón - "Paloma Rumba" 15
07 Zwitserland: Veronica Fusaro - "Alice" 13
08 Cyprus: Antigoni - "Jalla" 12
09 Letland: Atvara - "Ēnā" 9
10 Denemarken: Søren Torpegaard Lund - "Før vi går hjem" 2✔️
11 Australië: Delta Goodrem - "Eclipse 3✔️
12 Oekraïne: Leléka - "Ridnym" 12
13 Albanië: Alis - "Nân" 5✔️
14 Malta: Aidan - "Bella" 14
15 Noorwegen: Jonas Lovv - "Ya Ya Ya" 6✔️
Ik denk dat dit de uitkomst is
Graag gedaanquote:Op donderdag 14 mei 2026 23:26 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
8/10
[..]
8/10
[..]
5/6
[..]
2/4
[..]
10/10
BAAS
[..]
8/10
[..]
7/9
[..]
8/10
[..]
7/10
Dan komt er sowieso wel een blik trollen uit hun holletje gekropen.quote:
Geheel in lijn met het merendeel van de mensen die aanschuiven bij de nabeschouwingen dus...quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:26 schreef TheVulture het volgende:
Angela snapt er geen hol van... vanavond was qua line-up echt veel beter dan dinsdag
Roemenië Bulgarijequote:Op donderdag 14 mei 2026 23:40 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt in mijn ogen Finland vs Australie aankomende zaterdag. Ik vond Frankrijk ook echt fantastisch, maar op de een of andere manier komt dat bij de gemiddelde kijkers toch niet over denk ik. Griekenland Bulgarije maken ook een goede kans op de Top 5, met Oekraine en Israel om de bekende redenen dankzij hun televotebonus.
Oh ja Roemenie en Moldavie vergeet ik ook nog, die maken ook wel een goede kans op een topklasseringquote:
Moldavië ook nog ja. Wij staan achter Bulgarije banga bangaquote:Op donderdag 14 mei 2026 23:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oh ja Roemenie en Moldavie vergeet ik ook nog, die maken ook wel een goede kans op een topklassering
Roemenië lijkt mij geen echte televotemagneet, en bij de jury nog minder. Zou mooi zijn, maar geloof niet in een topnotering.quote:
Top 10 u hoort het hierquote:Op donderdag 14 mei 2026 23:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Roemenië lijkt mij geen echte televotemagneet, en bij de jury nog minder. Zou mooi zijn, maar geloof niet in een topnotering.
Dat zou mooi zijn.quote:
+1quote:
Ik sluit Italie niet uit. Die glippen altijd wel de top 10 in.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:40 schreef TheVulture het volgende:
Het wordt in mijn ogen Finland vs Australie aankomende zaterdag. Ik vond Frankrijk ook echt fantastisch, maar op de een of andere manier komt dat bij de gemiddelde kijkers toch niet over denk ik. Griekenland Bulgarije maken ook een goede kans op de Top 5, met Oekraine en Israel om de bekende redenen dankzij hun televotebonus.
Ik denk zelfs top 5. Alles klopt aan die inzending. Denk dat die juist zowel bij de jury als bij publiek stemmen gaat pakken.quote:
U heeft er kijk opquote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk zelfs top 5. Alles klopt aan die inzending. Denk dat die juist zowel bij de jury als bij publiek stemmen gaat pakken.
Finland kan winnen, maar ik vind het nog steeds overhyped. Echt niet zo bijzonder als men wil laten geloven.
Australië, tsja prima zangeres, dertien in een dozijn nummer. Goed, maar dat is dan ook alles.
Armeniëquote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Momo het volgende:
Wat is het beste nummer dat niet door is van beide semi's ?
Het zal niet hoger eindigen dan Playing With Fire, maar dat was dan ook wel echt een dijk van een inzending.quote:
Ik denk op de plaat ik Montenegro het beste nummer vind dat niet door is, de staging had niet de goede vibe. Armenië had denk ik meest volledige package.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Momo het volgende:
Dan zou ik zeggen Armenië of Portugal. De rest vond ik wel terecht.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Momo het volgende:
Montenegro of Zwitserland.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Momo het volgende:
Het was ook voor het eerst (sinds lange tijd i.i.g.) dat Armenië en Azerbeidzjan bij elkaar in de halve finale zaten. Zal vast niet geholpen hebbenquote:
Armenië en Zwitserlandquote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Momo het volgende:
Armeniequote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Momo het volgende:
Daar klopt wel echt alles aan. Het liedje zelf uiteraard, de staging, de zang, de chemie tussen de twee.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zal niet hoger eindigen dan Playing With Fire, maar dat was dan ook wel echt een dijk van een inzending.
Een jaar later waren ze gewoon met de beker naar huis gegaan. Geeft ook wel aan wat een loterij het is, en van hoeveel factoren je afhankelijk bent of je daadwerkelijk kans maakt op de winst.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar klopt wel echt alles aan. Het liedje zelf uiteraard, de staging, de zang, de chemie tussen de twee.![]()
Beetje jammer dat ze een paar jaar later deels afbreuk eraan deden met dat gedrocht waar ze mee kwamen
Klopt. JJ had in veel andere jaren nooit gewonnen. Andersom heeft België had België met hun sterkere inzendingen in een ander jaar mogelijk wel kunnen winnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een jaar later waren ze gewoon met de beker naar huis gegaan. Geeft ook wel aan wat een loterij het is, en van hoeveel factoren je afhankelijk bent of je daadwerkelijk kans maakt op de winst.
Dat is dan ook wel een enorme oorwurm.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:20 schreef Cyan9 het volgende:
Ik betrap mezelf erop dat ik Bulgarije eigenlijk het leukste vond vanavond.
Montenegro. Daarna Armeniëquote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:09 schreef Momo het volgende:
Volgens mij heb jij andere presentatoren gezien dan ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:04 schreef Bohemio het volgende:
Duidelijk een wat soberder budget dan voorgaande jaren. Geen dure geproduceerde intervalfilmpjes bijvoorbeeld. Een podium dat kleiner lijkt dan ‘normaal’. Sowieso is de hal zelf niet bijster groot.
En desondanks, of misschien wel juist daardoor, vond ik het geweldig. Oldskool. Saul Goodman als presentator, die de show draagt (en steelt 🙃). En die de meest charismatische host is sinds Filomena in 2018.
Ik ben benieuwd en kijk uit naar de finale!
Als het goed is wel. Wordt waarschijnlijk wel een latertje.quote:
Ben benieuwd wat voor gegoochel ze nu weer ervan gaan maken. En wie ze gaan slachtofferen als buffer...quote:
Dat blijkt 😏.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij andere presentatoren gezien dan ik.
Cyan niet alleen. Ze passen binnen een hele grote rij van slechte hosts.quote:
Ik ben bang voor Roemeniëquote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat voor gegoochel ze nu weer ervan gaan maken. En wie ze gaan slachtofferen als buffer...
Bulgarije is ook nog wel een optie. Vorig jaar deden ze het al met Estland als de opvallende inzending.quote:
Wellicht wel top 5quote:
Klein podium idd, maar de hal is juist bovengemiddeld groot.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:04 schreef Bohemio het volgende:
Duidelijk een wat soberder budget dan voorgaande jaren. Geen dure geproduceerde intervalfilmpjes bijvoorbeeld. Een podium dat kleiner lijkt dan 'normaal'. Sowieso is de hal zelf niet bijster groot.
Kwijlend (of rukkend) thuispubliek dat het worst zal wezen. Als ze er maar staat.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat Cyprus door is is eigenlijk echt een schande. Wat een wanprestatie die performance.
Dat lijkt me ook. Songfestivalpresentatoren komen altijd wel ongelooflijk geforceerd en humorloos over, maar het spant wel - opnieuw - de kroon dit jaarquote:Op vrijdag 15 mei 2026 01:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij andere presentatoren gezien dan ik.
Dadi had vrijwel zeker gewonnen denk ik. En terecht. Zuur natuurlijk voor IJsland, dat je dan eindelijk een keer meedoet om de winst en dan wordt de boel afgeblazen. Soms is het ook gewoon pure pech. Bij Baby Lasagna, Kaarija en Eleni Foureira kwam er ineens een andere act tussendoor gefietst. Of inderdaad Ryder die ondanks een beter nummer kansloos was dankzij een lading sympathiestemmen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. JJ had in veel andere jaren nooit gewonnen. Andersom heeft België had België met hun sterkere inzendingen in een ander jaar mogelijk wel kunnen winnen.
Dadi die de pech had met Corona in 2020 (en een jaar later ook, maar dat was geen winnaar).
Sam Ryder of Chanel die dat zonder de oorlog hadden kunnen winnen.
Er zijn wel wat uitzonderingen maar het is ook zo dat de ingestudeerde grappen en de cringe een beetje onderdeel zijn van de ESF-cultuur. Vaak doen ze het er ook wel een beetje om.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Songfestivalpresentatoren komen altijd wel ongelooflijk geforceerd en humorloos over, maar het spant wel - opnieuw - de kroon dit jaar
Zelfde als de afgelopen 2 jaar dus. Israël dat de televoting kaapt en daardoor een onopvallend jurylied dat iedereen maandag vergeten is als winnaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik twijfel of de winnaar echt heel uitgesproken gaat zijn. Er is best wel veel wat jurystemmen gaat pakken.
Met de voorspelbare 300 televotes voor Israël vrees ik voor de zaak.
De enige die dat kan flikken is toch gewoon Frankrijk of Australië zou ik zeggen, maar ik denk dat de jury stemmen vrij verspreid gaan zitten. Meer dan andere jaren.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zelfde als de afgelopen 2 jaar dus. Israël dat de televoting kaapt en daardoor een onopvallend jurylied dat iedereen maandag vergeten is als winnaar.
Daar vrees ik ook een beetje voor ja en dan zijn we de EBU wel de lul.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige die dat kan flikken is toch gewoon Frankrijk of Australië zou ik zeggen, maar ik denk dat de jury stemmen vrij verspreid gaan zitten. Meer dan andere jaren.
Italië is wellicht ook nog wel juryvoer. En natuurlijk Zweden, omdat Zweden. Maar die doen voor het eerst in jaren niet mee om de winst dus daar verwacht ik weinig van.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige die dat kan flikken is toch gewoon Frankrijk of Australië zou ik zeggen, maar ik denk dat de jury stemmen vrij verspreid gaan zitten. Meer dan andere jaren.
Als Israël het zelf wil organiseren komt half Europa niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:06 schreef Em31 het volgende:
[..]
Daar vrees ik ook een beetje voor ja en dan zijn we de EBU wel de lul.
Ik denk dat de fandom het ook niet blieft als de EBU Israël laat hosten. Het zou de doodssteek voor het ESF zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Israël het zelf wil organiseren komt half Europa niet.
Ja ik bedoel daarmee landen én fansquote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de fandom het ook niet blieft als de EBU Israël laat hosten. Het zou de doodssteek voor het ESF zijn.
Zal wel een Israëlische propagandashow vanuit Duitsland worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Israël het zelf wil organiseren komt half Europa niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |