Partijen die zich progressief noemen, zijn dat doorgaans imo vooral als het gaat om rechten en een ruimhartige sociale zekerheid welke ze willen behouden. In die zin zijn ze imo eigenlijk conservatief. Dat er bedrijven en hoogwaardige werkgelegenheid voor nodig zijn om dat te kunnen blijven bekostigen en behouden lijkt hen volledig te ontgaan.quote:Op zondag 6 september 2026 12:22 schreef Perrin het volgende:
Het fundamentele probleem van Duitsland (en eigenlijk Europa als geheel) is een bestuurscultuur die compleet gefocust is op het beheren en beschermen van wat er al is, en erg slecht is in het aanpassen aan wat verandert. Dat heeft lange tijd nog best goed gewerkt. Alleen verandert de wereld sneller dan het Duitse (en Europese) model kan meebewegen.
Ik denk dat vooral anders bouwen belangrijk is. Met name de kosten van de te gebruiken/toegestane bouwmaterialen als uitgangspunt nemen voor bouwbesluiten. Tot nu toe leiden de bouwbesluiten tot steeds hogere kosten. Terwijl de gemiddelde inkomens gaan stagneren en binnenkort gaan dalen vanwege de demografische ontwikkeling in Nederland. De bouwbesluiten vallen dan ook steeds verder buiten de realiteit en die discrepantie zal dus alleen maar meer zichtbaar worden komende jaren. Wensdenk besluiten en politiek veranderen niets aan die realiteit.quote:De uitweg is waarschijnlijk minder ingewikkeld dan we hem soms maken: weer meer bouwen. Woningen, energie, infrastructuur en bedrijven. Minder voorschrijven waar het niet nodig of wenselijk is, meer ruimte geven waar dat kan. En ook de bereidheid om beleid dat niet werkt bij te stellen of te beëindigen.
Dat hangt vooral van je leeftijd af, de afwegingen voor ouderen met pensioen of vlak voor hun pensioen zijn anders dan voor een startend gezin. Na mij/ons de zondvloed is vrees ik een mentaliteit die meer voorkomt dan je lief is.quote:uiteindelijk moeten kunnen worden beoordeeld op de vraag: maakt dit onze toekomst beter?
Duitsland heeft ook uitkeringsshoppen lang gedoogd, terwijl dat nu juist uitdrukkelijk uitgesloten is bij het europese verdrag voor het vrije verkeer van diensten en goederen (op de WW na). Na de WW-duur hadden ze veel oost-europeanen kunnen terugsturen, maar een flink aantal daarvan is nu afhankelijk van bürgergeld en woont nog steeds in Dl.quote:Op zondag 6 september 2026 12:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tja, de H4 hervormingen onder Schröder werden teruggedraaid onder Merkel en sindsdien is het pappen en nathouden, stilstand.
Veel van wat zich tegenwoordig progressief noemt, lijkt inderdaad vooral gericht op het beschermen van wat eerdere generaties hebben opgebouwd: rechten, voorzieningen, instituties en verworvenheden. Een beweging die ooit verandering belichaamde, is daarmee zelf steeds meer in de rol van bewaker van het bestaande terechtgekomen.quote:Op zondag 6 september 2026 12:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Partijen die zich progressief noemen, zijn dat doorgaans imo vooral als het gaat om rechten en een ruimhartige sociale zekerheid welke ze willen behouden. In die zin zijn ze imo eigenlijk conservatief. Dat er bedrijven en hoogwaardige werkgelegenheid voor nodig zijn om dat te kunnen blijven bekostigen en behouden lijkt hen volledig te ontgaan.
[..]
Ik denk dat vooral anders bouwen belangrijk is. Met name de kosten van de te gebruiken/toegestane bouwmaterialen als uitgangspunt nemen voor bouwbesluiten. Tot nu toe leiden de bouwbesluiten tot steeds hogere kosten. Terwijl de gemiddelde inkomens gaan stagneren en binnenkort gaan dalen vanwege de demografische ontwikkeling in Nederland. De bouwbesluiten vallen dan ook steeds verder buiten de realiteit en die discrepantie zal dus alleen maar meer zichtbaar worden komende jaren. Wensdenk besluiten en politiek veranderen niets aan die realiteit.
[..]
Dat hangt vooral van je leeftijd af, de afwegingen voor ouderen met pensioen of vlak voor hun pensioen zijn anders dan voor een startend gezin. Na mij/ons de zondvloed is vrees ik een mentaliteit die meer voorkomt dan je lief is.
Die mentaliteit lijkt imo zich ook duidelijk te weerspiegelen in het beleid van de overheden.
In mijn jongere jaren was 'De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen' het motto.quote:Op zondag 6 september 2026 13:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Herverdelen alleen is geen visie op de toekomst.
Dit is Rubio he.quote:Op zondag 6 september 2026 14:27 schreef Lyrebird het volgende:
Over Yanks gesproken…
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben het niet met Vance eens dat Amerika weer alles zelf moet gaan maken (want dat kunnen we helemaal niet meer vanwege health and safety regulation & red tape), maar ik kan zijn filosofie wel plaatsen. Ik zou het alleen graag wat breder willen zien, in een coalitie van gelijkgestemden. En landen die bepaalde rechten niet erkennen, die worden uitgesloten.
Het kan wel, net als stoppen met drugs, het is alleen niet makkelijk en je zult een enorme bak comfort moeten opgeven.quote:Op zondag 6 september 2026 14:27 schreef Lyrebird het volgende:
Over Yanks gesproken…
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben het niet met Vance eens dat Amerika weer alles zelf moet gaan maken (want dat kunnen we helemaal niet meer vanwege health and safety regulation & red tape), maar ik kan zijn filosofie wel plaatsen. Ik zou het alleen graag wat breder willen zien, in een coalitie van gelijkgestemden. En landen die bepaalde rechten niet erkennen, die worden uitgesloten.
Op rechte vraag; als globalsime gefaald heeft, wat betekend dat voor een land als Nederland? Hoe kunnen wij dan uberhaubt ooit een fatsoenlijke economie opzetten en levensstandaard.quote:Op zondag 6 september 2026 20:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het kan wel, net als stoppen met drugs, het is alleen niet makkelijk en je zult een enorme bak comfort moeten opgeven.
Het einde van globalisme betekent niet het einde van handel, en ook niet dat Nederland alles zelf moet gaan maken.quote:Op zondag 6 september 2026 21:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Op rechte vraag; als globalsime gefaald heeft, wat betekend dat voor een land als Nederland? Hoe kunnen wij dan uberhaubt ooit een fatsoenlijke economie opzetten en levensstandaard.
want als iedereen alles intern gaat maken zoveel mogelijk, wat betekend dat voor landen als Nederland.
Wij leven nu erg volgens het principe van the wealth of nations (een situatie die zich vooral rond de noordzee voor deed), maar dan verder uitgebreid.
Rubio introduceert Vance.quote:
Domme mensen: Duitsland voelt zich nog schuldig door de tweedewereldoorlog, daarom dat ze pro-Israel zijn!!quote:Op maandag 7 september 2026 16:41 schreef Frutsel het volgende:
Mooi om te zien dat Volkswagen gered wordt door de Israeliers en daarmee ruim 1500 banen gered worden in Osnabruck.
effe luchtdoelraketten, drones, afweergeschut bouwen jongens.
https://nos.nl/artikel/26(...)igingssystemen-maken
Niet alleen Duitsland, meerdere europese landen waaronder Nederland kopen israëlische lucht-afweersystemen na de inval in Oekraïne. In de overeenkomsten zal ook lokale productie hier ter plaatse bedongen zijn. Vanwege de werkgelegenheid en een gereduceerde afhankelijkheid.quote:Op dinsdag 8 september 2026 16:07 schreef theunderdog het volgende:
Maar schitterend hoe Duitsland zich afhankelijk maakt. Zodra dit officieel is, kan Israel bij elke kritiek zeggen: moeten we de productie van luchtverdedigingssystemen soms stoppen?
Is dit een weerlegging van wat ik beweer of?quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet alleen Duitsland, meerdere europese landen waaronder Nederland kopen israëlische lucht-afweersystemen na de inval in Oekraïne. In de overeenkomsten zal ook lokale productie hier ter plaatse bedongen zijn. Vanwege de werkgelegenheid en een gereduceerde afhankelijkheid.
Men probeert de afhankelijkheid juiste te reduceren door ook op eigen bodem te kunnen fabriceren. Trump heeft daar nog een extra push aan gegeven. Het belang van productie op eigen bodem, evt in licentie heeft nu flink aan belang gewonnen. Voor Europa met een imperialistische invasieve agressor in de achtertuin is die nijpend.quote:Op dinsdag 8 september 2026 17:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is dit een weerlegging van wat ik beweer of?
Ik snap hem niet helemaal.
Geloof jij dat het op die manier werkt? bedoel, er wordt op Duitse bodem geproduceerd, maar wel door een Israëlisch bedrijf. Ik geloof er niets van dat Israel daar geen misbruik van kan maken, als Duitsland Israel teveel dwars zit.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Men probeert de afhankelijkheid juiste te reduceren door ook op eigen bodem te kunnen fabriceren. Trump heeft daar nog een extra push aan gegeven. Het belang van productie op eigen bodem, evt in licentie heeft nu flink aan belang gewonnen. In Europa met een imperialistische invasieve agressor in de achtertuin in die urgentie torenhoog.
Ja.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof jij dat het op die manier werkt?
Israel kan in de toekomst dwars gaan liggen, maar de gevolgen zullen dan beperkt zijn, wat al is geproduceerd en in voorraad is, dat blijft beschikbaar. Het stilvallen van hun eigen fabriek in DL is geen rooskleurig perspectief.quote:bedoel, er wordt op Duitse bodem geproduceerd, maar wel door een Israëlisch bedrijf. Ik geloof er niets van dat Israel daar geen misbruik van kan maken, als Duitsland Israel teveel dwars zit.
Het is meer: het is in handen van dat bedrijf. Ik weet wel aan wie ze 'loyaal' zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Israel kan in de toekomst dwars gaan liggen, maar de gevolgen zullen dan beperkt zijn, wat al is geproduceerd en in voorraad is, dat blijft beschikbaar. Het stilvallen van hun eigen fabriek in DL is geen rooskleurig perspectief.
IK beweer ook nergens dat er geen afhankelijkheid is, maar gereduceerde afhankelijkheid. Een bedrijf stilleggen gebeurt niet zomaar. Daarnaast lopen de aanzienlijke personeelskosten wel door en gezien de stringente ontslagbescherming in Dl hangt daar een flinke prijskaart aan.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is meer: het is in handen van dat bedrijf. Ik weet wel aan wie ze 'loyaal' zijn.
Ik denk meer aan killswitch achtige intimidatie.quote:Op dinsdag 8 september 2026 18:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
IK beweer ook nergens dat er geen afhankelijkheid is, maar gereduceerde afhankelijkheid. Een bedrijf stilleggen gebeurt niet zomaar. Daarnaast lopen de aanzienlijke personeelskosten wel door en gezien de stringente ontslagbescherming in Dl hangt daar een flinke prijskaart aan.
Dat kan met elk geavanceerd systeem waarin IC's verwerkt zitten. De meeste geavanceerde IC's worden in Taiwan geproduceerd naast een klein deel in ZK en die kunnen dat ongewenst implementeren. Die kans komt uit vele hoeken. Er zijn echter methoden om ook dat risico te reduceren. Die info is echter om voor de hand liggende redenen strikt geheim. Voor een deel zijn die echter voor de hand liggend, zoals opslag in een kooi van Faraday.quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk meer aan killswitch achtige intimidatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |