Niet alles in het leven kun je verklaren door middel van standaard wetenschap. Ik geloof zelfs dat, als je dat echt gelooft, je jezelf ernstig tekort doet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:05 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dan moet het toch moeiteloos wetenschappelijk te onderbouwen zijn? Als iets na zoveel jaar nog steeds niet te verklaren is, is het gewoon toeval. Ja, ik wuif dat moeiteloos aan de kant. Net als godsdiensten. God bestaat niet.
Ergens is dat om een hele logische reden niet aannemelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:28 schreef epicbeardman het volgende:
Het is duidelijk dat Brussel en de EU, plus ongekozen leiders en rechters. De ondergang is voor het continent Europa.
Er komt er grote switcharoo, waar de rijken uit Europa naar andere continenten gaan om daar iets op te bouwen.
Terwijl de mensen uit derde wereld landen hebben hier alles komen slopen.
Maar waarom geloof je in iets dat op geen enkele manier te bewijzen is? Is dat niet heel naïef?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:29 schreef n__n het volgende:
[..]
Niet alles in het leven kun je verklaren door middel van standaard wetenschap. Ik geloof zelfs dat, als je dat echt gelooft, je jezelf ernstig tekort doet.
Dat wat in religieuze boeken beschreven staat beschouw ikzelf overigens voor een groot deel als flauwekul, maar dat staat weer helemaal los van mijn ideeën over wat 'God' allemaal wel of niet zou kunnen zijn. Geen van de dingen die ik omtrent 'God' of astrologie geloof beschouw ik als 'absolute waarheid', maar het is wel interessant om erover na te denken. Des te meer als je het koppelt aan Jungiaanse psychologie, daar blijkt astrologie bijv. toch best veel raakvlakken mee te delen. Het geeft zeg maar stof tot nadenken, wat weer tot inzichten leidt. En niet alles is wetenschappelijk te verklaren.
En hoe diep denk je nou eigenlijk na als je wetenschappers bij voorbaat, voor jóu, laat bepalen waar je allemaal wel of niet over na zou moeten denken?
Terechte vraag, vind ik. Maar op den duur, zodra je er eenmaal veel kennis over hebt opgedaan, kun je daadwerkelijk (veel!) patronen herkennen. Sterker nog, je kunt (bijvoorbeeld) op voorhand via transits (je kijkt dan hoe de huidige standen zijn tov het geboortemoment) voorspellen of iemand in zijn leven met sterfte geconfronteerd wordt. En dat is steeds zo nauwkeurig, dat ik op het gegeven moment toch wel diep onder de indruk ben geraakt.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Maar waarom geloof je in iets dat op geen enkele manier te bewijzen is? Is dat niet heel naïef?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |