abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221164046
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 01:19 schreef Cherni het volgende:
Nee, made in Germany is voorbij. Bouwwerken zoals het station in Stuttgart is bizar wat daar allemaal mis gaat. En dat is nog maar een voorbeeld. Bruggen in slechte staat. Verouderd spoor.
Stuttgart 21 is een groot debacle naast luchthaven BER. Extreem over budget en de oplevering ver maar dan ook heel ver buiten de planning.

Aus Stuttgart 21 wird Stuttgart 31: Was läuft schief beim Bahnhofsbau?
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Die Eröffnung des Bahnhofs Stuttgart 21 verzögert sich nicht nur - das Projekt wird auch noch mal drei Milliarden Euro teurer. Bahn-Chefin Palla bestätigt im Verkehrsausschuss: Das Großprojekt soll erst 2031 fertiggestellt werden. Wut und Enttäuschung wachsen sowohl bei Reisenden als auch in der Politik
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221456115
quote:
BMW schrapt vanaf volgend jaar duizenden banen
Autofabrikant BMW schrapt wereldwijd achtduizend banen. Dat maakt het bedrijf woensdag bekend. De inkrimping vindt plaats via ‘natuurlijk verloop en via een vrijwillig afvloeiingsprogramma’. Volgens persbureau AFP biedt de automaker de helft van zijn Duitse werknemers een vrijwillig vertrek aan. Zo’n 40.000 van de 85.000 werknemers van BMW in Duitsland, exclusief productiemedewerkers, zullen vanaf oktober een aanbod tot vrijwillig vertrek ontvangen.

De Duitse auto-industrie gaat door een flinke crisis. De volledige industrie van het land produceert een stuk minder, bleek eind vorig jaar uit cijfers van het Duitse statistiekbureau Destatis. Maar vooral de productie van auto’s, de grootste industriële tak van Duitsland, liep flink terug.
https://www.ad.nl/economi(...)nden-banen~a601cce1/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221457513
Insa-Umfrage: Über acht Millionen Deutsche wollen innerhalb von fünf Jahren auswandern

Laut einer neuen repräsentativen Insa-Umfrage planen über acht Millionen Deutsche innerhalb der nächsten fünf Jahre auszuwandern – rund 14 Prozent. Auch bei der Frage nach der Berichterstattung zu ausländischer Gewaltkriminalität ergibt sich ein deutliches Meinungsbild.

Viele wollen auswandern – viele an warme Badeorte
Laut einer repräsentativen Insa-Umfrage, die am Dienstag veröffentlicht wurde, planen 14 Prozent der erwachsenen Deutschen, innerhalb der nächsten fünf Jahre aus der Bundesrepublik auszuwandern. Nur 68 Prozent planen das nicht – 18 Prozent sind sich unsicher oder gaben nichts zu der Frage an. Umgerechnet auf die Gesamtzahl der erwachsenen Deutschen in Deutschland von rund 59,2 Millionen Menschen planen damit rund 8,2 Millionen Menschen, bald auszuwandern.

Je nach Altersgruppe variiert die Zahl der Auswanderungswilligen deutlich: Nur vier Prozent der über 70-Jährigen planen, innerhalb der nächsten fünf Jahre auszuwandern – bei den jüngeren Altersgruppen liegt der Wert deutlich höher: bei den 18- bis 29-Jährigen etwa bei 24 Prozent und bei den 30- bis 39-Jährigen sogar bei 27 Prozent.

Bron https://apollo-news.net/i(...)f-jahren-auswandern/

Mijn commentaar:
Het is logisch dat met name de jongeren (20 tm 40) geen zin meer hebben in Duitsland, met al zijn bekende problemen. Het probleem is dat deze mensen vaak netto belastingbetalers zijn of zullen zijn.
Als je geld hebt of je kunt en wilt wat, dan moet je niet in Duitsland zijn.
Het is onvermijdbaar dat de belastingen nog verder omhoog moeten om de als maar zich opstapelende tekorten te dekken, je kunt natuurlijk niet geld blijven lenen (Sondervermögen)

Mutatis mutandis geldt dit eigenlijk ook voor Nederland. Als je bijv kijkt naar immigratie, onbetaalbare huizen, klimaatideologie etc etc. dan wordt het ook in Ndereland steeds onleefbaarder voor mensen die iets willen of kunnen,
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 12:20:47 #29
8781 crew  Frutsel
pi_221457610
quote:
Noodlijdend Porsche schrapt nog eens duizenden banen

De Duitse sportwagenfabrikant Porsche gaat nog eens 5000 banen in de regio Stuttgart schrappen. Volgens het bedrijf wordt de banenreductie op een sociaal verantwoorde manier uitgevoerd, voornamelijk door natuurlijk personeelsverloop, regelingen voor gedeeltelijk vervroegd pensioen en vrijwillige beëindigingsovereenkomsten.

Afgelopen jaar sneed het Duitse autobedrijf ook al fors in zijn personeelsbestand.

De ontslagronde komt bovenop de duizenden ontslagen die de Duitse fabrikant eerder al had aangekondigd. Porsche is een van de vele Duitse autofabrikanten die de afgelopen jaren hun winsten sterk hebben zien dalen door stijgende kosten en hevige concurrentie op de belangrijke Chinese markt.

‘Toekomstpakket’
Afgelopen jaar sneed het Duitse autobedrijf ook al fors in zijn personeelsbestand. Met de reorganisatie van nu erbij verdwijnen er in totaal 8.900 werknemers. Tegelijkertijd zegt het bedrijf fors te zullen investeren om zoveel mogelijk banen op de langere termijn te behouden. Het zogeheten 'toekomstpakket' bestaat uit 2,1 miljard euro aan investeringen, gericht op onder meer de productie van tweedeurs sportwagens.
  woensdag 29 juli 2026 @ 23:04:33 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221461626
Treurig hoe West-Europa ervoor staat.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221461933
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 23:04 schreef Perrin het volgende:
Treurig hoe West-Europa ervoor staat.

[ x ]
Vroeger hadden we daar een een vallend mes voor, in Frankrijk wisten ze daar wel raad mee.
De mannen de With en onze Willem van Oranje wisten net voor hun dood wat hun invloed was.

Die Hugo de Jonge is ook zo’n bloedirritant geval nu in Zeeland. Totaal geen zelfreflectie en een spoor van ellende.

Jetten al ergens gereageerd op nieuws ergens? Op die afgebrande toko met hulpbehoevende tieners in Beekbergen? Nope, want meneer heeft vakantie in Argentinië, moet trouwen en ergens nog een kind kopen….
pi_221462019
Komt die überhaupt naar de Pride?

Nee Madonna komt een statement maken. Jetten heeft de boot weer gemist. Momentum gemist…
pi_221463677
quote:
BMW will rund 8.000 Jobs abbauen
Stand: 29.07.2026 • 14:18 Uhr

Die deutsche Automobilindustrie steckt tief in der Krise. Als letzter großer deutscher Autobauer hat jetzt auch BMW ein Stellenabbauprogramm angekündigt. Bis Ende 2027 sollen laut Medienberichten rund 8.000 Jobs wegfallen.

BMW will bis Ende 2027 bis zu 8.000 Jobs abbauen. Der Stellenabbau soll übereinstimmenden Medienberichten zufolge über natürliche Fluktuation sowie ein Abfindungsprogramm auf freiwilliger Basis in Deutschland erfolgen. Betroffen sind demnach Bürojobs und nicht die Produktion.
Bron https://www.tagesschau.de(...)tellenabbau-104.html
Exaudi orationem meam
pi_221463756
Welk land is eerder failliet, Engeland of Duitsland?
pi_221463974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:25 schreef Hetekip het volgende:
We leven in een eindtijd. We gaan richting het einde.
Binnen de mundane astrologie is dat overigens geheel accuraat, al denkt niet elke astroloog daar hetzelfde over. Niet iedereen snapt dat vak, al doen velen alsof ze dat doen. Hoe dan ook, het zal nog een aantal jaar duren voordat een nieuw systeem ter vervanging van het huidige komt. We zitten nu wel héél dicht bij dat omslagpunt zelfs... Augustus wordt een interessante maand, met name het deel van 12 t/m 28 augustus.
pi_221464027
Ook de chemische sector zit in zwaar weer vanwege hoge energiekosten etc. Veel verplaatsing naar China etc. Komt wel een vorm van nieuwe industrie voor in de plaats, maar zijn druppels op een gloeiende plaat.

https://www.chemietechnik(...)sen-werden-1/1882914

https://www.tagesschau.de(...)k-zhanjiang-100.html
pi_221464047
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 12:53 schreef n__n het volgende:

[..]
Binnen de mundane astrologie is dat overigens geheel accuraat, al denkt niet elke astroloog daar hetzelfde over. Niet iedereen snapt dat vak, al doen velen alsof ze dat doen. Hoe dan ook, het zal nog een aantal jaar duren voordat een nieuw systeem ter vervanging van het huidige komt. We zitten nu wel héél dicht bij dat omslagpunt zelfs... Augustus wordt een interessante maand, met name het deel van 12 t/m 28 augustus.
Ah, het zoveelste einde der tijden, systeemvervanging, poolwisseling, extreme zonnewinden die alles doen verbleken.
pi_221464603
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2026 13:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah, het zoveelste einde der tijden, systeemvervanging, poolwisseling, extreme zonnewinden die alles doen verbleken.
Ik heb het absoluut niet over een 'einde der tijden', eerder een nieuw begin die vrij weinig te maken heeft met wat je hier opsomt. Maar voordat dit nieuwe begin zich ontvouwt, verwacht ik (een toename van) escalaties. En die verwacht ik dus vrij spoedig.
pi_221464723
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 14:29 schreef n__n het volgende:

[..]
Ik heb het absoluut niet over een 'einde der tijden', eerder een nieuw begin die vrij weinig te maken heeft met wat je hier opsomt. Maar voordat dit nieuwe begin zich ontvouwt, verwacht ik (een toename van) escalaties. En die verwacht ik dus vrij spoedig.
Dit soort omwentelingen zijn heel moeilijk te voorspellen, kijk bijv. naar de DDR. Iedereen wist dat het systeem op den duur onhoudbaar was, maar het had nog wel een paar jaar kunnen duren of jaren eerder dat de muur zou vallen. En toevallige omstandigheid kan de aanleiding zijn.
In geval van de DDR was het de uitspraak van een official die op de vraag van een journalist wanneer de Oostduitsers vrij naar het westen mochten reizen antwoorde: "Ja eigenlijk per direct"
De grensbewakers wisten van niets, maar de stroom was onhoudbaar, einde DDR.
Zo kunnen een paar seconden beslissend zijn, maar de voorwaarde is dat er voldoende druk moet zijn opgebouwd.

In Duitsland zie ik het nog niet zo snel gebeuren (maar zie boven), in september zijn er verkiezingen en als de AfD wint, dan kan het in een stroomversnelling komen. Het partijenkartel doet er alles aan om de macht te houden, maar de burgers zijn het zo langzamerhand zat.
Exaudi orationem meam
  donderdag 30 juli 2026 @ 14:41:34 #40
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_221464724
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 14:29 schreef n__n het volgende:

[..]
Heb je hier ook een wetenschappelijk onderbouwde verklaring voor?
pi_221464727
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 14:41 schreef kibo het volgende:

[..]
Zie mijn commentaar :)
Exaudi orationem meam
pi_221464731
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2026 12:19 schreef DobbyDobby het volgende:
Welk land is eerder failliet, Engeland of Duitsland?
Wrs Engeland, want de EU dekt mede de tekorten en de schuldenberg van Duitsland
Merkel: Wir schaffen das
Drahgi; What ever it takes (oneindig geld bijdrukken) ;(
Exaudi orationem meam
pi_221464927
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 14:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dit soort omwentelingen zijn heel moeilijk te voorspellen, kijk bijv. naar de DDR. Iedereen wist dat het systeem op den duur onhoudbaar was, maar het had nog wel een paar jaar kunnen duren of jaren eerder dat de muur zou vallen. En toevallige omstandigheid kan de aanleiding zijn.
In geval van de DDR was het de uitspraak van een official die op de vraag van een journalist wanneer de Oostduitsers vrij naar het westen mochten reizen antwoorde: "Ja eigenlijk per direct"
De grensbewakers wisten van niets, maar de stroom was onhoudbaar, einde DDR.
Zo kunnen een paar seconden beslissend zijn, maar de voorwaarde is dat er voldoende druk moet zijn opgebouwd.

In Duitsland zie ik het nog niet zo snel gebeuren (maar zie boven), in september zijn er verkiezingen en als de AfD wint, dan kan het in een stroomversnelling komen. Het partijenkartel doet er alles aan om de macht te houden, maar de burgers zijn het zo langzamerhand zat.
Nee hoor, die omwenteling viel wederom heel nauw samen met een Neptunus-Saturnus conjunctie (gebeurt eens per ~36 jaar ongeveer), waarbij ook Uranus betrokken was (die tevens dat jaar een nieuw teken betrad). Iets soortgelijks zag je dit jaar ook, maar dan vele malen krachtiger omdat de conjunctie op exact 0 graden Ram was (beginpunt, gebeurt eens per ~9000 jaar. Symboliseert een 'reset'). Een paar maanden daarna ging ook Uranus (onverwachte veranderingen; revoluties) naar Tweelingen (communicatie), wat een revolutie in de communicatie betekent (zie ook AI).

Als je de Vedische astrologie (de 'wat gebeurt er concreet'-laag) erbij pakt, kun je extra duiding krijgen mbt wat er concreet gebeurt. Daar was de afgelopen Neptunus-Saturnus conjunctie in Vissen, wat 'afbraaktijd' aanduidt. En die fase duurt tot 2028 ongeveer. En dán komt de nieuwe opbouw.

En dan hebben we nu dus een Pluto - Jupiter oppositie (gebeurt elke ~13 jaar) waarbij komende maand ook Mars meedoet, dus dat 'voorspelt' dat het allemaal nog wel eens kan escaleren. Ergens tussen 12 augustus en 28 augustus dus. Even heel kort door de bocht, zonder te beschrijven wat de tekens waarin ze staan precies aanduiden.

[ Bericht 3% gewijzigd door n__n op 30-07-2026 15:41:52 ]
pi_221464945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 14:41 schreef kibo het volgende:

[..]
Nee, astrologie kun je net als religie niet 'wetenschappelijk onderbouwen'. Niet alles in het leven werkt zo simpel. Maar ik begrijp zeer goed dat veel mensen zich liever beperken tot de wetenschappelijk onderbouwde kaders. Ik denk liever ook daarbuiten. Hoe astrologische systemen zijn opgebouwd (en hoe dat zo gekomen is) vind ik gewoon interessant, er is veel terug te zien als je er maar een beetje voor open durft te staan. Maar anderzijds is simpelweg niet iedereen daartoe in staat, dus ik begrijp ook goed het onbegrip rondom dit thema.

Wat ik hier beschrijf heeft bovendien niets te maken met wat je in krantjes en tijdschriften over astrologie leest. Dat is absoluut flauwekul.
pi_221464981
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:39 schreef n__n het volgende:

[..]
Nee, astrologie kun je net als religie niet 'wetenschappelijk onderbouwen'. Niet alles in het leven werkt zo simpel. Maar ik begrijp zeer goed dat veel mensen zich liever beperken tot de wetenschappelijk onderbouwde kaders. Ik denk liever ook daarbuiten. Hoe astrologische systemen zijn opgebouwd (en hoe dat zo gekomen is) vind ik gewoon interessant, er is veel terug te zien als je er maar een beetje voor open durft te staan. Maar anderzijds is simpelweg niet iedereen daartoe in staat, dus ik begrijp ook goed het onbegrip rondom dit thema.

Wat ik hier beschrijf heeft bovendien niets te maken met wat je in krantjes en tijdschriften over astrologie leest. Dat is absoluut flauwekul.
Echt, wat bizar dat er mensen zijn die in die onzin geloven. Als je daar zo overtuigd van bent, moet je toch op z'n minst wel ergens de link of causaliteit kunnen aantonen? Want de omwenteling van de DDR viel ook samen met de houdbaarheidsdatum van de kattenbrokken van Poekie. Net als de aardbeving in Fukushima.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_221464996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:44 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Echt, wat bizar dat er mensen zijn die in die onzin geloven. Als je daar zo overtuigd van bent, moet je toch op z'n minst wel ergens de link of causaliteit kunnen aantonen? Want de omwenteling van de DDR viel ook samen met de houdbaarheidsdatum van de kattenbrokken van Poekie. Net als de aardbeving in Fukushima.
Duizenden jaren aan geschiedenis en onderzoek wuif je zo even aan de kant, want jíj vindt het onzin. Zonder zelf ook maar een poging te hebben ondernomen om echt tot het begrijpen ervan te komen. Maar ik begrijp ook precies dat het niet voor iedereen weggelegd is, en dat een dergelijke reactie voor veel mensen, vanuit hoe ze geconditioneerd zijn, nou eenmaal de eerste impuls is.
pi_221465048
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:47 schreef n__n het volgende:

[..]
Duizenden jaren aan geschiedenis en onderzoek wuif je zo even aan de kant, want jíj vindt het onzin. Zonder zelf ook maar een poging te hebben ondernomen om echt tot het begrijpen ervan te komen. Maar ik begrijp ook precies dat het niet voor iedereen weggelegd is, en dat een dergelijke reactie voor veel mensen, vanuit hoe ze geconditioneerd zijn, nou eenmaal de eerste impuls is.
Astrologie is idd erg oud en komt van het idee dat de goden ons gadeslaan en zo nu en dan ingrijpen.
Wetenschappelijk gezien is er geen of nauwelijks causaliteit, toen bijv enige jaren gelden de planeten op 1 lijn stonden werden aardbevingen voorspeld, niet gebeurt want de additionele extra getijdekrachten waren miniem.

Wat wel zo is dat zowel in het verleden enheden leiders (dictators ihb) geloven in astrologie, zij consulteren astrologen voor een belangrijke beslissing bijv. wanneer de oorlog gestart moet worden,
Hierdoor wordt de aastrologie een self fullfilling profecy :)
Exaudi orationem meam
pi_221465079
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:35 schreef n__n het volgende:

[
En dan hebben we nu dus een Pluto - Jupiter oppositie (gebeurt elke ~13 jaar) waarbij komende maand ook Mars meedoet, dus dat 'voorspelt' dat het allemaal nog wel eens kan escaleren. Ergens tussen 12 augustus en 28 augustus dus. Even heel kort door de bocht, zonder te beschrijven wat de tekens waarin ze staan precies aanduiden.
Dit is in de aanloop naar de verkiezingen in de diverse Bundeslanden, ik verwacht ook wel het een en ander.
Maar of het een omwenteling is betwijfel ik., de kans is groter na de verkiezingen als de AfD gewonnen heeft en SPD en CDU flink verliezen, dan is het einde Merz :)
Maar wat er dan gaat gebeuren, joost mag het weten
Exaudi orationem meam
pi_221465141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 15:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Astrologie is idd erg oud en komt van het idee dat de goden ons gadeslaan en zo nu en dan ingrijpen.
Wetenschappelijk gezien is er geen of nauwelijks causaliteit, toen bijv enige jaren gelden de planeten op 1 lijn stonden werden aardbevingen voorspeld, niet gebeurt want de additionele extra getijdekrachten waren miniem.

Wat wel zo is dat zowel in het verleden enheden leiders (dictators ihb) geloven in astrologie, zij consulteren astrologen voor een belangrijke beslissing bijv. wanneer de oorlog gestart moet worden,
Hierdoor wordt de aastrologie een self fullfilling profecy
:)
Wat je hier benoemt heeft inderdaad invloed en ik ben ervan overtuigd dat men vandaag de dag nog steeds inspeelt op 'hoe de planeten staan'. Alleen al daarom dient het als een nuttige kalender, die mits je hem correct kunt interpreteren, een nuttig perspectief kan bieden. Mijn doel is dat ik dat interpreteren uiteindelijk feilloos kan, maar daar ben ik nu nog niet. Ik ben wel al vrij dichtbij gekomen, tot zover.

[ Bericht 0% gewijzigd door n__n op 30-07-2026 16:22:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')