abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220893833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:00 schreef -Deluzion- het volgende:
Voor natuurlijk. Nederland weer baas in eigen land. Neutraal, ons niet bemoeien met oorlogen waar we niks mee te maken hebben, de grenzen direct sluiten en stoppen met het klimaatbeleid.
Dus gewoon zo snel mogelijk naar de tering helpen ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220893857
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus gewoon zo snel mogelijk naar de tering helpen ^O^
Nee, dat is precies wat er nu al gebeurt.
greetings and salutations
pi_220893879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:06 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee, dat is precies wat er nu al gebeurt.
Wat en hoe zou er dan veel beter gaan na een Brexit, met bijbehorende welvaartsverlies?
pi_220893892
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 20:06 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee, dat is precies wat er nu al gebeurt.
We zijn een van de rijkste landen van Europa...

Ik denk dat het probleem eerder is dat sommige Nederlanders dusdanig verpest zijn door de welvaart, dat ze de realiteit uit het oog zijn verloren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:09:40 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220899148
De roep om het verlaten van de EU is typisch extreem-rechts gedachtengoed, in Duitsland is het ook de AfD die daarvoor pleit, en in het VK was het ook extreem rechts, die nu ook weer verzameld zijn in Reform.

Ze willen helemaal niets voor het land, ze willen alleen maar dwars zijn en hun buitenlanderhaat met een ander sausje verhullen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220902310
twitter
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220902394
Tegen.
Ik woon in Engeland, en heb een uittreding uit de EU al ervaren. Het is er niet beter op geworden hier, en de top van immigratie was na Brexit, dus wat dat betreft heeft het ook geen zoden aan de dijk gezet.
pi_220902439
twitter
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220902973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:52 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Met zulke medestanders heb je geen tegenstanders meer nodig _O-
pi_220903014
Absoluut voor, sterker nog, ik zie het als absolute noodzakelijkheid om ons land en continent van de ondergang te redden. We zien nu al dat de grote problemen waar het over gaat grotendeels worden veroorzaakt door de EU of in elk geval wordt de oplossing onmogelijk gemaakt door de EU.

Nederland zal uit de EU kunnen treden en de grenzen hermetisch kunnen sluiten. Er zal geen asielzoeker meer binnenkomen hier. Ik ben er ook groot voorstander van om alle voormalige asielzoekers die recent Nederlander zijn geworden of een status hebben en die geen werk hebben te vragen hoe ze Nederland zijn binnengekomen. Ze zullen daar verplicht op moeten antwoorden. Als dat via België of Duitsland is, pushen we ze daar de grens over en vervolgens sluiten we de grenzen. We hebben immers het Dublin-akkoord en dat kunnen we dan ook eens gaan handhaven. Paspoorten kunnen we dan innemen, want die zijn immers verstrekt op volledig ongeldige gronden en illegale handelingen.

De stikstofnormen zullen we volledig kunnen afschaffen waardoor we overal weer 130 mogen rijden en volop kunnen bouwen.

Verder kunnen we zorgen voor een gunstig belastingklimaat om investeringen en gunstige vormen van (arbeids)migratie te stimuleren. Dus een zeer lage of compleet afwezige VB, IB en BTW.

We kunnen bovendien de doodstraf weer invoeren.

Nederland zal bloeien als nooit tevoren!
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220903077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 07:44 schreef TAmaru het volgende:
Absoluut voor, sterker nog, ik zie het als absolute noodzakelijkheid om ons land en continent van de ondergang te redden. We zien nu al dat de grote problemen waar het over gaat grotendeels worden veroorzaakt door de EU of in elk geval wordt de oplossing onmogelijk gemaakt door de EU.

...
ben het niet met alles eens
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220903224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:07 schreef Viesdik het volgende:

[..]
ben het niet met alles eens
waar niet mee dan?
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220903414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 08:47 schreef TAmaru het volgende:

[..]
waar niet mee dan?
Grenzen dicht hoeft niet (misschien alleen in het begin even), gewoon geen bed bad brood faciliteren. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, daar hoeft de overheid niet voor op te draaien.

Daarnaast ben ik tegen de doodstraf
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220903435
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:15 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Grenzen dicht hoeft niet (misschien alleen in het begin even), gewoon geen bed bad brood faciliteren. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, daar hoeft de overheid niet voor op te draaien.

Daarnaast ben ik tegen de doodstraf
Dus je wilt uit de EU, maar wel in Schengen blijven met open grenzen? Maar stroomt het hier dan niet alsnog vol met mensen die gewoon op straat gaan wonen? Zeker als de omringende landen geen goede grensbewaking hebben voor mensen van buiten de EU? Vind je wel dat de EU zelf de grenzen zou moeten bewaken dan?
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220904065
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 07:44 schreef TAmaru het volgende:
Absoluut voor, sterker nog, ik zie het als absolute noodzakelijkheid om ons land en continent van de ondergang te redden. We zien nu al dat de grote problemen waar het over gaat grotendeels worden veroorzaakt door de EU of in elk geval wordt de oplossing onmogelijk gemaakt door de EU.

Nederland zal uit de EU kunnen treden en de grenzen hermetisch kunnen sluiten. Er zal geen asielzoeker meer binnenkomen hier. Ik ben er ook groot voorstander van om alle voormalige asielzoekers die recent Nederlander zijn geworden of een status hebben en die geen werk hebben te vragen hoe ze Nederland zijn binnengekomen. Ze zullen daar verplicht op moeten antwoorden. Als dat via België of Duitsland is, pushen we ze daar de grens over en vervolgens sluiten we de grenzen. We hebben immers het Dublin-akkoord en dat kunnen we dan ook eens gaan handhaven. Paspoorten kunnen we dan innemen, want die zijn immers verstrekt op volledig ongeldige gronden en illegale handelingen.

De stikstofnormen zullen we volledig kunnen afschaffen waardoor we overal weer 130 mogen rijden en volop kunnen bouwen.

Verder kunnen we zorgen voor een gunstig belastingklimaat om investeringen en gunstige vormen van (arbeids)migratie te stimuleren. Dus een zeer lage of compleet afwezige VB, IB en BTW.

We kunnen bovendien de doodstraf weer invoeren.

Nederland zal bloeien als nooit tevoren!
Over welke grote problemen gaat het en hoe zijn die door de EU veroorzaakt?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220904116
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Over welke grote problemen gaat het en hoe zijn die door de EU veroorzaakt?
De asielcrisis: Europese verdragen en rechters verbieden een asielstop of directe grenscontrole, waardoor Nederland de instroom niet zelf kan indammen. Andere EU-landen houden migranten niet aan de grens tegen of verwelkomen deze zelfs, waarna ze doorreizen naar Nederland.

De stikstof- en woningbouwcrisis: strenge Europese natuurregels gijzelen de woningbouw en dwingen tot inkrimping van de landbouw.

De mestcrisis: Brussel heeft de Nederlandse uitzonderingspositie (derogatie) ingetrokken, waardoor boeren acuut in de financiële problemen komen.

Hoge kosten: Nederland betaalt per hoofd van de bevolking bijna de hoogste afdracht aan de EU. We subsidiëren dus de landen die alle asielzoekers deze kant op laten komen en/of hun begroting niet op orde hebben.

Verlies van soevereiniteit: plannen over klimaat, de digitale euro en migratie zetten de democratische macht van de Tweede Kamer buitenspel.

En ik zou er ook bij willen vermelden dat er bijv. een minimum belastingtarief en btw-tarief geldt in de hele EU wat onze concurrentiepositie verzwakt en onze ondernemers kapot maakt.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220904208
De decadentie van de EU. Rules for thee but not for me!

twitter
pi_220904545
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 10:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
De asielcrisis: Europese verdragen en rechters verbieden een asielstop of directe grenscontrole, waardoor Nederland de instroom niet zelf kan indammen. Andere EU-landen houden migranten niet aan de grens tegen of verwelkomen deze zelfs, waarna ze doorreizen naar Nederland.

De stikstof- en woningbouwcrisis: strenge Europese natuurregels gijzelen de woningbouw en dwingen tot inkrimping van de landbouw.

De mestcrisis: Brussel heeft de Nederlandse uitzonderingspositie (derogatie) ingetrokken, waardoor boeren acuut in de financiële problemen komen.

Hoge kosten: Nederland betaalt per hoofd van de bevolking bijna de hoogste afdracht aan de EU. We subsidiëren dus de landen die alle asielzoekers deze kant op laten komen en/of hun begroting niet op orde hebben.

Verlies van soevereiniteit: plannen over klimaat, de digitale euro en migratie zetten de democratische macht van de Tweede Kamer buitenspel.

En ik zou er ook bij willen vermelden dat er bijv. een minimum belastingtarief en btw-tarief geldt in de hele EU wat onze concurrentiepositie verzwakt en onze ondernemers kapot maakt.
Het minimum btw tarief van de EU is 17%.
Ons tarief is 21%

Hoe verzwakt het minimum btw tarief van de EU onze marktpositie?

Verder moet elke EU wetgeving wou goedgekeurd door de lidstaten.
Dus de tweede kamer staat niet buiten spel.

Nederland betaalt netto 4,3 miljard aan de EU.
Naar schatting levert de EU Nederland zo'n 31 miljard op.

Kortom, bij een Nexit gaan we er sowieso 26,7 miljard op achteruit.


Mestcrisis: Nederland heeft verzuimd om de waterkwaliteit op orde te krijgen, waardoor de Europese Commissie de uitzonderingspositie heeft afgebouwd.
We hebben daar zelf dus de hand in gehad.

Woningcrisis: deze is in feite wereldwijd.
Bijvoorbeeld het VK heeft een vergelijkbaar grote woning crisis.
Ondanks dat ze niet meer in de EU zitten.


Wat asielzoekers betreft: Nederland is inderdaad gebonden aan EU-regels die het beperken van de instroom lastig maken.

Daar tegenover staat dat de asielinstroom per hoofd van de bevolking in Nederland vergelijkbaar is met het VK.

Een Nexit wil dus niet automatisch zeggen dat dat beter gaat verlopen.

Een PVV die tegen zijn eigen asielwet stemt uit politiek eigenbelang helpt daarbij ook niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220904549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:03 schreef Spring_Sale het volgende:
De decadentie van de EU. Rules for thee but not for me!

[ x ]
Het is nog geen 2035 :)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220904630
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het minimum btw tarief van de EU is 17%.
Ons tarief is 21%

Hoe verzwakt het minimum btw tarief van de EU onze marktpositie?
Nederland is inderdaad zo dom om boven het minimum te gaan zitten, maar een nog veel lagere btw en IB en VB zou veel beter zijn.

Na een Nexit kunnen lage belastingen worden gebruikt om Nederland aantrekkelijk te maken voor grote bedrijven, ondernemers, investeerders etc. Nu is dat per definitie al niet mogelijk.

quote:
Verder moet elke EU wetgeving wou goedgekeurd door de lidstaten.
Dus de tweede kamer staat niet buiten spel.
Het klopt dat we nu het braafste jongetje van de klas zijn en vrolijk overal in meegaan. De EU heeft ook buiten wetgeving om veel macht en zeggenschap. Het wordt je in de EU ook niet eenvoudig gemaakt als je weigert mee te gaan in wetgeving, kijk naar Hongarije en Polen.

quote:
Nederland betaalt netto 4,3 miljard aan de EU.
Naar schatting levert de EU Nederland zo'n 31 miljard op.

Kortom, bij een Nexit gaan we er sowieso 26,7 miljard op achteruit.
Nu vergelijk je de netto-afdracht met de opbrengsten uit ... ja waaruit eigenlijk? vrijhandel? Het is een beetje alsof je in een heel slecht huwelijk zit waar je wordt mishandeld door je partner en dan gaat zeggen: maar mijn huwelijk levert me ook heel veel op. Goedkopere woonlasten, iemand die me naar afspraken kan rijden, gedeelde huishouding ... zou jij in zo'n huwelijk blijven zitten?

Ik ben ervan overtuigd dat die opbrengsten uit handel e.d. niet terug hoeven te lopen. We besparen in elk geval 4,3 miljard aan afdrachten. De eerste jaren kan de economie inderdaad te lijden hebben. Een Nexit moet wel altijd gepaard gaan met een stop op immigratie, met remigratie en met een stop op afdrachten aan ontwikkelingshulp, Oekraïne etc.

quote:
Mestcrisis: Nederland heeft verzuimd om de waterkwaliteit op orde te krijgen, waardoor de Europese Commissie de uitzonderingspositie heeft afgebouwd.
We hebben daar zelf dus de hand in gehad.
Als je uit de EU stapt, dan kan die ook geen uitzonderingspositie afbouwen.

quote:
Woningcrisis: deze is in feite wereldwijd.
Bijvoorbeeld het VK heeft een vergelijkbaar grote woning crisis.
Ondanks dat ze niet meer in de EU zitten.
Het VK is gewoon fokking dom. Ze blijven maar asielzoekers binnenhalen en iedereen een huis geven. Bovendien bestond de woningcrisis daar al voor de Brexit. Jaren van socialistisch beleid hebben dit veroorzaakt en dragen nog bij aan alle problemen in het VK. Je hebt natuurlijk niks aan een Nexit als je daarna het huidige beleid voortzet.

quote:
Wat asielzoekers betreft: Nederland is inderdaad gebonden aan EU-regels die het beperken van de instroom lastig maken.

Daar tegenover staat dat de asielinstroom per hoofd van de bevolking in Nederland vergelijkbaar is met het VK.

Een Nexit wil dus niet automatisch zeggen dat dat beter gaat verlopen.

Een PVV die tegen zijn eigen asielwet stemt uit politiek eigenbelang helpt daarbij ook niet.
Zoals gezegd, je hebt natuurlijk niks aan een Nexit als je daarna het huidige beleid voortzet. Een Nexit moet deel uitmaken van een breder pakket aan stevig rechtse maatregelen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  donderdag 28 mei 2026 @ 11:49:30 #171
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220904651
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:52 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
zonder EU geen muntunie, zonder muntunie, geen Euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220904657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zonder EU geen muntunie, zonder muntunie, geen Euro
Weg met die verdomde Euro!
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 11:54:12 #173
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220904670
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:51 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Weg met die verdomde Euro!
gUlDeN tErUg!1!!!111!!!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 mei 2026 @ 11:54:18 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220904672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:51 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Weg met die verdomde Euro!
nee dat gaan we niet doen , alle mens en in Afrika en Azië zijn er heel blij mee
Over 10 jaar dan hebben we crypto om digitaal mee te betalen met quantum ,dan kan de euro weer weg, dus wacht maar ff

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 28-05-2026 14:19:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220904698
quote:
87s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
gUlDeN tErUg!1!!!111!!!
Nee, geef mensen zelf de vrijheid om hun betaalmiddel te kiezen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220904779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:44 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nederland is inderdaad zo dom om boven het minimum te gaan zitten, maar een nog veel lagere btw en IB en VB zou veel beter zijn.
Maar gaan we dat doen na een Nexit?

Nope...


quote:
Na een Nexit kunnen lage belastingen worden gebruikt om Nederland aantrekkelijk te maken voor grote bedrijven, ondernemers, investeerders etc. Nu is dat per definitie al niet mogelijk.
[..]
Nederland wordt al beschouwd als een belastingparadijs voor brievenbusmaatschappijen...

quote:
Het klopt dat we nu het braafste jongetje van de klas zijn en vrolijk overal in meegaan. De EU heeft ook buiten wetgeving om veel macht en zeggenschap. Het wordt je in de EU ook niet eenvoudig gemaakt als je weigert mee te gaan in wetgeving, kijk naar Hongarije en Polen.
[..]
Nederland is geen netto ontvanger, dus dat heeft minder effect op ons.
En Orban liet zich desondanks niet door de EU sturen.

Anyway, wetgeving die met instemming van onze overheid tot stand is gekomen moet natuurlijk wel worden nageleefd.
En we zitten er sinds het begin bij, dus alle wetgeving is door ons geratificeerd.


quote:
Nu vergelijk je de netto-afdracht met de opbrengsten uit ... ja waaruit eigenlijk? vrijhandel? Het is een beetje alsof je in een heel slecht huwelijk zit waar je wordt mishandeld door je partner en dan gaat zeggen: maar mijn huwelijk levert me ook heel veel op. Goedkopere woonlasten, iemand die me naar afspraken kan rijden, gedeelde huishouding ... zou jij in zo'n huwelijk blijven zitten?
Mishandeld?
Wat is dat voor onzin?

We betalen een lidmaatschap.
Een lidmaatschap kun je opzeggen, maar dit lidmaatschap levert meer op dan de contributie.
Dus per saldo gaan we er op achteruit.


quote:
Ik ben ervan overtuigd dat die opbrengsten uit handel e.d. niet terug hoeven te lopen. We besparen in elk geval 4,3 miljard aan afdrachten. De eerste jaren kan de economie inderdaad te lijden hebben. Een Nexit moet wel altijd gepaard gaan met een stop op immigratie, met remigratie en met een stop op afdrachten aan ontwikkelingshulp, Oekraïne etc.
[..]
Maar hoezo stoppen we met Oekraïne en ontwikkelingshulp?

Je roept allerlei zaken die Nederland echt niet gaat stoppen.

Plus dat een Nexit veel meer administratieve handelingen gaat vereisen. Dat vraagt om een veel groter ambtenarenapparaat. Daar verdwijnt al een groot deel van die 4,3 miljard in.
Vrije hsndel zijn we kwijt.
We mogen dan gaan concurreren met andere EU landen die wèl vrij handelsverkeer met de rest van Europa hebben.


quote:
Als je uit de EU stapt, dan kan die ook geen uitzonderingspositie afbouwen.
[..]
Oh, die gaan alsnog die stikstofregels aan ons opleggen voor de producten die we willen exporteren.
En dan is het slikken of stukken.

quote:
Het VK is gewoon fokking dom. Ze blijven maar asielzoekers binnenhalen en iedereen een huis geven. Bovendien bestond de woningcrisis daar al voor de Brexit. Jaren van socialistisch beleid hebben dit veroorzaakt en dragen nog bij aan alle problemen in het VK. Je hebt natuurlijk niks aan een Nexit als je daarna het huidige beleid voortzet.
[..]
Dus een Nexit betekent niet dat de woningcrisis wordt opgelost.

quote:
Zoals gezegd, je hebt natuurlijk niks aan een Nexit als je daarna het huidige beleid voortzet. Een Nexit moet deel uitmaken van een breder pakket aan stevig rechtse maatregelen.
Gezien de bende aan de rechtervleugel in Nederland wordt dat dus niets.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220904780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:00 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nee, geef mensen zelf de vrijheid om hun betaalmiddel te kiezen.
_O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220904784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat gaan we niet doen , alle mens en in Afrika en Aazie zijn er heel blij mee
Over 10 jaar dan hebben we crypto om digitaal mee te betalen met quantum ,dan kan de euro weer weg, dus wacht maar ff
Crypto hebben we nu al.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220904791
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:51 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Weg met die verdomde Euro!
Ja, precies.
Weer terug naar de tijd van wisselkoersen met de rest van Europa.
Waarbij we de gulden hadden gekoppeld aan de D-Mark om te voorkomen dat de gulden in een vrije val terecht kwam.

Kunnen we bij een Nexit ook doen: de gulden koppelen aan de euro ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220905225
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
Weer terug naar de tijd van wisselkoersen met de rest van Europa.
Waarbij we de gulden hadden gekoppeld aan de D-Mark om te voorkomen dat de gulden in een vrije val terecht kwam.

Kunnen we bij een Nexit ook doen: de gulden koppelen aan de euro ^O^
De EU is ons alleen maar tot last. Verplichte massa immigratie, devaluatie van de Euro, klimaatonzin en veel hypocrisie en corruptie.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 12:58:34 #181
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220905328
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:41 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
De EU is ons alleen maar tot last. Verplichte massa immigratie, devaluatie van de Euro, klimaatonzin en veel hypocrisie en corruptie.
Met een NEXIT hebben verplichte dingen ook.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220905542
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 09:20 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dus je wilt uit de EU, maar wel in Schengen blijven met open grenzen? Maar stroomt het hier dan niet alsnog vol met mensen die gewoon op straat gaan wonen? Zeker als de omringende landen geen goede grensbewaking hebben voor mensen van buiten de EU? Vind je wel dat de EU zelf de grenzen zou moeten bewaken dan?
Nou. Dat is een interessante vraag.
Ik ben tegen omvolking en ik vind dat Nederland het volstrekte evolutionaire en universele recht heeft om de dominante etniciteit van dit land te zijn en te blijven.
Maar ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of ik de grenzen hermetisch wil afsluiten. Ik vind dat elk mens in elk land van de wereld vrijelijk moet kunnen bewegen 'no questions asked'. Maar als je niks te brengen hebt, heb je hier ook niets te zoeken.

Dus:

1. Alle azc's sluiten.
2. Mensen mogen hier komen als toerist, student of arbeider
3. Als je het voor jezelf verpest krijg je een waarschuwing.. Ga je nog een keer de fout in mag je wieberen of word je paspoort ingetrokken
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220905555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zonder EU geen muntunie, zonder muntunie, geen Euro
Je kan ook allebei hebben
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:07:20 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220905721
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Crypto hebben we nu al.
ja maar we hebben nog geen quatum om het betalen makkelijker te maken ook internationaal , met een kleine wallet op je telefoon

Dan is de euro niet meer nodig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:09:11 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220905729
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 12:41 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
De EU is ons alleen maar tot last. Verplichte massa immigratie, devaluatie van de Euro, klimaatonzin en veel hypocrisie en corruptie.
devaluatie, dat is iets uit tijd van de EMU slang met vastgestelde wisselkoersen

onderlinge waarderingen dat is wat er nu is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:10:06 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220905735
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:39 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je kan ook allebei hebben
Ja met twintig verschillende EURO koersen , dat gaat hem niet worden
dan vragen ze in Thailand welke Euro ?? Die van Belgie of die van italie o die van Montenegro , lijkt op de van Finland ?

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 28-05-2026 14:20:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220905942
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:37 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nou. Dat is een interessante vraag.
Ik ben tegen omvolking en ik vind dat Nederland het volstrekte evolutionaire en universele recht heeft om de dominante etniciteit van dit land te zijn en te blijven.
Maar ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of ik de grenzen hermetisch wil afsluiten. Ik vind dat elk mens in elk land van de wereld vrijelijk moet kunnen bewegen 'no questions asked'. Maar als je niks te brengen hebt, heb je hier ook niets te zoeken.

Dus:

1. Alle azc's sluiten.
2. Mensen mogen hier komen als toerist, student of arbeider
3. Als je het voor jezelf verpest krijg je een waarschuwing.. Ga je nog een keer de fout in mag je wieberen of word je paspoort ingetrokken
Mag je dan wel je ID-kaart houden?
Dit omdat we in Nederland een ID toonplicht hebben..
En waar moet je eigenlijk geen als je moet wieberen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 28 mei 2026 @ 14:34:44 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220905952
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 13:37 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nou. Dat is een interessante vraag.
Ik ben tegen omvolking en ik vind dat Nederland het volstrekte evolutionaire en universele recht heeft om de dominante etniciteit van dit land te zijn en te blijven.
Maar ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of ik de grenzen hermetisch wil afsluiten. Ik vind dat elk mens in elk land van de wereld vrijelijk moet kunnen bewegen 'no questions asked'. Maar als je niks te brengen hebt, heb je hier ook niets te zoeken.

Dus:

1. Alle azc's sluiten.
2. Mensen mogen hier komen als toerist, student of arbeider
3. Als je het voor jezelf verpest krijg je een waarschuwing.. Ga je nog een keer de fout in mag je wieberen of word je paspoort ingetrokken
mag je wel en vriendin uit Afrika nemen dan nog ?/

of een thaise ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220906338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 23:52 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Natuurlijk wil die Poetin pion dat. Dat komt haar zetbaas goed uit.
pi_220906343
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 07:44 schreef TAmaru het volgende:
Absoluut voor, sterker nog, ik zie het als absolute noodzakelijkheid om ons land en continent van de ondergang te redden. We zien nu al dat de grote problemen waar het over gaat grotendeels worden veroorzaakt door de EU of in elk geval wordt de oplossing onmogelijk gemaakt door de EU.

Nederland zal uit de EU kunnen treden en de grenzen hermetisch kunnen sluiten. Er zal geen asielzoeker meer binnenkomen hier. Ik ben er ook groot voorstander van om alle voormalige asielzoekers die recent Nederlander zijn geworden of een status hebben en die geen werk hebben te vragen hoe ze Nederland zijn binnengekomen. Ze zullen daar verplicht op moeten antwoorden. Als dat via België of Duitsland is, pushen we ze daar de grens over en vervolgens sluiten we de grenzen. We hebben immers het Dublin-akkoord en dat kunnen we dan ook eens gaan handhaven. Paspoorten kunnen we dan innemen, want die zijn immers verstrekt op volledig ongeldige gronden en illegale handelingen.

De stikstofnormen zullen we volledig kunnen afschaffen waardoor we overal weer 130 mogen rijden en volop kunnen bouwen.

Verder kunnen we zorgen voor een gunstig belastingklimaat om investeringen en gunstige vormen van (arbeids)migratie te stimuleren. Dus een zeer lage of compleet afwezige VB, IB en BTW.

We kunnen bovendien de doodstraf weer invoeren.

Nederland zal bloeien als nooit tevoren!
Grenzen hermetisch dicht lost de stikstofcrisis wel op, want een groot deel van onze boeren gaan failliet zonder landbouwsubsidies en geen toegang meer tot hun grootste afzetmarkt in andere Europese landen.
pi_220906420
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja met twintig verschillende EURO koersen , dat gaat hem niet worden
dan vragen ze in Thailand welke Euro ?? Die van Belgie of die van italie o die van Montenegro , lijkt op de van Finland ?
nee.. gewoon de florijnmark en de euro
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220906429
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mag je dan wel je ID-kaart houden?
Dit omdat we in Nederland een ID toonplicht hebben..
En waar moet je eigenlijk geen als je moet wieberen?
Het land van je dubbele paspoort
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220906434
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 14:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mag je wel en vriendin uit Afrika nemen dan nog ?/

of een thaise ?
waarom niet?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220906445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Natuurlijk wil die Poetin pion dat. Dat komt haar zetbaas goed uit.
Ik deel de normen en waarden die gelden in dat land.
Geen enge regenboogvlaggen dat genderdysforie symboliseert en normaliseert.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 15:46:38 #195
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220906496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:41 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik deel de normen en waarden die gelden in dat land.
Geen enge regenboogvlaggen dat genderdysforie symboliseert en normaliseert.
Wat doe je dan in POL?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220906499
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:39 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het land van je dubbele paspoort
Ik heb er maar 1.
En nu?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220906529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:41 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik deel de normen en waarden die gelden in dat land.
Geen enge regenboogvlaggen dat genderdysforie symboliseert en normaliseert.
Oh, maar dat doet de regenboogvlag niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220906545
quote:
5s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat doe je dan in POL?
Dezelfde reden denk ik als waarom jij hier bent
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220906556
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb er maar 1.
En nu?
vooral hier blijven :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220906564
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, maar dat doet de regenboogvlag niet.
indirect wel.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')