Waarom ben je tegen?quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:43 schreef Bargehassus het volgende:
Absoluut tegen een NEXIT.
Maar voorlopig ook geen uitbreiding van de EU. Laten we binnen de EU eerst maar eens onze eigen zaakjes op orde krijgen.
Denk je dat handel drijven buiten de EU niet meer mogelijk is?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:09 schreef Cupfighter het volgende:
Tegen, we zijn een land dat het moet hebben van de handel, met een Nexit snij je jezelf dan in de vingers
Ik denk dat het lastiger gaat wordenquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:09 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Denk je dat handel drijven buiten de EU niet meer mogelijk is?
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastiger gaat worden
Engeland is er ook niet echt op vooruit gegaan met de Brexitquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:18 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.
Ik ben van mening dat de EU Nederland meer nodig heeft dan andersom.
Dat zou zomaar kunnen, maar dan nog heb je als Nederland weinig op het geopolitieke toneel te vertellen. Met de EU heb je wel die mogelijkheid.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:18 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik denk dat Europa vooral niet om Nederland heen kan. Onze economisch strategische ligging zal altijd in ons voordeel werken.
Dat wordt gezegd.. ik denk dat het wel meevalt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Engeland is er ook niet echt op vooruit gegaan met de Brexit
Nederland heeft juist steeds minder te vertellen door de EU.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen, maar dan nog heb je als Nederland weinig op het geopolitieke toneel te vertellen. Met de EU heb je wel die mogelijkheid.
En natuurlijk kan de EU effectiever, efficiënter, etc. Maar als ik eerlijk ben is de EU een stuk sterker als het gaat om strategie en langetermijnvisie dan Nederland.
Ok 😎quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:52 schreef Hexagon het volgende:
Nexit is het aller achterlijkste idee ever en iedereen die nog denkt dat het een goed idee vind is dom, kwaadaardig of gewoon beide.
Dus tegen.
Die denkfout hadden de Britten ook en daar hebben ze nog spijt van.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:18 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn punt nietquote:Op donderdag 14 mei 2026 14:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die denkfout hadden de Britten ook en daar hebben ze nog spijt van.
Nexit is economische zelfmoord voor een handels en doorvoerland als Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |