De rechtdoorgaande weg gaat over in een tunnel. De finish ligt in principe boven de tunnel, maar dan moet je dus wel eerst dit lusje (op kasseien) maken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:13 schreef Felagund het volgende:
Ze hadden ook gewoon rechtdoor kunnen blijven rijden toch?
Ze hadden ook gewoon de finish van de afgelopen jaren opnieuw kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:13 schreef Felagund het volgende:
Ze hadden ook gewoon rechtdoor kunnen blijven rijden toch?
Zo goed is mijn geheugen niet, maar dat is vast ook beter dan deze finish.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hadden ook gewoon de finish van de afgelopen jaren opnieuw kunnen gebruiken.
Maar goed dat we pas volgend weekend in de Alpen zijn.quote:Van zomers warm naar diep winters
De weeromslag is enorm. Binnen enkele dagen is het verschil in gevoel bijna van zomer naar winter terug gegaan. In sommige gebieden in vooral Zwitserland en Oostenrijk lag dinsdagochtend al een laag sneeuw vanaf ongeveer 1200 meter. Maar dit is slechts nog maar een begin, de komende dagen wordt meer sneeuw verwacht.
Sneeuwdump in aantocht: lokaal een meter sneeuw
Hoewel het woensdag tijdelijk rustig en droog weer is in de Alpen, volgt donderdag op Hemelvaartsdag een nieuwe neerslaggebied vanuit het noorden. Als eerste gaat het opnieuw regenen en sneeuwen in Oostenrijk. Donderdag ligt de sneeuwvalgrens rond 1400 meter. Maar vanaf vrijdag daalt de sneeuwvalgrens langzaam weer tot in enkele dalen. Vrijdag valt vooral sneeuw in de Franse en Zwitserse Alpen vanaf 1200 meter. Zaterdag volgt waarschijnlijk de meeste sneeuwval, dan opnieuw vooral in Oostenrijk. Zaterdagochtend kan de sneeuwvalgrens dalen tot onder de 800 meter. Dat is voor midden mei bijzonder laag.
Nieuwsbrief banner dagelijks weer
Vooral in delen van de oostelijke Alpen kan de sneeuw zich flink opstapelen. Daar is meer dan een halve tot lokaal hele meter sneeuw mogelijk. Dat zijn uitzonderlijk grote hoeveelheden voor midden mei. Wie de weg opgaat de komende dagen in het Alpengebied moet rekening houden met winterse omstandigheden. Mogelijk dat diverse bergpassen zelfs een tijdje gesloten blijven.
Unieke sneeuwval
Zo’n late winteruitbraak komt niet vaak voor. De laatste keer dat het in deze periode zo laat in het seizoen zo flink sneeuwde in de Alpen was eind mei 2007. Toen viel ook sneeuw tot in de lagere delen van de Alpen, vooral in Zuid-Duitsland en delen van Oostenrijk. Al waren de hoeveelheden destijds wel kleiner dan nu in de verwachting staat.
Dus, als Eulalio het roze houdt vrijdag, kan hij dan de Giro winnen, als de overige bergetappes allemaal geannuleerd worden?quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Maar goed dat we pas volgend weekend in de Alpen zijn.
In de tweede etappe van Azerbeidzjan werkte zo'n U-bocht wel afremmend. En de sprint daarna wordt een stuk overzichtelijker.quote:
Het is inderdaad niet zo erg als je het op Google Maps bekijkt. Al zullen de hekken het wel verkleinen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:59 schreef hhh38 het volgende:
Die finale valt best mee. Die 90-graden bocht is heel ruim en die U-bocht is eigenlijk 2 90-graden bochten kort achter elkaar. Steigingspercentage lijkt ook niet veel voor te stellen.
Hoop wel dat het droog is want die klinkertjes zullen wel spekglad zijn als het regent.
Cav binnendoor verwacht ik.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat wordt kijken wie als het laatst durft te remmen voor de 90 graden bocht
Nadat die andere fietsende crimineel Renshaw iedereen aan de kant heeft gebeuktquote:
Sieberg die vervolgens van kop af gaat door het midden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Nadat die andere fietsende crimineel Renshaw iedereen aan de kant heeft gebeukt
Ik vrees ervoor. De commentator die er nu zit gaat weinig voorzetjes geven enkel een stilstaande koers becommentariëren.quote:
Dat wordt vast ook maximaal nipt een top-10 voor Plowright, maar wel bijzonder dat Planckaert deze kansloze actie verkiest boven hem ondersteunen in de sprintquote:Op donderdag 14 mei 2026 14:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in Plowright
@:wimderon
quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
We hebben nog drie useful idiots gevonden voor een aanvalletje
Moet straks nog de sprint aantrekken voor Plowright.quote:
quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die heeft kritiek op hem gelezen hierboven
Moet nu de lead-out doen voor Plowright
Dit ziet er absoluut niet uit als iemand met een hersenschudding.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:30 schreef wimderon het volgende:
Zet maar gewoon op zo'n fiets.
[ afbeelding ]
Zal wel verlate symptomen krijgenquote:Op donderdag 14 mei 2026 15:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit ziet er absoluut niet uit als iemand met een hersenschudding.
Dat was vorig jaar ook al het geval in Napels, als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:52 schreef Marcoss het volgende:
Ik zie een situatie aankomen waarbij er geen verschillen worden berekend en enkel de renners doorrijden die voor de ritzege willen gaan
Wat een twat. Waar is de Guardia Civil als je ze nodig hebtquote:Op donderdag 14 mei 2026 16:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Voor de mensen die het hebben gemist. Kijk die kneus ook schrikken als iemand hem dreigt te raken, held op sokken.
Veel te vroeg lijkt mij jaquote:
Regen in combinatie met olie op weg?quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:37 schreef Faraday01 het volgende:
Ze gaan allebei precies tegelijkertijd, zeep daar?
De Giro organisatie?quote:
Laatste kilometer recht, minimaal 4 meter breedquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:39 schreef heywoodu het volgende:
Aangezien je bij elke finish waar iets fout gaat vaak wel "dit kan echt niet" ziet: wat is een type finish voor een sprint die wel moet kunnen?
Niet breed, niet smal, niet bochtig, niet recht
Gewoon sprinten verbiedenquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:39 schreef heywoodu het volgende:
Aangezien je bij elke finish waar iets fout gaat vaak wel "dit kan echt niet" ziet: wat is een type finish voor een sprint die wel moet kunnen?
Maar dan ook niet té breed, hoewel het bij die gigantische snelwegen in China doorgaans wel goed gaat volgens mijquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Laatste kilometer recht, minimaal 4 meter breed
Een haakse bocht met steentjes vlak voor de finish, dan vraag je er wel om als organisatiequote:Op donderdag 14 mei 2026 17:39 schreef heywoodu het volgende:
Valsplat omhoog zodat de snelheid iets lager ligt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Laatste kilometer recht, minimaal 4 meter breed
In VS gaat ook niet zo vaak fout toch?quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan ook niet té breed, hoewel het bij die gigantische snelwegen in China doorgaans wel goed gaat volgens mij
Mogen we ook wat vinden van alle renners en ploegen die hier niet tegen optreden en dit allemaal maar accepteren?quote:
Ook nog met balk en waterbak?quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Valsplat omhoog zodat de snelheid iets lager ligt.
Nee. Gladiatoren willen gewoon winnenquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:42 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Mogen we ook wat vinden van alle renners en ploegen die hier niet tegen optreden en dit allemaal maar accepteren?
Toon eens een keer wat ballen vooraf weiger te starten met zo'n finale.
Vooral die steentjes waren in dit geval wel onhandigquote:Op donderdag 14 mei 2026 17:39 schreef heywoodu het volgende:
Sprinters moeten maar eens gaan afstappen van het idee dat ze gladiatoren zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:44 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nee. Gladiatoren willen gewoon winnen
Was zeker een goed treintje. Greenways wel een paar keer kwijt maar qua power wel de beste tot nu toe.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef DeeBee het volgende:
Toch wel jammer, kreeg bijna Skil-vibes met die trein, Kittel had op zich wel gelijk dat ze de beste trein hebben...
"ZE ZATEN KONINKLIJK! PERFECT! HELEMAAL PERFECT! Deze was sowieso voor Dylan geweest 100%! Alles ging perfect! Wat een finale ook weer! Wat gaat er dan door het hoofd van een parcoursontwerper als die denkt, Goh laten we eens in de laatste 500 meter een U-turn leggen op de keitjes! Volkomen Belachelijk! Hoe dan? BELACHELIJK! Zo toch ook geen bal aan om te winnen, gewoon omdat er een belachelijk parcours gemaakt wordt!"quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef DeeBee het volgende:
Toch wel jammer, kreeg bijna Skil-vibes met die trein, Kittel had op zich wel gelijk dat ze de beste trein hebben...
Iets zegt mij dat dit niet SvenNysN1Fan is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
"ZE ZATEN KONINKLIJK! PERFECT! HELEMAAL PERFECT! Deze was sowieso voor Dylan geweest 100%! Alles ging perfect! Wat een finale ook weer! Wat gaat er dan door het hoofd van een parcoursontwerper als die denkt, Goh laten we eens in de laatste 500 meter een U-turn leggen op de keitjes! Volkomen Belachelijk! Hoe dan? BELACHELIJK! Zo toch ook geen bal aan om te winnen, gewoon omdat er een belachelijk parcours gemaakt wordt!"
Sommige users op WF hebben het zwaar.
En gun ze wel een ritje verder hoor.quote:Heb ik je van de week ook al uitgelegd.
Milan heeft dan weer pure rommel mee met Teutenberg die rotslecht is, Walscheid die veel te vroeg met z'n elleboog moet wapperen en Consonni die tot drie maal toe al kapot was voordat hij überhaupt wat kon doen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:56 schreef DeeBee het volgende:
Wel apart, want Milan rendeert vooral met trein? Vorig jaar was dat in mijn ogen juist een sleutel tot succes voor hem. Is heel Lidl geblesseerd of geven ze geen FUCK om de Giro?quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Milan heeft dan weer pure rommel mee met Teutenberg die rotslecht is, Walscheid die veel te vroeg met z'n elleboog moet wapperen en Consonni die tot drie maal toe al kapot was voordat hij überhaupt wat kon doen.
Lidl-Trek staat collectief niet op punt dit jaar, kunnen we ondertussen wel stellen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:05 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wel apart, want Milan rendeert vooral met trein? Vorig jaar was dat in mijn ogen juist een sleutel tot succes voor hem. Is heel Lidl geblesseerd of geven ze geen FUCK om de Giro?
Ik zou het knap vinden als je 3 renners van Lidl op kan noemen die een goed seizoen draaien.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:05 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wel apart, want Milan rendeert vooral met trein? Vorig jaar was dat in mijn ogen juist een sleutel tot succes voor hem. Is heel Lidl geblesseerd of geven ze geen FUCK om de Giro?
Kenner!quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:59 schreef hhh38 het volgende:
Die finale valt best mee. Die 90-graden bocht is heel ruim en die U-bocht is eigenlijk 2 90-graden bochten kort achter elkaar. Steigingspercentage lijkt ook niet veel voor te stellen.
Hoop wel dat het droog is want die klinkertjes zullen wel spekglad zijn als het regent.
Stuyven missen ze natuurlijk het hardste, Kirsch kon dit ook uitstekend (al zat die meer bij Pedersen) en Hoole was in een iets eerdere fase ook prima voor een sprinter. Theuns kon/mocht niet mee omdat hij eind Giro vader zou worden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:05 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ayuso tot aan z’n crash in PN! Milan in januari en februari!quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zou het knap vinden als je 3 renners van Lidl op kan noemen die een goed seizoen draaien.
Ciccone.quote:Op donderdag 14 mei 2026 18:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ayuso tot aan z’n crash in PN! Milan in januari en februari!
En euuhh euuhhh
Vielen tegelijk zo te zien. Viesgladquote:
Als je ziet hoe Magnier nog komt opstomen had hij echt met gemak gewonnen. Laat dat de schrale troost zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2026 20:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zonde. Niet verwacht dat de trein van de Rockets het zo zou uitzingen en dit zag er wel goed uit als Reinders daar na de bocht de sprint aan kon trekken voor Groenewegen.
8/8quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:47 schreef wimderon het volgende:
Kwissen, ja!
https://sporza.be/nl/2026(...)-giro~1778765998935/
Ja de foto's zijn wel een weggeverquote:Op donderdag 14 mei 2026 21:47 schreef wimderon het volgende:
Kwissen, ja!
https://sporza.be/nl/2026(...)-giro~1778765998935/
Deels eigen schuld, volgens Stuyven.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:29 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Begrijpelijk passie, mooi op te zien.
Jammer van de oorzaak.
quote:Maar eigenlijk was Stuyven daar niet om te sprinten. "Als ze niet vallen, dan zit ik perfect om de lead-out te doen." Kopman Paul Magnier werd opgehouden door de val.
De lichte regen zorgde voor de chaos, al wijst Stuyven ook naar twee collega's.
"Ik vind het jammer dat jongens als Elmar (Reinders) en Dylan (Groenewegen) - die hebben zoveel ervaring - in een bocht op kasseien blijven trappen. Ik vond het al heel straf dat ze zich daaraan wagen."
"Dan zie je ook dat het misgaat. Het is begrijpelijk, want ze zitten in de perfecte positie en ze willen het niet afgeven. Die kasseitjes zijn gewoon super glad, zeker als het begint te regenen."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |