Meh. Men zegt wijn, dus is het wijn. Hetzelfde als dat niemand sojadrink zegt, maar sojamelk, en koetjesrepen gewoon chocolade noemt terwijl dat eigenlijk niet zo is.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:31 schreef Jordy-B het volgende:
Dat is geen wijn, maar een cocktailbereiding met wijn.
Goedkopere wijn dan geen wijn. Lastig.
Oehhh, dat is een goede!!! Nooit gezien. Voortaan mijn Hugo vervangen met Liebfraumilch.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:35 schreef Jordy-B het volgende:
Liebfraumilch is ¤2,60 per liter bij de Appie. Dat is goedkoper dan 750ml Hugo, zelfs als de Hugo straks voor ¤2 in de winkel ligt.
Alsnog véél duurder dan een fles huismerk frisdrank.quote:
Is het wel goedkoop als het hele pak door de gootsteen gaat omdat het ronduit smerig is?quote:Op zondag 10 mei 2026 16:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Oehhh, dat is een goede!!! Nooit gezien. Voortaan mijn Hugo vervangen met Liebfraumilch.
Zou er iets zijn dat nog goedkoper is?
Drinken smerig vinden is voor kinderen.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:03 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Is het wel goedkoop als het hele pak door de gootsteen gaat omdat het ronduit smerig is?
Je denkt dat Liebfraumilch vies gevonden wordt door iemand die Hugo rosé lekker vindt?quote:Op zondag 10 mei 2026 17:03 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Is het wel goedkoop als het hele pak door de gootsteen gaat omdat het ronduit smerig is?
Ik ken dat hugo niet dus kan niet vergelijkenquote:Op zondag 10 mei 2026 17:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je denkt dat Liebfraumilch vies gevonden wordt door iemand die Hugo rosé lekker vindt?
Hahaha
het is een cocktailbereiding met wijn die voor minder dan drie euro in een glazen fles gestopt wordt. Gebruik je fantasie.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:16 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ik ken dat hugo niet dus kan niet vergelijken
Smaakt naar Canei mocht je dat wel kennen. Is gewoon prima qua smaak.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:16 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Ik ken dat hugo niet dus kan niet vergelijken
Geld groeit niet op mn rug!!quote:Op zondag 10 mei 2026 17:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je smaakpapillen willen toch ook genot?
Een goede wijnfles kost meer dan 20 euro per fles
Dat is bepaald niet per definitie waar, natuurlijk. Net zoals het onzin is dat goede wijn altijd eerst meerdere jaren moet blijven liggen, ofzo.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Drink dan gewoon limonade..quote:Op zondag 10 mei 2026 17:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Smaakt naar Canei mocht je dat wel kennen. Is gewoon prima qua smaak.
Uit tests blijkt ook vaak dat wijn uit doos lekkerder is.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is bepaald niet per definitie waar, natuurlijk. Net zoals het onzin is dat goede wijn altijd eerst meerdere jaren moet blijven liggen, ofzo.
Is dat makkelijk te maken?quote:Op zondag 10 mei 2026 17:23 schreef Process153 het volgende:
Mijn zelf geproduceerde witte en rode Cliquot , 2.5 liter baginbox voor 5 euri. Best te kachelen , en 9%
Nee hoor. Vanaf een eurootje of 8 kun je in de super al een best aanvaardbaar flesje op de kop tikken.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Jawel. Lading druiven door de pers , per 800 liter in IBC palletvaten , kwak gist erbij en 2 tot 3 weken geduld.quote:
En mag dat gewoon zomaar op die schaal? Als iedereen dat zou doen zou de staat er behoorlijk op interen.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:38 schreef Process153 het volgende:
[..]
Jawel. Lading druiven door de pers , per 800 liter in IBC palletvaten , kwak gist erbij en 2 tot 3 weken geduld.
Als het uitgeborreld is wat klaringsmiddel erbij , nog een paar dagen wachten tot alle gist op de bodem ligt , en alle goede sh!t overhevelen.
Mijn wijn is `` groen `` , dwz niet in vaten gerijpt. Dit jaar voor mijn 3e oogst wel een lading vaten uit Frankrijk gehaald , maar het meeste stook ik door naar Aguardente , soort cognac
Er zijn genoeg wijntjes die op een willekeurige doordeweekse dag prima smaken bij eten of borreluurtje voor onder een tientje. Luxe wijnen zijn enorm overrated.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar als je alleen de keukentafel ter beschikking hebt is dit wel een goed youtube kanaalquote:
Haha , ik heb een wijngaard , en een stookvergunning voor 10k liter per jaarquote:Op zondag 10 mei 2026 17:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En mag dat gewoon zomaar op die schaal? Als iedereen dat zou doen zou de staat er behoorlijk op interen.
Dat is oprecht wel gaaf man. Maar die wijngaard zal vast niet in Nederland staan toch?quote:Op zondag 10 mei 2026 17:52 schreef Process153 het volgende:
[..]
Haha , ik heb een wijngaard , en een stookvergunning voor 10k liter per jaarVan mijn hobby mijn beroep gemaakt
Nee , Portugal. Nabij de Spaanse grensquote:Op zondag 10 mei 2026 17:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is oprecht wel gaaf man. Maar die wijngaard zal vast niet in Nederland staan toch?
Een paar jaar geleden hadden ze nog een artikeltje over de invloed van klimaatverandering op de wijnmakerij.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is oprecht wel gaaf man. Maar die wijngaard zal vast niet in Nederland staan toch?
Klopt. Ik zit gelukkig iets hogerop , dus de temperatuur snachts valt wel mee. Hoewel ik vorig jaar 2 weken tegen de 50 graden had , met een nachttemp van 35 ofzo. Zonder airco niet te hardenquote:Op zondag 10 mei 2026 18:01 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden hadden ze nog een artikeltje over de invloed van klimaatverandering op de wijnmakerij.
Daarin werd gesteld dat het 's nachts in Frankrijk te warm bleef om een zuurtje in de druiven te krijgen.
Omdat wij wat noordelijker zitten, koelt het 's nachts net lekker af om dat wel te doen.
Resultaat is best een goed wijntje.
JELLY! Mooi leven man, heel veel succes en plezier met de onderneming. Worden de flessen ook in Nederland verkocht?quote:Op zondag 10 mei 2026 17:58 schreef Process153 het volgende:
[..]
Nee , Portugal. Nabij de Spaanse grens
Maar 90% van de tijd een temperatuur waar druiven niets op doen toch?quote:Op zondag 10 mei 2026 18:01 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden hadden ze nog een artikeltje over de invloed van klimaatverandering op de wijnmakerij.
Daarin werd gesteld dat het 's nachts in Frankrijk te warm bleef om een zuurtje in de druiven te krijgen.
Omdat wij wat noordelijker zitten, koelt het 's nachts net lekker af om dat wel te doen.
Resultaat is best een goed wijntje.
Ik heb hier genoeg spullen staan om 2 brouwsels van 20 liter tegelijk te maken.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:52 schreef Process153 het volgende:
[..]
Haha , ik heb een wijngaard , en een stookvergunning voor 10k liter per jaarVan mijn hobby mijn beroep gemaakt
Helaas. Ik produceer momenteel alleen lokaal , nog te kleinschalig. Vandaar dat ik het meeste doorstook naar drank , stuk minder volumequote:Op zondag 10 mei 2026 18:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
JELLY! Mooi leven man, heel veel succes en plezier met de onderneming. Worden de flessen ook in Nederland verkocht?
[..]
Maar 90% van de tijd een temperatuur waar druiven niets op doen toch?
Lijkt me echt heel tof om eens langs te komen en een bezichtiging te doen, maar ik ben helaas zelden (lees: nooit) in die omgeving en je moet het ook maar net op prijs kunnen stellen natuurlijk. Ben wel echt onder de indruk!quote:Op zondag 10 mei 2026 18:12 schreef Process153 het volgende:
[..]
Helaas. Ik produceer momenteel alleen lokaal , nog te kleinschalig. Vandaar dat ik het meeste doorstook naar drank , stuk minder volumeMaar ik word ieder jaar groter qua oppervlakte , dus je weet maar nooit
Nicequote:Op zondag 10 mei 2026 18:10 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik heb hier genoeg spullen staan om 2 brouwsels van 20 liter tegelijk te maken.
Voor mijn elektrische ketel moest ik nog maar eens een hoedje maken, zodat ik eens een whisky-achtig iets kan maken.
Een T-500 heb ik al.
Je moest eens weten hoe dik de druiven hingen in de tuin van mijn vader.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
JELLY! Mooi leven man, heel veel succes en plezier met de onderneming. Worden de flessen ook in Nederland verkocht?
[..]
Maar 90% van de tijd een temperatuur waar druiven niets op doen toch?
Ik heb nog 8 ton mais en 5 ton graan liggen waar ik iets mee moet doen. Bourbon ofzo.Ik heb van beiden momenteel een hectare in de grond staan , dus voor de oogst maar eens creatief doen.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:16 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe dik de druiven hingen in de tuin van mijn vader.
Emmers vol en zijn zus 2 straten verderop er maar sap en jam van maken.
En uiteraard heeft hij er ook een paar keer wijn mee gemaakt.
Ik weet niet meer wat daarvan is geworden. Ik ben ook niet zo van de wijn.
Ik vind graanvergistingen lekkerder.
Nee, je zou zeggen.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:15 schreef Process153 het volgende:
[..]
Nice
Ik heb momenteel 4 hectare , en afgelopen jaar bijna 18000 liter wijn. Mijn stookketel past 700 liter in
Ik heb nu zo`n 4500 liter cognac in de kelder liggen. Dat is over een jaar of 4 wel goed.
Geen half werk
Dat graan (tarwe, gerst, rogge of haver?) Moet je dan wel eerst(laten) mouten. Anders heb je geen enzymen om de zetmelen in de mais om te zetten in suikers.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:23 schreef Process153 het volgende:
[..]
Ik heb nog 8 ton mais en 5 ton graan liggen waar ik iets mee moet doen. Bourbon ofzo.Ik heb van beiden momenteel een hectare in de grond staan , dus voor de oogst maar eens creatief doen.
AAh , daar kun je beter niet bij drinken idd. Maar op het moment drink ik alleen voor eehh.. kwaliteitscontrole?quote:Op zondag 10 mei 2026 18:26 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nee, je zou zeggen.
Gaaf man.
Ik ben er op het moment lichamelijk niet echt toe in staat en alcohol speelt even niet lief met medicijnen. Linkje in mijn sig.
Maar ik hoop toch iig weer een keer wat te brouwen.
En misschien ooit nog eens een rondje huurbrouwen, zoals Saskia en Ramon (Sarabi)
Hard Rood broodgerst. Maar met malt uit een potje werkt het net zo goed.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:32 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat graan (tarwe, gerst, rogge of haver?) Moet je dan wel eerst(laten) mouten. Anders heb je geen enzymen om de zetmelen in de mais om te zetten in suikers.
Of je moet ze uit een potje toevoegen.
Meestal gebruiken ze daar roggemout voor, omdat je daarmee tot 5 keer het gewicht aan mais kan versuikeren.
Het schijnt dat wijn ook wel gemaakt wordt van druiven...quote:
Ik hoor je.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:34 schreef Process153 het volgende:
[..]
AAh , daar kun je beter niet bij drinken idd. Maar op het moment drink ik alleen voor eehh.. kwaliteitscontrole?
Ik draai weken van 100+ uren , en daar past lazerus zijn niet echt in. Stukje veiligheid , en ik heb mijn rijbewijs echt nodig
Een rokertje daarentegen
Vroeger wel. Taal veranderd. Nu heeft men ook kersenwijn bijvoorbeeld en niemand klaagt daar over de naam.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het schijnt dat wijn ook wel gemaakt wordt van druiven...Maar dat is van horen zeggen.
Ja, daar verkijk je je nog op.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:37 schreef Process153 het volgende:
[..]
Hard Rood broodgerst. Maar met malt uit een potje werkt het net zo goed.
Het ging mij er voornamelijk om dat ik mijn eigen brood kon bakken , en me er een beetje op verkeken hoeveel een hectare daadwerkelijk opbrengt. Zelfde met mijn mais.
Als je echt teut wilt worden zo goedkoop mogelijk dan is Pikeurtje het geheime wapen overigens. En Frambozen Bessen ook nog. Geen druif komt daaraan te pas.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:20 schreef Mikeytt het volgende:
Ik koop altijd heerlijke Hugo wijn. Die zijn namelijk 2,50 euro voor een grote fles. Vaak 2 euro in de aanbieding.
Zie dat Pikeurtje 12% is en 1L voor 5 euro. Dan is de optie eerder in dit topic goedkoper van Frauliefmilch. Die is 8,5% en 1L voor 2,60quote:Op zondag 10 mei 2026 19:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je echt teut wilt worden zo goedkoop mogelijk dan is Pikeurtje het geheime wapen overigens. En Frambozen Bessen ook nog. Geen druif komt daaraan te pas.
Koffie op het station is ook gewoon pure oplichterij. Ik neem tegenwoordig gewoon mijn eigen to-go beker mee.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:49 schreef Peppert het volgende:
Goedkoop. Het kost minder dan een bekertje koffie op het station.
Dat heb ik vroeger veel gedronken tijdens de wat depressievere periodes, zo hop dat pak aan je mond en leeggietenquote:Liebfraumilch
Stiekem mag er veel. Moet je gewoon niet aan de grote klok hangen.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En mag dat gewoon zomaar op die schaal? Als iedereen dat zou doen zou de staat er behoorlijk op interen.
Mijn kinderen vinden wijn niet vies, hoor.quote:Op zondag 10 mei 2026 17:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Drinken smerig vinden is voor kinderen.
Als iets goedkoop is, dan vind ik het automatisch lekkerder.
Dit geeft wel stof tot nadenken, want het is al bekend als ik het doe, maar niet erg als ik het niet zeg? Lastige materie.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Stiekem mag er veel. Moet je gewoon niet aan de grote klok hangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |