Zien zien zienquote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Als @Geschiedkundige hier straks komt vermelden dat het een prima dagje is vandaag en dat het nauwelijks waait, sla ik hem virtueel op zijn bakkes.
Hier een graad of 8. Soms wel zon, wat prettig is, maar op en top lente verre vanquote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je weet nu al gewoon dat ie dat hoe dan ook doet
edit: gevoelstemperatuur van 10 graden in midden Limburg nu zie ik. Ja, hij zal zielsgelukkig zijn.
Lekker man.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:29 schreef 12Beaufort het volgende:
Op de iets langere termijn lijken we onder meer invloed te komen van hogedruk waardoor de warmte ons wel weet te bereiken. Het gemiddelde gaat dan richting de 20 graden.
[ afbeelding ]
Alles boven de 20 is topquote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:29 schreef 12Beaufort het volgende:
Op de iets langere termijn lijken we onder meer invloed te komen van hogedruk waardoor de warmte ons wel weet te bereiken. Het gemiddelde gaat dan richting de 20 graden.
[ afbeelding ]
Vooralsnog lijkt het pas vanaf maandag weer enigszins aangenaam te wordenquote:
Woei waai waai woeiquote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:13 schreef PzKpfw het volgende:
Die wind begint inmiddels wel een beetje op m'n zenuwen te werken. Dat gejoel de hele dag maakt me toch lichtelijk chagrijnig.
Jij solliciteert ook naar een virtuele klap op je bakkes?quote:
Geen idee eigenlijk. Waren een dagje zwemmen omdat ons zoontje jarig is. Wel paar keer in het buitenbad van de zon kunnen genieten. Geen regen gemeten thuis. Graadje of 13.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Als Geschiedkundige hier straks komt vermelden dat het een prima dagje is vandaag en dat het nauwelijks waait, sla ik hem virtueel op zijn bakkes.
Dat is bijna de perfectie qua temperatuur ja. Bohquote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je weet nu al gewoon dat ie dat hoe dan ook doet
edit: gevoelstemperatuur van 10 graden in midden Limburg nu zie ik. Ja, hij zal zielsgelukkig zijn.
Echt domme clickbaits dit. Totaal niet opmerkelijk of uitzonderlijk. Komt elk jaar wel voor. Heb vorig jaar eind juli nog sneeuw gehad op 1600 meterquote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:57 schreef C64 het volgende:
https://www.weeronline.nl(...)op-komst-in-de-Alpen
Opmerkelijke omslag naar winterse omstandigheden in De Alpen.
Oh sorryquote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt domme clickbaits dit. Totaal niet opmerkelijk of uitzonderlijk. Komt elk jaar wel voor. Heb vorig jaar eind juli nog sneeuw gehad op 1600 meter
Perfect begin/half maart ja. M'n groenten willen ook aangenaam en warm lente weer. Geen herfst perikelenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is bijna de perfectie qua temperatuur ja. Boh
Mag wel wat meer zon uiteraard.
Voor mij he. Mijn moestuin wil ook warmtequote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Perfect begin/half maart ja. M'n groenten willen ook aangenaam en warm lente weer. Geen herfst perikelen
Gefeliciteerd met de boefquote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Waren een dagje zwemmen omdat ons zoontje jarig is. Wel paar keer in het buitenbad van de zon kunnen genieten. Geen regen gemeten thuis. Graadje of 13.
Weinig van meegekregen, maar oogde best prima. Ook de statistieken zijn dikke-omhoog. Wel wat wind 'gezien' op een gegeven moment, dat is wat minder. Maar overall gewoon prima. Niet goed of uitstekend. Maar zeker ook niet slecht.
Wel te koud uiteraard voor mei, maar dat is mooi meegenomen.
Ook dat is onjuist. Waar ze dat toch altijd vandaan halen. Dit is echt vrij normaalquote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:08 schreef C64 het volgende:
[..]
Oh sorry
Men zegt 20 jaar geleden...
Zo'n late winterinval komt zelden voor: de laatste keer was bijna 20 jaar geleden.
In principe kan er het hele jaar sneeuw vallen in de Alpen. Op hoogte dan uiteraard.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ook dat is onjuist. Waar ze dat toch altijd vandaan halen. Dit is echt vrij normaal
[ x ]
Klopt! Vrijwel elk jaar is er wel een weekje met minder weer of ongunstige stroming waarbij het kouder wordt in de zomer. Eind juli vorig jaar was het ook vrij onbestendig en sneeuwde het tot 1600/1800 meter nog. Niet extreem laag, maar elk jaar komt dat wel voor. Al overleven de gletsjers het toch niet. De zomers zijn bepalend en die worden wel steeds warmer en het is steeds langer warm..quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:22 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
In principe kan er het hele jaar sneeuw vallen in de Alpen. Op hoogte dan uiteraard.
Kans in de zomer wordt wel steeds kleiner.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |