Tsja, in Limburg is 't prima qua wind. Hier in Lelystad heb je toch wel wat last van de Noordwestenwind zo dicht bij het Markermeer / IJsselmeer. Texel en het noorden van Groningen en Friesland hebben al een windkracht 6 á 7 te pakken.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wind valt hier best mee. Gemiddeld windkracht 3 vandaag. Amper wind boven de 40 km/u gemeten, meestal pak lager (20-30).
Windkracht 7, dat overleven wij in Limburg helemaal nietquote:Op maandag 11 mei 2026 17:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Tsja, in Limburg is 't prima qua wind. Hier in Lelystad heb je toch wel wat last van de Noordwestenwind zo dicht bij het Markermeer / IJsselmeer. Texel en het noorden van Groningen en Friesland hebben al een windkracht 6 á 7 te pakken.
Mei-maanden hebben ons wel vaker verrast met een eindsprint na een matige periode.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Denk dat het aan het einde wel gaat opwarmen waardoor we mogelijk tot normaal tot iets erboven uitkomen
Hier en op de Veluwe ook een aanwezige 4. En meer dan frisjes. Check:quote:Op maandag 11 mei 2026 18:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 7, dat overleven wij in Limburg helemaal niet
quote:Op maandag 11 mei 2026 20:16 schreef 12Beaufort het volgende:
Voor het gevoel is het goed koud hier![]()
[ afbeelding ]
Wel, ik moet er steeds mee dealen. Het waait hier nogal.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 7, dat overleven wij in Limburg helemaal niet
Voelt aan als eind november. 18-20 zou de ondergrens moeten zijn nuquote:Op maandag 11 mei 2026 20:16 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Vond het de hele dag zo erg fris, mooi mijn winterjas weer gehad op de fiets brrr.quote:Op maandag 11 mei 2026 20:16 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Sowieso...wind uit deze hoek is altijd koud. Je zal dit de hele zomer maar hebbenquote:Op maandag 11 mei 2026 21:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voelt aan als eind november. 18-20 zou de ondergrens moeten zijn nu
Maar dit hebben we in mei wel vaker. Blijft Nederland met z'n wisselvallige zee klimaat
Ik liep ff zonder jas buiten, maar viel tegenquote:Op maandag 11 mei 2026 22:34 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Vond het de hele dag zo erg fris, mooi mijn winterjas weer gehad op de fiets brrr.
Mij niet gezienquote:Op maandag 11 mei 2026 22:37 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik liep ff zonder jas buiten, maar viel tegen
Dit de hele zomer. Poh, dat zou sneu zijn. Dan sla je de zomer dus eigenlijk gewoon overquote:Op maandag 11 mei 2026 22:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Sowieso...wind uit deze hoek is altijd koud. Je zal dit de hele zomer maar hebben
Dan heb je een soort Ijsland of Faroer eilanden zomer. -edit haha Invictus gaf zelf ook al nu net dat voorbeeld lol-quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit de hele zomer. Poh, dat zou sneu zijn. Dan sla je de zomer dus eigenlijk gewoon over. Dit zou je in de winter eens moeten hebben, maar in de lente en zomer zou wind uit W/NW/N en misschien NO gewoon verboden moeten zijn
Faroer kent geen zomers. Gewoon een verlengstuk van de herfst.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan heb je een soort Ijsland of Faroer eilanden zomer. -edit haha Invictus gaf zelf ook al nu net dat voorbeeld lol-
Dan kan men wel zeggen van huuu hier in Spanje is het een hel met 40 graden in de zomer dus liever dan een Faroer Eilanden zomer want op kou kan je je tenminste kleden huuuu...
Sja, zolang je huis erop ingericht is, is dat net zo goed te "managen" als in bijvoorbeeld een heel koud klimaat. Bijvoorbeeld in een koud landklimaat zoals in Canada ofzo, dan vindt niemand het raar dat een huis goed geisoleerd is en een houtkachel heeft en/of CV etc etc om de boel goed warm te kunnen houden in de ijzige wintermaanden.
Dus waarom is het dan wel raar of 'onnatuurlijk' dat mijn huis hier in elke slaapkamer en in de woonkamer een airco heeft hangen, en zonnepanelen op het dak waardoor ik de hele zomer voor praktisch gratis de airco kan laten blazen op een comfortabele 25 graden?![]()
![]()
(en ja ik zet hem nooit lager dan 25c, voor mij is dat koel genoeg in de zomer)
Je weet nu al gewoon dat ie dat hoe dan ook doetquote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Als Geschiedkundige hier straks komt vermelden dat het een prima dagje is vandaag en dat het nauwelijks waait, sla ik hem virtueel op zijn bakkes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |