Fijn dat je het thuis op emotiomeel vlak goef had!quote:Op zondag 10 mei 2026 10:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Materialisme maakt niet alles goed, ik had het andersom op emotioneel vlak was het prima maar er was vaak te weinig geld , toch zou ik niet met je willen ruilen, ik hecht meer waarde aan het emotionele vlak
Mijn ouders hebben nooit open gestaan voor wat dingen met mij doen. Er was geen ruimte voor en uit zelfbescherming ben ik gestopt met delen.quote:Op zondag 10 mei 2026 10:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat je het met je ouders hebt besproken als onderdeel van je therapie. Weten ze de impact wat dit op jouw leven heeft (inclusief verslavingen)? Hoe reageren ze daar op? Ook dat je niet moet zeuren en je niks tekort bent gekomen?
Herkenbaar verhaal wel. Mijn moeder is een narcist en heeft mij emotioneel verwaarloosd. Betekent niet per se dat ze een kwaadaardig persoon is, maar wel dat ze altijd zichzelf als uitgangspunt neemt en alles in haar straatje moet passen. Grenzen kan ze niet accepteren, voor gevoelens heeft ze geen begrip als het in strijd is met haar behoeftes, ze neemt nooit verantwoordelijkheid voor haar aandeel en haar trots is belangrijker dan al het andere als het in het geding komt. Zij zal zich nooit aanpassen, niet investeren in een relatie, noch haar excuses aanbieden. Emoties delen doet ze alleen als ze explodeert. Voor de rest alleen maar koetjes en kalfjes. Mijn moeder of eigenlijk de hele kant van die familie is 'bijzonder' te noemen.quote:Op zondag 10 mei 2026 09:07 schreef Stokstaartje_ het volgende:
[..]
Lief, thanks. Ik zal het onthouden.
Ik wist al vrij vroeg dat mijn thuissituatie niet normaal was (heel anders dan hoe het bij vriendinnetjes ging bijv.). Vanaf mijn puberteit me daar logischerwijs tegen verzet en nadat ik rond mn 18e het huis uit ging heb ik meerdere pogingen gedaan om het er met mijn ouders over te hebben (al dan niet als onderdeel van therapie). Om zo'n 4 jaar geleden tot de conclusie te komen dat mijn ouders het gewoon niet kunnen en het voor mij beter is geen contact met ze te hebben. In aanloop daarnaartoe een enorm intern loyaliteitsconflict gehad en die is nog steeds wel een beetje gaande. "Want het zijn wel mijn ouders".
Maar als ik dan denk aan wat ze allemaal gedaan en gezegd hebben, dan denk ik ook "maar ik ben wel hun kind". Ik kan me niet voorstellen dat ik dingen, die mijn ouders tegen mij hebben gezegd, ooit zo tegen mijn kinderen zou kunnen zeggen. Maargoed dat dachten zij vroeger waarschijnlijk ook.
Sorry voor het mogelijk warrige stuk, ik liet mn hoofd even gaan.
Wie zegt dat ze al verslaafd was voor ze zwanger was?quote:Op zondag 10 mei 2026 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Normaal ga je toch eerst afkicken en dan zwanger worden? Lijkt me iig een stuk beter.
De verslaving is een gevolg, dus het is nodig om eerst de oorzaak zo goed mogelijk op te lossen.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Het heeft even geen zin om te klagen over haar moeder terwijl zij nu verslaafd is en zelf moeder is. TS, ik raad je aan om definitief af te kicken zodat je dochter niet geschaad wordt door jouw verslaving. Ken je Narcotica Anonymous? Daar ga ik momenteel elke dag naartoe en het heeft mij geholpen om clean te worden en blijven met behulp van hun 12 stappenplan. Wellicht helpt het je ook?
TS in de OP.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze al verslaafd was voor ze zwanger was?
Ik lees dat nergens, of ik lees er zwaar overheen.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
TS in de OP.
Wil niets verwijten, maar vroeg het me af.
Om de oorzaak aan te pakken, moet ze eerst afkicken. Dat leer je ook bij NA. Ik zou haar bemoedigen om naar NA te gaan en een sponsor zoeken, naast haar afkickkliniek in Jellinek.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De verslaving is een gevolg, dus het is nodig om eerst de oorzaak zo goed mogelijk op te lossen.
Laten we de zorg maar lekker overlaten aan haar hulpverleners, het is al heftig genoeg.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Om de oorzaak aan te pakken, moet ze eerst afkicken. Dat leer je ook bij NA. Ik zou haar bemoedigen om naar NA te gaan en een sponsor zoeken, naast haar afkickkliniek in Jellinek.
Heb je schematherapie gehad, dat werkt bij mij heel goed?quote:Op zondag 10 mei 2026 11:32 schreef Stokstaartje_ het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben nooit open gestaan voor wat dingen met mij doen. Er was geen ruimte voor en uit zelfbescherming ben ik gestopt met delen.
Die therapie waarbij ik een gesprek aanging met mijn ouders is wat langer geleden. Voor mijn verslavingen.
Heftig zegquote:Op zondag 10 mei 2026 12:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Herkenbaar verhaal wel. Mijn moeder is een narcist en heeft mij emotioneel verwaarloosd. Betekent niet per se dat ze een kwaadaardig persoon is, maar wel dat ze altijd zichzelf als uitgangspunt neemt en alles in haar straatje moet passen. Grenzen kan ze niet accepteren, voor gevoelens heeft ze geen begrip als het in strijd is met haar behoeftes, ze neemt nooit verantwoordelijkheid voor haar aandeel en haar trots is belangrijker dan al het andere als het in het geding komt. Zij zal zich nooit aanpassen, niet investeren in een relatie, noch haar excuses aanbieden. Emoties delen doet ze alleen als ze explodeert. Voor de rest alleen maar koetjes en kalfjes. Mijn moeder of eigenlijk de hele kant van die familie is 'bijzonder' te noemen.
Ik worstel ook met de vraag: wat voor contact wil ik met mijn moeder hebben. Meestal is het contact wel redelijk goed, al is het oppervlakkig. Maar zodra bepaalde aspecten van mijn leven aan bod komen, is het helemaal mis. Dan zegt ze dat ik ondankbaar ben, dat ze teleurgesteld in mij is, dat ze nooit kinderen had moeten nemen, dat ik behekst ben, oftewel dat het allemaal min of meer mijn schuld is of probeert ze te bepalen hoe ik moet handelen en wat ik mag voelen, omdat zij het vroeger allemaal veel zwaarder had. Als een klein kind die z'n zin niet krijgt en dan om zich heen gaat schoppen en echt de meest destructieve, hatelijke dingen zegt. Emotioneel onvolwassen. Niet tot door te dringen...
Geen zorgen, mijn verslavingen kwamen pas tot leven toen ik klaar was met barenquote:Op zondag 10 mei 2026 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Normaal ga je toch eerst afkicken en dan zwanger worden? Lijkt me iig een stuk beter.
Daar ben ik dus mee begonnen, door mijn start bij Jellinek.quote:Op zondag 10 mei 2026 12:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Het heeft even geen zin om te klagen over haar moeder terwijl zij nu verslaafd is en zelf moeder is. TS, ik raad je aan om definitief af te kicken zodat je dochter niet geschaad wordt door jouw verslaving. Ken je Narcotica Anonymous? Daar ga ik momenteel elke dag naartoe en het heeft mij geholpen om clean te worden en blijven met behulp van hun 12 stappenplan. Wellicht helpt het je ook?
Eensquote:Op zondag 10 mei 2026 12:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De verslaving is een gevolg, dus het is nodig om eerst de oorzaak zo goed mogelijk op te lossen.
Ja, kortdurend in groepsverband. Heeft voor mij niet gewerkt om precies die twee redenen; het was kortdurend en in een groep. Ik denk dat het beter aanslaat als ik het individueel zou volgen en langdurig. Maar voor dat soort trajecten sta ik al op de wachtlijst.quote:Op zondag 10 mei 2026 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Heb je schematherapie gehad, dat werkt bij mij heel goed?
Ik heb hem individueel gehad en dat werkt goedquote:Op zondag 10 mei 2026 16:19 schreef Stokstaartje_ het volgende:
[..]
Ja, kortdurend in groepsverband. Heeft voor mij niet gewerkt om precies die twee redenen; het was kortdurend en in een groep. Ik denk dat het beter aanslaat als ik het individueel zou volgen en langdurig. Maar voor dat soort trajecten sta ik al op de wachtlijst.
Kan ik me goed voorstellenquote:Op zondag 10 mei 2026 16:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb hem individueel gehad en dat werkt goed
Dat is al helemaal raar, je ben nuchter neemt kinderen en dan begin je een verslaving.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:14 schreef Stokstaartje_ het volgende:
[..]
Geen zorgen, mijn verslavingen kwamen pas tot leven toen ik klaar was met baren
Tijdens mijn laatste zwangerschap gebeurde het een en ander, een half jaar na die zwangerschap ben ik zwaar depressief geworden en ben toen, helaas, begonnen met blowen. Drinken is er later bij gekomen. Als ik die middelen niet had destijds, hadden mijn kinderen nu geen moeder meer gehad.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is al helemaal raar, je ben nuchter neemt kinderen en dan begin je een verslaving.
Ik bedoel kinderen hebben is niet altijd relaxt, dat weet ik, maar om dan maar serieus te gaan zuipen kun je ook niet maken.
Ah oké wat was er gebeurd dan?quote:Op zondag 10 mei 2026 16:32 schreef Stokstaartje_ het volgende:
[..]
Tijdens mijn laatste zwangerschap gebeurde het een en ander, een half jaar na die zwangerschap ben ik zwaar depressief geworden en ben toen, helaas, begonnen met blowen. Drinken is er later bij gekomen. Als ik die middelen niet had destijds, hadden mijn kinderen nu geen moeder meer gehad.
Toen kwam er een mail vanuit mijn ouders, waarin ze me van dingen beschuldigen die nergens op gebaseerd zijn. Waarna ik me genoodzaakt voelde om het contact te verbreken, for the sake of my wellbeing en dat van mijn kinderen.quote:
Respect dat je de vraag beantwoord.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:41 schreef Stokstaartje_ het volgende:
[..]
Toen kwam er een mail vanuit mijn ouders, waarin ze me van dingen beschuldigen die nergens op gebaseerd zijn. Waarna ik me genoodzaakt voelde om het contact te verbreken, for the sake of my wellbeing en dat van mijn kinderen.
Mja, waarom niet? Daar is de grootste shitzooi uiteindelijk begonnen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |