SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.rechtspraak.n(...)-B-in-zedenzaak.aspx
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2024:7052
Oneens, Swier doet het wat mij betreft prima en richt zich op het technisch zwakke bewijs. Empathie voor de slachtoffers is daarbij niet bijzonder relevant wat mij betreft; het gaat om een rechtszaak niet om een praatgroep.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 23:56 schreef Shreyas het volgende:
De keuze van Ali B om advocaat Bart Swier te nemen heeft mogelijk slecht uitgepakt.
Deze advocaat is niet in staat om zijn cliënt te verdedigen mét empathie voor de slachtoffers.
In deze zaak had Ali B er goed aangedaan om een vrouwelijke advocaat te nemen, zoals Marielle van Essen, Petra Breukink of Bénédicte Ficq.
Het is natuurlijk makkelijk om dit achteraf te zeggen, maar Bart Swier oogt in geen enkel praatprogramma of interview echt sterk.
Technisch zo zwak dat zijn cliënt inmiddels al 2 keer is veroordeeld.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oneens, Swier doet het wat mij betreft prima en richt zich op het technisch zwakke bewijs. Empathie voor de slachtoffers is daarbij niet bijzonder relevant wat mij betreft; het gaat om een rechtszaak niet om een praatgroep.
Ik denk niet dat de rechters anders kunnen in deze zaak. Het bewijs is zwak, maar het staat wel degelijk vast dat het hier om een serieverkrachter gaat. Drie jaar is wat mij betreft dan ook ruim onvoldoende voor het verkrachten van meerdere vrouwen, dit soort monsters mogen wat mij betreft 20-30 jaar vast zitten.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Technisch zo zwak dat zijn cliënt inmiddels al 2 keer is veroordeeld.
In Marokko is dit normaal gedrag met vrouwen, niets meer dan een cultuurverschil.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de rechters anders kunnen in deze zaak. Het bewijs is zwak, maar het staat wel degelijk vast dat het hier om een serieverkrachter gaat. Drie jaar is wat mij betreft dan ook ruim onvoldoende voor het verkrachten van meerdere vrouwen, dit soort monsters mogen wat mij betreft 20-30 jaar vast zitten.
Wellicht interessant om een topic te openen over het onderwerp bewijs en steun bewijs. Genoeg advocaten op tv die wederom hun tandenknarsen bij deze veroordeling. Ze vinden het bewijs echt flinterdun.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de rechters anders kunnen in deze zaak. Het bewijs is zwak, maar het staat wel degelijk vast dat het hier om een serieverkrachter gaat. Drie jaar is wat mij betreft dan ook ruim onvoldoende voor het verkrachten van meerdere vrouwen, dit soort monsters mogen wat mij betreft 20-30 jaar vast zitten.
Nee.Dit is het gedrag van iemand die niet goed met roem kan omgaan.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In Marokko is dit normaal gedrag met vrouwen, niets meer dan een cultuurverschil.
Dit heeft volgens mij niks met roem te maken, maar met geen respect hebben voor vrouwen. Wat mij betreft staan die twee dingen los van elkaar en had dit ook gebeurd geweest als hij niet bekend was geweest.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee.Dit is het gedrag van iemand die niet goed met roem kan omgaan.
Pas in 2014 werd het verkrachting > trouwen idee uit het Marokkaanse recht gehaald. Verkrachting is wel degelijk iets wat tot voor kort genormaliseerd was in de meeste islamitische maatschappijen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee.Dit is het gedrag van iemand die niet goed met roem kan omgaan.
Daarom is het ook zo vreemd dat hij vrij gelaten vooralsnog.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit heeft volgens mij niks met roem te maken, maar met geen respect hebben voor vrouwen. Wat mij betreft staan die twee dingen los van elkaar en had dit ook gebeurd geweest als hij niet bekend was geweest.
Het is vrij moeilijk respect op te brengen voor een vrouw die met haar ontblote kut en kont omhoog een onbekende man aan het pijpen is in een publieke ruimte.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit heeft volgens mij niks met roem te maken, maar met geen respect hebben voor vrouwen. Wat mij betreft staan die twee dingen los van elkaar en had dit ook gebeurd geweest als hij niet bekend was geweest.
Troll, volgens mij is victem blaming strafbaar.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:18 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Het is vrij moeilijk respect op te brengen voor een vrouw die met haar ontblote kut en kont omhoog een onbekende man aan het pijpen is in een publieke ruimte.
Waarom? Ali is schuldig aan verkrachting. En die vrouw is daar het slachtoffer van.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Troll, volgens mij is victem blaming strafbaar.
Ik ga dan ook een tr zetten.
Ik kan geen respect opbrengen voor een man die steeds zonder te vragen zijn vingers, tong of piemel in vrouwen steekt. Een man die getrouwd is en zijn positie gebruikt om jonge vrouwen tot seks te bewegen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:18 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Het is vrij moeilijk respect op te brengen voor een vrouw die met haar ontblote kut en kont omhoog een onbekende man aan het pijpen is in een publieke ruimte.
Nee, dat is het niet. Dat zou het zijn als hij zou stellen dat doordat ze met haar ontblote kut en kont omhoog een onbekende man aan het pijpen is in een publieke ruimte schuldig aan is dat andere mannen haar intiem betasten.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Troll, volgens mij is victem blaming strafbaar.
Ik ga dan ook een tr zetten.
De mannen in dit verhaal, Ali en Ronnie, hebben zich inderdaad ook niet respectvol gedragen. Drank- en drugsgebruik. Het willekeurig betasten van vrouwen. Seks met willekeurige personen. Een uit de hand gelopen feest of een georganiseerde orgie?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik kan geen respect opbrengen voor een man die steeds zonder te vragen zijn vingers, tong of piemel in vrouwen steekt. Een man die getrouwd is en zijn positie gebruikt om jonge vrouwen tot seks te bewegen.
En de vrouw was in een slaapkamer met een man in een afgehuurde villa. Een slaapkamer. En waarom hoor ik geen waardeoordeel over Ronnie?
Ik vermoed dat er niet veel geslapen is op dat feest.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging overigens ook om een slaapkamer meen ik te hebben gelezen.
De overige participanten zouden ook veroordeeld moeten worden voor het in gebreke blijven van het leven met goede zeden inderdaad.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:37 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De mannen in dit verhaal, Ali en Ronnie, hebben zich inderdaad ook niet respectvol gedragen. Drank- en drugsgebruik. Het willekeurig betasten van vrouwen. Seks met willekeurige personen. Een uit de hand gelopen feest of een georganiseerde orgie?
Ali had de villa gehuurd. Als het bovenstaande klopt (dus onder voorbehoud), dan zou de vrouw in kwestie dus eerst seks gehad hebben met Bokoesam en daarna met Ronnie.quote:Naast Ali B en Ronnie Flex waren er diverse andere artiesten uit de Nederlandse hiphopwereld aanwezig tijdens het schrijverskamp in Heiloo in 2018.
De volgende namen zijn expliciet genoemd in de rechtszaak of media:
Bokoesam: Deze rapper was aanwezig en is als getuige gehoord door de politie. Het slachtoffer, Naomi, verklaarde dat zij voorafgaand aan het incident met Ali B ook seksuele handelingen had verricht bij Bokoesam.
Al heeft de vrouw in kwestie daarvoor 1000 mannen genaaid, als 1001 nee krijgt is het nee.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:51 schreef Kottnauer het volgende:
Of het onderstaande klopt, weet ik niet, maar is het resultaat van een AI search naar wat nu eigenlijk een “schrijverskamp” is:
[..]
Ali had de villa gehuurd. Als het bovenstaande klopt (dus onder voorbehoud), dan zou de vrouw in kwestie dus eerst seks gehad hebben met Bokoesam en daarna met Ronnie.
Maar Ali mocht niet. Misschien was hij daardoor wat pissig.
Uiteraard, dat is helder. Ik probeer alleen een beeld te krijgen van dat schrijverskamp.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Al heeft de vrouw in kwestie daarvoor 1000 mannen genaaid, als 1001 nee krijgt is het nee.
quote:Tijdens de rechtszaak bleek dat veel van de aanwezigen moeite hadden met het herinneren van specifieke details door het overvloedige gebruik van middelen zoals wiet, lachgas en alcohol tijdens het kamp
Moord is dan ook niet minder erg of erger dan meervoudige verkrachtingquote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:01 schreef incel het volgende:
Vind dit behoorlijk streng voor Nederlandse begrippen. Als je iemand vermoord kom je er nog beter mee weg
Hij was frustie en ging vervolgens alsnog proberen. En nu bijt hem dat in zijn staart.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:51 schreef Kottnauer het volgende:
Of het onderstaande klopt, weet ik niet, maar is het resultaat van een AI search naar wat nu eigenlijk een “schrijverskamp” is:
[..]
Ali had de villa gehuurd. Als het bovenstaande klopt (dus onder voorbehoud), dan zou de vrouw in kwestie dus eerst seks gehad hebben met Bokoesam en daarna met Ronnie.
Maar Ali mocht niet. Misschien was hij daardoor wat pissig.
Pick your battlesquote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:01 schreef incel het volgende:
Vind dit behoorlijk streng voor Nederlandse begrippen. Als je iemand vermoord kom je er nog beter mee weg
Nou ja ik kan het wel makkelijk voor je makenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is helder. Ik probeer alleen een beeld te krijgen van dat schrijverskamp.
[..]
Dit vind ik nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja ik kan het wel makkelijk voor je maken
Schrijverskamp = bijeenkomst van losers voor losers, vol mensen die zichzelf heel interessant vinden en vooruit willen komen
Verkrachting = verkrachting, ook bij een bijeenkomst voor en door losers.
Oei, dit is wel een hele rare stelling.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Moord is dan ook niet minder erg of erger dan meervoudige verkrachting
Niet met elkaar te vergelijken maar wmb inderdaad allebei even erg in zijn eigen categorie. Beiden beëindigt het levensquote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:38 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Oei, dit is wel een hele rare stelling.
Moord is dus, volgens jou, even erg als een meervoudige verkrachting?
Flikker gewoon eens op met dit soort onzin!quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:18 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Het leven van Naomi is niet beëindigd. Ze was eerder deze week nog op tv.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 20:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet met elkaar te vergelijken maar wmb inderdaad allebei even erg in zijn eigen categorie. Beiden beëindigt het levens
Ik denk dat je beter wat research kan doen naar de impact van een verkrachting in plaats van naar schrijverskampen. Beduidend relevanter voor dit onderwerp en je kennis laat te wensen overquote:Op zaterdag 9 mei 2026 20:48 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Het leven van Naomi is niet beëindigd. Ze was eerder deze week nog op tv.
We kunnen posten tot we een ons wegen, hij kan of wilt het allemaal niet begrijpen. Inlevingsvermogen is er of is er niet. In dit geval niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 20:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter wat research kan doen naar de impact van een verkrachting in plaats van naar schrijverskampen. Beduidend relevanter voor dit onderwerp en je kennis laat te wensen over
Stukkie autisme wellicht?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
We kunnen posten tot we een ons wegen, hij kan of wilt het allemaal niet begrijpen. Inlevingsvermogen is er of is er niet. In dit geval niet.
vooruit, ik zal er nog maar max. 1x op reageren.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
We kunnen posten tot we een ons wegen, hij kan of wilt het allemaal niet begrijpen. Inlevingsvermogen is er of is er niet. In dit geval niet.
Je moet het allemaal zelf weten, maar het is zonde van de tijd en moeitequote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
vooruit, ik zal er nog maar max. 1x op reageren.
Ik moest even teruglezen over wie dit ging.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Moord is iets waarbij een leven eindigd, dat is op geen enkele manier te vergelijken met iets waarbij de existentie van een individu continueert.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Moord is dan ook niet minder erg of erger dan meervoudige verkrachting
Benieuwd hoe Ali daarover denkt als hij straks zijn zeepje opraapt in jillaquote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:18 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Een verkrachting is verschrikkelijk. Ik kan me zeker goed voorstellen dat mensen dit vergelijken met moord. De impact moet verschrikkelijk zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 20:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter wat research kan doen naar de impact van een verkrachting in plaats van naar schrijverskampen. Beduidend relevanter voor dit onderwerp en je kennis laat te wensen over
Dat ik hier nog serieus op in ga is dan dat ik denk dat een autist ook de logica van rechtspraak en de wet kent en daar zich aan houdt. Er zijn veel wetten en een daarvan is, het ongewenst binnendringen van een lichaam is een verkrachting.quote:Op zondag 10 mei 2026 00:25 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Een verkrachting is verschrikkelijk. Ik kan me zeker goed voorstellen dat mensen dit vergelijken met moord. De impact moet verschrikkelijk zijn.
Waar ik echter moeite mee heb (misschien inderdaad door mijn autisme) is dat hier wordt gedaan of er geen gradaties zijn. Er wordt hier en door de rechter een naar mijn idee nogal technische uitleg gegeven aan verkrachting, namelijk: ongewenste indringing van het lichaam.
Nogmaals: dat is een misdrijf en Ali is hier terecht schuldig voor bevonden (denk ik, ondanks dat er geen getuigen zijn van de handeling).
Maar is er geen verschil tussen bijvoorbeeld de verkrachting van 1 uur onlangs door Chris Jude die een onbekende vrouw pakte en deze casus van Ali B? Of zeg je: nee, dat is allebei verkrachting. Punt.
Kunnen er geen verzwarende omstandigheden zijn? Kunnen er geen verlichtende omstandigheden zijn?
ik waardeer je eerlijke reactie zonder mij gelijk aan te vallen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 17:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat je gek bent. Maar je mist wel empathie. Of je bent aan het trollen, dat kan ook. En als je aan het trollen bent mis je nog steeds de empathie om door te hebben dat dit onderwerp zich bepaald niet leent voor trollen.
Nog afgezien van dat er geen sprake was van groepseks (het was het slachtoffer met Ronnie): zelfs al was dat het geval, dan nog ga je niet zomaar je vingers bij iemand naar binnen steken.
Ook in parenclubs benader je iemand zo dat ze eenvoudig van je kan weg bewegen en is dat signaal ook voldoende (of je staat meteen buiten).
Bij een gangbang is dat nog wat anders, maar dat is weer een bijzondere tak van sport en ook dan mag nog altijd iedereen geweigerd worden.
Dus ongeacht de setting blijf je respectvol en ga je niet iemand overvallen en al helemaal niet door snel even twee vingers in haar te steken.
Het is eigenlijk te zot voor woorden dat dit uitgelegd moet worden.
Bedankt voor je reactie, maar het was geen antwoord op mijn vraag over gradaties. Ik kende de definitie van verkrachting al.quote:Op zondag 10 mei 2026 00:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat ik hier nog serieus op in ga is dan dat ik denk dat een autist ook de logica van rechtspraak en de wet kent en daar zich aan houdt. Er zijn veel wetten en een daarvan is, het ongewenst binnendringen van een lichaam is een verkrachting.
Snap je het nu? Of moet ik het artikel van het wetboek erbij pakken?
Dan weet je ook dat die wet geen gradaties kent.quote:Op zondag 10 mei 2026 00:43 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, maar het was geen antwoord op mijn vraag over gradaties. Ik kende de definitie van verkrachting al.
Zit er geen verschil tussen een verkrachting en een gewelddadige verkrachting?quote:Op zondag 10 mei 2026 00:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat die wet geen gradaties kent.
Zit er een verschil tussen gewenst of ongewenst?quote:Op zondag 10 mei 2026 00:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Zit er geen verschil tussen een verkrachting en een gewelddadige verkrachting?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |