abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220750741
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Vandaag ploft het cursuspakket bij de deelnemers op de mat. Moeders belde al om te zeggen dat ze het "meesterlijk" vond. Ze was pas bij pagina 1 maar toch :D

Hoe dan ook, blij dat het in de smaak valt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hóe lang gaat de voorpret duren? M.a.w. wanneer is jullie weekend gepland?

Todo lijst afgestreept. Het Afghaanse naai atelier zegt een voering te kunnen fabriceren. En deed opgaaf van de hoeveelheid meters. Nu wachten op proeflapjes.
Voor de winter is het vast wel gereed. w/
Een nieuwe tuinlamp gekocht. En een k&k vitrage opgehangen.
Op ziekenbezoek bij Biebcollega.
En de eerste aardbeien voor het Zondagse ontbijt.
Nu zit ik.🍀
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:45:42 #27
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220750748
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:45 schreef AnneX het volgende:
Hóe lang gaat de voorpret duren? M.a.w. wanneer is jullie weekend gepland?
29 t/m 31 mei :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:57:24 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220750797
Hier is het ook een stralende dag..
Vandaag is ook mooi.. ik kreeg langverwachte papieren binnen, ging in mn eentje (huuuu!) naar de natuurparkdag hier in de buurt, en kwam allemaal onverwachtte bekenden tegen..
Nog even langs het bijenvereniging standje gelopen ( O+ @TT) en hopelijk hebben we weer snel bijen..

Vanmiddag is de broer van chef er met gezin om de hekwerken van de schapen te fixen, we eten ook samen dus ik sta alvast pannenkoeken te bakken

Een echte goede zaterdag hier O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 16:05:48 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220750843
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
29 t/m 31 mei :Y
Met je verjaardag dus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 mei 2026 @ 16:17:28 #30
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220750907
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Met je verjaardag dus?
ook ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 mei 2026 @ 18:47:39 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220751952
Slecht eten besteld. Krijg ik van de bezorger ander slecht eten uit Thailand _O-.
Benieuwd of die nog terug komt en anders ga ik zo maar het Thaise slechte eten opeten.
Bezorger was al foetsie voordat ik hem nog kon aanspreken. En via de chatbot van TB mn geld al teruggekregen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220752181
Ik wil van de week melanzane maken dus aubergines besteld bij picnic. De vorige keer kreeg ik mini aubergines dus voor de zekerheid 3 besteld. Alle 3 formaat joekel _O-
Ni maak eens verzinnen wat ik er nog meer mee kan maken
We have far more in common than that which devides us..
pi_220752282
Lekker Aubergines :9
pi_220752297
Na een hele chille middag waarin we lekker bij en in het hotel zijn gebleven, op de bonnefooi gaan rijden via tripadvisor voor een hapje eten... 1e was fully booked. Doorrijden, en geen idee en dan kom je terecht met dit uitzicht hier O+

  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:02:19 #35
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752481
Hier ging het allemaal moeizaam. We zitten in een fase dat er van alles kapot gaat en daardoor kosten dingen veel te veel tijd. Vandaag was het de compressor die het begaf met als gevolg dat er zelf dingen getimmerd moesten worden. En mijn QR code is kapot dus die kraam staat ook niet aan de straat.

Gelukkig ben ik nog steeds zo verkouden dat ik morgenochtend niet naar de film ga dus dan ga ik de tuin maar weer in om nog wat dingen af te maken.

Wel gelukt: 18 tomaten, 2 komkommers, 6 spruiten, 1 spitskool, 3 knolselderij, 5 venkel, 6 boerenkool en 9 sperziebonen allemaal in de grond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 09-05-2026 20:33:56 ]
Spoilers!
pi_220752514
Wow _O_
pi_220752658
Wauw wat een werklijst @Lucky_Strike
Ben nu aspergesoep aan het maken in de IP. Kijken of dat goed lukt (was een kilo buitenbeentjes). Ik vind asperges lekker maar aspergesoep nog lekkerder dus zolang het kan veel maken
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:33:30 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752701
Ik vind het niet heel grappig dat ik steeds als ik lig enorm moet hoesten en daarbij ook behoorlijk benauwd ben. Ik zit nu rechtop tv te kijken en dat is ok. Maar vannacht is het anders. En ik ben alleen thuis dus ik vind dit niet zo leuk. Ook al heb ik al 6 van zulke nachten overleefd. Gelukkig heb ik een elektrisch verstelbaar bed dus kan ik wat rechterop zitten.
Spoilers!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:38:34 #39
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220752755
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
een elektrisch verstelbaar bed
Ik denk dat dat mijn volgende grote aankoop wordt _O_ Dat lijkt me wel heerlie de peerlie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:38:43 #40
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220752758
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil van de week melanzane maken dus aubergines besteld bij picnic. De vorige keer kreeg ik mini aubergines dus voor de zekerheid 3 besteld. Alle 3 formaat joekel _O-
Ni maak eens verzinnen wat ik er nog meer mee kan maken
Ik heb nog wel een heel eenvoudig recept voor aubergines :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:40:35 #41
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752782
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik denk dat dat mijn volgende grote aankoop wordt _O_ Dat lijkt me wel heerlie de peerlie.
Het is ook echt geweldig. Ik gebruik het elke ochtend om wat te lezen als ik net wakker ben. En verder bij verkoudheid, kiespijn en restless leg.
Spoilers!
pi_220752897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil van de week melanzane maken dus aubergines besteld bij picnic. De vorige keer kreeg ik mini aubergines dus voor de zekerheid 3 besteld. Alle 3 formaat joekel _O-
Ni maak eens verzinnen wat ik er nog meer mee kan maken
Meer melanzane. Lijkt me simpel :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:01:12 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220752930
Hier voor t eerst in weken eens een zaterdag zonder verplichtingen; de tuinslang uitgerold, de nieuwe uitschuifborstel opgesnord, zeepwater gebrouwen en de hele voorkaant van het huis geboend.

Overkapping, overstekken, ombouwen van de dakgoten, het houtwerk en daarna ook de ramen gelapt.

De ramenlapper bleek vorig jaar dermate onbetrouwbaar (9x in rekening brengen voor maar 5x komen opdagen, houtwerk schoonmaken in rekening brengen maar het nooit doen) en dan nog liegen dat je wel geweest ben (hangen 4 camera's, op geen enkele in beeld op de gefactureerde datums terwijl 3 bingo hebben als je de oprit oploopt... ) dus afscheid van genomen.

Maar nu moet ik het wel zelf doen :P Dus dat maar eens gedaan.

[edit] en gras gemaaid, en alle tuinslangen weer eens voorzien van de juiste en passende en niet gescheurde koppelingen enzo

Oow en die oprit ook voor 1/3 vrij van grasjes enzo gemaakt; volgend lang weekend de rest en de zijkant van het pand.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:07:15 #44
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220752971
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Meer melanzane. Lijkt me simpel :Y
Waarheid.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:08:40 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220752984
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:01 schreef fietsie het volgende:

[edit] en gras gemaaid, en alle tuinslangen weer eens voorzien van de juiste en passende en niet gescheurde koppelingen enzo
Ik heb hier nog Gardena's die in West Germany zijn gemaakt :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:10:32 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220752994
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb hier nog Gardena's die in West Germany zijn gemaakt :D
Die zijn vast van taaier plastiek.

Ik zit wat in te lezen in regentondompelpompen van Gardena, maar ik kan dan zo snel weer niet een beregeningscomputer vinden die die pomp kan aansturen.

Alleen in hun smart series, maar dan moet je een hub (paar honderd euro) en een controller (zeker een tientje of 8) voor het alleen maar starten en stoppen van een pomp. Misschien dan een Action klok erop zetten ofzo.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:14:50 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220753031
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:10 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die zijn vast van taaier plastiek.

Ik zit wat in te lezen in regentondompelpompen van Gardena, maar ik kan dan zo snel weer niet een beregeningscomputer vinden die die pomp kan aansturen.

Alleen in hun smart series, maar dan moet je een hub (paar honderd euro) en een controller (zeker een tientje of 8) voor het alleen maar starten en stoppen van een pomp. Misschien dan een Action klok erop zetten ofzo.
Kan je iets met Home Assistant knutselen? Hier draait sinds vandaag een bewateringscomputer in HA :9
Spoilers!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:17:18 #48
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220753047
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Home Assistant
Ja zoiets zou kunnen (google home dan in dit geval) maar ik had eigenlijk gehoopt dat in het Gardena ecosysteem bewateren vanuit je regenvoorraad tegenwoordig gemeengoed zou zijn.

Er is een zonnepaneelvariant, maar daarvan betwijfel ik of de pomp de afstand kan overbruggen naar de kas (500 liter regenton hangt 5 meter van de kas af)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220753075
Heerlijke dag 4 weer.
Die pasta _O_

DSC07781.JPG (3000×2250) https://share.google/0EvYJXOMgkB8FdYJr


Stomme linkjes :wtf:
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:23:14 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220753089
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:10 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die zijn vast van taaier plastiek.

Ik zit wat in te lezen in regentondompelpompen van Gardena, maar ik kan dan zo snel weer niet een beregeningscomputer vinden die die pomp kan aansturen.

Alleen in hun smart series, maar dan moet je een hub (paar honderd euro) en een controller (zeker een tientje of 8) voor het alleen maar starten en stoppen van een pomp. Misschien dan een Action klok erop zetten ofzo.
Gründlichkeit. Heb vorig jaar aantal van Granit gekocht (net zoiets als Kramp) en die zijn ook degelijk en handige vergrendeling.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')