Het ongewenst (en zonder toestemming) seksueel binnendringen van het lichaam is letterlijk de juridische betekenis van verkrachting.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:01 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat het niet netjes is. En misschien niet aardig. Ali had best sorry kunnen zeggen en misschien heeft hij dat daar ter plekke ook wel gedaan.
Maar hallo - verkrachting, dat is voor mij toch wel iets anders.
Dat is ook verkrachting ja. Je snapt het kennelijk wel.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:08 schreef Kottnauer het volgende:
Er wordt nu een zakelijk/technisch verhaal van gemaakt, zonder rekening te houden met de specifieke en bijzondere situatie.
Ter illustratie even een extreme uitvergroting. Stel nu dat een vrouw niet met één man bezig was, maar met vijf man tegelijkertijd (“gezellig doen” in haar woorden). Twee mannen in haar mond, in elke hand nog één en nog eentje in haar rectale opening. Het gaat er hard aan toe. Iedereen heeft het naar zijn zin.
En dan komt Ali binnen en steekt ongevraagd het topje van zijn pink in haar vagina.
Dan kun je ook zeggen: ja, dit is verkrachting.
Sommige mannen hebben nog veel te lerenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ongewenst (en zonder toestemming) seksueel binnendringen van het lichaam is letterlijk de juridische betekenis van verkrachting.
Dat is het ook. Het is eigenljk heel simpel.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:08 schreef Kottnauer het volgende:
Er wordt nu een zakelijk/technisch verhaal van gemaakt, zonder rekening te houden met de specifieke en bijzondere situatie.
Ter illustratie even een extreme uitvergroting. Stel nu dat een vrouw niet met één man bezig was, maar met vijf man tegelijkertijd (“gezellig doen” in haar woorden). Twee mannen in haar mond, in elke hand nog één en nog eentje in haar rectale opening. Het gaat er hard aan toe. Iedereen heeft het naar zijn zin.
En dan komt Ali binnen en steekt ongevraagd het topje van zijn pink in haar vagina.
Dat is het toch ook?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:08 schreef Kottnauer het volgende:
Neem aan dat de eventuele rechter het daar helemaal mee eens isquote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:08 schreef Kottnauer het volgende:
Ik snap niet wat daar nou zo moeilijk aan is.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is het toch ook?
Idem als ie ongevraagd zonder toestemming bij binnenkomst een dildo in een van die mannen had gestoken.
Als je seks met A, b en c hebt, hoeft je geen seks met D te willen. Doet D dat toch, is het verkrachting.
Ik zal geen definitie proberen te geven, want er zijn altijd uitzonderingen en uitzonderingen op uitzonderingen, etc.quote:
En als iemand bewusteloos is, kan die dan verkracht worden?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:13 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik zal geen definitie proberen te geven, want er zijn altijd uitzonderingen en uitzonderingen op uitzonderingen, etc.
Maar in het woord “verkrachting” zit het woord “kracht” en dat is niet voor niets denk ik. Het gaat om het overrompelen van een persoon, en met kracht proberen deze persoon te dwingen tot seks.
Daar was hier volgens mij geen sprake van.
Zomaar je vingers in een vagina steken is volgens jou niet overrompelend?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:13 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik zal geen definitie proberen te geven, want er zijn altijd uitzonderingen en uitzonderingen op uitzonderingen, etc.
Maar in het woord “verkrachting” zit het woord “kracht” en dat is niet voor niets denk ik. Het gaat om het overrompelen van een persoon, en met kracht proberen deze persoon te dwingen tot seks.
Elk normaal mens (man) verwerpt dergelijke gedrag. En die reacties dat slachtoffer een slet zou zijn slaan nergens op.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor een aantal mannen in dit topic is het simpele feit dat ze een man pijpt voldoende om ook consent te geven voor allerlei andere handelingen van een andere man. Immers, de vieze slet is al iemand aan het pijpen, jatoch? Dan vraag je er gewoon om.
Ik begrijp de juridische definitie wel. Maar ik vind deze definitie te strikt, niet realistisch.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is het toch ook?
Idem als ie ongevraagd zonder toestemming bij binnenkomst een dildo in een van die mannen had gestoken.
Als je seks met A, b en c hebt, hoeft je geen seks met D te willen. Doet D dat toch, is het verkrachting.
Kun je uitleggen wat daar zo moeilijk of vreemd aan is voor jou?
Dat is het dus niet. Dat is jouw onderbuik en gevoel en 'logisch nadenken' dat tot deze omschrijving komt. Maar kracht en dwang heeft het niet per se iets te maken, hoewel dat ook van toepassing kan zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:13 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Nee, in diefstal zit het woord stal. Dat is een andere vorm van verleden tijd dan gestolen. Het zegt letterlijk de dief heeft gestolen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:16 schreef sp3c het volgende:
Ja en in diefstal zit het woord stal dus dat kan alleen op de boerderij plaatsvinden![]()
![]()
Eens.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Elk normaal mens (man) verwerpt dergelijke gedrag. En die reacties dat slachtoffer een slet is slaan nergens op.
Probleem hier is mijn inziens dat het bewijs flinterdun is gebasseerd op jarenlange oude verhalen én dat Ronnie een en ander niet kan bevestigen. Er was sprake van (zwaar) middelengebruik waardoor hij niet alles zou hebben kunnen waarnemen...
Als dit vaste jurisprudentie wordt dan gaan we naar een situatie toe dat je maar beter voorafgaand aan de seks naar elkaar toe uitspreekt dat je seks met elkaar wil. Dat zou dan via een app of een berichtje via whatss-app/mail moeten gebeuren.
Keur ik goedquote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zullen ze ook zoveel moeite hebben gedaan om Taghi te pakken zodat bolle Jos nu vrij spel heeft?
[..]
Nee, in diefstal zit het woord stal. Dat is een andere vorm van verleden tijd dan gestolen. Het zegt letterlijk de dief heeft gestolen.
En dan heb je 5 getuigenverklaringen die dat als het goed is hebben zien gebeuren!quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neem aan dat de eventuele rechter het daar helemaal mee eens is
"Is niet voor niets" "denk ik".quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:13 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dan zou mijn eerste gedachte zijn: stom, dat ik mezelf in een positie heb gebracht waarin ik zo kwetsbaar ben. Ik zou dat dan inderdaad geen verkrachting noemen.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het dus niet. Dat is jouw onderbuik en gevoel en 'logisch nadenken' dat tot deze omschrijving komt. Maar kracht en dwang heeft het niet per se iets te maken, hoewel dat ook van toepassing kan zijn.
Het is het ongewenst zonder toestemming seksueel binnendringen van het lichaam.
Als jij een van die mannen was en iemand smeert er bij jou wat glijmiddel op en glijdt zonder moeite, dwang of kracht lekker gemakkelijk bij jou naar binnen terwijl jij dat niet wil, dat is dan ook geen verkrachting?
Nou, het is wel zeker dat Ali B in die omgeving is geweest en uit niets blijkt dat er een Ali C/D/E aanwezig was. En er zijn meer vrouwen met problematische ervaringen met Ali B. Ik ga ervan uit dat voldoende is getoetst dat het geen afgestemde verklaringen zijn. Er is wel degelijk wat, maar het is niet voldragen mijn inziens.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:19 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Eens.
Er is geen echt bewijs.
De vrouw kan zich ook vergissen. Misschien dácht zij dat het Ali B. was, maar was in het werkelijkheid zijn neef Ali C.
Dit slaat nergens op..quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:23 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dan zou mijn eerste gedachte zijn: stom, dat ik mezelf in een positie heb gebracht waarin ik zo kwetsbaar ben. Ik zou dat dan inderdaad geen verkrachting noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |