abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220965859
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:18 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wás het maar zo dat het een rare wending kreeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 5 juni 2026 @ 18:37:10 #103
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220967025
Ik keek vannacht de eerste aflevering van de Classics van seizoen 17. Ludo is neergeschoten, en wordt met spoed in het ziekenhuis opgenomen. De dienstdoende arts Arthur blijkt een goede bekende te zijn van de familie Sanders. Nu vraag ik mij af: Komt deze rol opeens uit de lucht vallen, of was Arthur al eerder ergens in GTST gezien of genoemd als een bekende van de Sanders? :?

Het was wel een heel aangrijpende cliffhanger, maar toch met veel vragen:
- Was hij speciaal naar het ziekenhuis gekomen om Ludo te verzorgen, of werkte hij er toevallig? Ingevlogen kan hij niet zijn gezien de snelle tijd tussen het incident en de opname in het AZM..
- In de eerste aflevering ziet de kijker dat Ludo dood is. Nick huilt, Nina en Janine staan voor het bed waar Ludo een laken over zich heen krijgt, zoals bij elke overledene gebeurt. Maar Janine weet blijkbaar in de afleveringen erna dat Ludo nog leeft. Nina volgens mij ook. Dan is het raar dat ze eigenlijk afscheid nemen, want volgens mij is er nergens een moment dat Nina te horen krijgt dat haar vader nog leeft.
- En hoe kan het hele plan om een dood in scene te zetten zo snel bekokstoofd zijn? Eigenlijk zou Arthur dit hebben moeten weten.

Ik geef wel toe: Dit was wel een van meest briljante cliffhangers ooit. Ik kan niet wachten tot de boot-scene ergens eind juli komt. :)
  zaterdag 6 juni 2026 @ 16:01:19 #104
436222 Japepk
Padvinder
pi_220972616
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:37 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik keek vannacht de eerste aflevering van de Classics van seizoen 17. Ludo is neergeschoten, en wordt met spoed in het ziekenhuis opgenomen. De dienstdoende arts Arthur blijkt een goede bekende te zijn van de familie Sanders. Nu vraag ik mij af: Komt deze rol opeens uit de lucht vallen, of was Arthur al eerder ergens in GTST gezien of genoemd als een bekende van de Sanders? :?

Het was wel een heel aangrijpende cliffhanger, maar toch met veel vragen:
- Was hij speciaal naar het ziekenhuis gekomen om Ludo te verzorgen, of werkte hij er toevallig? Ingevlogen kan hij niet zijn gezien de snelle tijd tussen het incident en de opname in het AZM..
- In de eerste aflevering ziet de kijker dat Ludo dood is. Nick huilt, Nina en Janine staan voor het bed waar Ludo een laken over zich heen krijgt, zoals bij elke overledene gebeurt. Maar Janine weet blijkbaar in de afleveringen erna dat Ludo nog leeft. Nina volgens mij ook. Dan is het raar dat ze eigenlijk afscheid nemen, want volgens mij is er nergens een moment dat Nina te horen krijgt dat haar vader nog leeft.
- En hoe kan het hele plan om een dood in scene te zetten zo snel bekokstoofd zijn? Eigenlijk zou Arthur dit hebben moeten weten.

Ik geef wel toe: Dit was wel een van meest briljante cliffhangers ooit. Ik kan niet wachten tot de boot-scene ergens eind juli komt. :)
Arthur was toen ook al raar ja, omdat een beetje vaag is wanneer het grote plan nu in werking wordt gesteld. Ergo, was Arthur er om Ludo fake dood te verklaren, of was hij 'gewoon' een bevriende arts die sowieso was gekomen als hij hoort dat zijn kennis is neergeschoten?

Heeft Nick of Janine uiteindelijk het boot-plan bedacht? Ludo was niet op de hoogte van het moordplan, dus die kan op voorhand geen plan bedacht hebben.
't Echte en 't ware!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 18:06:32 #105
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_220973650
Volgens mij hebben ze zwaar geluk gehad en daarna daarop gehandeld.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 7 juni 2026 @ 01:15:37 #106
268260 Dr.Mikey
pi_220975776
Die hele verhaallijn rondom die cliffhanger en de verhaallijnen daarna zijn inderdaad wel peak.
R.I.P DTS.
  zondag 7 juni 2026 @ 10:50:50 #107
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220977227
Waar ik aan zat te denken, is dat Ludo vanwege zijn familie-achtergrond uit Italië, en zijn tegenstanders die hij in de loop van de jaren heeft mogen ontmoeten, dat hij wist dat er een ooit een aanslag op hem werd zou worden gepleegd.

Ik vermoed dat hij zulke scenario's van te voren met zijn bevriende Arthur zal hebben besproken, om een dood in scène te zetten. We weten dat Ludo geen vertrouwen heeft op politieonderzoek, dus neemt hij liever zelf wraak op de dader(s).

Op het moment dat Ludo naar het ziekenhuis vervoerd werd zou hij mogelijk nog hebben gezegd dat hij door Arthur behandeld zou willen worden. Arthur weet als arts dat patiënt Ludo Sanders wordt opgenomen, en dus treedt het schijndood-scenario in werking.

Dit lijkt mij het meest logische, maar ergens had dit wel wat meer mogen worden uitgelicht in de verhaallijn.
  maandag 8 juni 2026 @ 23:56:13 #108
268260 Dr.Mikey
pi_220990814
Bekijk deze YouTube-video

De ondergang van gtst
R.I.P DTS.
pi_220990831
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 01:20:38 #110
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220990872
Tot nu toe is er nog geen echte cliffhanger opbouw.
pi_220990910
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 01:20 schreef Claude_Viole het volgende:
Tot nu toe is er nog geen echte cliffhanger opbouw.
Nouja Rik lijkt door te slaan, gaat vast weer aan de touwtjes van een paraplu zitten
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_220993582
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 23:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

De ondergang van gtst
Helaas lijkt dit een copycat te zijn van de échte ''De Ondergang van..."-reeks door YouTube-kanaal De Nationale Leeuw. Er zitten iets teveel foutjes in (de euthanasielijn van Mevrouw Helmink, really?) en de tekst klinkt nogal AI-gegenereerd.

Neemt niet weg dat het goed is dat het steeds meer mensen en media opvalt dat GTST weer de verkeerde kant op gaat, maar zolang Dokter Blaadje Blanco en Idse Grootheidswaanzin daar blijven zitten verandert er sowieso niks.
pi_220994010
Je zou toch denken dat de nieuwe leiding van RTL, Peter Lubbers aan de alarmbel trekt en de hele groep weer bij elkaar haalt om het tij te keren zoals ook Peter 'Woke' van der Vorst deed bij de vorige dip. Zolang dat niet gebeurd veranderd er niets. Peter van de Vorst is hier namelijk verantwoordelijk voor waarom het gaat zoals het nu gaat. Met al zijn deug/woke verhaallijntjes en casting van bepaalde inclusieve types.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220994349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 13:30 schreef freaky40 het volgende:
Je zou toch denken dat de nieuwe leiding van RTL, Peter Lubbers aan de alarmbel trekt en de hele groep weer bij elkaar haalt om het tij te keren zoals ook Peter 'Woke' van der Vorst deed bij de vorige dip. Zolang dat niet gebeurd veranderd er niets.
Uiteindelijk gaat het toch echt om de poppetjes die er zitten en er niks van bakken. Zolang zij daar kunnen blijven aanklooien verandert er pas écht niks. Ja, ze beloven beterschap als RTL weer eens alarm slaat en doen een paar maanden, maximaal een jaar hun best, maar van zodra het dan weer naar behoren scoort voor RTL en die de teugels laat vieren verslappen de schrijvers weer.

quote:
Peter van de Vorst is hier namelijk verantwoordelijk voor waarom het gaat zoals het nu gaat. Met al zijn deug/woke verhaallijntjes en casting van bepaalde inclusieve types.
Welnee, RTL-Peter bemoeit zich allang niet meer met de inhoud sinds het roepen dat er boterhammetjes pindakaas aan een keukentafel gegeten moeten worden. Het is content manager Ellen Meijerse van RTL waar de creatives de verhaallijnen aan pitchen als ze in eerste instantie bedacht zijn, maar daarna heeft RTL er niks meer mee van doen. Uitwerking van de verhalen en de casting is geheel en al de verantwoordelijkheid van de productie, oftewel: mevrouwtje Blanco en meneertje Grootheidswaanzin.
pi_220994421
Nou dan moet mevrouwtje Meijerse eens aan de bel trekken.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:25:10 #116
268260 Dr.Mikey
pi_220995027
Ik denk niet dat woke het probleem is bij gtst.
R.I.P DTS.
pi_220995422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik denk niet dat woke het probleem is bij gtst.
Jawel, 1 van de problemen. Je ziet het de afgelopen jaren in alles en niet alleen bij GTST maar alle andere programma's van RTL sinds Peter van der Vorst daar de scepter zwaaide. Alles moest langs de woke-lat gelegd worden of iets nog wel kan 'in deze tijd'. En wat er juist in deze tijd 'moet'. Casting werd diverser en inclusiever, de verhaallijnen werden en zijn nog steeds te maatschappelijk betrokken.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220998096
Ik heb al wel een gevoel wat het 30-jaar oude geheim wat Meerdijk op de kop gaat zetten gaat zijn.

SPOILER
pi_221001957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 02:36 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Nouja Rik lijkt door te slaan, gaat vast weer aan de touwtjes van een paraplu zitten
_O- _O- Weet Nola eigenlijk wel dat Rik der vader heb vermoord?
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
  donderdag 11 juni 2026 @ 00:24:10 #120
268260 Dr.Mikey
pi_221005250
Ik irriteer mij aan Noud in de classics.
00’s versie van Ciske de Ra wel fantastisch om Mo Aydin weer te zien.
R.I.P DTS.
pi_221006067
Videoland:

SPOILER
pi_221010148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 00:24 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik irriteer mij aan Noud in de classics.
00’s versie van Ciske de Ra wel fantastisch om Mo Aydin weer te zien.
Heeft Bob Lanschot zijn entree al gemaakt? _O_
  donderdag 11 juni 2026 @ 19:05:28 #123
268260 Dr.Mikey
pi_221010550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 17:59 schreef Niels_ het volgende:

[..]
Heeft Bob Lanschot zijn entree al gemaakt? _O_
Nee Mo is er net, zit vol in die who done it verhaallijn.
R.I.P DTS.
pi_221012596
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_221015398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:10 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
Was het al weer helemaal vergeten, had niet direct door waar die zin op sloeg :’)
  vrijdag 12 juni 2026 @ 03:58:46 #126
436222 Japepk
Padvinder
pi_221015720
Ik zag toevallig vandaag een fragment op social media voorbij komen waarin uitkwam dat Ruben verliefd is op Bing, 'maar die is gelukkig met Vesper'. Zou de cliff een kus tussen Bing en Ruben zijn?
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juni 2026 @ 04:00:31 #127
268260 Dr.Mikey
pi_221015726
Waarschijnlijk wel gtst gaat een ice-man van x-men achtige retcon erin gooien.
R.I.P DTS.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 10:09:09 #128
436222 Japepk
Padvinder
pi_221017428
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 04:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarschijnlijk wel gtst gaat een ice-man van x-men achtige retcon erin gooien.

Ik ken die retcon niet, maar een karakter dat op latere leeftijd uit de kast komt is op zich niet onrealistisch. Zeker niet als dat nog een mooie verzoening tussen Bing en Nina oplevert die voortaan besties worden.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:03:58 #129
268260 Dr.Mikey
pi_221018094
Bing die als maagd de serie in kwam en jarenlang verhalen had met de religieuze Sjors en zijn spirituele moeder.
R.I.P DTS.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:06:08 #130
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_221018500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 12:03 schreef Dr.Mikey het volgende:
Bing die als maagd de serie in kwam en jarenlang verhalen had met de religieuze Sjors en zijn spirituele moeder.
Als ze Bing nu homo of biseksueel maken, is het wat mij betreft klaar. Dat is echt aangeven en toegeven dat de ideeën rondom dat personage op zijn en ze echt niks meer weten. Alsof ze alleen nog maar kunnen bedenken dat Bing meer als Everon kan zijn, zodat hij min of meer zichzelf kan spelen. Dat is NIET het personage van Bing! Lekker gemakzuchtig bedacht weer. Beter niet!

Laat ik even benadrukken: ik heb niets tegen homo's of biseksuelen. Dergelijke verhaallijn is alleen niet iets wat die schrijvers op een goede manier gaan brengen. Het wordt weer ongemakkelijk of iets waar niemand naar wil kijken, maar waarschijnlijk beide. Nogmaals: kijken die makers ooit hun werk terug en vinden ze dat dan ook echt leuk? Waarom spelen acteurs verhaallijnen waar geen smaak of geur aan zit en waar je de kijker ook alleen maar mee verveeld? Ik snap dat het een soap is en je soms opvulling nodig hebt, maar tegenwoordig lijken spannende momenten wel de opvulling om met de complete saaiheid door te kunnen.

Ik vind: IEDEREN die betrokken is bij de serie MOET MOET MOET (!!!) de serie ook ECHT kijken, als onderdeel van de baan!!! En ook: IEDEREEN die erbij betrokken is MOET feedback geven, als hij/zij dat nodig vindt. Dr. Blanco kan wel wat tegengas gebruiken, in plaats van ieder zwakzinnig schrijfsel in de serie op te nemen. Alsof zij verheven is voor feedback. De schrijvers lijken steeds minder te weten wat de kijker wil zien of wat een verhaallijn laat vliegen of neerstorten.

Het afkappen van verhaallijnen lijkt minder geworden.Logisch: er zijn minder verhaallijnen! Blij om te zien dat ze blijkbaar wel eens een conclusie kunnen verwerken nu, maar vervolgens moet de soep weer erg lang koken voordat er iets wordt geserveert. Het is juni! Meer dan een maand geleden begon ik al over die cliffhanger. De tijd dringt, maar voelen jullie het? Er gaat gewoon weer niks bijzonders gebeuren. Ieder jaar zeuren dat iets alles voorgoed zal veranderen of dat een bepaald personage voor een hoop onrust komt zorgen, heeft al vaak tot een anticlimax geleden. Als ze niks beters weten dan dat Bing, na al dat suffe rondscharrelen van de afgelopen maanden en dat gezweef rond Vesper, nu ineens homo blijktt: einde verhaal!

Blijkbaar vinden die schrijvers hun kladscriptjes zo geniaal, dat de serie eerst volledig om zeep moet, voordat ze eens iets van actie overwegen. Vervelende verhaallijnen komen steeds vaker voor, er is geen spanning en eerdere problemen zijn nog altijd niet verholpen. Dan nog schrijven ze steeds meer kinderen in de serie, bouwen ze daar verhaallijnen om heen en gaat het ook iedere keer over het krijgen van meer kinderen. Wie hier kijkt daar graag naar?

Over het algemeen is dit seizoen beter dan de vorige twee.Dat is echter niet veelzeggend met het niveau dat we meestal zien. Het is een soap. Het hoeft geen hoogwaardige dramaserie te zijn, maar zorg op zijn minst dat de kijker zich kan amuseren. Zeker niet irriteren! Een wisseling van de wacht graag! De schrijvers zijn op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 12-06-2026 13:33:24 ]
pi_221020468
Ik vind Ferry Somogyi een prima acteur en een aardige gast en die lijkt me juist wel mondig genoeg om dingen aan te kaarten bij de schrijvers. Ik geloof ook wel dat hij de afleveringen terug kijkt hoorde ik hem ooit vertellen in de podcast die ze een paar jaar geleden nog hadden waarin acteurs te gast waren en vertelde over hun karakters en ervaringen. Verder heb ik hem wel eens sterker verhaallijnen spelen. Waar ze nu naar toe willen met hem, zo ken ik hem (Rik) niet. Het slaat allemaal als kut op Dirk.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:34:30 #132
268260 Dr.Mikey
pi_221020730
Rik zijn ze al zoekende mee sinds Anita dood is. Ze schrijven er voor hem om de zoveel jaar er een veel jongere actrice in . Qua verhaallijnen is het vaak relatie en baby gedoe met hem in de laatste jaren.
Af en toe popt er een verloren broer op die hem overstijgt als personage maar vervolgens snel weer vertrekt 2x toe. En de recast/revamp van Job een x aantal jaren geleden was helemaal verschrikkelijk. Misschien kunnen ze kleinzoon Bram van inmiddels begin 20 bij hem laten spoken zodat ze Rik meer naar zijn leeftijd gaan schrijven ipv van bewust vergeten dat de man al drie kleinkinderen heeft rondlopen.
R.I.P DTS.
pi_221057554
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_221057834
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 03:58 schreef Japepk het volgende:
Ik zag toevallig vandaag een fragment op social media voorbij komen waarin uitkwam dat Ruben verliefd is op Bing, 'maar die is gelukkig met Vesper'. Zou de cliff een kus tussen Bing en Ruben zijn?
Ik weet het wel zeker, vooral de homo haat die hij eerder tegen Ruben had wijst hierop. Ik vermoed dat dit het 30 jaar oude geheim is van Bing.

En alhoewel sommigen dit onrealistisch vinden komt dit nog steeds heel vaak voor. In m’n gay-vrienden groep zitten een aantal tussen die op latere leeftijd uit de kwamen, zelfs na het stichten van een gezin.
pi_221058665
Bing zat 30 jaar geleden niet eens in de serie, en hij is allang geen 30 meer.
Er zal dus een ander geheim zijn wat uitkomt
  dinsdag 16 juni 2026 @ 12:21:27 #136
268260 Dr.Mikey
pi_221059898
Misschien was hij prison gay maar dat is vreemd voor Patrica ging hij zitten toen.
R.I.P DTS.
pi_221060299
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 09:21 schreef vanderb het volgende:
Bing zat 30 jaar geleden niet eens in de serie, en hij is allang geen 30 meer.
Er zal dus een ander geheim zijn wat uitkomt
Misschien weet hij het al sinds z'n tiende :)
pi_221060517
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 00:41 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Ik weet het wel zeker, vooral de homo haat die hij eerder tegen Ruben had wijst hierop. Ik vermoed dat dit het 30 jaar oude geheim is van Bing.

En alhoewel sommigen dit onrealistisch vinden komt dit nog steeds heel vaak voor. In m’n gay-vrienden groep zitten een aantal tussen die op latere leeftijd uit de kwamen, zelfs na het stichten van een gezin.
Nah, dat zou wel heel slechte storytelling zijn, zélfs voor Blaadje Blanco. Als ze zoiets zouden willen vertellen moest dat van in het begin het verhaal van Bing zijn die nog tijdens zijn huwelijk met Nina verwarrende gevoelens ontwikkelt voor een man en daarop tot het besef komt (ook) aangetrokken te zijn door mannen, met alle 'gevolgen' van dien. Nu kwam de scheiding tussen hem en Nina volledig van haar uit, en het is vooralsnog enkel Ruben die plotsklaps (want weer eens geen opbouw) gevoelens heeft voor Bing. Daar bouw je zo'n coming out niet goed mee op.

Dat geheim van 30 jaar zal wel te maken hebben met die Rex Martin die nog voor de seizoensfinale opduikt en wiens komst ze lijken te teasen op de socials met die mysterieuze posts. Met een beetje mazzel/pech het zoveelste onbekende kind van iemand die vervolgens weer niks toevoegt op lange termijn :s)
pi_221061747
SPOILER
pi_221063388
Is dit de laatste Videoland week voor de zomerstop?
Allemaal cabaretteketet!
pi_221063437
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_221064596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 20:53 schreef freaky40 het volgende:
Is dit de laatste Videoland week voor de zomerstop?
Nee nog 1 week hierna 2 juli
  woensdag 17 juni 2026 @ 02:01:06 #143
268260 Dr.Mikey
pi_221066492
Dorothea en Noud scènes waarin ze telkens zijn accent verbeterd _O-
R.I.P DTS.
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:29:47 #144
436222 Japepk
Padvinder
pi_221067644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 22:01 schreef Anandy07 het volgende:

[..]
Nee nog 1 week hierna 2 juli
Met andere woorden; nog 4 afleveringen en niets van tension?
't Echte en 't ware!
pi_221068083
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:29 schreef Japepk het volgende:

[..]
Met andere woorden; nog 4 afleveringen en niets van tension?
Nog 8 afleveringen (9 met die van morgen op Videoland). Ze mogen zich dus wel gaan haasten om het nog enigszins spannend te maken.
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:30:47 #146
436222 Japepk
Padvinder
pi_221068111
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:27 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Nog 8 afleveringen (9 met die van morgen op Videoland). Ze mogen zich dus wel gaan haasten om het nog enigszins spannend te maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:27 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Ah ja, ik zat een week verkeerd
't Echte en 't ware!
pi_221073985
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_221079212
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 21:45 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_221079817
Je verwacht het niet. Terwijl ik juist denk dat Nina en Bing eerder weer bij elkaar komen.
Allemaal cabaretteketet!
  donderdag 18 juni 2026 @ 17:13:36 #150
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221080713
GTST Courant: GTST-spionnen: ‘Bruno’s gebroken hart bron van drama in cliffhanger’

quote:
GTST-spionnen melden aan GTSTCourant dat het zomaar eens heel spannend kan worden rond Bruno en Bing in de laatste aflevering van seizoen 36.

Nina komt erachter dat ze nog steeds iets voor Bing voelt en verbreekt haar relatie met Bruno. Laatstgenoemde lijkt daar moeilijk mee om te kunnen gaan. In de cliffhanger bereikt dit een climax.
en:

quote:
In een inmiddels verwijderde tekst van RTL werd al gemeld dat Rik, Julian, Stefano, Ruben en Bing een rol in de cliffhanger krijgen.
Ik ben benieuwd! Bruno slaat waarschijnlijk door, en laat zijn duistere en verborgen kant zien.
pi_221081100
Uiteraard.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 19 juni 2026 @ 09:55:52 #152
436222 Japepk
Padvinder
pi_221085790
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:13 schreef Claude_Viole het volgende:
GTST Courant: GTST-spionnen: ‘Bruno’s gebroken hart bron van drama in cliffhanger’
[..]
en:
[..]
Ik ben benieuwd! Bruno slaat waarschijnlijk door, en laat zijn duistere en verborgen kant zien.
Hmm, zal ongetwijfeld een spannend iets zijn maar het is wel weer de figurant draait door. Ook dát kennen we al. En aangezien GTST dit al vaker in de zomercliff had, is het nog prima mogelijk om iets nieuws te verzinnen.

Ik moet denken aan de cliff van seizoen 18. Geen groots gevaar, maar een onverwachte ontmoeting die uit de hand loopt (Dennis duwt Rik en Anita van een balkon). De afwikkeling was lame, maar het was wel zo'n seizoensfinale-sfeer, op het afscheidsfeest van Robert.
't Echte en 't ware!
pi_221090383
https://gtstcourant.com/billy-de-palma-cliffhanger-gtst/

Ben heel benieuwd, hoop het want dan is er tenminste een beetje opbouw geweest :)
pi_221107194
GTSTCourant | Tarikh Janssen maakt GTST-debuut ‘als Ludo’s zoon’

De ongekende fantasie en inspiratie van ons aller Blaadje Blanco kent weer geen grenzen hè. Ik vraag me bijna af hoe dit briljante idee tot stand is gekomen :wtf:

Blanco: "We hebben nog een verrassend element nodig voor de cliff."
Schrijver 1: "Huh? Is het nu alweer tijd voor de zomercliff? Maar het is net oktober!"
Blanco: "Ja, maar wij schrijven inmiddels al bijna een jaar vooruit hoor! Zo kunnen we die kritische fans op GTSTCourant of FOK! of die kritische stukjes in het AD makkelijk pareren als een verhaallijn niet aanslaat of nergens op slaat: wij kunnen er inmiddels niks meer aan veranderen en enkel een mea culpa slaan. Slim bedacht hè?! Maar goed, een verrassend element. Iemand ideeën?"
Schrijver 2: "Iets met een geheim of zoiets, of een kind waarvan het bestaan niet bekend is?"
Blanco: "Dat klinkt goed! Zoiets werkt altijd."
Schrijver 1: "Een onbekend kind voor Henk?"
Blanco: "Nee, dat hebben we al gehad. En dat werkte niet zo goed. Niet omdat ik met mijn briljante brein geen fantastische verhaallijnen kon verzinnen voor... eh, kom... hoe heet dat joch nu weer...? Enfin, die acteur bakte er niks van. Dát was de reden om hem na een jaar uit het verhaal te schrijven, niks anders."
Schrijver 2: "... Julian misschien?"
Blanco: "Nee, Bizou hebben we net met het badwater weggespoeld. En Julian heeft met die kinderen van Noor wel weer een verhaallijn. Nee, het moet voor iemand zijn voor wie we momenteel geen verhaallijn hebben..."
De deur gaat open: Idse Grootheidswaanzin komt binnen met een kelner in zijn kielzog die een dinertrolley naar binnen rijdt.
Grootheidswaanzin: "Sorry! Ik had gezegd dat ik naar de McDonalds zou gaan, maar toen kwam ik langs een haute cuisine restaurant en ik dacht..."
Blanco: "Idse, je komt als geroepen! We willen een onbekend kind van een belangrijk personage in de zomercliff laten opduiken. Heb jij een idee?"
Grootheidswaanzin: "Maar mijn haute cuisine kreeft dan?"
Blanco: "Dat kan wel wachten, dit is be-lang-rijk! Mijn status als Hoogstaande Hoofdschrijver van deze serie hangt er van af!"
Kelner: "Uh... ik vind hier een post-it op de deur met 'HEKS!!!' er op geschreven..."
Blanco: "DAT IS HET! Ludo krijgt bezoek van een onbekende jongeman die dan zegt zijn zoon te zijn!"
Schrijver 1: "Is dat niet al eens gedaan?"
Blanco: "Dat maakt niet uit, Nick is allang verleden tijd en iemand kan makkelijk meerdere onbekende buitenechtelijke kinderen hebben. Dat werkte bij Anton ook heel goed."
Schrijver 2: "Wie?"
Blanco: "Dat doet er niet toe. We hebben ons verrassend element te pakken! En dan heeft Stefano ook weer een reden om jaloers te zijn. Zo'n verhaallijn werkt óók altijd heel goed."
Grootheidswaanzin (met volle mond): "Ja, sorry dat ik alvast begonnen ben met eten hoor, zo'n kreeft is toch veel beter dan een hamburger van de McDonalds. Maarre, wie is dan de moeder van dat kind?"
Blanco: "Hmmm... We noemen haar Ria. Ria Wit. Haha, zo krijgen die kritische kneuters van GTSTCourant mooi het deksel op de neus, want zo komen ze nooit van mij af! HAHAHAHAHA!!!"

zondag 21 juni 2026 @ 13:28:11 #155
268260 Dr.Mikey
pi_221108444
_O-
R.I.P DTS.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:06:03 #156
436222 Japepk
Padvinder
pi_221109712
My god
't Echte en 't ware!
pi_221114752
Benieuwd wie dan de moeder is van die jongen. Deze acteur is weer een DEI-hire, dus logischerwijs moet zijn moeder dan zwart zijn. Met welke zwarte vrouw moet Ludo dan een decennia of drie geleden zijn gegaan? Nu weet je het bij GTST natuurlijk nooit (Curaçaoenaar E.J. Hooi heeft met een blanke vrouw de Noord-Afrikaanse Diyah Salem, en bij die kinderen van Noor is het qua etniciteit ook niet helemaal logisch...).
pi_221114753
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 03:55 schreef Niels_ het volgende:
Benieuwd wie dan de moeder is van die jongen. Deze acteur is weer een [DEI-hire, dus logischerwijs moet zijn moeder dan zwart zijn. Met welke zwarte vrouw moet Ludo dan een decennia of drie geleden zijn gegaan? Nu weet je het bij GTST natuurlijk nooit (Curaçaoenaar E.J. Hooi heeft met een blanke vrouw de Noord-Afrikaanse Diyah Salem, en bij die kinderen van Noor is het qua etniciteit ook niet helemaal logisch...).
  maandag 22 juni 2026 @ 10:53:03 #159
436222 Japepk
Padvinder
pi_221115871
Nou weet je, ergens zou zon plottwist nog kunnen, als dit een guy is die keihard op het familie kapitaal uit is en over lijken gaat. Moet haast uit Ludo's maffiatijd komen, dus why not. Maar waarschijnlijk zoekt deze man vooral erkenning en papt hij met Billy aan.
't Echte en 't ware!
  maandag 22 juni 2026 @ 12:26:29 #160
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221117066
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:00 schreef PeterKelder het volgende:
GTSTCourant | Tarikh Janssen maakt GTST-debuut ‘als Ludo’s zoon’

De ongekende fantasie en inspiratie van ons aller Blaadje Blanco kent weer geen grenzen hè. Ik vraag me bijna af hoe dit briljante idee tot stand is gekomen :wtf:

Blanco: "We hebben nog een verrassend element nodig voor de cliff."
Schrijver 1: "Huh? Is het nu alweer tijd voor de zomercliff? Maar het is net oktober!"
Blanco: "Ja, maar wij schrijven inmiddels al bijna een jaar vooruit hoor! Zo kunnen we die kritische fans op GTSTCourant of FOK! of die kritische stukjes in het AD makkelijk pareren als een verhaallijn niet aanslaat of nergens op slaat: wij kunnen er inmiddels niks meer aan veranderen en enkel een mea culpa slaan. Slim bedacht hè?! Maar goed, een verrassend element. Iemand ideeën?"
Schrijver 2: "Iets met een geheim of zoiets, of een kind waarvan het bestaan niet bekend is?"
Blanco: "Dat klinkt goed! Zoiets werkt altijd."
Schrijver 1: "Een onbekend kind voor Henk?"
Blanco: "Nee, dat hebben we al gehad. En dat werkte niet zo goed. Niet omdat ik met mijn briljante brein geen fantastische verhaallijnen kon verzinnen voor... eh, kom... hoe heet dat joch nu weer...? Enfin, die acteur bakte er niks van. Dát was de reden om hem na een jaar uit het verhaal te schrijven, niks anders."
Schrijver 2: "... Julian misschien?"
Blanco: "Nee, Bizou hebben we net met het badwater weggespoeld. En Julian heeft met die kinderen van Noor wel weer een verhaallijn. Nee, het moet voor iemand zijn voor wie we momenteel geen verhaallijn hebben..."
De deur gaat open: Idse Grootheidswaanzin komt binnen met een kelner in zijn kielzog die een dinertrolley naar binnen rijdt.
Grootheidswaanzin: "Sorry! Ik had gezegd dat ik naar de McDonalds zou gaan, maar toen kwam ik langs een haute cuisine restaurant en ik dacht..."
Blanco: "Idse, je komt als geroepen! We willen een onbekend kind van een belangrijk personage in de zomercliff laten opduiken. Heb jij een idee?"
Grootheidswaanzin: "Maar mijn haute cuisine kreeft dan?"
Blanco: "Dat kan wel wachten, dit is be-lang-rijk! Mijn status als Hoogstaande Hoofdschrijver van deze serie hangt er van af!"
Kelner: "Uh... ik vind hier een post-it op de deur met 'HEKS!!!' er op geschreven..."
Blanco: "DAT IS HET! Ludo krijgt bezoek van een onbekende jongeman die dan zegt zijn zoon te zijn!"
Schrijver 1: "Is dat niet al eens gedaan?"
Blanco: "Dat maakt niet uit, Nick is allang verleden tijd en iemand kan makkelijk meerdere onbekende buitenechtelijke kinderen hebben. Dat werkte bij Anton ook heel goed."
Schrijver 2: "Wie?"
Blanco: "Dat doet er niet toe. We hebben ons verrassend element te pakken! En dan heeft Stefano ook weer een reden om jaloers te zijn. Zo'n verhaallijn werkt óók altijd heel goed."
Grootheidswaanzin (met volle mond): "Ja, sorry dat ik alvast begonnen ben met eten hoor, zo'n kreeft is toch veel beter dan een hamburger van de McDonalds. Maarre, wie is dan de moeder van dat kind?"
Blanco: "Hmmm... We noemen haar Ria. Ria Wit. Haha, zo krijgen die kritische kneuters van GTSTCourant mooi het deksel op de neus, want zo komen ze nooit van mij af! HAHAHAHAHA!!!"

[ afbeelding ]
Whahaha! Geweldig! _O-
  maandag 22 juni 2026 @ 15:54:31 #161
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_221118431
In plaats van een lang verhaal, een keer een korter verhaal: ik ben het een beetje beu aan het worden. Als het nu weer om een verloren zoon gaat, dan wordt het echt ongeloofwaardig. Er komen meer verloren kinderen aanwaaien dan dat er worden geboren. Al dat gedoe rondom kinderen is sowieso gemakzuchtig en voorspelbaar. Deze schrijvers lijken er maar geen genoeg van te krijgen, keer op keer. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen. Een soap heeft vele clichés, maar ik merk behoorlijk klaar te zijn met het voorspelbare en ongeinspireerde schrijfwerk. Iets wat ieder seizoen minder ruimte krijgt, omdat de rek er blijkbaar nog steeds verder uit kan dan verwacht.

Seizoen 36 was beter dan seizoen 34 en 35. Niet omdat het knap is, maar omdat een paar verhaallijnen er bovenuit staken. Daarbuiten was het gewoon weer ondermaats. Als we nu kunstgrepen moeten gebruiken om maar aan een verhaal te komen, dan is het echt tijd voor nieuwe schrijvers. Ik verwacht geen Bing die uit de kast komt, maar dat het niet eens zo vreemd klinkt is geen goed teken. Misschien gebeurd het toch? Ik zie liever ook geen verloren zoon meer voor Ludo (of wie dan ook), omdat het nergens over gaat. Ludo had Stefano en Nick al, wat voor één persoon wel genoeg is. Zeker omdat Maxime en Sophia ook nog kwamen aanwaaien in zijn leven.

We hebben net gezien dat Ruben uit de lucht kwam vallen zonder reden en die voegt al niet veel toe, zeker na al dat gedoe met de nog nuttelozere Haakon. Als ik het verder beu wordt, dan kijk ik niet meer met plezier. Fijn dat seizoen 36 dan beter was, maar het overtuigt mij nog niet dat ik moet blijven kijken. We zijn op een moment aangekomen dat ik (tijdelijk) afhaak, als de stappen me niet bevallen in de komende maanden. Ieder cliché tot de cliffhanger is een stapje dichter daar naartoe. Laat het ergens over gaan of verspil mijn tijd niet. De kijker wordt toch al zelden serieus genomen. We zien wel weer..

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 22-06-2026 16:12:44 ]
pi_221119435
Videoland:

SPOILER
pi_221130672
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_221138029
cliffhangerweek. Of dit echt een cliffhangerweek genoemd mag worden, laat ik aan ieder voor zich over. Persoonlijk vind ik het opnieuw behoorlijk tegenvallen.
SPOILER
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:01:10 #165
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221138480
Ik ben 5/6 weken geleden gestopt met kijken want er was gewoon niks interessants meer aan en sindsdien zijn er gewoon drie nieuwe personages en dan reken ik Ruben nog niet eens mee :')
pi_221138578
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:56 schreef Bpalma het volgende:
cliffhangerweek. Of dit echt een cliffhangerweek genoemd mag worden, laat ik aan ieder voor zich over. Persoonlijk vind ik het opnieuw behoorlijk tegenvallen.
SPOILER
...dit kán niet waar zijn toch? :{ :|W
pi_221139579
Wanneer zijn de eerste afleveringen van het nieuwe seizoen te zien op Videoland?

SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_221141450
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:16 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
...dit kán niet waar zijn toch? :{ :|W
Wat zijn je voorspellingen @PeterKelder?
  donderdag 25 juni 2026 @ 02:32:13 #169
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221142115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 23:42 schreef Bpalma het volgende:

[..]
Wat zijn je voorspellingen @:peterkelder?
Ik geef het nog twee seizoenen.

Ik ben natuurlijk niet PeterKelder, Maar ach. :P
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221143624
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 23:42 schreef Bpalma het volgende:

[..]
Wat zijn je voorspellingen @:peterkelder?
Dat als dit serieus de koers is waarmee ze de finaleweek aanpakken, ik niet zeker ben of ik volgend seizoen nog aanhaak. De seizoensfinale moet dan wel echt héél sterk zijn wil ik nog nieuwsgierig zijn naar het vervolg, maar op basis van de spoilerteksten die jij deelde ben ik daar echt niet zeker van.
pi_221144103
Ik lees de spoilers dan maar niet. Wil het zelf wel beoordelen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_221146128
GTST-spoilers 6 t/m 9 juli 2026: Billy neemt het heft in eigen hand

De volledige spoilers voor de finaleweek. Ik blijf er vooralsnog bij dat dit mij niet enthousiasmeert, alles leest nogal plompverloren bij elkaar verzonnen om maar een seizoensafsluiting te hebben :{
pi_221146881
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:26 schreef PeterKelder het volgende:
GTST-spoilers 6 t/m 9 juli 2026: Billy neemt het heft in eigen hand

De volledige spoilers voor de finaleweek. Ik blijf er vooralsnog bij dat dit mij niet enthousiasmeert, alles leest nogal plompverloren bij elkaar verzonnen om maar een seizoensafsluiting te hebben :{
Ze leren er niet van @PeterKelder Ik weet niet of je momenteel de vlaamse soap thuis volgt maar ik vind daar de opbouw naar de seizoensfinale echt vele malen beter zit echt nu te wachten om morgenochtend de seizoensfinale te bekijken daar
pi_221146885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 02:32 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik geef het nog twee seizoenen.

Ik ben natuurlijk niet PeterKelder, Maar ach. :P
Maar alle twee fok iconen
pi_221147549
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:06 schreef Bpalma het volgende:

[..]
Ze leren er niet van @:peterkelder Ik weet niet of je momenteel de vlaamse soap thuis volgt maar ik vind daar de opbouw naar de seizoensfinale echt vele malen beter zit echt nu te wachten om morgenochtend de seizoensfinale te bekijken daar
Yep. Ik ben nu dan aangehaakt voor de laatste twee weken van Thuis en ze doen dat daar wel echt sterk, ook met hoe ze de kijker nog telkens op het verkeerde been zetten en al. En ze hebben daar afgelopen jaar ook duidelijk geïnvesteerd in een nieuwe look and feel zonder dat het ineens allemaal handheldshots moeten zijn of dat de regie meer oog heeft voor de belichting in een scène.
Familie van VTM was dit seizoen wel erg zwalkend met verhaallijnen en karakters die dan ineens verschenen of verdwenen, bijna alsof Blaadje Blanco een uitwisselingstraject had. Maar ondanks dat zetten zij ook nog altijd een beter soapproduct neer dan GTST en was hun seizoensfinale wel een mooi huzarenstukje.
  zondag 28 juni 2026 @ 02:07:43 #176
268260 Dr.Mikey
pi_221170392
https://gtstcourant.com/e(...)in-gtst-cliffhanger/

Mijn gok die dame van Bing of die neef van Simon.
Inzet op vriendin van Bing zodat ze Nina en Bing weer bij elkaar kunnen schrijven.
R.I.P DTS.
pi_221172472
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 02:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
https://gtstcourant.com/e(...)in-gtst-cliffhanger/

Mijn gok die dame van Bing of die neef van Simon.
Inzet op vriendin van Bing zodat ze Nina en Bing weer bij elkaar kunnen schrijven.
Dan wordt het Vesper, want met die Ruben maken ze net een ontwikkeling in die draagmoederverhaallijn. Al zou hij ook mogen sterven hoor.

Net als Rikkemans, en Nina, en Elisa, en Dummy, en Tante Linnepin, en... O-)
pi_221176462
Het zal die Bruno wel zijn verwacht ik.
  maandag 29 juni 2026 @ 03:05:35 #179
268260 Dr.Mikey
pi_221179087
De dames sanders na 1 date verandert u in een stalker, kan het mij bij Nola nog wel voorstellen maar Nina :N
R.I.P DTS.
pi_221179787
Het kleurthema van de cliffweek is avondrood? :’)
  maandag 29 juni 2026 @ 19:07:24 #181
268260 Dr.Mikey
pi_221184004
Troy is veel te goed voor Nola.
R.I.P DTS.
pi_221199089
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 19:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Troy is veel te goed voor Nola.
Heb altijd zwak voor Troy, die verdient meer podium. Z’n achtergrond etc, familie. Mooie rol
pi_221200987
SPOILER
Donderdag 27 augustus al weer terug op Videoland en de maandag er op weer te zien op RTL 4 aldus Boulevard.
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 1 juli 2026 @ 00:49:08 #184
268260 Dr.Mikey
pi_221201936
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 19:38 schreef RaymanNL het volgende:

[..]
Heb altijd zwak voor Troy, die verdient meer podium. Z’n achtergrond etc, familie. Mooie rol
Ja eens prima acteur ook er mooi ingerold zo.
Was ook op zijn best in eigen verhaallijn zonder Nola.
R.I.P DTS.
pi_221202913
Videoland:

SPOILER
pi_221203073
SPOILER
  woensdag 1 juli 2026 @ 14:17:01 #187
436222 Japepk
Padvinder
pi_221204884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 22:48 schreef freaky40 het volgende:
SPOILER
Donderdag 27 augustus al weer terug op Videoland en de maandag er op weer te zien op RTL 4 aldus Boulevard.
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Japepk op 01-07-2026 17:22:35 ]
't Echte en 't ware!
pi_221206346
Zo te zien krijgt het decor van Huize Sanders weer een make-over:

woensdag 1 juli 2026 @ 17:56:54 #189
268260 Dr.Mikey
pi_221206668
Het lijkt wel retro mercury daar in Meerdijk met al die jaloerse exen. Denk nog dat Vespa out is of mevrouw Sendar hebben ze alleen daarvoor terug laten komen. En Billy ja van suffe oma nu naar groot wraakplan om een brief ze zou nog steeds beter haar woede op Shanti en Richard richten Rik is natuurlijk maar de messenger.
R.I.P DTS.
pi_221208764
SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 1 juli 2026 @ 22:30:22 #191
436222 Japepk
Padvinder
pi_221209946
De cliff is al gespoiled in een online artikel van het AD/BN de Stem. Er wordt eerst teruggeblikt op een aantal oude (fatale) cliffs en vanaf daar heb ik niet verder gelezen.

SPOILER
't Echte en 't ware!
  woensdag 1 juli 2026 @ 22:44:27 #192
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221210202
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de banden tussen die Rex en de Sanders-familie.
Ludo en Janine zijn het enige koppel dat het langste (met wat onderbrekingen) bij elkaar is. En ik kan me niet bedenken waar die Rex Martin dan vandaan komt? Het klinkt niet als een van de andere scharreltjes waar Janine het soms in korte tijd mee gehad heeft toen ze weer eens niet voor Ludo koos.

One-night stand met Simon Dekker, later kort met Stefano, Jack en met Rik.
pi_221210440
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2026 22:44 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de banden tussen die Rex en de Sanders-familie.
Ludo en Janine zijn het enige koppel dat het langste (met wat onderbrekingen) bij elkaar is. En ik kan me niet bedenken waar die Rex Martin dan vandaan komt? Het klinkt niet als een van de andere scharreltjes waar Janine het soms in korte tijd mee gehad heeft toen ze weer eens niet voor Ludo koos.

Ik denk dat Janine als moeder uitgesloten kan worden, want buiten de zwangerschappen die ze had met Nina en later Lucas was ze niet zwanger in de serie in die periode, en zó'n retcon is met geen mogelijkheid te maken zonder het verleden groot geweld aan te doen.

Als ze dertig jaar geleden ook bedoelen als 1996, is de enige "logische" optie dat Dians miskraam gefaked is en 'Jeffrey' in alle geheim geboren is en daarna uit angst voor represailles (vanuit Luigi Pavese) is afgestaan. Janine werkte toen bij SOS en zou in theorie bemiddeld kunnen hebben in de adoptieprocedure en dat altijd geheim hebben gehouden.

Maar ergens vermoed ik dat er toen off-screen nog een andere dame zal zijn geweest die zwanger raakte van Ludo en dat Janine dit al die tijd geweten heeft. In elk geval hoop ik ergens dat Rex niet het zoveelste onbekende kind is, dat gegeven is nu wel echt uitgemolken.
pi_221210958
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 09:46 schreef PeterKelder het volgende:
Videoland:

SPOILER
Waarom zijn het altijd dit soort gastrollen :') je had toen ook die verhaallijn in dat sanatorium van dat vriendje van Lucas _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:04:13 #195
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221211402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:02 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Ik denk dat Janine als moeder uitgesloten kan worden, want buiten de zwangerschappen die ze had met Nina en later Lucas was ze niet zwanger in de serie in die periode, en zó'n retcon is met geen mogelijkheid te maken zonder het verleden groot geweld aan te doen.

Als ze dertig jaar geleden ook bedoelen als 1996, is de enige "logische" optie dat Dians miskraam gefaked is en 'Jeffrey' in alle geheim geboren is en daarna uit angst voor represailles (vanuit Luigi Pavese) is afgestaan. Janine werkte toen bij SOS en zou in theorie bemiddeld kunnen hebben in de adoptieprocedure en dat altijd geheim hebben gehouden.

Maar ergens vermoed ik dat er toen off-screen nog een andere dame zal zijn geweest die zwanger raakte van Ludo en dat Janine dit al die tijd geweten heeft. In elk geval hoop ik ergens dat Rex niet het zoveelste onbekende kind is, dat gegeven is nu wel echt uitgemolken.
Zet je maar schrap, volgens de spoiler van de aflevering die, zo een beetje nu op Videoland komt:
SPOILER
Ik ga zo kijken! Benieuwd of het een teleurstelling wordt, of juist niet...
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:06:01 #196
436222 Japepk
Padvinder
pi_221211422
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:04 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Zet je maar schrap, volgens de spoiler van de aflevering die, zo een beetje nu op Videoland komt:
SPOILER
Ik ga zo kijken! Benieuwd of het een teleurstelling wordt, of juist niet...
ik ben nog niet gespoilerd, maar de aflevering staat nog niet online... Komen ze pas in de loop van de nacht?
't Echte en 't ware!
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:21:08 #197
268260 Dr.Mikey
pi_221211573
Ik ben aan het terugkijken liep achter op videoland.
De classics nu in een willekeurige week zijn spannender als de cliffhangerweek van 2026.

En Nola Troy is een toxic relatie verpakt in een mooi sprookje slecht voorbeeld voor jonge vrouwen die kijken.

[ Bericht 29% gewijzigd door Dr.Mikey op 02-07-2026 00:34:25 ]
R.I.P DTS.
  donderdag 2 juli 2026 @ 00:52:13 #198
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221212111
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 00:06 schreef Japepk het volgende:

[..]
ik ben nog niet gespoilerd, maar de aflevering staat nog niet online... Komen ze pas in de loop van de nacht?
Het staat nu op Videoland, al sinds 00:15 ofzo.
Ik vond het een matige aflevering, met weinig spanningsopbouw.

SPOILER

[ Bericht 60% gewijzigd door Claude_Viole op 02-07-2026 01:03:01 ]
  donderdag 2 juli 2026 @ 01:00:08 #199
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221212155
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juli 2026 22:44 schreef Claude_Viole het volgende:

En Ray? Was ze daar niet zwanger van geworden en had dat kindje een open ruggetje en had ze abortus gepleegd?
Geen idee of dat past in het verhaal hoor maar het was wel een relatie/zwangerschap.
  donderdag 2 juli 2026 @ 01:08:54 #200
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221212175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 01:00 schreef Ceviche het volgende:

[..]
En Ray? Was ze daar niet zwanger van geworden en had dat kindje een open ruggetje en had ze abortus gepleegd?
Geen idee of dat past in het verhaal hoor maar het was wel een relatie/zwangerschap.
Dat was een abortus geworden, dus daar eindigt dat verhaal dan ook. Voor zover het ernaar uitziet (ik ken de oude GTST niet zo)........

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Claude_Viole op 02-07-2026 01:30:42 ]
  donderdag 2 juli 2026 @ 01:12:08 #201
268260 Dr.Mikey
pi_221212183
Ben halverwege en die twist tot nu toe is eigenlijk wel leuk ^O^

SPOILER

[ Bericht 65% gewijzigd door Dr.Mikey op 02-07-2026 01:29:50 ]
R.I.P DTS.
  donderdag 2 juli 2026 @ 02:17:59 #202
436222 Japepk
Padvinder
pi_221212314
Ik heb de cliff inmiddels ook gezien, en over de aflevering an sich ben ik eigenlijk niet super negatief. De gebeurtenissen kwamen niet compleet uit het niets (niet echt toch) en de aflevering zelf zat qua beeldgrammatica zelfs goed in elkaar. Nu moet ik bekennen dat ik de serie sinds de dood van Laura niet meer volg, maar een cliffhanger is toch altijd een momentje dus die wilde ik graag zien.

In drie verschillende spoilers:
De liefdes 'driehoek' tussen Bing/Vesper en Nina/Bruno
SPOILER
Rex Martin
SPOILER
De vete tussen Billy en Rik
SPOILER
En wat ik ook leuk vond (en stiekem hoopte); de seizoensterugblik, die nu redelijk standaard is na de cliff, opende leuk met het 35-jaar shot met alle oudgedienden en sloot, hoe kon het ook anders, af met Laura en Arnie.
En dat blijft voor mij het einde :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Japepk op 02-07-2026 03:05:56 ]
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')