abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221081100
Uiteraard.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 19 juni 2026 @ 09:55:52 #152
436222 Japepk
Padvinder
pi_221085790
quote:
99s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:13 schreef Claude_Viole het volgende:
GTST Courant: GTST-spionnen: ‘Bruno’s gebroken hart bron van drama in cliffhanger’
[..]
en:
[..]
Ik ben benieuwd! Bruno slaat waarschijnlijk door, en laat zijn duistere en verborgen kant zien.
Hmm, zal ongetwijfeld een spannend iets zijn maar het is wel weer de figurant draait door. Ook dát kennen we al. En aangezien GTST dit al vaker in de zomercliff had, is het nog prima mogelijk om iets nieuws te verzinnen.

Ik moet denken aan de cliff van seizoen 18. Geen groots gevaar, maar een onverwachte ontmoeting die uit de hand loopt (Dennis duwt Rik en Anita van een balkon). De afwikkeling was lame, maar het was wel zo'n seizoensfinale-sfeer, op het afscheidsfeest van Robert.
't Echte en 't ware!
pi_221090383
https://gtstcourant.com/billy-de-palma-cliffhanger-gtst/

Ben heel benieuwd, hoop het want dan is er tenminste een beetje opbouw geweest :)
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_221107194
GTSTCourant | Tarikh Janssen maakt GTST-debuut ‘als Ludo’s zoon’

De ongekende fantasie en inspiratie van ons aller Blaadje Blanco kent weer geen grenzen hè. Ik vraag me bijna af hoe dit briljante idee tot stand is gekomen :wtf:

Blanco: "We hebben nog een verrassend element nodig voor de cliff."
Schrijver 1: "Huh? Is het nu alweer tijd voor de zomercliff? Maar het is net oktober!"
Blanco: "Ja, maar wij schrijven inmiddels al bijna een jaar vooruit hoor! Zo kunnen we die kritische fans op GTSTCourant of FOK! of die kritische stukjes in het AD makkelijk pareren als een verhaallijn niet aanslaat of nergens op slaat: wij kunnen er inmiddels niks meer aan veranderen en enkel een mea culpa slaan. Slim bedacht hè?! Maar goed, een verrassend element. Iemand ideeën?"
Schrijver 2: "Iets met een geheim of zoiets, of een kind waarvan het bestaan niet bekend is?"
Blanco: "Dat klinkt goed! Zoiets werkt altijd."
Schrijver 1: "Een onbekend kind voor Henk?"
Blanco: "Nee, dat hebben we al gehad. En dat werkte niet zo goed. Niet omdat ik met mijn briljante brein geen fantastische verhaallijnen kon verzinnen voor... eh, kom... hoe heet dat joch nu weer...? Enfin, die acteur bakte er niks van. Dát was de reden om hem na een jaar uit het verhaal te schrijven, niks anders."
Schrijver 2: "... Julian misschien?"
Blanco: "Nee, Bizou hebben we net met het badwater weggespoeld. En Julian heeft met die kinderen van Noor wel weer een verhaallijn. Nee, het moet voor iemand zijn voor wie we momenteel geen verhaallijn hebben..."
De deur gaat open: Idse Grootheidswaanzin komt binnen met een kelner in zijn kielzog die een dinertrolley naar binnen rijdt.
Grootheidswaanzin: "Sorry! Ik had gezegd dat ik naar de McDonalds zou gaan, maar toen kwam ik langs een haute cuisine restaurant en ik dacht..."
Blanco: "Idse, je komt als geroepen! We willen een onbekend kind van een belangrijk personage in de zomercliff laten opduiken. Heb jij een idee?"
Grootheidswaanzin: "Maar mijn haute cuisine kreeft dan?"
Blanco: "Dat kan wel wachten, dit is be-lang-rijk! Mijn status als Hoogstaande Hoofdschrijver van deze serie hangt er van af!"
Kelner: "Uh... ik vind hier een post-it op de deur met 'HEKS!!!' er op geschreven..."
Blanco: "DAT IS HET! Ludo krijgt bezoek van een onbekende jongeman die dan zegt zijn zoon te zijn!"
Schrijver 1: "Is dat niet al eens gedaan?"
Blanco: "Dat maakt niet uit, Nick is allang verleden tijd en iemand kan makkelijk meerdere onbekende buitenechtelijke kinderen hebben. Dat werkte bij Anton ook heel goed."
Schrijver 2: "Wie?"
Blanco: "Dat doet er niet toe. We hebben ons verrassend element te pakken! En dan heeft Stefano ook weer een reden om jaloers te zijn. Zo'n verhaallijn werkt óók altijd heel goed."
Grootheidswaanzin (met volle mond): "Ja, sorry dat ik alvast begonnen ben met eten hoor, zo'n kreeft is toch veel beter dan een hamburger van de McDonalds. Maarre, wie is dan de moeder van dat kind?"
Blanco: "Hmmm... We noemen haar Ria. Ria Wit. Haha, zo krijgen die kritische kneuters van GTSTCourant mooi het deksel op de neus, want zo komen ze nooit van mij af! HAHAHAHAHA!!!"

Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 21 juni 2026 @ 13:28:11 #155
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_221108444
_O-
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:06:03 #156
436222 Japepk
Padvinder
pi_221109712
My god
't Echte en 't ware!
pi_221114752
Benieuwd wie dan de moeder is van die jongen. Deze acteur is weer een DEI-hire, dus logischerwijs moet zijn moeder dan zwart zijn. Met welke zwarte vrouw moet Ludo dan een decennia of drie geleden zijn gegaan? Nu weet je het bij GTST natuurlijk nooit (Curaçaoenaar E.J. Hooi heeft met een blanke vrouw de Noord-Afrikaanse Diyah Salem, en bij die kinderen van Noor is het qua etniciteit ook niet helemaal logisch...).
pi_221114753
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 03:55 schreef Niels_ het volgende:
Benieuwd wie dan de moeder is van die jongen. Deze acteur is weer een [DEI-hire, dus logischerwijs moet zijn moeder dan zwart zijn. Met welke zwarte vrouw moet Ludo dan een decennia of drie geleden zijn gegaan? Nu weet je het bij GTST natuurlijk nooit (Curaçaoenaar E.J. Hooi heeft met een blanke vrouw de Noord-Afrikaanse Diyah Salem, en bij die kinderen van Noor is het qua etniciteit ook niet helemaal logisch...).
  maandag 22 juni 2026 @ 10:53:03 #159
436222 Japepk
Padvinder
pi_221115871
Nou weet je, ergens zou zon plottwist nog kunnen, als dit een guy is die keihard op het familie kapitaal uit is en over lijken gaat. Moet haast uit Ludo's maffiatijd komen, dus why not. Maar waarschijnlijk zoekt deze man vooral erkenning en papt hij met Billy aan.
't Echte en 't ware!
  maandag 22 juni 2026 @ 12:26:29 #160
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221117066
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 12:00 schreef PeterKelder het volgende:
GTSTCourant | Tarikh Janssen maakt GTST-debuut ‘als Ludo’s zoon’

De ongekende fantasie en inspiratie van ons aller Blaadje Blanco kent weer geen grenzen hè. Ik vraag me bijna af hoe dit briljante idee tot stand is gekomen :wtf:

Blanco: "We hebben nog een verrassend element nodig voor de cliff."
Schrijver 1: "Huh? Is het nu alweer tijd voor de zomercliff? Maar het is net oktober!"
Blanco: "Ja, maar wij schrijven inmiddels al bijna een jaar vooruit hoor! Zo kunnen we die kritische fans op GTSTCourant of FOK! of die kritische stukjes in het AD makkelijk pareren als een verhaallijn niet aanslaat of nergens op slaat: wij kunnen er inmiddels niks meer aan veranderen en enkel een mea culpa slaan. Slim bedacht hè?! Maar goed, een verrassend element. Iemand ideeën?"
Schrijver 2: "Iets met een geheim of zoiets, of een kind waarvan het bestaan niet bekend is?"
Blanco: "Dat klinkt goed! Zoiets werkt altijd."
Schrijver 1: "Een onbekend kind voor Henk?"
Blanco: "Nee, dat hebben we al gehad. En dat werkte niet zo goed. Niet omdat ik met mijn briljante brein geen fantastische verhaallijnen kon verzinnen voor... eh, kom... hoe heet dat joch nu weer...? Enfin, die acteur bakte er niks van. Dát was de reden om hem na een jaar uit het verhaal te schrijven, niks anders."
Schrijver 2: "... Julian misschien?"
Blanco: "Nee, Bizou hebben we net met het badwater weggespoeld. En Julian heeft met die kinderen van Noor wel weer een verhaallijn. Nee, het moet voor iemand zijn voor wie we momenteel geen verhaallijn hebben..."
De deur gaat open: Idse Grootheidswaanzin komt binnen met een kelner in zijn kielzog die een dinertrolley naar binnen rijdt.
Grootheidswaanzin: "Sorry! Ik had gezegd dat ik naar de McDonalds zou gaan, maar toen kwam ik langs een haute cuisine restaurant en ik dacht..."
Blanco: "Idse, je komt als geroepen! We willen een onbekend kind van een belangrijk personage in de zomercliff laten opduiken. Heb jij een idee?"
Grootheidswaanzin: "Maar mijn haute cuisine kreeft dan?"
Blanco: "Dat kan wel wachten, dit is be-lang-rijk! Mijn status als Hoogstaande Hoofdschrijver van deze serie hangt er van af!"
Kelner: "Uh... ik vind hier een post-it op de deur met 'HEKS!!!' er op geschreven..."
Blanco: "DAT IS HET! Ludo krijgt bezoek van een onbekende jongeman die dan zegt zijn zoon te zijn!"
Schrijver 1: "Is dat niet al eens gedaan?"
Blanco: "Dat maakt niet uit, Nick is allang verleden tijd en iemand kan makkelijk meerdere onbekende buitenechtelijke kinderen hebben. Dat werkte bij Anton ook heel goed."
Schrijver 2: "Wie?"
Blanco: "Dat doet er niet toe. We hebben ons verrassend element te pakken! En dan heeft Stefano ook weer een reden om jaloers te zijn. Zo'n verhaallijn werkt óók altijd heel goed."
Grootheidswaanzin (met volle mond): "Ja, sorry dat ik alvast begonnen ben met eten hoor, zo'n kreeft is toch veel beter dan een hamburger van de McDonalds. Maarre, wie is dan de moeder van dat kind?"
Blanco: "Hmmm... We noemen haar Ria. Ria Wit. Haha, zo krijgen die kritische kneuters van GTSTCourant mooi het deksel op de neus, want zo komen ze nooit van mij af! HAHAHAHAHA!!!"

[ afbeelding ]
Whahaha! Geweldig! _O-
  maandag 22 juni 2026 @ 15:54:31 #161
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_221118431
In plaats van een lang verhaal, een keer een korter verhaal: ik ben het een beetje beu aan het worden. Als het nu weer om een verloren zoon gaat, dan wordt het echt ongeloofwaardig. Er komen meer verloren kinderen aanwaaien dan dat er worden geboren. Al dat gedoe rondom kinderen is sowieso gemakzuchtig en voorspelbaar. Deze schrijvers lijken er maar geen genoeg van te krijgen, keer op keer. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen. Een soap heeft vele clichés, maar ik merk behoorlijk klaar te zijn met het voorspelbare en ongeinspireerde schrijfwerk. Iets wat ieder seizoen minder ruimte krijgt, omdat de rek er blijkbaar nog steeds verder uit kan dan verwacht.

Seizoen 36 was beter dan seizoen 34 en 35. Niet omdat het knap is, maar omdat een paar verhaallijnen er bovenuit staken. Daarbuiten was het gewoon weer ondermaats. Als we nu kunstgrepen moeten gebruiken om maar aan een verhaal te komen, dan is het echt tijd voor nieuwe schrijvers. Ik verwacht geen Bing die uit de kast komt, maar dat het niet eens zo vreemd klinkt is geen goed teken. Misschien gebeurd het toch? Ik zie liever ook geen verloren zoon meer voor Ludo (of wie dan ook), omdat het nergens over gaat. Ludo had Stefano en Nick al, wat voor één persoon wel genoeg is. Zeker omdat Maxime en Sophia ook nog kwamen aanwaaien in zijn leven.

We hebben net gezien dat Ruben uit de lucht kwam vallen zonder reden en die voegt al niet veel toe, zeker na al dat gedoe met de nog nuttelozere Haakon. Als ik het verder beu wordt, dan kijk ik niet meer met plezier. Fijn dat seizoen 36 dan beter was, maar het overtuigt mij nog niet dat ik moet blijven kijken. We zijn op een moment aangekomen dat ik (tijdelijk) afhaak, als de stappen me niet bevallen in de komende maanden. Ieder cliché tot de cliffhanger is een stapje dichter daar naartoe. Laat het ergens over gaan of verspil mijn tijd niet. De kijker wordt toch al zelden serieus genomen. We zien wel weer..

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 22-06-2026 16:12:44 ]
pi_221119435
Videoland:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221130672
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal cabaretteketet!
pi_221138029
cliffhangerweek. Of dit echt een cliffhangerweek genoemd mag worden, laat ik aan ieder voor zich over. Persoonlijk vind ik het opnieuw behoorlijk tegenvallen.
SPOILER
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:01:10 #165
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221138480
Ik ben 5/6 weken geleden gestopt met kijken want er was gewoon niks interessants meer aan en sindsdien zijn er gewoon drie nieuwe personages en dan reken ik Ruben nog niet eens mee :')
pi_221138578
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:56 schreef Bpalma het volgende:
cliffhangerweek. Of dit echt een cliffhangerweek genoemd mag worden, laat ik aan ieder voor zich over. Persoonlijk vind ik het opnieuw behoorlijk tegenvallen.
SPOILER
...dit kán niet waar zijn toch? :{ :|W
pi_221139579
Wanneer zijn de eerste afleveringen van het nieuwe seizoen te zien op Videoland?

SPOILER
Allemaal cabaretteketet!
pi_221141450
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:16 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
...dit kán niet waar zijn toch? :{ :|W
Wat zijn je voorspellingen @PeterKelder?
  donderdag 25 juni 2026 @ 02:32:13 #169
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221142115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 23:42 schreef Bpalma het volgende:

[..]
Wat zijn je voorspellingen @:peterkelder?
Ik geef het nog twee seizoenen.

Ik ben natuurlijk niet PeterKelder, Maar ach. :P
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221143624
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 23:42 schreef Bpalma het volgende:

[..]
Wat zijn je voorspellingen @:peterkelder?
Dat als dit serieus de koers is waarmee ze de finaleweek aanpakken, ik niet zeker ben of ik volgend seizoen nog aanhaak. De seizoensfinale moet dan wel echt héél sterk zijn wil ik nog nieuwsgierig zijn naar het vervolg, maar op basis van de spoilerteksten die jij deelde ben ik daar echt niet zeker van.
pi_221144103
Ik lees de spoilers dan maar niet. Wil het zelf wel beoordelen.
Allemaal cabaretteketet!
pi_221146128
GTST-spoilers 6 t/m 9 juli 2026: Billy neemt het heft in eigen hand

De volledige spoilers voor de finaleweek. Ik blijf er vooralsnog bij dat dit mij niet enthousiasmeert, alles leest nogal plompverloren bij elkaar verzonnen om maar een seizoensafsluiting te hebben :{
pi_221146881
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 16:26 schreef PeterKelder het volgende:
GTST-spoilers 6 t/m 9 juli 2026: Billy neemt het heft in eigen hand

De volledige spoilers voor de finaleweek. Ik blijf er vooralsnog bij dat dit mij niet enthousiasmeert, alles leest nogal plompverloren bij elkaar verzonnen om maar een seizoensafsluiting te hebben :{
Ze leren er niet van @PeterKelder Ik weet niet of je momenteel de vlaamse soap thuis volgt maar ik vind daar de opbouw naar de seizoensfinale echt vele malen beter zit echt nu te wachten om morgenochtend de seizoensfinale te bekijken daar
pi_221146885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 02:32 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik geef het nog twee seizoenen.

Ik ben natuurlijk niet PeterKelder, Maar ach. :P
Maar alle twee fok iconen
pi_221147549
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 18:06 schreef Bpalma het volgende:

[..]
Ze leren er niet van @:peterkelder Ik weet niet of je momenteel de vlaamse soap thuis volgt maar ik vind daar de opbouw naar de seizoensfinale echt vele malen beter zit echt nu te wachten om morgenochtend de seizoensfinale te bekijken daar
Yep. Ik ben nu dan aangehaakt voor de laatste twee weken van Thuis en ze doen dat daar wel echt sterk, ook met hoe ze de kijker nog telkens op het verkeerde been zetten en al. En ze hebben daar afgelopen jaar ook duidelijk geïnvesteerd in een nieuwe look and feel zonder dat het ineens allemaal handheldshots moeten zijn of dat de regie meer oog heeft voor de belichting in een scène.
Familie van VTM was dit seizoen wel erg zwalkend met verhaallijnen en karakters die dan ineens verschenen of verdwenen, bijna alsof Blaadje Blanco een uitwisselingstraject had. Maar ondanks dat zetten zij ook nog altijd een beter soapproduct neer dan GTST en was hun seizoensfinale wel een mooi huzarenstukje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')