Exact dit. Door de korting is het nog enigszins ‘oké’ om te overwegen.quote:Op maandag 11 mei 2026 12:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit dus, door dit soort situaties komen de nu openstaande projecten vermoedelijk, zeker voor Collin begrippen, traag vol.
Voor mij is de 7% van dit project, bij de huidige situatie, ook het absolute minimum. Ik kan mij voorstellen dat deze 7% voor investeerders die een wat lagere korting krijgen al te laag is.
Deze stond net open.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:42 schreef Horsemen het volgende:
En nog een nieuwe via Collin met in dit geval een 2e hypotheek:
Genki Sushi & Wok 2Go
¤ 43.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/genki-sushi-wok-2go-2/
Ook deze wil ik, ondanks het negatieve e.v. wel meenemen. In dit geval is een linkje zeer welkom.
Klopt, was al voor 50% vol dus er was echt wel een linkje beschikbaar.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:
sushi niet tussen kunnen komen. Leek toch al 50% vol
quote:In overleg met de ondernemer is besloten om het leenbedrag te verlagen met ¤ 22.000,-. Het oorspronkelijke leenbedrag was ¤ 175.000,- en het nieuwe leenbedrag is ¤ 153.000,-. Onderstaand is de pitch zonder de wijziging weergegeven.
Dat krijgen ze altijd. Ik zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klopt, was al voor 50% dus er was echt wel een linkje beschikbaar.
Hier wel mee kunnen nemen, en stond inderdaad al meteen voor 50% vol met iets van 20 investeerders.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:
sushi niet tussen kunnen komen. Leek toch al 50% vol
In mijn app staat op langere tijd: Extra informatie wordt bijgewerkt op de achtergrond, Het laden van pagina's kan hierdoor tijdelijk langer duren'quote:Op maandag 11 mei 2026 14:13 schreef quepos het volgende:
Hier met de app mee kunnen nemen. Mijn eerste project sinds 26 maart.
Voor mij is 7% momenteel ook het minimum. Aangezien ik nu even iets meer te investeren heb (moeders deed gister weer haar jaarlijkse schenking naar mij en mijn broer) heb ik deze nu ook ook meegenemen. Dit is mijn 100e investering bij Collinquote:Op maandag 11 mei 2026 12:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit dus, door dit soort situaties komen de nu openstaande projecten vermoedelijk, zeker voor Collin begrippen, traag vol.
Voor mij is de 7% van dit project, bij de huidige situatie, ook het absolute minimum. Ik kan mij voorstellen dat deze 7% voor investeerders die een wat lagere korting krijgen al te laag is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De getaxeerde waarde ("huidige residuele grondwaarde") in de pitch was 5 M¤, het is nu verkocht voor 3.5 M¤. Geen fantastisch resultaat maar verbaast ben ik ook niet. Waarschijnlijk optimistische taxatie, gedwongen verkoop, tijdje leegstand en verval, het helpt allemaal vast niet mee. Zou de andere achtergestelde investeerder de koper zijn?
De borg waar Collin het over heeft is meneer zelf trouwens.
Ik ben bang dat ik hier een beperkte afschrijving zal moeten noteren in de administratie.
Heb je nog een reactie gekregen?quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:24 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Ik heb het dikgedrukte maandag nog nagevraagd aan SIG via email, maar helaas nog geen reactie ontvangen. Maar het lijkt me een hele goede opmerking. In het WOZwaardeloket is alleen 22-H, 22-1 en 22-2 beschikbaar. Het zou kunnen dat ze het geld pas uitboeken als de splitsingsakte (of hoe dat in dit geval heet) rond is.
quote:Op maandag 11 mei 2026 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De tropische boot van Collin ligt aan lager wal, we mogen stemmen. Beetje vaag, exploitatie stilgelegd, juridische procedure, maar gezien het nog maar kleine openstaande bedrag versus de zekerheden en de flinke renteverhoging lijkt me nog weer wat extra uitstel geen probleem. Oorspronkelijk had het project bijna 2 jaar geleden al afgelost moeten zijn.Uiteraard ja gestemd want een risicoloze vordering die 13% rente oplevert die vind je verder nergens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar begrijpen doe ik het niet, dat ze dat flutbedrag niet ergens anders kunnen ophalen. Het gaat om 5 termijnen die ze nog hadden moeten voldoen. Misschien nog aanvullende rente?Pecunia non olet
De residuele grondwaarde is niet de taxatiewaarde. De residuele grondwaarde is de getaxeerde verkoopwaarde van het project nadat het is afgerond minus de stichtingskosten (aankoopbedrag + alle kosten van de transformatie). Dus ook de geprognotiseerde winst zit in de residuele grondwaarde.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De getaxeerde waarde ("huidige residuele grondwaarde") in de pitch was 5 M¤, het is nu verkocht voor 3.5 M¤.
Nee ik heb geen reactie gekregen.quote:Op maandag 11 mei 2026 19:16 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Heb je nog een reactie gekregen?
Ik had vorige week ook een vraag gesteld over het bouwdepot van Bathmen maar nog niks gehoord. Geen antwoord is ook een antwoord denk ik dan.
In het vervolg ga ik er vanuit dat een bouwdepot als zekerheid weinig materiele waarde heeft.
In ruil voor je analyse het linkje. Als jij instapt doe ik het ook wel. Ik zie je als voorzichtigquote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:12 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van:
https://www.collincrowdfund.nl/21horeca-b-v/
Op basis van dekkende 1e hypotheek, winstcijfers, EV, grote eigen inbreng en hoge rente wil ik hem wel meenemen.
Ben een beetje blij verbaasd dat de rente zo hoog is. Zal dus wel iets meer aan de hand zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:18 schreef Fredericm het volgende:
[..]
In ruil voor je analyse het linkje. Als jij instapt doe ik het ook wel. Ik zie je als voorzichtigIk doe mee voor mijn minimale inleg. Dat heeft twee redenen: heb zojuist de Koninginnelaan bij CRE bij de kassa afgerekend en dat was al een flinke aanslag op de liquiditeit en b. dat ik hem gevoelsmatig net iets te mooi vind om waar te zijn, voor de box 3 beleggers zou het de hemel op aarde moeten lijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Pecunia non olet
5711 en De Twee Krijgers, ze zijn wel creatief met de namen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:12 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van:
https://www.collincrowdfund.nl/21horeca-b-v/
Op basis van dekkende 1e hypotheek, winstcijfers, EV, grote eigen inbreng en hoge rente wil ik hem wel meenemen.
Ben een beetje blij verbaasd dat de rente zo hoog is. Zal dus wel iets meer aan de hand zijn.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:18 schreef Fredericm het volgende:
[..]
In ruil voor je analyse het linkje. Als jij instapt doe ik het ook wel. Ik zie je als voorzichtigOok voorzichtig ingestapt, daarmee ook Zilver (gelukkig op het oude programma) behaald bij CCFSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |