abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220747459
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:42 schreef Horsemen het volgende:
En nog een nieuwe via Collin met in dit geval een 2e hypotheek:

Genki Sushi & Wok 2Go
¤ 43.000 | 8,5 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/genki-sushi-wok-2go-2/

Ook deze wil ik, ondanks het negatieve e.v. wel meenemen. In dit geval is een linkje zeer welkom.
Is deze niet risicoloos voor 7,3% netto met deze LTV? Komt misschien wat post van beheer. Ik heb ze al per mail om een linkje gevraagd
pi_220748027
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 23:18 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Is deze niet risicoloos voor 7,3% netto met deze LTV? Komt misschien wat post van beheer. Ik heb ze al per mail om een linkje gevraagd
Met risicoloos moet je natuurlijk altijd oppassen. De boel kan natuurlijk bijvoorbeeld altijd afbranden terwijl er geen afdoende verzekering is of dat ze niet gaan uitkeren omdat de afzuiginstallatie niet schoongemaakt was. Normaal gesproken moet het geld hier altijd terug komen.
pi_220748123
Over brand & hcn gesproken, iemand nog iets gehoord over de afgebrande bubble tea in Arnhem?
pi_220748180
quote:

[..]
Ik heb gisteravond ook gemailed, helaas nog geen reactie
pi_220751276
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 08:16 schreef Tjalala het volgende:
Over brand & hcn gesproken, iemand nog iets gehoord over de afgebrande bubble tea in Arnhem?
Die staat bij mij als afgeboekt. Lijkt mij wat voorbarig, volgens mij waren ze nog in gesprek met de verzekeraar.
pi_220751550
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:55 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Die staat bij mij als afgeboekt. Lijkt mij wat voorbarig, volgens mij waren ze nog in gesprek met de verzekeraar.
HCN boekt formeel af na 12 maanden geen betaling. Daarbij geven ze aan dat dat enkel een boekhoudkundige verwerking is en geen invloed heeft op een lopende incassotraject.
pi_220751980
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:55 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Het bedrijf was nog te jong om een solide omzethistorie te hebben, was toch de reden dat er zeer weinig uitkering wordt verwacht? En dan gaan er ook kosten van af...
Echter de inventaris zou ook ook verzekerd moeten zijn.
Pecunia non olet
pi_220752433
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het bedrijf was nog te jong om een solide omzethistorie te hebben, was toch de reden dat er zeer weinig uitkering wordt verwacht? En dan gaan er ook kosten van af...
Echter de inventaris zou ook ook verzekerd moeten zijn.
Franchisegever heeft ook nog een borgstelling afgegeven.
pi_220757154
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:57 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Franchisegever heeft ook nog een borgstelling afgegeven.
Met een borgstelling van 50K (=31% inleg) en een ontvangen cashflow van 25% is het risico beperkt tot 44% van de inleg (en de rente uiteraard).
Pecunia non olet
pi_220761793
Jullie schrijven in bij simsek op collin? Ik heb niets gelezen of eerdere ervaringen met verbouwingen. Ik zie niet waar de verbouwing van betaald wordt. Geen bouwdepot. https://www.collincrowdfund.nl/m-simsek/
pi_220761889
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:17 schreef Fredericm het volgende:
Jullie schrijven in bij simsek op collin? Ik heb niets gelezen of eerdere ervaringen met verbouwingen. Ik zie niet waar de verbouwing van betaald wordt. Geen bouwdepot. https://www.collincrowdfund.nl/m-simsek/
Ja, dat is wel mijn planning. Ik lees volgens mij ook niet of hij er al een vergunning voor heeft. Verder heeft hij wel financiële ervaring en ik ga er vanuit, aangezien dit geen overhaaste beslissing is, dat hij e.e.a. goed uitgezocht heeft. Verder zien de zekerheden er wel oké uit.
pi_220761919
quote:

[..]
Jammer dat ze niet gereageerd hebben op de mailtjes. Ik vrees dat een mailtje sturen niet meer voldoende is. Het zou mij niet verbazen dat Collin hier misschien wel voor waarschuwt aangezien hier al vaker gedeeld is dat mensen dit doen.
pi_220761978
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Jammer dat ze niet gereageerd hebben op de mailtjes. Ik vrees dat een mailtje sturen niet meer voldoende is. Het zou mij niet verbazen dat Collin hier misschien wel voor waarschuwt aangezien hier al vaker gedeeld is dat mensen dit doen.
Ik heb ze zaterdag gebeld en gesproken, ze zouden mij een mailtje sturen. Ze mailde mij terug dat ze nog geen linkje hadden en dat ik regulier moest inschrijven.
pi_220762089
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:39 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik heb ze zaterdag gebeld en gesproken, ze zouden mij een mailtje sturen. Ze mailde mij terug dat ze nog geen linkje hadden en dat ik regulier moest inschrijven.
Goed gedaan ^O^ Hopelijk gaat dit geen trend worden. Dat familie, relaties en vrienden vooraf kunnen inschrijven is voor de projecten m.i. namelijk wel een pre.
pi_220762456
Misschien is het niet zo handig hier te vermelden hoe we aan de linkjes komen?
pi_220762486
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:36 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Dit.
  maandag 11 mei 2026 @ 10:56:12 #117
13309 nostra
ask why
pi_220762556
Nou kan ik me ook wel voorstellen dat als je huis te koop staat, je geen zin hebt aan elke dag mensen aan de deur die alvast even willen kijken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220762570
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:56 schreef nostra het volgende:
Nou kan ik me ook wel voorstellen dat als je huis te koop staat, je geen zin hebt aan elke dag mensen aan de deur die alvast even willen kijken.
Als je huis daardoor sneller verkoopt, sta ik er wel voor open :).
pi_220762572
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 10:36 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Zolang je maar openbare bronnen gebruikt heeft collin hier geen bezwaar tegen. Telefoon en mail stond in de pitch
pi_220762588
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met 2x een 1e hypotheek.

M. Simsek
¤ 735.000 | 7,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/m-simsek/

https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Volgens mij ondanks de krappe rente wel een leuke om mee te nemen.
Staat nu open.
Meegenomen.
pi_220762718
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 11:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.
Meegenomen.
Hij loopt nog niet echt hard, merkwaardigerwijs.
Pecunia non olet
pi_220762794
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 11:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij loopt nog niet echt hard, merkwaardigerwijs.
Deze komt vandaag of binnen 2 a 3 dagen wel vol.

Ik denk echt dat de geboden rentes bij Collin wat te krap zijn. Je ziet het momenteel bij meerdere projecten. De spaarrentes lopen bij de banken al enige tijd op en dat zien we bij crowdfinance nog niet waardoor crowdfinance minder interessant aan het worden is.
pi_220762820
Het kwam hier ik meen vorige week al ter sprake:

quote:
Marges wegtransport vorig jaar verder uitgehold
https://www.abnamro.nl/nl(...)ntdate=19000101&cid={88C7F9FB-B1F6-4180-BF2C-F9696B524BD3}
pi_220762839
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2026 11:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Deze komt vandaag of binnen 2 a 3 dagen wel vol.

Ik denk echt dat de geboden rentes bij Collin wat te krap zijn. Je ziet het momenteel bij meerdere projecten. De spaarrentes lopen bij de banken al enige tijd op en dat zien we bij crowdfinance nog niet waardoor crowdfinance minder interessant aan het worden is.
Lage kosten (althans in ons geval), dus dan is 6,3% toch nog niet zo verkeerd met deze zekerheden. Leuk pand waarop die extra hypotheek gegeven wordt.

Spaarrente is wel wat gestegen maar dat is ook maar geneuzel in de marge met stijging van een paar tienden procentjes of zo hooguit. Ik kijk er nauwelijks naar al heb ik recent wel weer eens een depositootje aangemaakt van al dat geld wat terug kwam van CF.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 11-05-2026 11:54:17 ]
Pecunia non olet
pi_220762978
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 11:46 schreef obligataire het volgende:
al heb ik recent wel weer eens een depositootje aangemaakt van al dat geld wat terug kwam van CF.
Dit dus, door dit soort situaties komen de nu openstaande projecten vermoedelijk, zeker voor Collin begrippen, traag vol.
Voor mij is de 7% van dit project, bij de huidige situatie, ook het absolute minimum. Ik kan mij voorstellen dat deze 7% voor investeerders die een wat lagere korting krijgen al te laag is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')