abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220724394
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:53 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dan hebben ze 10 cent zwart, die constructie gaat wel eventjes iets anders.
Maar als je dat heel vaak pe rdag doet kan het wel winstgevend zijn?
pi_220724473
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:21 schreef Jordy-B het volgende:
Het is niet toegestaan om extra kosten te rekenen voor pinbetalingen, dit staat omschreven in de Europese Payment Service Directive 2: Winkels en webshops mogen geen toeslag meer berekenen voor betalingen met een betaalpas of met een creditcard (met uitzondering van American Express, Diners Club en creditcards voor de zakelijke markt), automatische incasso's en iDEAL-betalingen.

Dus de Chinees is gewoon in overtreding en neemt deze stap enkel om de belasting te tillen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Is toch precies hetzelfde?
Geen idee hoe dat wettelijk in mekaar steekt. Het gaat hier in principe niet om bovenstaande. Mensen die pinnen, die betalen gewoon de prijs op de menukaart. Mensen die contant betalen, krijgen korting. Is dus geen sprake van 'extra kosten' voor het pinnen, maar juist andersom.

Al kan ik wel voorstellen dat een rechter hier gewoon doorheen prikt
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220724522
Ik neem aan dat de toeleveranciers ook handje contantje betaald worden. En de rest van de keten. Zal best wel rendabel zijn. En daarom kunnen ze voor ¤20 een maaltijd voor 4 personen leveren. Iedereen blij.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 22:45:04 #29
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220724812
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:21 schreef Jordy-B het volgende:
Het is niet toegestaan om extra kosten te rekenen voor pinbetalingen
Dat doen ze toch ook niet? De bami kost ¤ 7,50 en dan pin je ¤ 7,50
Colleziono francobolli di bambini
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 22:53:31 #30
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_220724863
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hoezo zou contant geld zoveel kosten?? Lijkt me sterk dat de afhaalchinees gebruik maakt van waardetransport oid
Bij een geldmaat:

quote:
Kosten geld storten
Bij een stortautomaat van Geldmaat
Per storting: ¤ 4,50
Per biljet kleiner dan ¤ 500: ¤ 0,06
Per biljet van ¤ 500: ¤ 5,64
Per 100 munten: ¤ 0,70

Met een sealbag
Per storting: ¤ 6,15
Per biljet kleiner dan ¤ 500: ¤ 0,058
Per biljet van ¤ 500: ¤ 5,64
https://www.rabobank.nl/b(...)orten-voor-bedrijven

Banken blijven hyper commercieel natuurlijk, die schroeven overal de kosten voor op als het even kan.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2026 @ 22:57:19 #31
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220724905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:53 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Bij een geldmaat:
[..]
https://www.rabobank.nl/b(...)orten-voor-bedrijven

Banken blijven hyper commercieel natuurlijk, die schroeven overal de kosten voor op als het even kan.
Als je alles zou storten ja, dat is precies wat niet gebeurd als men al korting geeft op contant
pi_220724956
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:53 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Bij een geldmaat:
[..]
https://www.rabobank.nl/b(...)orten-voor-bedrijven

Banken blijven hyper commercieel natuurlijk, die schroeven overal de kosten voor op als het even kan.
Dat is best goedkoop toch? Nooit dat dit 61 cent is per transactie...
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 23:10:21 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220725016
Dit is puur belasting ontduiken zoals alles wat goedkoper is als het gratis is
The End Times are wild
pi_220725128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:45 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dat doen ze toch ook niet? De bami kost ¤ 7,50 en dan pin je ¤ 7,50
:') :') :')


Ze rekenen extra kosten voor wie met de pin wil betalen ten opzichte van contante betalingen. Dat mag niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220725188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:53 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Bij een geldmaat:
[..]
https://www.rabobank.nl/b(...)orten-voor-bedrijven

Banken blijven hyper commercieel natuurlijk, die schroeven overal de kosten voor op als het even kan.
Biljetten van 500 staan onder een vergrootglas, vanwege de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft), waar banken zich aan moeten houden en een signalerende functie hebben. 500 euro is zeer zeldzaam in normaal betalingsverkeer en wekt daarom altijd argwaan op.
Vanwege de wet Wwft moet er daadwerkelijk een medewerker mee bezig en dat kost geld.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 23:49:46 #36
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220725292
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 23:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
:') :') :')

Ze rekenen extra kosten voor wie met de pin wil betalen ten opzichte van contante betalingen. Dat mag niet.
:') :') :')

Elke afhaalchinees heeft wel een menukaart waar gerecht, bestelnummer en prijs op staat. Als daar staat dat de bami 7,50 kost, dan kost-ie 7,50. Jij doet nu alsof er 6,50 op de menukaart staat (en dan +1 euro voor pinbetaling). Maar dat staat er dus helemaal niet :')
Colleziono francobolli di bambini
pi_220725325
De discussie is in Nederland zo erg geworden dat klanten winkeliers meteen er van verdenken dat elke contante betaling zwart in de zak gaat. Met dank aan de strenge eisen van banken die deze publieke discussie opgang hebben gebracht. En ik spreek uit ervaring.
Ja, in vele gevallen kan contante betaling zeker goedkoper voor de ondernemer zijn dan pinbetalingen. Zeker met heel veel lage bedragen.
pi_220725373
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 23:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
:') :') :')


Ze rekenen extra kosten voor wie met de pin wil betalen ten opzichte van contante betalingen. Dat mag niet.
Nee, ze geven korting als je contant betaalt. Dat is iets anders.
  woensdag 6 mei 2026 @ 01:52:28 #39
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220725415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 00:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee, ze geven korting als je contant betaalt. Dat is iets anders.
Beetje hetzelfde als verschil tussen betalingskorting en kredietbeperking op facturen.
Colleziono francobolli di bambini
pi_220725417
@Mikeytt gaat een stel chinezen verraden. Wat een viespeuk.

[ Bericht 33% gewijzigd door Spring_Sale op 06-05-2026 03:00:13 ]
pi_220725511
Boeien waarom je een korting krijgt.....is een zorg voor de restauranthouder.

Eten bestellen, contant afrekenen en korting pakken. Al het andere is zogezegd je zaak niet...
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 6 mei 2026 @ 06:38:29 #42
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_220725542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:07 schreef Viesdik het volgende:
Pinbetalingen kosten veel meer geld voor de ondernemer dan contant.
Omdat bij elke transactie de ondernemer een percentage moet afstaan.
Percentages zijn van toepassing bij creditcardbetalingen, in Nederland niet gangbaar.

Pintransacties gaan met vaste kosten per transactie. Die wegen wat zwaarder bij veel lage bedragen maar je rekent natuurlijk niet per gerecht af.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_220725550
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Bij contante betalingen krijg je hier wel gewoon een normale bon!
Handgeschreven maar een normale bon. :D

Dit is gewoon om zwart geld te creëren en wat illegale koks daarmee uit te betalen.
pi_220725572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:21 schreef Chinless het volgende:
Het mag wel.. de vraag is alleen of ze dit soort maaltijden netjes vermelden in de boeken en dat kan je nooit controleren.
Nee tuurlijk niet, bij onze chinees is het pin apparaat al jaren “kapot” na 19uur
pi_220725574
Maar her en der wordt geroepen dat het niet mag maar ik zie nergens wettelijke bepalingen dat het niet mag.

Kan iemand dit onderbouwen met onze wetten?

Ik geloof er namelijk niets van dat je geen korting mag geven mits men contant betaald. Gewoon geen korting bij een digitale transactie...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220725997
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Die percentages, als het al een percentage betreft, zijn niet zo hoog. Denk tot 2%. Pintransacties kosten vaak tot zo'n 6,5 cent, maar daar komt de huur van het apparaat, de bon, etc bij. De KVK heeft het over gemiddeld 17ct voor contactloos, 19ct voor insteek en 61 cent voor contant, alle kosten meegerekend.

Pintransacties zijn meestal goedkoper. Contant geld kost namelijk best veel tijd om te verwerken (wisselgeld uittellen, de kas opmaken, fysiek naar de bank brengen, etc) en tijd=geld.
Alleen zijn die kosten voor contant geld vaste kosten die je ook niet kan voorkomen. Die kas moet je toch wel opmaken en storten. Terwijl voor vele kleine ondernemers de pinkosten vooral variabele kosten zijn die je wel kan beperken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 6 mei 2026 @ 08:38:47 #47
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220726013
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Alleen zijn die kosten voor contant geld vaste kosten die je ook niet kan voorkomen. Die kas moet je toch wel opmaken en storten. Terwijl voor vele kleine ondernemers de pinkosten vooral variabele kosten zijn die je wel kan beperken.
Toch vreemd dat dan steeds meer winkeliers en met name kleine horeca pin only zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2026 @ 08:39:55 #48
38148 crew  Innisdemon
pi_220726023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:07 schreef Viesdik het volgende:
.
Omdat bij elke transactie de ondernemer een percentage moet afstaan.
Dat is niet waar. Pintranacties kosten een vast bedrag per stuk.

Wellicht ben je in de war met creditcards
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2026 @ 08:41:45 #49
38148 crew  Innisdemon
pi_220726047
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:39 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Pintranacties kosten een vast bedrag per stuk. (6 tot 10 cent gemiddeld).

Wellicht ben je in de war met creditcards
Dit is overduidelijk een poging om zwart geld te creëren.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_220726058
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Toch vreemd dat dan steeds meer winkeliers en met name kleine horeca pin only zijn.
Weet niet precies wie je daarmee bedoeld. De enige die ik ken die alleen pin accepteren zijn de fietsenmaker en de kapper. Winkels met een beperkt aantal klanten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')