Die vergeet ik ook zeker niet! Maar de ironie omtrent Israël vind ik wel echt in het oog springen. Een land dat ooit opgericht met de gedachte dat Joden er een veilige haven zouden vinden dat nu zelf een genocidale oorlog is gestart.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Je mag er van mij van alles bij gaan verzinnen. Vergeet ook de ellende in Soedan niet en de Oeigoeren in China!
En de arme Duitse burgerslachtoffers van het bombardement op Dresden.
Als je geen lessen trekt uit de mechanismen die daaraan ten grondslag hebben gelegen is zo’n herdenking niets meer dan een toneelvoorstelling.quote:Maar op 4 mei herdenken wij alle Nederlandse burgers en militairen die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen of vermoord in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Opduwen? Men kiest in het stemhokje toch echt zelf voor een stem op PVV, BBB, SGP, FvD of JA21 (ik twijfel of ik de VVD ook in die opsomming moet plaatsen).quote:Op maandag 4 mei 2026 14:17 schreef DobbyDobby het volgende:
Misschien moeten de andere partijen zich eens afvragen waarom ze zoveel mensen die kant opduwen. Met name de groei bij FVD is zorgwekkend. En dit speelt niet alleen in Nederland. Het is niet voor niets dat een land als Polen inmiddels een van de veiligste landen in Europa is.
Anders noem je alles wat wat rechtser is dan het CDA.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Opduwen? Men kiest in het stemhokje toch echt zelf voor een stem op PVV, BBB, SGP, FvD of JA21 (ik twijfel of ik de VVD ook in die opsomming moet plaatsen).
De mensen die juist vannacht dit monument gevandaliseerd hebben, hebben deze les zeker niet begrepen.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die vergeet ik ook zeker niet! Maar de ironie omtrent Israël vind ik wel echt in het oog springen. Een land dat ooit opgericht met de gedachte dat Joden er een veilige haven zouden vinden dat nu zelf een genocidale oorlog is gestart.
[..]
Als je geen lessen trekt uit de mechanismen die daaraan ten grondslag hebben gelegen is zo’n herdenking niets meer dan een toneelvoorstelling.
Precies.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:13 schreef Kowloon het volgende:
Wat een uitermate treurige en onverstandige actie. Dat geschreven hebbende deel ik wel de notie dat er in toenemende mate sprake is van hypocrisie omtrent de herdenkingen op 4 mei.
Op 4 mei (en niet alleen dan) denk ik aan de verschrikkingen waar oorlog en haat jegens minderheden toe kunnen leiden. Ik zie daarbij een spectrum voor mij dat reikt van; aan de ene kant politici die minderheden misbruiken voor politiek gewin (bijvoorbeeld de nareis-op-nareis-uitspraken van Dilan Yeşilgöz) tot aan de andere kant het voeren van genocidale oorlogen (bijvoorbeeld de Holocaust). In ernst onvergelijkbaar maar in de kern is het wel dezelfde kant van de medaille.
Kijkend naar het huidige tijdsgewricht dan zie ik dat radicaal- en extreem-rechtse politici (o.a. Geert Wilders en Lidewij de Vos) zich ook op dat spectrum bevinden. In Nederland halen die politici bij verkiezingen ongeveer 1/3e deel van de stemmen… Ook zie ik dat nota bene in Israël politici (o.a. Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich) aan de macht zijn die daadwerkelijk een genocidale oorlog uitvoeren in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever…
Het zorgt ervoor dat ik tegenwoordig steeds meer met gemengde gevoelens naar de herdenkingen op 4 mei kijk. We herdenken iets dat tegenwoordig weer springlevend is!
Waarom? Die twee minuten zijn tijdverspilling, kijkend naar de huidige ontwikkelingen.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat mag je prima vinden, maar het lijkt me goed om die discussie dan ook even twee minuten (of een dag) niet te voeren.
Dat vind jij.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom? Die twee minuten zijn tijdverspilling, kijkend naar de huidige ontwikkelingen.
Tokkie.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarom? Die twee minuten zijn tijdverspilling, kijkend naar de huidige ontwikkelingen.
Ik geef mijn mening over die mening.quote:Op maandag 4 mei 2026 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Goh mensen die hun eigen mening uiten op een discussie forum.
Dan kan je er alsnog gewoon voor kiezen om dit soort kansloze acties achterwege te latenquote:Op maandag 4 mei 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord manquote:Op maandag 4 mei 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, je bent niet verplicht om eraan mee te doen. maar verknal het niet voor anderen die wel respect willen tonen voor oorlogsslachtoffers.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Staat toch duidelijk in je eerste post van dit topic wat je wil?quote:Op maandag 4 mei 2026 14:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
[..]
En weer ga je persoonlijk aanvallen en leugens verzinnen.
Ik heb dat soort dingen al 683 keer gezegd? Ah, vandaar dat je nooit maar dan ook nooit bewijs weet aan te voeren.
Ditquote:Op maandag 4 mei 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben niets voor anderen aan het verknallen.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, je bent niet verplicht om eraan mee te doen. maar verknal het niet voor anderen die wel respect willen tonen voor oorlogsslachtoffers.
Ik heb begrepen dat de daders gelukkig al in beeld zijn bij de politie. Ik ben ervan overtuigd dat de rechter hen passend zal straffen. Hopelijk zal hen dat aan het denken zetten.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De mensen die juist vannacht dit monument gevandaliseerd hebben, hebben deze les zeker niet begrepen.
Die stellen hun favoriete groep slachtoffers boven alle anderen.
De ironie.
Geen woorden voor.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 mei 2026 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staat toch duidelijk in je eerste post van dit topic wat je wil?
Lekker verder fumigeren op israel en de Joden. De schuld van alles.
Zie bovenstaande, mijn 1e post in dit topic.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Posten mag alleen als je in je post of geweld tegen moslims goedpraat dan wel haat tegen moslims.
Zo niet dan mag het niet.
Die zijn zo gehersenspoeld dat zelfstandig denken niet meer lukt.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de daders gelukkig al in beeld zijn bij de politie. Ik ben ervan overtuigd dat de rechter hen passend zal straffen. Hopelijk zal hen dat aan het denken zetten.
Hangen overal camera’s jaquote:Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de daders gelukkig al in beeld zijn bij de politie. Ik ben ervan overtuigd dat de rechter hen passend zal straffen. Hopelijk zal hen dat aan het denken zetten.
Zoveel oorlogsslachtoffers en nog steeds is er veel onrecht in het land.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, je bent niet verplicht om eraan mee te doen. maar verknal het niet voor anderen die wel respect willen tonen voor oorlogsslachtoffers.
Exact. Lekker huilen over wat moslims wordt 'aangedaan' en waar Joden de schuld van zijn. Je enige onderwerp.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zie bovenstaande, mijn 1e post in dit topic.
Ik zie daar nergens dat ik dit bekladden van goed keur of normaal vind.
en zwartwitje.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mede mogelijk gemaakt door mensen zoals Starhopper
Een verdedigingsoorlog is geen genocide.quote:Op maandag 4 mei 2026 14:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die vergeet ik ook zeker niet! Maar de ironie omtrent Israël vind ik wel echt in het oog springen. Een land dat ooit opgericht met de gedachte dat Joden er een veilige haven zouden vinden dat nu zelf een genocidale oorlog is gestart.
[..]
Als je geen lessen trekt uit de mechanismen die daaraan ten grondslag hebben gelegen is zo’n herdenking niets meer dan een toneelvoorstelling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |