abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2026 @ 13:24:20 #251
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220712915
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:15 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Lijkt me geen slechte zaak, mits het zich beperkt tot groepen zoals Palestine Action. Groepen die op een vreedzame wijze en zonder vernieling protesteren moet gewoon kunnen.
Richt er één op dan, die zijn er tot nu toe niet geweest.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:25:20 #252
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220712921
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, jij bent degene die geweld ophemelde.
Ik ben degene die oproept tot volledige vrede, oftewel HAAKS op het narratief van Hamas en Hezbollah.

En nu probeer je mij dingen in mijn mond te leggen alsof ik het bekladden van het monument goedkeur.
Ik vraag of je dat kunt aantonen en direct ga je persoonlijk worden.
Huilen, zand in de ogen strooien. jijbakken. Jij roept op tot een vrede die helemaal niet kan.
Hou dat in de discussies in de andere 683 topics die je al verneukt hebt met je gaza gejank.
Je probeert het weer te draaien naar je favo 1issue onderwerpje, al in je eerste post in dit topic:
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Posten mag alleen als je in je post of geweld tegen moslims goedpraat dan wel haat tegen moslims.
Zo niet dan mag het niet.
Ik probeer je niks in de mond te leggen, die standpunten heb je in die 683 topics al zelf gegeven.

Hier gaat het over het bekladden van het WOII NL monument der monumenten. Iets waar de overgrote meerderheid van NL wel iets bij kan bedenken en mee heeft. Dat ppa dat gebruikt voor hun eigen zaken is krankjorum.
Lekker aan het meelopen met ze?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220712934
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja. Vreedzaam protesteren moet zeker juist kunnen. Maar dit soort groepjes verpest dat ook voor de rest. Want echt veel sympathie voor de Palestijnse zaak, krijg je hier niet door.

Al die vernielende en bezettende clubjes (van links tot rechts) mag wat mij betreft aangepakt worden.
Het verpest het voor de rest.
Precies. Dat beperkt zich niet alleen tot deze zaak, maar is waar voor elke club die op deze manier demonstreert.

Ik kan me echt voorstellen dat er mensen zijn die aandacht willen vragen voor wat er allemaal in die regio plaatsvindt, maar doe dat dan op een normale manier.
pi_220712968
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Precies. Dat beperkt zich niet alleen tot deze zaak, maar is waar voor elke club die op deze manier demonstreert.

Ik kan me echt voorstellen dat er mensen zijn die aandacht willen vragen voor wat er allemaal in die regio plaatsvindt, maar doe dat dan op een normale manier.
Ze bieden ook tegen elkaar op, want als de ene een gedeelte van een Universiteit mag slopen, waarom de andere dan niet een baksteen door de ruit van een partijkantoor of gemeentehuis. In protest.
Als je een monument op een dag als vandaag mag vandaliseren, waarom dan niet iets anders dat weer symbool staat voor een ander groepje.
En ga zo maar door.

Tijd om te handhaven.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:31:41 #255
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220712972
quote:
4s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:40 schreef Cruzinats het volgende:
Die Iraniërs lachen zich werkelijk waar de ballen uit de broek :r

"Kijk die domme studenten in Nederland, ze trappen er gewoon met open ogen in, net als hier in 1978"

Domheid moet je niet willen bestraffen, maar hiervoor maak ik graag een uitzondering. Open kampen om dit soort geradicaliseerde mongooltjes weer tot de realiteit te brengen.
pi_220713000
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:26 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Als men tegen onrecht demonstreert op een normale manier, krijgt men geen media-aandacht.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:37:09 #257
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220713003
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat dacht je van hier, Cathy Newman?
[..]

Citeer ik HR daar?
Huilen dan.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:43:21 #258
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220713042
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zou eigenlijk verwachten dat zo'n plek minimaal 24 uur vantevoren wel helemaal wordt afgeschermd en beschermd in verband met repetities en veiligheid, althans op zijn minst het monument en de directe omgeving zelf
Het is de stad van Halsema he, die beschermt alleen wat zij belangrijk vindt. Snap je de clou?
"Hoka Hey!"
pi_220713048
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niemand, maar dan ook niemand vereert Hamas.
Ik heb al sowieso 1 familielid. Dus dat is al 100% fout??
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220713066
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niemand, maar dan ook niemand vereert Hamas.
Maar lopen wel massaal mee in hamas-georganisseerde optochten.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:51:03 #261
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220713105
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:08 schreef Caland het volgende:
Maargoed, if anything zou je er nu eens goed naar kunnen kijken of het nog wel zo zinvol is om deze Nationale dodenherdenking te houden in Neerlands grootste shithole als je zo'n monumentje niet eens meer kan beveiligen.

Je kan je sowieso afvragen hoe logisch het is dat je zoiets houdt in een stad waar ze en masse met hun rechterklauw omhoog stonden te kijken wat voor mooie auto's die moffen toch hadden, maar dat geheel terzijde.

Verplaats de nationale herdenking lekker naar de Grebbeberg. Iedereen blij.
Het is vooral hypocriet.
We houden hier 2 minuten stilte wat blijkbaar bar weinig effect heeft, gezien allerlei fascisten en halve fascisten overal als paddenstoelen uit de grond schieten en minderheden als ongewenst bestempelen. En notabene de regering van het volk dat slachtoffer was van de Holocaust nu al een poos op volle stoom hun eigen genocide aan het uitvoeren zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 4 mei 2026 @ 13:52:56 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220713137
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is vooral hypocriet.
We houden hier 2 minuten stilte wat blijkbaar bar weinig effect heeft, gezien allerlei fascisten en halve fascisten overal als paddenstoelen uit de grond schieten en minderheden als ongewenst bestempelen. En notabene de regering van het volk dat slachtoffer was van de Holocaust nu al een poos op volle stoom hun eigen genocide aan het uitvoeren zijn.
Dat mag je prima vinden, maar het lijkt me goed om die discussie dan ook even twee minuten (of een dag) niet te voeren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 4 mei 2026 @ 13:58:31 #263
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220713190
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Citeer ik HR daar?
Oké, je bent scherp gebleven. Onafhankelijk van de user, leg je woorden in de mond hier.
pi_220713211
quote:
4s.gif Op maandag 4 mei 2026 12:40 schreef Cruzinats het volgende:
Die Iraniërs lachen zich werkelijk waar de ballen uit de broek :r

"Kijk die domme studenten in Nederland, ze trappen er gewoon met open ogen in, net als hier in 1978"

Domheid moet je niet willen bestraffen, maar hiervoor maak ik graag een uitzondering. Open kampen om dit soort geradicaliseerde mongooltjes weer tot de realiteit te brengen.
Hamas kopstukken hebben afgelopen maanden ook met goedkeuring gekeken (en bericht) over de ontwikkelingen in het Westen.
pi_220713308
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is vooral hypocriet.
Hoop zo voor @Danny dat @AIVD hier niet aan het meelezen is :{
  Redactie Frontpage maandag 4 mei 2026 @ 14:09:45 #266
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220713329
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Hoop zo voor @:Danny dat @:AIVD hier niet aan het meelezen is :{
Ik hoop het eigenlijk wel, niet voor Danny, maar wat hij hier voor uitspraken doet in dit topic lijkt het me gewenst dat zo'n figuur op de radar komt.
pi_220713342
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Maar lopen wel massaal mee in hamas-georganisseerde optochten.
1. Dat wist de meerderheid ongetwijfeld niet.

2. Doet niets af aan de boodschap om ELK geweld te stoppen en tot vrede te komen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik hoop het eigenlijk wel, niet voor Danny, maar wat hij hier voor uitspraken doet in dit topic lijkt het me gewenst dat zo'n figuur op de radar komt.
Eens.
De AIVD kan wel flink wat cellen vullen met sommigen hier.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:12:26 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220713347
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oké, je bent scherp gebleven.
Deze steek ik in m'n zak :7

quote:
Onafhankelijk van de user, leg je woorden in de mond hier.
Feitelijk vraag ik wat hij bedoelt, op een manier waarbij ik mijn opvattingen erover laat doorschemeren. Want het is nogal wat om voor te stellen demonstraties over een bepaald onderwerp te verbieden of te willen dat de overheid zich bemoeit met de verslaggeving van onafhankelijke media.

Ik verzin in elk geval geen dingen die niet gezegd worden om me daar vervolgens druk over te maken.
Huilen dan.
pi_220713353
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik heb al sowieso 1 familielid. Dus dat is al 100% fout??
Dat zeg ik niet.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Huilen, zand in de ogen strooien. jijbakken. Jij roept op tot een vrede die helemaal niet kan.
Hou dat in de discussies in de andere 683 topics die je al verneukt hebt met je gaza gejank.
Je probeert het weer te draaien naar je favo 1issue onderwerpje, al in je eerste post in dit topic:
[..]
Ik probeer je niks in de mond te leggen, die standpunten heb je in die 683 topics al zelf gegeven.

Hier gaat het over het bekladden van het WOII NL monument der monumenten. Iets waar de overgrote meerderheid van NL wel iets bij kan bedenken en mee heeft. Dat ppa dat gebruikt voor hun eigen zaken is krankjorum.
Lekker aan het meelopen met ze?
En weer ga je persoonlijk aanvallen en leugens verzinnen.
Ik heb dat soort dingen al 683 keer gezegd? Ah, vandaar dat je nooit maar dan ook nooit bewijs weet aan te voeren.

Dit topic is overigens nog maar 11 pagina´s. Dus zo moeilijk moet het toch niet voor je zijn om bewijs aan te leveren dat ik gezegd heb dat dat bekladen goed is?

Kom maar op. Ik wacht op een quote.
pi_220713355
Wat een uitermate treurige en onverstandige actie. Dat geschreven hebbende deel ik wel de notie dat er in toenemende mate sprake is van hypocrisie omtrent de herdenkingen op 4 mei.

Op 4 mei (en niet alleen dan) denk ik aan de verschrikkingen waar oorlog en haat jegens minderheden toe kunnen leiden. Ik zie daarbij een spectrum voor mij dat reikt van; aan de ene kant politici die minderheden misbruiken voor politiek gewin (bijvoorbeeld de nareis-op-nareis-uitspraken van Dilan Yeşilgöz) tot aan de andere kant het voeren van genocidale oorlogen (bijvoorbeeld de Holocaust). In ernst onvergelijkbaar maar in de kern is het wel dezelfde kant van de medaille.

Kijkend naar het huidige tijdsgewricht dan zie ik dat radicaal- en extreem-rechtse politici (o.a. Geert Wilders en Lidewij de Vos) zich ook op dat spectrum bevinden. In Nederland halen die politici bij verkiezingen ongeveer 1/3e deel van de stemmen… Ook zie ik dat nota bene in Israël politici (o.a. Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich) aan de macht zijn die daadwerkelijk een genocidale oorlog uitvoeren in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever…

Het zorgt ervoor dat ik tegenwoordig steeds meer met gemengde gevoelens naar de herdenkingen op 4 mei kijk. We herdenken iets dat tegenwoordig weer springlevend is!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 04-05-2026 14:20:12 (Taalfout verbeterd) ]
pi_220713382
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:13 schreef Kowloon het volgende:

Kijkend naar het huidige tijdsgewricht dan zie ik dat radicaal- en extreemrechtse politici (o.a. Geert Wilders en Lidewij de Vos) zich ook op dat spectrum bevinden. In Nederland halen die politici bij verkiezingen ongeveer 1/3e deel van de stemmen…

Misschien moeten de andere partijen zich eens afvragen waarom ze zoveel mensen die kant opduwen. Met name de groei bij FVD is zorgwekkend. En dit speelt niet alleen in Nederland. Het is niet voor niets dat een land als Polen inmiddels een van de veiligste landen in Europa is.
pi_220713387
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:13 schreef Kowloon het volgende:
Wat een uitermate treurige en onverstandige actie. Dat geschreven hebbende deel ik wel de notie dat er in toenemende mate sprake is van hypocrisie omtrent de herdenkingen op 4 mei.

Op 4 mei (en niet alleen dan) denk ik aan de verschrikkingen waar oorlog en haat jegens minderheden toe kunnen leiden. Ik zie daarbij een spectrum voor mij dat reikt van; aan de ene kant politici die minderheden misbruiken voor politiek gewin (bijvoorbeeld de nareis-op-nareis-uitspraken van Dilan Yeşilgöz) tot aan de andere kant het voeren van genocidale oorlogen (bijvoorbeeld de Holocaust). In ernst onvergelijkbaar maar in de kern is het wel dezelfde kant van de medaille.

Kijkend naar het huidige tijdsgewricht dan zie ik dat radicaal- en extreemrechtse politici (o.a. Geert Wilders en Lidewij de Vos) zich ook op dat spectrum bevinden. In Nederland halen die politici bij verkiezingen ongeveer 1/3e deel van de stemmen… Ook zie ik dat nota bene in Israël politici (o.a. Itamar Ben-Gvir en Bezalel Smotrich) aan de macht zijn die daadwerkelijk een genocidale oorlog uitvoeren in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever…

Het zorgt ervoor dat ik tegenwoordig steeds meer met gemengde gevoelens naar herdenkingen op 4 mei kijk. We herdenken iets dat tegenwoordig weer springlevend is!
Je mag er van mij van alles bij gaan verzinnen. Vergeet ook de ellende in Soedan niet en de Oeigoeren in China!
En de arme Duitse burgerslachtoffers van het bombardement op Dresden.

Maar op 4 mei herdenken wij alle Nederlandse burgers en militairen die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen of vermoord in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
pi_220713392
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet.
Ja, nu is het echt wel klaar. Met leugenaars ga ik niet in discussie.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:24:01 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220713412
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Maar op 4 mei herdenken wij
Dat mag ieder natuurlijk voor zich bepalen, mits je anderen maar niet lastig valt met wat zij volgens jou zouden moeten herdenken.
Huilen dan.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:24:22 #275
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220713413
Hier beelden hoe de bekladding in zijn werk ging:

https://www.nu.nl/326222/(...)am-wordt-beklad.html

Begeleidende tekst lijkt inmiddels achterhaald.

Benieuwd of ze ze vinden, er zijn ongetwijfeld meer beelden maar ze hebben uiteraard onder meer hun gezicht bedekt.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')