Ah een sneue jij-bak, is dat alles?quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:19 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ja en jij bent natuurlijk totaal niet beïnvloedt in je denkbeelden.
![]()
quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Ah een sneue jij-bak, is dat alles?
Want, iedereen is per definitie beïnvloed, wie niet? Wijs maar aan.
Weer geen normaal antwoord. Dat is dan een block.quote:
Helemaal eens, voor de meeste Nederlanders is het idd ver van hun bed.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:18 schreef Homey het volgende:
Dat het hele land 'in rep en roer is' is onjuist.
Zie jij massale demonstraties in de steden tegen de asielindustrie?
Me neither. Zover zijn we nog niet.
Een voorbeeld waar je naar toe zou kunnen werken: de massaliteit van demonstraties zoals in de DDR in 1988 en 1989, de eindfase van hun politieke systeem.
Alleen, ik zie dat niet snel gebeuren hier. De welvaart is gewoon veel te groot, de meeste Nederlanders lijden een prima leven. Waarom zou je dan de straten opgaan? Zeker als je door de pers meteen als een racist en fascist worden weggezet, je kijkt wel uit!
Ik zie massale demonstraties graag gebeuren van hoop ik mahatma ghandi achtige proporties.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Helemaal eens, voor de meeste Nederlanders is het idd ver van hun bed.
Maar door de spreidingswet worden steeds meer Nederlanders geconfronteerd met AZC"s en de uitwassen daarvan. Als, zoals bijv. in Loosdrecht; jouw huis plotseling weinig tot niets meer waard is omdat er een AZC in je achtertuin staat, dan piepen ze wel anders. Of je kinderen moeten bij je in bliven wonen omdat asielzoekers de huizen krijgen.
Maar het moet eerst nog veel erger worden, zoals in de UK, voordat de pleuris uitbreekt.
En dan heb je nog steeds mafketels die dan blaten dat de niet-asielzoekers hoger scoren.quote:
je hebt ook idiote die beweren dat asielzoekers teruggaanquote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dan heb je nog steeds mafketels die dan blaten dat de niet-asielzoekers hoger scoren.
quote:AI-overzicht
De beloning (terugkeerondersteuning) voor Syriërs die vrijwillig terugkeren uit Nederland is tijdelijk verhoogd in plaats van verlaagd.
.Het kabinet heeft de vergoeding verhoogd naar ¤ 5.000 voor volwassenen en ¤ 2.500 per minderjarig gezinslid,
Deze tijdelijke maatregel is van kracht om vrijwillige terugkeer naar Syrië te stimuleren.
Hier zijn de belangrijkste details (stand van zaken mei 2026):
Verhoogde terugkeerpremie (Syrië): Syriërs die zelfstandig besluiten terug te keren, ontvangen een hoger bedrag om het vertrek aantrekkelijker te maken.
De nadruk ligt momenteel op het stimuleren van zelfstandig vertrek door middel van verhoogde financiële steun, in plaats van een verlaging daarvan.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat het zonder rumoer, vernielingen en tribalistische uitingen blijft. De organisaties die erachter zitten doen natuurlijk niet voor niets zo hun AI-promptende best om postertjes met maximaal rood-wit-blauw en Nederlandse vlaggetjes uit te poepen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:35 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ][ x ][ x ]Hopelijk blijft het zonder vernielingen etc.
quote:Oftewel: wat voor cijfers iemand te zien krijgt over de instroom van asielzoekers heeft helemaal niet zo'n grote invloed op zijn mening over de asielopvang. Dat is toch wel een flinke tegenvaller voor Ron Fresen, die vorige maand aan tafel bij Eva Jinek nog suggereerde dat een uitgebreide informatievoorziening de mensen in oa Loosdrecht (waar de burgemeester zijn excuses aanbood voor de fouten in de communicatie) wel rustig zou krijgen.
Wat een lieffie en een knapperd.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 05:46 schreef Spring_Sale het volgende:
Vrouwen in het algemeen 🙄.
[ x ]
Ik dacht dat er bij allochtoonse crimineeltjes nooit iemand thuis was in hun hoofdjes. Maar bij deze dames lijkt het ook heel erg leeg te zijn.
De gelukzoekers in de procedure zitten hier waarschijnlijk nog niet bij inbegrepen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:54 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Je kan niet zeggen dat hier niet wordt omgevolkt..
30% landelijk, da’s hoog zeg.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:54 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Daar komt de asielimmigratie nog bovenop. Gemiddeld 55.000 per jaar in de afgelopen 25 jaar. Goed voor (minimaal) 1.5 miljoen mensen die veelal niet bijdragen. Moeten ondertussen allemaal worden gehuisvest en onderhouden.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
30% landelijk, da’s hoog zeg.
Klopt ja, das hoog. Al vraag ik me wel af hoe en wat ze precies gemeten hebben. Het wordt natuurlijk gepresenteerd alsof 30% uit Afrika/midden oosten komt maar dat zal (nog?) niet de realiteit zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
30% landelijk, da’s hoog zeg.
Als ik in de binnenstad van Rotterdam loop. Dan zie ik echt geen Indiërs of Belgen. Dat zijn veelal moslims en zwarten. Hoe valt dat te verklaren dan. Blijkbaar is minder dan 28% zwarten en moslims al te veel voor dit land. En dan moet je concluderen dat wij dit gewoonweg niet aankunnen. Zij zorgen voor vele overlast en criminaliteit.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:21 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Klopt ja, das hoog. Al vraag ik me wel af hoe en wat ze precies gemeten hebben. Het wordt natuurlijk gepresenteerd alsof 30% uit Afrika/midden oosten komt maar dat zal (nog?) niet de realiteit zijn.
Mijn oma was bijv Duits waardoor 1 van mijn ouders officieel ook 2 generatie allochtoon is. Dat zal zeker rond de grensgebieden met België & Duitsland veelvuldig voorkomen. Als ik het me goed meen te herinneren was iets van 1/3 van de gehele 'allochtonen groep' een mix van Duitsers en Nederlands-Indië.
Die zien we allemaal lieverd, maar dat is en blijft anekdotisch. Het ging er mij om dat losse cijfers, door beide kanten van de discussie nogal worden misbruikt om een onrealistisch beeld te schetsen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:28 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Als ik in de binnenstad van Rotterdam loop. Dan zie ik echt geen Indiërs of Belgen. Dat zijn veelal moslims en zwarten. Hoe valt dat te verklaren dan. Blijkbaar is minder dan 28% zwarten en moslims al te veel voor dit land. En dan moet je concluderen dat wij dit gewoonweg niet aankunnen. Zij zorgen voor vele overlast en criminaliteit.
De statistieken zijn niet anekdotisch. De cijfers geven wel weer dat mijn anekdote wel klopt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:06 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die zien we allemaal lieverd, maar dat is en blijft anekdotisch. Het ging er mij om dat losse cijfers, door beide kanten van de discussie nogal worden misbruikt om een onrealistisch beeld te schetsen.
Ik heb je anders nog geen onderbouwde cijfers zien geven waaruit blijkt dat jouw anekdote klopt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:38 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
De statistieken zijn niet anekdotisch. De cijfers geven wel weer dat mijn anekdote wel klopt.
https://www.facebook.com/reel/2543107352772541quote:Gemeente IJsselstein
·
Volgend
Wat is een noodopvang? Wat is het verschil met een azc?
Blijft het echt 6 maanden? En hoe zit het met veiligheid?
In het webinar van gisteren beantwoorden we dit soort vragen.
Kijk 'm terug op ijsselstein.nl/webinar Minder weergeven
Deze ''jongeren'' moeten hun ''leeuwenhart'' nog temmen en hun energie kwijt. Biedt deze kwetsbaren open deuren en voorrang op jobs zodat ze inzien dat ze hun steentje het best bij kunnen dragen door eerlijk en hard werken, dan zul je zien dat ze hun naam als ''kansparels'' dubbel en dwars letterlijk waar zullen maken!quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:52 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kijk, dit soort lui hebben wat mij betreft geen recht van leven. In elk geval niet hier.
quote:Asielzoekers niet meer welkom om te overwinteren bij Biddinghuizen
Biddinghuizen- Asielzoekers kunnen niet meer overwinteren bij Biddinghuizen in Flevoland.
De nieuwe coalitie in Dronten, waar het dorp onder valt, heeft afgesproken dat er geen noodopvang meer komt. Het terrein naast pretpark Walibi Holland bood tijdens de afgelopen winters plek aan ongeveer 1250 mensen.
10:47 uur | 19 mei 2026
VVD, Leefbaar Dronten en CDA zeggen dat de opvang van asielzoekers ,,in balans moet zijn met de draagkracht van de samenleving en met wat bestuurlijk en praktisch uitvoerbaar is"
Ze wijzen erop dat Dronten ook een groot asielzoekerscentrum heeft.
Normaal gesproken is daar plek voor duizend asielzoekers, maar de capaciteit is voor de komende jaren uitgebreid naar 1300 mensen.
.
Wie wil er überhaupt overwinteren in Biddinghuizen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:35 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tml?dicbo=v2-1I4oR0H
Biddinghuizen doet niet meer mee
[..]
Uiteraard, 175.000 Polen, 80.000 Duitsers etcquote:Op woensdag 20 mei 2026 13:21 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Klopt ja, das hoog. Al vraag ik me wel af hoe en wat ze precies gemeten hebben. Het wordt natuurlijk gepresenteerd alsof 30% uit Afrika/midden oosten komt maar dat zal (nog?) niet de realiteit zijn.
Mijn oma was bijv Duits waardoor 1 van mijn ouders officieel ook 2 generatie allochtoon is. Dat zal zeker rond de grensgebieden met België & Duitsland veelvuldig voorkomen. Als ik het me goed meen te herinneren was iets van 1/3 van de gehele 'allochtonen groep' een mix van Duitsers en Nederlands-Indië.
Afrikanen die hopen de komende zomer werk te krijgen bij een landbouwer daarquote:Op donderdag 21 mei 2026 07:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie wil er überhaupt overwinteren in Biddinghuizen.
Klinkt alsof je te diep in het glaasje gekeken hebt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:41 schreef DrDentz het volgende:
Ik zie Nederland een beetje als een put waar de elite steeds meer ratten in laat lopen. Want dan vechten wij in de put met elkaar en kunnen we ons niet gezamenlijk keren tegen de elite die de put open laat staan voor nieuwe ratten.
Tsja, is dat niet hoe rechts het wil dan? Er moest en zou immers flink op oa het IND bezuinigd worden, om het hele asielproces zo frustrerend en onaangenaam mogelijk te maken, met het idee om zo asielzoekers af te schrikken hierheen te komen. Dit is dan oa het gevolg.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:22 schreef Qarrad het volgende:
IND onderzoekt asielzoekers pas 'zorgelijk' laat op terrorisme - https://nos.nl/l/2615132
Samenvatting: het duurt gemiddeld twee jaar totdat een asielzoeker wordt gescreend op terrorisme door personeelsgebrek.
Gelukkig wachten IS, Al-Qaeda en Iraanse proxy's etc. altijd even die termijn af voordat ze zo iemand activeren.
Nee precies, dit is wat je krijgt als je een instantie als de IND niet de middelen geeft om haar werk naar behoren te doen. Dus bedankt hè, kabinetten van de afgelopen 20 jaar plusminus. En het zal mij worst zijn wie het weer op de rit krijgt, maar ik ben dus bang dat "rechts" én "links" leiden aan hetzelfde onvermogen om beleid te kunnen maken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, is dat niet hoe rechts het wil dan? Er moest en zou immers flink op oa het IND bezuinigd worden, om het hele asielproces zo frustrerend en onaangenaam mogelijk te maken, met het idee om zo asielzoekers af te schrikken hierheen te komen. Dit is dan oa het gevolg.
Dus eh .. wat ik al eerder heb gezegd; of je nou het meest strenge of juist het meest zachte asielbeleid wil; genoeg investeren in een sterk IND, COA, DTenV is dan juist vitaal voor de uitvoering.
Dit nieuws is niets meer dan "ja, duh, dat krijg je nou eenmaal van bezuinigen op de betreffende uitvoeringsinstanties". Dan blijven dit soort zeer belangrijke taken achter.
Dus elke "we moeten het proces zo onaantrekkelijk mogelijk maken" roeper van de afgelopen jaren mag dit zichzelf aanrekenen. En bedankt he (niet specifiek richting jou).
Dit is toch wat oa jij wilde? Flink bezuinigen op het IND? Want het asielproces moest zo kut mogelijk, in de hoop dat ze hier niet meer heen zouden komen?quote:
Jawel, want dit soort getallen zeggen niets over ´´omvolking´´quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:54 schreef DrDentz het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, dit kost gewoon een heleboel geld. Geld dat je maar één keer uit kunt geven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, is dat niet hoe rechts het wil dan? Er moest en zou immers flink op oa het IND bezuinigd worden, om het hele asielproces zo frustrerend en onaangenaam mogelijk te maken, met het idee om zo asielzoekers af te schrikken hierheen te komen. Dit is dan oa het gevolg.
Dus eh .. wat ik al eerder heb gezegd; of je nou het meest strenge of juist het meest zachte asielbeleid wil; genoeg investeren in een sterk IND, COA, DTenV is dan juist vitaal voor de uitvoering. Hell, zelfs als je ze zsm weg wilt hebben, is een soepel en snel lopend IND nodig.
Dit nieuws is niets meer dan "ja, duh, dat krijg je nou eenmaal van bezuinigen op de betreffende uitvoeringsinstanties". Dan blijven dit soort zeer belangrijke taken achter.
Dus elke "we moeten het proces zo onaantrekkelijk mogelijk maken" roeper van de afgelopen jaren mag dit zichzelf aanrekenen. En bedankt he (niet specifiek richting jou).
Waarvan iedereen die het beleid van met name Schoof-1 omtrent migratie steunde, dus niet wilde dat dat geld werd uitgegeven aan oa controle op mogelijk terroristische asielzoekers.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, dit kost gewoon een heleboel geld. Geld dat je maar één keer uit kunt geven.
En jij steunt dit hele 'als je ergens landelijk voor of tegen bent, dan dien je dat ook individueel uit te dragen' idee uit die tweet/twit/x?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
Fascinerend wel dit soort mensen.
'Grenzeloze wereld'
'Die mensen hebben niets, die kinderen hebben niets'
De tegenvragen op die laatste claim zou moeten zijn: 'Als ze niets hebben, hoe komen ze dan van duizenden kilometers hier, vaak met een iPhone in de handen? En waarom zouden deze mensen überhaupt ons probleem zijn?'
[ twitter ]
Waarom beperk je nu tot dit onderdeel?quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarvan iedereen die het beleid van met name Schoof-1 omtrent migratie steunde, dus niet wilde dat dat geld werd uitgegeven aan oa controle op mogelijk terroristische asielzoekers.
Tsja. Dan ook niet huilen nu over de gevolgen. Niet dan?
Ik zoek dan toch altijd even op van welke partij dit soort burgemeesters zijn. Het siert hem dat hij partijloos is.quote:
als als als als alsquote:Op donderdag 21 mei 2026 08:50 schreef thedeedster het volgende:
Met of zonder terroristen, is knallen een kwestie van tijd.
Hier wordt specifiek over gepost / geklaagd. En daar reageer ik op.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waarom beperk je nu tot dit onderdeel?
"Het is allemaal al zwaar kut, dus dan maakt dit negatieve gevolg ook niet echt meer uit?" Vat ik je standpunt mbt de controle op mogelijk terroristische asielzoekers zo goed samen?quote:Dit land is een keihard opgeblazen ballon. Met of zonder terroristen, is knallen een kwestie van tijd.
Stop met blazen.
Volkomen logisch besluit. Toen de spreidingswet werd aangenomen was de afspraak dat de instroom fors beperkt zou worden. Die afspraak komt de overheid niet na omdat D66 de asielnoodmaatregelenwet heeft weggestemd. Dan is het niet aan de gemeenten om het zelf gecreëerde probleem van de overheid op te lossen.quote:
Ik plaats serieuze vraagtekens bij de effectiviteit van dergelijke projecten. Graag een kosten-baten analyse. (Niet per se tegen jou bedoeldquote:Op donderdag 21 mei 2026 08:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier wordt specifiek over gepost / geklaagd. En daar reageer ik op.
[..]
"Het is allemaal al zwaar kut, dus dan maakt dit negatieve gevolg ook niet echt meer uit?" Vat ik je standpunt mbt de controle op mogelijk terroristische asielzoekers zo goed samen?
Gewoon weigeren. Hoef je niks te controleren. Is allemaal niet zo moeilijk hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarvan iedereen die het beleid van met name Schoof-1 omtrent migratie steunde, dus niet wilde dat dat geld werd uitgegeven aan oa controle op mogelijk terroristische asielzoekers.
Tsja. Dan ook niet huilen nu over de gevolgen. Niet dan?
Ja, regel dat dan eerst even, vóórdat je het IND lam legt.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:10 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gewoon weigeren. Hoef je niks te controleren. Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Vertel dat het vliegende team van Jetten even.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, regel dat dan eerst even, vóórdat je het IND lam legt.
Ze hebben gek genoeg nooit een paspoort maar wel allerlei andere (dure) spullen bij zich.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:08 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik plaats serieuze vraagtekens bij de effectiviteit van dergelijke projecten. Graag een kosten-baten analyse. (Niet per se tegen jou bedoeld) .
Leuk als je leest; verdachte was bekend bij de politie.
Je zou ook bijvoorbeeld- ik noem maar eens wat - mensen zonder paspoort subiet kunnen weigeren.
Dit, is gewoon een keuze.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:10 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gewoon weigeren. Hoef je niks te controleren. Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Open grenzen genot.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit is. Is gewoon een keuze.
Vroeger was het heel normaal dat je zonder paspoort niet binnen kwam.
hij is gevlucht voor het oorlogsgeweld die jongenquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:10 schreef Montagui het volgende:
"Dan ga ik terug naar Frankrijk of Spanje".
Hoe kan het zijn dat je dan nu in Ter Apel bent?
Teringjantje. 40.000 VEERTIGDUIZEND.quote:Veel burgemeesters zeggen dat ze hun uiterste best doen en al wel noodopvangplekken beschikbaar stellen. Toch is dat volgens het ministerie in veel gevallen onvoldoende. Omdat voldoende permanente plekken in het hele land er juist voor moeten zorgen dat de vaak dure en ondermaatse noodopvang nog langer nodig is. In totaal moeten gemeenten vóór 2027 nog ruim veertigduizend opvangplekken regelen.
En zo gaat het maar door. Volgend jaar lezen we hetzelfde.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:55 schreef Bocaj het volgende:
Asielminister Van den Brink wil uitleg over opvangplekken: dit is het tekort in jouw gemeente.
[..]
Teringjantje. 40.000 VEERTIGDUIZEND.
Ze zijn echt knettergek geworden en willen Nederland helemaal kapot hebben. Ik zou willen dat ik het niet zo hard hoefde te zeggen, maar dat is gewoon hoe het is. Ze voelen zich niet verantwoordelijk voor de consequenties van hun daden en voelen zich ver verheven boven alles wat Nederlands is en Nederlands wil blijven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:55 schreef Bocaj het volgende:
Asielminister Van den Brink wil uitleg over opvangplekken: dit is het tekort in jouw gemeente.
[..]
Een invasie van 40.000 illegalen. Dat allereerst. Het betreft geen asielzoekers.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
o maakt niet uit, Jetten gaat toch 10 steden bouwenquote:Op donderdag 21 mei 2026 22:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoe dan ook, betaald werden ze echt niet. Dat maken ze de kat maar wijs.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 21:54 schreef Qarrad het volgende:
https://www.oost.nl/nieuw(...)wolle-emmen-ongeldig
Sinds januari al duizenden boetes uitgedeeld op het traject Zwolle-Emmen aan zwartrijdende asielzoekers. Dat is al één ding.
Ze zijn nu ongeldig door administratief ge-eikel omdat ze sinds januari geen COA-pas meer mogen accepteren als identificatie.
Als het ene niet door kutbeleid fout gaat, dan is het wel iets anders. Gekmakend dit.
Tuurlijk. Dit zag je van mijlenver aankomen. Die Europese spredingswet is voor ons zwaar ongunstig omdat al dat volk in Zuid-Europa aanmeert. Straks zetten ze die mensen gewoon door op de trein.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 00:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De Rekenkamer verwacht dat de asielcrisis alleen maar groter wordt met de invoering van het EU Migratiepact. Dit terwijl Jetten er heilig van overtuigd is dat het Migratiepact alle problemen gaat oplossen. Wat een clownshow.
Ik ben bang dat meerdere landen uiteindelijk de middelvinger geven aan zuid-Europa, zeker als idioten als Wilders meer macht krijgen. Dan zadelen we het zuiden op met nogal wat problemen en ik ban dan dus bang dat men straks mensen gaat beschieten op zee en dat we dan allemaal even de andere kant op dienen te kijken.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 22:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dit zag je van mijlenver aankomen. Die Europese spredingswet is voor ons zwaar ongunstig omdat al dat volk in Zuid-Europa aanmeert. Straks zetten ze die mensen gewoon door op de trein.
Geweld loont, want uiteindelijk zijn bepalers bang dat men op hun stoep gaat staan. Maar ja, daaraan toegeven is de weg vrij maken voor een ieder die zijn zin wil.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:57 schreef bianconeri het volgende:
Toch fijn dat gemeenten zich laten beinvloeden door de racistische extreem rechtse sentimenten van een piepklein deel van de bevolking. (not)
Niemand ligt daar wakker van. Helemaal murw is men op dit dossier.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 00:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat meerdere landen uiteindelijk de middelvinger geven aan zuid-Europa, zeker als idioten als Wilders meer macht krijgen. Dan zadelen we het zuiden op met nogal wat problemen en ik ban dan dus bang dat men straks mensen gaat beschieten op zee en dat we dan allemaal even de andere kant op dienen te kijken.
Onzin. Ik ben sterk van mening dat we de buitengrenzen moeten beschermen. Maar je kunt niet van de een op de andere dag met .50 op het strand van Griekenland liggen wachten.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 00:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat meerdere landen uiteindelijk de middelvinger geven aan zuid-Europa, zeker als idioten als Wilders meer macht krijgen. Dan zadelen we het zuiden op met nogal wat problemen en ik ban dan dus bang dat men straks mensen gaat beschieten op zee en dat we dan allemaal even de andere kant op dienen te kijken.
Gaan we dan op 4 mei weer zeggen 'dit nooit meer'?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 00:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand ligt daar wakker van. Helemaal murw is men op dit dossier.
Dus ze neerschieten met regelgeving is dan wel weer prima?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben sterk van mening dat we de buitengrenzen moeten beschermen. Maar je kunt niet van de een op de andere dag met .50 op het strand van Griekenland liggen wachten.
Dat gaat met het opschalen van regelgeving gepaard.
Op een gegeven moment moet je wel handhaven.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 01:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus ze neerschieten met regelgeving is dan wel weer prima?
Dus ze neerschieten zie je dan als 'noodzakelijk kwaad'? Even de andere kant opkijken, anders moeten we bekenen wéér een zwarte bladzijde te hebben in Europa.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 01:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je wel handhaven.
Je maintiendrai" (Ik zal handhaven) is de officiële wapenspreuk van het Koninkrijk der Nederlanden en het Huis Oranje-Nassau.
Er worden er ook niet zoveel neergeschoten op de grens van noord naar Zuid Korea.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 01:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus ze neerschieten zie je dan als 'noodzakelijk kwaad'?
Neuh, gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 01:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaan we dan op 4 mei weer zeggen 'dit nooit meer'?
Je praat er elke keer omheen, vind jij het neerschieten van vluchtelingen een vorm van handhaving?quote:Op zaterdag 23 mei 2026 01:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er worden er ook niet zoveel neergeschoten op de grens van noord naar Zuid Korea.
Op een gegeven moment weten ze het wel.
Dus we stoppen met dodenherdenking of we doen die dag net alsof we zelf geen beesten zijn?quote:
Dat doen we nu ook al.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 01:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus we stoppen met dodenherdenking of we doen die dag net alsof we zelf geen beesten zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |