Klopt ja, das hoog. Al vraag ik me wel af hoe en wat ze precies gemeten hebben. Het wordt natuurlijk gepresenteerd alsof 30% uit Afrika/midden oosten komt maar dat zal (nog?) niet de realiteit zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
30% landelijk, da’s hoog zeg.
Als ik in de binnenstad van Rotterdam loop. Dan zie ik echt geen Indiërs of Belgen. Dat zijn veelal moslims en zwarten. Hoe valt dat te verklaren dan. Blijkbaar is minder dan 28% zwarten en moslims al te veel voor dit land. En dan moet je concluderen dat wij dit gewoonweg niet aankunnen. Zij zorgen voor vele overlast en criminaliteit.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:21 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Klopt ja, das hoog. Al vraag ik me wel af hoe en wat ze precies gemeten hebben. Het wordt natuurlijk gepresenteerd alsof 30% uit Afrika/midden oosten komt maar dat zal (nog?) niet de realiteit zijn.
Mijn oma was bijv Duits waardoor 1 van mijn ouders officieel ook 2 generatie allochtoon is. Dat zal zeker rond de grensgebieden met België & Duitsland veelvuldig voorkomen. Als ik het me goed meen te herinneren was iets van 1/3 van de gehele 'allochtonen groep' een mix van Duitsers en Nederlands-Indië.
Die zien we allemaal lieverd, maar dat is en blijft anekdotisch. Het ging er mij om dat losse cijfers, door beide kanten van de discussie nogal worden misbruikt om een onrealistisch beeld te schetsen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 13:28 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Als ik in de binnenstad van Rotterdam loop. Dan zie ik echt geen Indiërs of Belgen. Dat zijn veelal moslims en zwarten. Hoe valt dat te verklaren dan. Blijkbaar is minder dan 28% zwarten en moslims al te veel voor dit land. En dan moet je concluderen dat wij dit gewoonweg niet aankunnen. Zij zorgen voor vele overlast en criminaliteit.
De statistieken zijn niet anekdotisch. De cijfers geven wel weer dat mijn anekdote wel klopt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:06 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die zien we allemaal lieverd, maar dat is en blijft anekdotisch. Het ging er mij om dat losse cijfers, door beide kanten van de discussie nogal worden misbruikt om een onrealistisch beeld te schetsen.
Ik heb je anders nog geen onderbouwde cijfers zien geven waaruit blijkt dat jouw anekdote klopt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:38 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
De statistieken zijn niet anekdotisch. De cijfers geven wel weer dat mijn anekdote wel klopt.
https://www.facebook.com/reel/2543107352772541quote:Gemeente IJsselstein
·
Volgend
Wat is een noodopvang? Wat is het verschil met een azc?
Blijft het echt 6 maanden? En hoe zit het met veiligheid?
In het webinar van gisteren beantwoorden we dit soort vragen.
Kijk 'm terug op ijsselstein.nl/webinar Minder weergeven
Deze ''jongeren'' moeten hun ''leeuwenhart'' nog temmen en hun energie kwijt. Biedt deze kwetsbaren open deuren en voorrang op jobs zodat ze inzien dat ze hun steentje het best bij kunnen dragen door eerlijk en hard werken, dan zul je zien dat ze hun naam als ''kansparels'' dubbel en dwars letterlijk waar zullen maken!quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:52 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kijk, dit soort lui hebben wat mij betreft geen recht van leven. In elk geval niet hier.
quote:Asielzoekers niet meer welkom om te overwinteren bij Biddinghuizen
Biddinghuizen- Asielzoekers kunnen niet meer overwinteren bij Biddinghuizen in Flevoland.
De nieuwe coalitie in Dronten, waar het dorp onder valt, heeft afgesproken dat er geen noodopvang meer komt. Het terrein naast pretpark Walibi Holland bood tijdens de afgelopen winters plek aan ongeveer 1250 mensen.
10:47 uur | 19 mei 2026
VVD, Leefbaar Dronten en CDA zeggen dat de opvang van asielzoekers ,,in balans moet zijn met de draagkracht van de samenleving en met wat bestuurlijk en praktisch uitvoerbaar is"
Ze wijzen erop dat Dronten ook een groot asielzoekerscentrum heeft.
Normaal gesproken is daar plek voor duizend asielzoekers, maar de capaciteit is voor de komende jaren uitgebreid naar 1300 mensen.
.
Wie wil er überhaupt overwinteren in Biddinghuizen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:35 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tml?dicbo=v2-1I4oR0H
Biddinghuizen doet niet meer mee
[..]
Uiteraard, 175.000 Polen, 80.000 Duitsers etcquote:Op woensdag 20 mei 2026 13:21 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Klopt ja, das hoog. Al vraag ik me wel af hoe en wat ze precies gemeten hebben. Het wordt natuurlijk gepresenteerd alsof 30% uit Afrika/midden oosten komt maar dat zal (nog?) niet de realiteit zijn.
Mijn oma was bijv Duits waardoor 1 van mijn ouders officieel ook 2 generatie allochtoon is. Dat zal zeker rond de grensgebieden met België & Duitsland veelvuldig voorkomen. Als ik het me goed meen te herinneren was iets van 1/3 van de gehele 'allochtonen groep' een mix van Duitsers en Nederlands-Indië.
Afrikanen die hopen de komende zomer werk te krijgen bij een landbouwer daarquote:Op donderdag 21 mei 2026 07:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie wil er überhaupt overwinteren in Biddinghuizen.
Klinkt alsof je te diep in het glaasje gekeken hebt.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:41 schreef DrDentz het volgende:
Ik zie Nederland een beetje als een put waar de elite steeds meer ratten in laat lopen. Want dan vechten wij in de put met elkaar en kunnen we ons niet gezamenlijk keren tegen de elite die de put open laat staan voor nieuwe ratten.
Tsja, is dat niet hoe rechts het wil dan? Er moest en zou immers flink op oa het IND bezuinigd worden, om het hele asielproces zo frustrerend en onaangenaam mogelijk te maken, met het idee om zo asielzoekers af te schrikken hierheen te komen. Dit is dan oa het gevolg.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:22 schreef Qarrad het volgende:
IND onderzoekt asielzoekers pas 'zorgelijk' laat op terrorisme - https://nos.nl/l/2615132
Samenvatting: het duurt gemiddeld twee jaar totdat een asielzoeker wordt gescreend op terrorisme door personeelsgebrek.
Gelukkig wachten IS, Al-Qaeda en Iraanse proxy's etc. altijd even die termijn af voordat ze zo iemand activeren.
Nee precies, dit is wat je krijgt als je een instantie als de IND niet de middelen geeft om haar werk naar behoren te doen. Dus bedankt hè, kabinetten van de afgelopen 20 jaar plusminus. En het zal mij worst zijn wie het weer op de rit krijgt, maar ik ben dus bang dat "rechts" én "links" leiden aan hetzelfde onvermogen om beleid te kunnen maken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, is dat niet hoe rechts het wil dan? Er moest en zou immers flink op oa het IND bezuinigd worden, om het hele asielproces zo frustrerend en onaangenaam mogelijk te maken, met het idee om zo asielzoekers af te schrikken hierheen te komen. Dit is dan oa het gevolg.
Dus eh .. wat ik al eerder heb gezegd; of je nou het meest strenge of juist het meest zachte asielbeleid wil; genoeg investeren in een sterk IND, COA, DTenV is dan juist vitaal voor de uitvoering.
Dit nieuws is niets meer dan "ja, duh, dat krijg je nou eenmaal van bezuinigen op de betreffende uitvoeringsinstanties". Dan blijven dit soort zeer belangrijke taken achter.
Dus elke "we moeten het proces zo onaantrekkelijk mogelijk maken" roeper van de afgelopen jaren mag dit zichzelf aanrekenen. En bedankt he (niet specifiek richting jou).
Dit is toch wat oa jij wilde? Flink bezuinigen op het IND? Want het asielproces moest zo kut mogelijk, in de hoop dat ze hier niet meer heen zouden komen?quote:
Jawel, want dit soort getallen zeggen niets over ´´omvolking´´quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:54 schreef DrDentz het volgende:
Je kan niet zeggen dat hier niet wordt omgevolkt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |