Hoe je het ook wendt of keert, dit kost gewoon een heleboel geld. Geld dat je maar één keer uit kunt geven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, is dat niet hoe rechts het wil dan? Er moest en zou immers flink op oa het IND bezuinigd worden, om het hele asielproces zo frustrerend en onaangenaam mogelijk te maken, met het idee om zo asielzoekers af te schrikken hierheen te komen. Dit is dan oa het gevolg.
Dus eh .. wat ik al eerder heb gezegd; of je nou het meest strenge of juist het meest zachte asielbeleid wil; genoeg investeren in een sterk IND, COA, DTenV is dan juist vitaal voor de uitvoering. Hell, zelfs als je ze zsm weg wilt hebben, is een soepel en snel lopend IND nodig.
Dit nieuws is niets meer dan "ja, duh, dat krijg je nou eenmaal van bezuinigen op de betreffende uitvoeringsinstanties". Dan blijven dit soort zeer belangrijke taken achter.
Dus elke "we moeten het proces zo onaantrekkelijk mogelijk maken" roeper van de afgelopen jaren mag dit zichzelf aanrekenen. En bedankt he (niet specifiek richting jou).
Waarvan iedereen die het beleid van met name Schoof-1 omtrent migratie steunde, dus niet wilde dat dat geld werd uitgegeven aan oa controle op mogelijk terroristische asielzoekers.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, dit kost gewoon een heleboel geld. Geld dat je maar één keer uit kunt geven.
En jij steunt dit hele 'als je ergens landelijk voor of tegen bent, dan dien je dat ook individueel uit te dragen' idee uit die tweet/twit/x?quote:Op dinsdag 19 mei 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
Fascinerend wel dit soort mensen.
'Grenzeloze wereld'
'Die mensen hebben niets, die kinderen hebben niets'
De tegenvragen op die laatste claim zou moeten zijn: 'Als ze niets hebben, hoe komen ze dan van duizenden kilometers hier, vaak met een iPhone in de handen? En waarom zouden deze mensen überhaupt ons probleem zijn?'
[ twitter ]
Waarom beperk je nu tot dit onderdeel?quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarvan iedereen die het beleid van met name Schoof-1 omtrent migratie steunde, dus niet wilde dat dat geld werd uitgegeven aan oa controle op mogelijk terroristische asielzoekers.
Tsja. Dan ook niet huilen nu over de gevolgen. Niet dan?
Ik zoek dan toch altijd even op van welke partij dit soort burgemeesters zijn. Het siert hem dat hij partijloos is.quote:
als als als als alsquote:Op donderdag 21 mei 2026 08:50 schreef thedeedster het volgende:
Met of zonder terroristen, is knallen een kwestie van tijd.
Hier wordt specifiek over gepost / geklaagd. En daar reageer ik op.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waarom beperk je nu tot dit onderdeel?
"Het is allemaal al zwaar kut, dus dan maakt dit negatieve gevolg ook niet echt meer uit?" Vat ik je standpunt mbt de controle op mogelijk terroristische asielzoekers zo goed samen?quote:Dit land is een keihard opgeblazen ballon. Met of zonder terroristen, is knallen een kwestie van tijd.
Stop met blazen.
Volkomen logisch besluit. Toen de spreidingswet werd aangenomen was de afspraak dat de instroom fors beperkt zou worden. Die afspraak komt de overheid niet na omdat D66 de asielnoodmaatregelenwet heeft weggestemd. Dan is het niet aan de gemeenten om het zelf gecreëerde probleem van de overheid op te lossen.quote:
Ik plaats serieuze vraagtekens bij de effectiviteit van dergelijke projecten. Graag een kosten-baten analyse. (Niet per se tegen jou bedoeldquote:Op donderdag 21 mei 2026 08:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier wordt specifiek over gepost / geklaagd. En daar reageer ik op.
[..]
"Het is allemaal al zwaar kut, dus dan maakt dit negatieve gevolg ook niet echt meer uit?" Vat ik je standpunt mbt de controle op mogelijk terroristische asielzoekers zo goed samen?
Gewoon weigeren. Hoef je niks te controleren. Is allemaal niet zo moeilijk hoor.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarvan iedereen die het beleid van met name Schoof-1 omtrent migratie steunde, dus niet wilde dat dat geld werd uitgegeven aan oa controle op mogelijk terroristische asielzoekers.
Tsja. Dan ook niet huilen nu over de gevolgen. Niet dan?
Ja, regel dat dan eerst even, vóórdat je het IND lam legt.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:10 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gewoon weigeren. Hoef je niks te controleren. Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Vertel dat het vliegende team van Jetten even.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, regel dat dan eerst even, vóórdat je het IND lam legt.
Ze hebben gek genoeg nooit een paspoort maar wel allerlei andere (dure) spullen bij zich.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:08 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik plaats serieuze vraagtekens bij de effectiviteit van dergelijke projecten. Graag een kosten-baten analyse. (Niet per se tegen jou bedoeld) .
Leuk als je leest; verdachte was bekend bij de politie.
Je zou ook bijvoorbeeld- ik noem maar eens wat - mensen zonder paspoort subiet kunnen weigeren.
Dit, is gewoon een keuze.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:10 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gewoon weigeren. Hoef je niks te controleren. Is allemaal niet zo moeilijk hoor.
Open grenzen genot.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit is. Is gewoon een keuze.
Vroeger was het heel normaal dat je zonder paspoort niet binnen kwam.
hij is gevlucht voor het oorlogsgeweld die jongenquote:Op donderdag 21 mei 2026 12:10 schreef Montagui het volgende:
"Dan ga ik terug naar Frankrijk of Spanje".
Hoe kan het zijn dat je dan nu in Ter Apel bent?
Teringjantje. 40.000 VEERTIGDUIZEND.quote:Veel burgemeesters zeggen dat ze hun uiterste best doen en al wel noodopvangplekken beschikbaar stellen. Toch is dat volgens het ministerie in veel gevallen onvoldoende. Omdat voldoende permanente plekken in het hele land er juist voor moeten zorgen dat de vaak dure en ondermaatse noodopvang nog langer nodig is. In totaal moeten gemeenten vóór 2027 nog ruim veertigduizend opvangplekken regelen.
En zo gaat het maar door. Volgend jaar lezen we hetzelfde.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:55 schreef Bocaj het volgende:
Asielminister Van den Brink wil uitleg over opvangplekken: dit is het tekort in jouw gemeente.
[..]
Teringjantje. 40.000 VEERTIGDUIZEND.
Ze zijn echt knettergek geworden en willen Nederland helemaal kapot hebben. Ik zou willen dat ik het niet zo hard hoefde te zeggen, maar dat is gewoon hoe het is. Ze voelen zich niet verantwoordelijk voor de consequenties van hun daden en voelen zich ver verheven boven alles wat Nederlands is en Nederlands wil blijven.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:55 schreef Bocaj het volgende:
Asielminister Van den Brink wil uitleg over opvangplekken: dit is het tekort in jouw gemeente.
[..]
Een invasie van 40.000 illegalen. Dat allereerst. Het betreft geen asielzoekers.quote:Op donderdag 21 mei 2026 22:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
o maakt niet uit, Jetten gaat toch 10 steden bouwenquote:Op donderdag 21 mei 2026 22:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |