abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:24:51 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220699107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik heb eerder een aantal vragen gesteld waarop ik geen antwoord kreeg. Ik ken de geschiedenisboeken uit de vorige eeuw ook wel. Wat vind je van de analyse van de geopolitiek van Alex Krijger? Is geen 'linkse'. Maar staat er boven, dat zou jij ook eens moeten gaan doen. Een helicopterview <---- ken je die term?
Ik ben benieuwd welke dit vragen betroffen? En je had van Krijger toch een video gedeeld van WNL? Daar had ik toen gewoon op gereageerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 2 mei 2026 @ 20:27:58 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220699130
Zeg HR, wat vind jij er eigenlijk van dat Trump en Hegseth zo hun best doen om het Congres buitenspel te zetten? Het democratisch proces omzeilen, is dat niet anti-Westers?
Huilen dan.
pi_220699169
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd welke dit vragen betroffen? En je had van Krijger toch een video gedeeld van WNL? Daar had ik toen gewoon op gereageerd.
Reageren is niet altijd een antwoord geven, zo reageer ik nu ook even. :)
pi_220699193
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De handel tussen Iran en China is niets nieuws, die is al decennialang gaande en de afgelopen jaren sterker geworden. Iran kan veel van hun olie kwijt in China en China helpt Iran aan wapens, met name in de jaren 1980 was dit enorm.

De afgelopen tien jaar richtte zich dit op de uitwisseling van kennis en technologie. China heeft Iran zelfs actief geholpen met het opzetten van de wapenindustrie in Iran.

Een situatie van oorlog biedt altijd nieuwe kansen, we zagen al tijdens de oorlog in Oekraïne hoe de banden tussen de Russen en Iran versterkt werden door de noodzaak van meer wapens voor de Russen. En eenzelfde situatie lijkt zich nu te ontvouwen met China en Iran omdat Iran natuurlijk met een gebrek aan wapens zit en tevens deze moeilijk meer zelf kan produceren.

Klopt. Ik denk dat de gewiekste Chinezen hopen dat de Amerikanen hun grip op het Midden-Oosten verliezen en dat zij vervolgens in dat gat kunnen springen.
pi_220699203
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:33 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk dat de gewiekste Chinezen hopen dat de Amerikanen hun grip op het Midden-Oosten verliezen en dat zij vervolgens in dat gat kunnen springen.
Die zagen dat al decennia aan komen.
pi_220699335
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die zagen dat al decennia aan komen.
Misschien is Netanyahu wel een Chinese asset die vervolgens Trump heeft overgehaald om Iran aan te vallen.
pi_220699339
Franse non wordt van achteren aangevallen en op de grond getrapt door een Israëliër.
https://www.theguardian.c(...)french-nun-jerusalem

Een patroon?
pi_220699376
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:49 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Misschien is Netanyahu wel een Chinese asset die vervolgens Trump heeft overgehaald om Iran aan te vallen.
Waar wie die zijn wapens aan kan verkopen zal hem een rotzorg zijn.
pi_220699410
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:27 schreef Isdatzo het volgende:
Zeg HR, wat vind jij er eigenlijk van dat Trump en Hegseth zo hun best doen om het Congres buitenspel te zetten? Het democratisch proces omzeilen, is dat niet anti-Westers?
Schei uit.
Het is nog lang niet zo erg als in Iran.

Wat zeur je nou?

En bovendien: de meeste Russen klagen toch ook niet?

Echt, zo'n schijndemocratie is heus zo erg nog niet.
Gewoon je mond houden en zorgen dat je een redelijke baan hebt.

Wij westerlingen waren overigens al verreweg superieur beschaafd ten tijde van Karel de Grote. Was dat soms een democraat?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220699494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Schei uit.
Het is nog lang niet zo erg als in Iran.

Wat zeur je nou?

:')
pi_220699556
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:07 schreef Since2003 het volgende:

[..]
:')
:*
  zaterdag 2 mei 2026 @ 21:22:44 #37
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220699641
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Franse non wordt van achteren aangevallen en op de grond getrapt door een Israëliër.
https://www.theguardian.c(...)french-nun-jerusalem

Een patroon?
[ afbeelding ]
Weet ik niet. Maar ik vond het wel heftige beelden.
Een bejaarde non nota bene zo neertrappen en er daarna naar terug gaan om verder op haar in te schoppen.
Hoop dat die kerel een fikse straf krijgt.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220699679
Trump wederom niet blij ...
Zal toch wat water bij de wijn gedaan moeten worden om die straat te openen.

quote:
Iran: 'VS moet kiezen tussen diplomatie of hervatting oorlog'
Het is volgens de Iraanse onderminister van Buitenlandse Zaken aan de Verenigde Staten om te kiezen tussen diplomatie of een hervatting van de oorlog. Het land stuurde vrijdag een nieuw vredesvoorstel naar de VS, nadat de Amerikanen niet akkoord gingen met een eerder voorstel. "Iran is, met het oog op het waarborgen van zijn nationale belangen en veiligheid, op beide wegen voorbereid", zegt Kazem Gharibabadi.

Volgens het eerdere plan zou Iran bereid zijn de Straat van Hormuz te openen, maar zouden onderhandelingen over het nucleaire programma van Iran worden uitgesteld. Dat zou de reden zijn geweest voor de Amerikanen om het af te keuren. Het is niet duidelijk wat er in het nieuwste voorstel staat, maar de Amerikaanse president Donald Trump zei ook daar niet blij mee te zijn.

Bron https://www.nu.nl/midden-(...)matie-of-oorlog.html
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:44:16 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220700488
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 17:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat gebeurt er al de Straat van Hormuz 3 maanden geblokkeerd blijft? Weet jij dat?
Goede vraag. De prijs van olie zal langdurig hoog blijven. 150 per vat ofzo?

Maar dan gaan bedrijven omvallen en begint de vraag weg te vallen. Zoals we nu al zien stoppen maatschappijen met vluchten (of ze vallen helemaal om zoals Spirit Airways).

Hoe hoger hoe meer bedrijven gaan stoppen. Ook op kleine schaal. Een klusjesman moet wel zijn benzine kosten doorrekenen, maar gaat iemand nog een badkamer verbouwen als de voorrijkosten alleen al honderden euro's zijn?

En de materialen voor de badkamer stijgen ook allemaal. Dus besluit iemand om maar geen renovatie te doen = minder werk = klusjesmannen falliet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220700572
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar dan gaan bedrijven omvallen en begint de vraag weg te vallen. Zoals we nu al zien stoppen maatschappijen met vluchten (of ze vallen helemaal om zoals Spirit Airways).

Hoe hoger hoe meer bedrijven gaan stoppen. Ook op kleine schaal. Een klusjesman moet wel zijn benzine kosten doorrekenen, maar gaat iemand nog een badkamer verbouwen als de voorrijkosten alleen al honderden euro's zijn?

En de materialen voor de badkamer stijgen ook allemaal. Dus besluit iemand om maar geen renovatie te doen = minder werk = klusjesmannen falliet.
De economie zal klappen krijgen, en door de inflatie zal je inderdaad vraaguitval krijgen. Waardoor een en ander weer wat normaliseert.

Ik ben benieuwd of we nog een soort coronascenario krijgen, waarbij de overheid maatregelen door gaat voeren waarbij brandstof bespaard moet worden. Ik bedoel, zorg moet overeind blijven, ziekenauto's moeten blijven rijden, maar vliegvakanties zijn natuurlijk niet noodzakelijk.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:52:08 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220700575
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoe hoger hoe meer bedrijven gaan stoppen. Ook op kleine schaal. Een klusjesman moet wel zijn benzine kosten doorrekenen,
als al die bezorg bedrijven eens wat gaan nadenken dat zou best goed zijn

banden bezorgers rijden 3 ker per dag garages af en onderdelen ook en medicijnen bezorgers allemaal rijden ze zich te wezenloos

Prima zo gaan men eens wat nadenken ,

jan ene alleman rijd iedere dag naar het werk 45 km VV om daar de hele dag te gaan fokken en chatten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:54:17 #42
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220700600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 21:26 schreef cinderloom het volgende:
Trump wederom niet blij ...
Zal toch wat water bij de wijn gedaan moeten worden om die straat te openen.
[..]

laat die straat maar dicht dan gaan we eens normaal doen met de olie en gas
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220702306
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 20:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De handel tussen Iran en China is niets nieuws, die is al decennialang gaande en de afgelopen jaren sterker geworden. Iran kan veel van hun olie kwijt in China en China helpt Iran aan wapens, met name in de jaren 1980 was dit enorm.

En als echte geschiedenis bum vergeet jij natuurlijk per ongeluk de Amerikaanse leveringen van wapens in dezelfde periode aan iran. :')

Wat nog een mooie politieke rel opleverde genaamd de iran contra affaire gedaan door de GOP president Reagen
.. :+
  zondag 3 mei 2026 @ 08:47:07 #44
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220702323
Trump: 'Nieuwe luchtaanvallen op Iran mogelijk'
Trump zei gisteren dat er een mogelijkheid is dat de VS de luchtaanvallen op Iran zal hervatten. Trumps uitspraak was een reactie op een vraag van een verslaggever in West Palm Beach.

Eerder gaven Iraanse functionarissen al aan dat nieuwe luchtaanvallen tussen de VS en Iran mogelijk zijn. Zo zei Mohammad Jafar Asadi, een topfiguur binnen het Iraanse leger, tegen het Iraanse persbureau Fars dat "een nieuw conflict tussen Iran en de Verenigde Staten waarschijnlijk is". "Bewijs laat zien dat de Verenigde Staten zich niet houden aan enige beloften of overeenkomsten."

Nu.nl

Soon to be continued?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220702445
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Trump: 'Nieuwe luchtaanvallen op Iran mogelijk'
Trump zei gisteren dat er een mogelijkheid is dat de VS de luchtaanvallen op Iran zal hervatten. Trumps uitspraak was een reactie op een vraag van een verslaggever in West Palm Beach.

Eerder gaven Iraanse functionarissen al aan dat nieuwe luchtaanvallen tussen de VS en Iran mogelijk zijn. Zo zei Mohammad Jafar Asadi, een topfiguur binnen het Iraanse leger, tegen het Iraanse persbureau Fars dat "een nieuw conflict tussen Iran en de Verenigde Staten waarschijnlijk is". "Bewijs laat zien dat de Verenigde Staten zich niet houden aan enige beloften of overeenkomsten."

Nu.nl

Soon to be continued?
Denkt Trump nou echt dat Iran buigt, vergeet het maar...

Trump heeft gewoon verloren en hij heeft het volk keihard laten barsten — niks meer, niks minder.

Wie is nu de grootste boef in de ogen van het internationale publiek en politiek?
Knap van Iran en behoorlijk onhandig van het VS‑regime hoe zij de media weten te bespelen. Waar in eerdere oorlogen in het Midden-Oosten de valse voorwendselen van de VS nog breed werden geloofd, is dat nu compleet anders door de manier waarop de Trump administration optreedt.

We kunnen ons vermoedelijk opmaken voor een volgende ronde wapengekletter, die opnieuw niet de doorslag zal geven. Uiteraard wel met een zooitje dode burgers erbij, maar hé… wie maalt erom.
pi_220703091
twitter
pi_220703146
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:20 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Denkt Trump nou echt dat Iran buigt, vergeet het maar...
[...]
Donald Trump denkt (en gelooft) dat iedereen voor hem buigt, dus ja, hij denkt echt dat Iran buigt.

Laat ons niet vergeten dat Iran al buigt vanaf de eerste week. Je maakt zelden oorlogen mee die al zo vaak zijn gewonnen als deze. Een mens gaat zich inderdaad afvragen waarom en waarover er nog geoudehoerd moet worden. Laat staan waarom er opnieuw gevochten zou moeten worden.
pi_220703288
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:10 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Of hij is vóór de blokkade vertrokken, of er is iets achter de schermen geregeld, aangezien zijn bestemming China is.

Die blokkade kan de VS niet lang volhouden en werkt maar gedeeltelijk. Iran is geen eiland zoals Cuba, dat je volledig kunt omsingelen. Het grenst aan zeven landen en aan de Kaspische Zee. Dat geeft het land veel mogelijkheden om te overleven.
pi_220703422
twitter
pi_220703880
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:54 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Dit soort dingen ga je dus krijgen met extremisten aan de macht, jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')