abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:30:36 #76
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220692020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Verachten is niet een woord dat ik niet snel zal gebruiken, maar ik onderschrijf wel dat wat Duk doet geen ene reet met journalistiek heeft te maken.
Dat vind ik een betere insteek en dat mag je uiteraard vinden 👍
"Hoka Hey!"
pi_220692371
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is Dag van de Arbeid vandaag, dus zoals je zal begrijpen heb ik een druk programma, maar ik zal van het weekend eens luisteren. Alleen die stemmen staan me niet zo aan, wat vrij vervelend is bij een podcast.
Snap ik. Het voornaamste argument was dat Heinen net als Varoufakis eigenlijk alle keuzes uitstelt.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2026 @ 21:00:48 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220692730
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik moet hem dus nog luisteren. Wat vond je van deze uitzending? Moeite waard?
Hij heeft wel feeling bij een groot deel van de zaken die spelen in ons land.

Afhameren van Wouter de Winther (ook Telegraaf) en NRC Haagse Zaken luister je die ook?
Mwah, hij heeft juist maar voor een paar issues oog die slechts onder een beperkt deel van de bevolking speelt. Maar wel de groep die het hardste schreeuwt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220693611
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:06 schreef capricia het volgende:
En wat luisteren jullie nog meer graag? Op politiek gebied aan podcasts.

'The rest is politics' vind ik vaak wel goed. En ook de 'The rest is politics US'.
Ik luister naar Kieft, Egmond, Gijp en Jansen, maar meestal Engelstalige podcasts. Leo Kearse, Landeur en Victor Davis Hansen. Als Rogan of Theo Vonn een leuke gast hebben, dan luister ik ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 22:53:36 #80
236264 crew  capricia
pi_220693664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 22:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik luister naar Kieft, Egmond, Gijp en Jansen, maar meestal Engelstalige podcasts. Leo Kearse, Landeur en Victor Davis Hansen.
^O^
Victor Davis Hansen ook toegevoegd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220693803
Duk doet het allemaal vooral omdat het hem een verdienmodel oplevert, niet omdat hij zo'n bezorgde burger is.

Dat is iig wat ik voor zover ik zijn drek meekrijg denk. :P Altijd een beetje tegen de extremen aanschuren, maar net niet té dicht dat het een gevaar voor zijn werk voor de Telegraaf wordt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220694590
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Victor Davis Hansen ook toegevoegd.
Echt een frisse vent ja! Origineel!

https://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Davis_Hanson#Political_views
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 09:28:52 #83
236264 crew  capricia
pi_220694616
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Echt een frisse vent ja! Origineel!

https://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Davis_Hanson#Political_views
Heb je een lijstje met mensen die wel door jou goedgekeurd zijn? :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220694665
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je een lijstje met mensen die wel door jou goedgekeurd zijn? :+
Doe even niet zo bijdehand, mevrouw de populistencharmeur. Ik heb hierboven al genoeg prima podcasts genoemd. O.a. BNR Den Haag, Betrouwbare Bronnen, The Rest is History (n.b. gemaakt door twee Tories).

Xenofobe (en homofobe) Trump supporters worden inderdaad niet goedgekeurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 09:33:55 ]
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 09:35:40 #85
236264 crew  capricia
pi_220694738
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Doe even niet zo bijdehand, mevrouw de populistencharmeur. Ik heb hierboven al genoeg prima podcasts genoemd. O.a. BNR Den Haag, Betrouwbare Bronnen, The Rest is History.
Mooi. Dan hebben we wat dat betreft dezelfde smaak. Want die luisterde ik al.
Al ben ik nooit te beroerd om andere interessante mensen aan te horen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220694964
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi. Dan hebben we wat dat betreft dezelfde smaak. Want die luisterde ik al.
Al ben ik nooit te beroerd om andere interessante mensen aan te horen.
Een goede ietwat centrum-linkse is het Britse 'Past Present Future'.

Helaas is daar een chronisch gebrek aan in Amerika en Nederland. Nederland heeft de 82-jarige Maarten van Rossem, tsja.

Deze vier delen heb ik beluisterd
Past Present Future · Episode

Deze zijn ook goed
Past Present Future · Episode

Past Present Future · Episode

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:35 schreef capricia het volgende:
Al ben ik nooit te beroerd om andere interessante mensen aan te horen.
Standaard reactionair conservatief, haatdragend en voorspelbaar MAGA gepruttel lijkt me niet zo interessant (of "origineel" zoals ik zei).

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 10:03:34 ]
pi_220695053
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi. Dan hebben we wat dat betreft dezelfde smaak. Want die luisterde ik al.
Al ben ik nooit te beroerd om andere interessante mensen aan te horen.
Als ik van die figuren eens iets lees of hoor, is het meestal hetzelfde boze rechtse gepruttel en haatzaaien.
Wat mis ik dat ze toch interessant maakt?
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 10:16:25 #88
375570 crew  Cyan9
pi_220695063
Gezien de loop van het topic maar even de TT wat passender gemaakt. Gezien de populariteit van de podcast mooi om hier een dedicated topic voor te hebben.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220695180
Achter de macht kan ik ook wel waarderen. Met de afgedwaalde VVD’ers Splinter Chabot en Bas Eerlings en oud-SP-Kamerlid Peter Kwint.
pi_220695405
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Duk doet het allemaal vooral omdat het hem een verdienmodel oplevert, niet omdat hij zo'n bezorgde burger is.

Dat is iig wat ik voor zover ik zijn drek meekrijg denk. :P Altijd een beetje tegen de extremen aanschuren, maar net niet té dicht dat het een gevaar voor zijn werk voor de Telegraaf wordt.
Wierd Duk haalt vandaag weer eens de Nexit van stal (net als Jan van de Beek)

twitter

twitter

twitter


"Simpel, hè?"

If it gets into power right wing populism typically does great damage to the economy. The systematic evidence is here, and we have too many recent examples: Brexit, Orbán in Hungary, or Trump and Israel’s war with Iran. Which begs an obvious question. Why do right wing populists seem to have so little trouble getting large amounts of funding?
https://mainlymacro.blogs(...)ng-populism.html?m=1

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 11:45:54 ]
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 11:37:32 #91
375570 crew  Cyan9
pi_220695456
Je bent wel behoorlijk af als je nu nog voor een Nexit gaat prediken. Man man.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220695571
quote:
83s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:37 schreef Cyan9 het volgende:
Je bent wel behoorlijk af als je nu nog voor een Nexit gaat prediken. Man man.
Maar hij heeft zo’n interessante mening :%
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 11:57:54 #93
236264 crew  capricia
pi_220695596
quote:
83s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:37 schreef Cyan9 het volgende:
Je bent wel behoorlijk af als je nu nog voor een Nexit gaat prediken. Man man.
Kan me niet voorstellen dat dat nog veel stemmen gaat halen, een Nexit.
De meeste partijen die daar ooit luidkeels voorstander van waren, zijn daar redelijk stil over geworden.

Het aanpassen van vluchtelingen- (en andere) verdragen daarentegen hoor je wel steeds vaker. Lijkt de nieuwe Nexit te zijn geworden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220695661
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat dat nog veel stemmen gaat halen, een Nexit.
De meeste partijen die daar ooit luidkeels voorstander van waren, zijn daar redelijk stil over geworden.

Het aanpassen van vluchtelingen- (en andere) verdragen daarentegen hoor je wel steeds vaker. Lijkt de nieuwe Nexit te zijn geworden.
Er is inderdaad altijd wel een externe factor te bedenken om zelf maar geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
pi_220696748
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Echt een frisse vent ja! Origineel!

https://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Davis_Hanson#Political_views
Hij is zeker origineel. En fris. Uit jouw link:

quote:
In an era of the greatest affluence and security in the history of civilization, the real question before us remains whether the United States – indeed any Western democracy – still possesses the moral clarity to identify evil as evil, and then the uncontested will to marshal every available resource to fight and eradicate it.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220696900
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Hij is zeker origineel. En fris. Uit jouw link:
[..]
Uiteraard laat je dit deel weg:

"In the context of the Iraq war"

Een miljoen doden. Boos ambtenarenapparaat, burgeroorlog, Assad langer aan de macht (vriendje van Wilders en Orban), een sterker Iran en ISIS als erfenis.

Wie schreef ook alweer over de balans tussen gevolgenethiek en deugdenethiek. Over Verantwortungsethik en Gesinnungsethik. Beiden zijn nodig en moeten worden meegenomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 15:48:50 ]
pi_220697019
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Uiteraard laat je het volgende weg:

"In the context of the Iraq war"

Een miljoen doden. Boos ambtenarenapparaat, burgeroorlog, Assad langer aan de macht (vriendje van Wilders en Orban), een sterker Iran en ISIS als erfenis.
De VS hebben met hun arrogante nation building volledig gefaald in Irak en Afghanistan. De Nanny maatschappij in de hoogste versnelling.

“In de context of the Iraq war” is niet relevant als het gaat om het herkennen van evil, en ondanks alle luxe en voorspoed die je zelf hebt als VS nog steeds bereid zijn om er iets tegen te doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220697063
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Het aanpassen van vluchtelingen- (en andere) verdragen daarentegen hoor je wel steeds vaker. Lijkt de nieuwe Nexit te zijn geworden.
Nog zo'n idee wat meer kost dan het oplevert, maar het leuk doet bij mensen die graag zondebokken zoeken voor wat er mis gaat in hun leven of in Nederland.
pi_220697064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De VS hebben met hun arrogante nation building volledig gefaald in Irak en Afghanistan. De Nanny maatschappij in de hoogste versnelling.

“In de context of the Iraq war” is niet relevant als het gaat om het herkennen van evil, en ondanks alle luxe en voorspoed die je zelf hebt als VS nog steeds bereid zijn om er iets tegen te doen.
Wanneer je zelf achter Trump en MAGA staat, na al die vele jaren, en lekker xenofobe projectjes propageert, dan ben je niet zo heel goed in het herkennen van het Kwaad.

Net als bij de Irak oorlog dus. Waar de superieure Amerikaanse en Westerse beschaving en Rumsfeld (+ John Yoo) toestemming gaf voor de Abu Ghraib martel praktijken (het martelen van kleine kruimelaars en zelfs onschuldigen).

Nogmaals: er moet een goede balans zijn tussen Verantwortungsethik en Gesinnungsethik.

Enfin, van dit soort podcastmakers zijn er genoeg. Fris is het w.m.b. niet en origineel en creatief ook niet. Je kunt het wel een beetje invullen allemaal. Je leert er niks nieuws van.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 16:09:36 ]
pi_220697933
quote:
83s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:37 schreef Cyan9 het volgende:
Je bent wel behoorlijk af als je nu nog voor een Nexit gaat prediken. Man man.
Hij deed het op Twitter maar ook op TV

twitter


Aanwinst voor podcastland? Ja?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2026 18:17:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')