abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:29:18 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_220688272
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Wanneer gaat de ‘kletsende klasse’ eindelijk zien wat er speelt in de samenleving, vraagt opiniemaker Wierd Duk zich af in een nieuwe aflevering van de podcast Het Land van Wierd Duk. ,,Deskundigen, politici, commentatoren: ze blijven glashard de feiten ontkennen. Nu zijn zelfs demonstrerende vrouwen, die zich zorgen maken over de komst van een azc, ‘extreemrechtse verspreiders van haat’. En Donald Trump roept volgens hen de moord-aanslagen over zichzelf af. Hoe doof en blind kun je zijn?” Verder in de podcast: waarom is er geen ophef over de aanwezigheid van premier Jetten op een demonstratie waarbij Hamas een dikke vinger in de pap had? En: Ebru Umar is terug.
pi_220688444
Duk is een valse volksmennende eikel.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:28:11 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_220688540
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:08 schreef Farenji het volgende:
Duk is een valse volksmennende eikel.
Mwah, niet mee eens. Hij zegt rake dingen waar niet iedereen het mee eens is. ;) (Hij houdt ons een spiegel voor.)
pi_220688548
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Mwah, niet mee eens. Hij zegt rake dingen waar niet iedereen het mee eens is. ;) (Hij houdt ons een spiegel voor.)
Een spiegel vol poep. En als ie zelf een spiegel voorgehouden wordt gaat ie janken en valsspelen en loopt ie weg.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:32:40 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220688561
Wanneer en op welke zender is dit op de TV te zien?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:52:44 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220688653
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:32 schreef golfer het volgende:
Wanneer en op welke zender is dit op de TV te zien?
Zodat je het kan ontwijken?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:05:10 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220688712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:


Zodat je het kan ontwijken?
Ik vind het vooral apart dat een podcast op TV te zien zou zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220688746
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik vind het vooral apart dat een podcast op TV te zien zou zijn.
Hallo kameraad. Ik had je gisteren getagged in het golftopic in NWS. Zou het leuk vinden als je even reageert. Dank!
U MAD?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:12:55 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220688759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:10 schreef de_boswachter het volgende:

Hallo kameraad. Ik had je gisteren getagged in het golftopic in NWS. Zou het leuk vinden als je even reageert. Dank!
Nee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220688790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee.
OK, jammer. Als kenner en crack had ik graag jouw mening vernomen in deze. Maar snap het wel dat je je kennis en kunde niet te pas en te onpas ten tonele wil brengen. Fijne middag maatje! Geniet ervan.
U MAD?
pi_220688815
Was vroeger een prima correspondent maar is de laatste 10 jaar helemaal afgegleden. Zonde.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:23:03 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220688818
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hij zegt rake dingen
Kheb die flapdrol nog nooit iets verstandigs horen zeggen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:24:56 #13
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220688834
Gekke Eend.

Hoe kun je als ouder de plank misslaan.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_220688975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:24 schreef Bargehassus het volgende:
Gekke Eend.

Hoe kun je als ouder de plank misslaan.
Zijn neef heet Donald Duk. En dat is geen grapje nee.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 16:14:17 #15
236264 crew  capricia
pi_220690618
Ik luister hem altijd wel graag.
Ben sws wel een podcast-fan. En hij staat in mijn feed.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 16:17:19 #16
236264 crew  capricia
pi_220690640
[Meegenomen van TV naar POL.]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:28:15 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690687
Als je een goede rechtse podcast wil luisteren dan moet je deze doen van BNR (hoewel in deze aflevering Leendert Beekman, de VVDer, even afwezig is):

Studio Den Haag | BNR · Episode.

Wierd Duk is een leugenaar, ophitser, xenofoob en een pure antidemocraat. Orban, Trump en Poetin normaliseerder. Hypocriete en inconsistente antisemitisme roeper.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:37:11 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690729
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:19 schreef Ringo het volgende:
Zoals het spreekwoord luidt: Wierd Duk, schandvlek van de Nederlandse journalistiek. Die vuige fascistenfluisteraar.
https://chrisklomp.nl/de-hypocrisie-van-wierd-duk/

https://www.threads.com/@(...)hebben-denken-jullie

"1488"
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 16:55:35 #19
236264 crew  capricia
pi_220690798
quote:
Ik moet hem dus nog luisteren. Wat vond je van deze uitzending? Moeite waard?
Hij heeft wel feeling bij een groot deel van de zaken die spelen in ons land.

Afhameren van Wouter de Winther (ook Telegraaf) en NRC Haagse Zaken luister je die ook?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220690804
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:14 schreef capricia het volgende:
Ik luister hem altijd wel graag.
Ben sws wel een podcast-fan. En hij staat in mijn feed.
Jij zwemt ook steeds dieper in de radicaal-rechtse fuik. Graag naar Wierd Duk luisteren, vage berichten van X posten, posts van HowardRoark bewieroken en tendentieuze vragen stellen over asielzoekers. Nou, de goede verstaander weet inmiddels voldoende, ondanks dat je nooit durft te vertellen op welke partij je stemt. ;)
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 16:59:59 #21
236264 crew  capricia
pi_220690811
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Jij zwemt ook steeds dieper in de radicaal-rechtse fuik. Graag naar Wierd Duk luisteren, vage berichten van X posten, posts van HowardRoark bewieroken en tendentieuze vragen stellen over asielzoekers. Nou, de goede verstaander weet inmiddels voldoende, ondanks dat je nooit durft te vertellen op welke partij je stemt. ;)
Je hebt geen idee wat ik allemaal luister. :P
Niets menselijks is mij vreemd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:00:12 #22
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220690813
Wat een niveau hier 🤠😎🤓
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 17:06:26 #23
236264 crew  capricia
pi_220690857
En wat luisteren jullie nog meer graag? Op politiek gebied aan podcasts.

'The rest is politics' vind ik vaak wel goed. En ook de 'The rest is politics US'.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:07:09 #24
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220690864
Hier kijk ik gelukkig niet naar.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220690869
Een man met een mening die wat afwijkt, tja tis maar wat je boeiend vind.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:15:09 #26
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Een man met een mening die wat afwijkt, tja tis maar wat je boeiend vind.
Ah, daar is weer de 'je mag ook niks meer zeggen' truuk.

Om het vervolgens voor een miljoenenpubliek elke week te zeggen.

Met 35-40% van de stemmen voor radicaal-rechts is Nederland inmiddels Europees kampioen en koploper.

Als er al een cordon sanitaire bestaat dan staat die om 'links' en Pro heen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220690928
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah, daar is weer de 'je mag ook niks meer zeggen' truuk.

Om het vervolgens voor een miljoenenpubliek elke week te zeggen.

Met 35-40% van de stemmen voor radicaal-rechts is Nederland inmiddels Europees kampioen en koploper.

Als er al een cordon sanitaire bestaat dan staat die om 'links' en Pro heen.
Welke podcasts hebben die dan, links en pro. Of is alles vvd en ophitsend radicaal rechts? _O-
pi_220690949
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah, daar is weer de 'je mag ook niks meer zeggen' truuk.

Om het vervolgens voor een miljoenenpubliek elke week te zeggen.

Met 35-40% van de stemmen voor radicaal-rechts is Nederland inmiddels Europees kampioen en koploper.

Als er al een cordon sanitaire bestaat dan staat die om 'links' en Pro heen.
Wat zou de rest moeten doen dan? Rotte tomaten gooien waar hij zijn zegje doet? Mensen kiezen er zelf voor naar hem te luisteren.
pi_220690954
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"
pi_220690964
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:06 schreef capricia het volgende:
En wat luisteren jullie nog meer graag? Op politiek gebied aan podcasts.

'The rest is politics' vind ik vaak wel goed. En ook de 'The rest is politics US'.
Wereldupdate (Clingendael), Wereldzaken (NRC), Dijkhoff en Segers, Amerika Podcast BNR (Hammelburg is erg prettig), The Foreign Affairs Interview. Voor nu, meer tijd heb ik niet. Wil nog wel eens wat inwisselen. Oh, en altijd kwartiertje Raymond Mens.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220690966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah, daar is weer de 'je mag ook niks meer zeggen' truuk.

Om het vervolgens voor een miljoenenpubliek elke week te zeggen.

Met 35-40% van de stemmen voor radicaal-rechts is Nederland inmiddels Europees kampioen en koploper.

Als er al een cordon sanitaire bestaat dan staat die om 'links' en Pro heen.
Stel je niet zo aan zeg :').
OH NOES!!!!1*&@@!!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:25:11 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"
Ad Verbrugge was altijd conservatief en vond ooit Kinneging reactionair.

Inmiddels beweert Verbrugge dat Joe Biden de Oekraïne oorlog is begonnen en mag enge FvDer Mees Wijnants daar opdraven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 17:26:37 #33
236264 crew  capricia
pi_220690980
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Wereldupdate (Clingendael), Wereldzaken (NRC), Dijkhoff en Segers, Amerika Podcast BNR (Hammelburg is erg prettig), The Foreign Affairs Interview. Voor nu, meer tijd heb ik niet. Wil nog wel eens wat inwisselen. Oh, en altijd kwartiertje Raymond Mens.
Wereld update ook toegevoegd aan mijn feed. ^O^
Raymond Mens had ik laatst verwijderd. Vind zijn stem niet fijn bij het slapen gaan. Dan liever Hammelburg.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:27:09 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220690984
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"
Ad Verbrugge, die zo heerlijk met Neêrlands bh-koningin Marlies Dekkers zit te filosofiwauwelen over woke wereldcomplotten en de mogelijke platheid van de aarde. Wat een afgang, deze man.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_220690985
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:27 schreef Ringo het volgende:

[..]
Ad Verbrugge, die zo heerlijk met Neêrlands bh-koningin Marlies Dekkers zit te filosofiwauwelen over woke wereldcomplotten en de mogelijke platheid van de aarde. Wat een afgang, deze man.
Zonde van zijn hersens.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:28:59 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690990
Dijkhoff en Segers zijn waardeloos. Twee conservatieve spinners en semi-politici. OTTO Workforce lakeien. Ik kan er niet naar luisteren. Ze nudgen het publiek een bepaalde kant op. Dijkhoff de 'postcoderacist' en Segers de islamofoob.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:29:29 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220690995
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:27 schreef Firuze60 het volgende:
Zonde van zijn hersens.
Het was zo’n veelbelovende jongen
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 17:30:51 #38
236264 crew  capricia
pi_220691010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"

Ik ken hem als complotwappie. Over verboden geneesmiddelen voor corona. Echt Van Houwelingen alternatieve feiten, zeg maar.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:31:15 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691012
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Wereld update ook toegevoegd aan mijn feed. ^O^
Raymond Mens had ik laatst verwijderd. Vind zijn stem niet fijn bij het slapen gaan. Dan liever Hammelburg.
Hammelburg is sowieso beter dan Trumpist Raymond Mens. Zat ooit jaren geleden in een podcast met Victor Vlam, waar ze het hadden over dat controversiële rechtse dingen roepen dé weg is om beroemd te worden in het huidige vercommercialiseerde tijdperk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220691020
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ken hem als complotwappie. Over verboden geneesmiddelen voor corona. Echt Van Houwelingen alternatieve feiten, zeg maar.
Ik ken hem nog van voor de coronatijd.
pi_220691021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"

Ah, woensdag even live heen met überpessimist Kees de Kort.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220691049
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:28 schreef Klopkoek het volgende:
Dijkhoff en Segers zijn waardeloos. Twee conservatieve spinners en semi-politici. OTTO Workforce lakeien. Ik kan er niet naar luisteren. Ze nudgen het publiek een bepaalde kant op. Dijkhoff de 'postcoderacist' en Segers de islamofoob.
Klinkt ook niet erg aantrekkelijk.
pi_220691060
Vind Alex Krijger wel een goede duider, maar die heeft geen podcast.
pi_220691063
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"

Als je mensen als Sietske Bergsma een podium gaat bieden faal je ook wel behoorlijk. Dat is geen andere mening meer, maar gewoon complotpraat. En daar hebben we ON al voor. Lekker babybloed drinken enz, fantastisch diepgaand.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220691072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Klinkt ook niet erg aantrekkelijk.
Dat zal ook niet snel van Klops kant komen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:40:33 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691086
quote:
81s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:37 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Als je mensen als Sietske Bergsma een podium gaat bieden faal je ook wel behoorlijk. Dat is geen andere mening meer, maar gewoon complotpraat. En daar hebben we ON al voor. Lekker babybloed drinken enz, fantastisch diepgaand.
Wat denk je van Marianne Zwagerman?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220691101
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat denk je van Marianne Zwagerman?
Dom wijf.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:45:06 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691114
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zal ook niet snel van Klops kant komen.
Ik kan prima een rij goede centrum tot centrum-rechtse podcasts melden. Betrouwbare Bronnen is er zo één. Die met Mathijs Bouman was ook prima. Enzovoort.

Dijkhoff en Segers zitten gewoon teveel in de politici en 'SUE and the Alchemists' en 'Voor Ons Nederland' astroturfing stand en zijn zelf mitspieler. Je krijgt een enorm vervormde werkelijkheid te horen.

Dat (niet zo heel goede) boekje van Alies Pegtel over Yesilgöz had hier een scherpe observatie over.

Eerst zat de podcast achter een Podimo paywall. Inmiddels is het gedeelte waar ze de politiek duiden openbaar. Dat heeft een reden. Dijkhoff zijn hele werk is het zijn van een marketeer en public relations.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220691117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat denk je van Marianne Zwagerman?
Heeft die een podcast?
OH NOES!!!!1*&@@!!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:48:48 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691143
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:45 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Heeft die een podcast?
Met Maurice de Hond (ook één met Rick van Velthuizen van Powned) en is daarnaast regelmatig gast bij anderen. Waaronder DNW.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')