abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:17:05 #101
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220689845
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat hebben we verstopt onder de noemer "Programma Scherp!".

Waarbij dan ook de Phishing cursus is inbegrepen :P
O ja, dat is ook zo'n leuk trainings onderwerp.

Niet dat het bij diverse personen ook maar iets helpt, zoals blijkt tijdens de periodieke check die we houden waarbij we zelf bewust een phishing mail versturen naar medewerkers binnen het bedrijf onder bijvoorbeeld het motto 'Claim nu jouw koffievoordeel bij de huisleverancier van onze bedrijfskoffie. Klik hier voor jouw voordeel!'.

Daarbij komen ze dan via de gegeven link op een door ons zelf opgezette fake-website uit, waar ze allerlei zaken moeten invullen die niet relevant zijn.

Op basis van allerlei zaken die tijdens de training behandeld zijn, kan men weten dat de mail én de website geen zuivere koffie zijn, maar er zijn er nog steeds die hun koffievoordeel willen hebben, no matter what.
Wel mogen die personen vervolgens nog een keer de training doorlopen...

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 01-05-2026 15:23:15 ]
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:20:28 #102
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220689935
Jezus, dat moet toch tenenkrommend zijn?

quote:
"Je kunt ook gifjes toevoegen, zo kleed je misschien een wat saai bericht leuker aan!"
_O_ Er gaat een wereld voor me open _O_

Ik ben vandaag weer lekker aan het stoeien met Excel, PowerQueries, VBA om alles nog wat gestroomlijnder te krijgen, maar damn wat heb ik een fijn eigen systeem gebouwd in excel (ok, met wat hulp van ChatGPT hier en daar, wat vaak tot uiterst gefrustreerde chats leidt, maar uiteindelijk komen we er wel uit).

Zonder gifjes, dat is wel weer jammer. Wél met kekke kleurtjes hier en daar O+ Ik zou het eigenlijk aan andere kleine reisorganisaties moeten verpatsen, misschien dat ik dan daarmee alsnog miljonair kan worden :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:21:46 #103
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220689972
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:17 schreef MadMaster het volgende:

[..]
O ja, dat is ook zo'n leuk trainings onderwerp.

Niet dat het bij diverse personen ook maar iets helpt, zoals blijkt tijdens de periodieke check die we houden waarbij we zelf bewust een phishing mail versturen naar medewerkers binnen het bedrijf onder bijvoorbeeld het motto 'Claim nu jouw koffievoordeel bij de huisleverancier van onze bedrijfskoffie. Klik hier voor jouw voordeel!'.

Daarbij worden ze dan via de gegeven link op en door ons zelf opgezette fake-website uitkomen en waar ze allerlei zaken moeten invullen die niet relevant zijn.

Op basis van allerlei zaken die tijdens de training behandeld zijn, kan men weten dat de mail én de website geen zuivere koffie zijn, maar er zijn er nog steeds die hun koffievoordeel willen hebben, no matter what.
Wel mogen die personen vervolgens nog een keer de training doorlopen...
_O_

En voor ik het vergeet: *O* FELIZ DIA DEL TRABAJADOR PARA TODOS *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220690075
Zo, ik lig even op de bank.
Ik was om 6u wakker, heb nog even lekker in bed liggen chillen en stond 8.30 op. Inmiddels heb ik:
- boodschappen gedaan
- nieuwe broek gekocht
- gras gemaaid
- vaatwasser gedraaid en uitgeruimd
- zoete aardappel/pompoen/wortel/gember/sinaasappelsap-soep gemaakt, in zakjes gedaan, gekoeld en in vriezer gelegd
- broccolisoep gemaakt (die helaas mislukt is, er lag denk ik teveel boven het vocht want het rook verbrand en smaakte dat ook)
- spullen van beide opgeruimd en deel in vaatwasser en aangezet
- courgette soep in de instant pot gegooid (die nu bijna klaar is)
- frietjes met kaassoufflé gemaakt en opgegeten
- twee wassen gedaan & in droger, derde was in de machine
- twee werkmeetings gedaan

Wie is deze meid, die kookt en energie heeft enzo :o
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:36:40 #105
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220690295
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:25 schreef vlindertje89 het volgende:

Wie is deze meid, die kookt en energie heeft enzo
Gratis like voor jou! +1
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220690300
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik was woensdag bij het concert voor kleinere mensen en won daar de prijs voor de kleinste bezoeker _O- :'). Ik heb al lang niet meer zo gelachen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o
Heb je dan ook van die poppenhandjes enzo? O+

:@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220690308
1m53
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220690321
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Men kwam vorig jaar de sloot uitbaggeren. Normaal laten ze het bagger op de oever liggen maar het was zo vervuild dat ze het af hebben moeten voeren.
Het bagger?
De bagger?

Is het anders als het echt bagger is en niet gewoon troep of viezigheid?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220690344
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Heb je dan ook van die poppenhandjes enzo? O+

:@
:D Ik heb wel moeite met goede handschoenen vinden. Van pols tot topje middelvinger is bijna 16 cm (er lag een meetlint naast mijn laptop toevallig). Ooit heb ik goed passende leren handschoenen gevonden in Florence, inmiddels heb ik daar alleen nog de rechter van :'). Die blijf ik stug gebruiken icm een slechtzittende van de Hema.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220690347
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Heb je dan ook van die poppenhandjes enzo? O+

:@
Ik had deze week nog een buur die vroeg of ik een paar laarzen wilde die ze anders weggooien. Maat 37.
Ik heb maat 38.5-39 :+ .
Dus klein betekent niet per se kleine handjes/voeten ;)
Al zijn mijn handen denk ik wel klein. Of iig kleiner dan gemiddeld.
pi_220690370
Oh dan vallen mijne wel mee :D 17,5-18cm. Ook een meetlint naast me _O-
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:47:58 #112
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220690399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh dan vallen mijne wel mee :D 17,5-18cm. Ook een meetlint naast me _O-
Huh wat :o

Oh CUL. Beschaafd volk. Toch even teruglezen. Gaat vast ergens anders over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:58:32 #113
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220690510
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nope, we hadden het wel kunnen weten maar we stonden er totaal niet bij stil.
En gaat dit volgend jaar weer gebeuren? Of kan je je er wel op voorbereiden, andere dingen doen? Ik neem aan dat het met brouwen te maken heeft?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220690539
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En gaat dit volgend jaar weer gebeuren? Of kan je je er wel op voorbereiden, andere dingen doen? Ik neem aan dat het met brouwen te maken heeft?
Nee, kwam vooral doordat mijn man van baan is verwisseld (en een beetje door het huis).
Dus het is als het goed is eenmalig :)
pi_220690560
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had deze week nog een buur die vroeg of ik een paar laarzen wilde die ze anders weggooien. Maat 37.
Ik heb maat 38.5-39 :+ .
Dus klein betekent niet per se kleine handjes/voeten ;)
Al zijn mijn handen denk ik wel klein. Of iig kleiner dan gemiddeld.
Ik ben bijna 20 centimeter langer en mijn handen en voeten zijn nauwelijks groter (maat 39 en een onnauwkeurige 18,5 centimeter) :+

Ik heb al vaker gezegd dat ik vanaf mijn knieën en ellebogen naar beneden een heel petiterig vrouwtje had moeten worden. De rest deed alleen niet mee :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220690571
Maat 37
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:09:52 #117
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220690583
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:25 schreef vlindertje89 het volgende:
- nieuwe broek gekocht
_O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:27:13 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220690682
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het bagger?
De bagger?

Is het anders als het echt bagger is en niet gewoon troep of viezigheid?
Het of de, een van de twee :) De klinkt misschien beter.

Dit ging echt om bagger, dat mogen ze op de oever (in mijn tuin dus) laten liggen als het niet is vervuild. Als er voorwerpen in zitten, moeten ze die meenemen. De vervuiling gaat echt om schadelijke stoffen in het oppervlaktewater.
Spoilers!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:29:47 #119
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220690698
Geërfd van mijn vorige werkgever *) Een vleesdooier. Precies in te stellen op de hoek van de zon :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:30:31 #120
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220690703
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit ging echt om bagger, dat mogen ze op de oever (in mijn tuin dus) laten liggen als het niet is vervuild. Als er voorwerpen in zitten, moeten ze die meenemen.
Muntjes? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220690723
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ben bijna 20 centimeter langer en mijn handen en voeten zijn nauwelijks groter (maat 39 en een onnauwkeurige 18,5 centimeter) :+

Ik heb al vaker gezegd dat ik vanaf mijn knieën en ellebogen naar beneden een heel petiterig vrouwtje had moeten worden. De rest deed alleen niet mee :+
Ik denk dat mijn voeten vooral groter zijn dan bij mijn lengte past dan dat jouwe klein zijn :D . Hoe vaak mensen al niet hebben geprobeerd schoenen in maat 36/37 aan me te slijten, of bij hockey 'hey Vlinder deze zijn van jou toch?' met schoenen in de kleedkamer in die maat :')

quote:
80s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:09 schreef flipsen het volgende:

[..]
_O-
In my defence, het is een wide leg model en die had ik nog niet! :P
En ik ga dus echt 20+ broeken weg doen, en dan heb ik dus ineens nog maar 2 broeken die ik pas. En die zijn niet skinny maar wel redelijk aansluitend, en ik wilde een wat wijder model.

En hij kan in de droger en was ¤11,99 *O* dus ja. Die kon ik niet laten liggen :D . Had ik al een keer gezegd dat de Lidl echt een topwinkel is?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 mei 2026 @ 16:44:48 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220690754
Ik was in Rotterdam. Katendrechtpad
Daarna ook naar het Migratiemuseum geweest. Ja. Vult de stad wel weer aan. Prima voor nu, maar ik ga er pas weer heen als ze zijn aangesloten bij de Museumvereniging :s).

Beneden heb je nu een fototentoonstelling mbt migratie. En een zaal vol met koffers en vele luisterverhalen.
De vaste tentoonstelling is daarboven. En natuurlijk het uitzicht. Dat is O+.

Daarna geluncht en biertjes gedaan bij Kaapse Brouwers. Als je er toch bent... Lunch kan je er beter overslaan. Bier is prima.
Ik liep er ook om 9u langs net voordat de cruiseboot werd uitgeladen. Kortom heel veel mensen van een zekere leeftijd die daar op taxi's of familieleden wachtten. Dat was ook wel grappig om dat mee te maken. :+

En ik heb Rotterdam 'uitgespeeld' als het om dit wandelboekje gaat. :)

En heb nu bij Papaya toko gehaald voor vanavond. Vast niet de beste toko van Rotterdam (iig volgens ome Googel), maar we gaan het straks proeven :P

[ Bericht 4% gewijzigd door borisz op 01-05-2026 16:53:03 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220691196
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh dan vallen mijne wel mee :D 17,5-18cm. Ook een meetlint naast me _O-
Ongeveer net zo groot, ik neig naar 17,5
En mijn voeten waren 38 tot ik ~35 was (kind gekregen). Die zijn nu ongeveer 39,5.

Met ruim 20 cm groter dan jij ben ik dus een soort @Clubsoda

@Phaidra is dus de enige echte mini in het gezelschap, tot we de hand- en voetmaat van Pinnenmutske weten. 2 echte denk ik dan
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 18:08:29 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220691316
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Staat 'digivaardigheid' bij jullie ook op het programma?
Waarbij je dan een sticker krijgt met daarop vermeld de toets-combinaties om zaken sneller te kunnen doen dan via klik-acties met de muis, zoals Ctrl-C, Ctrl-V en Ctrl-W?
Als we overleg hebben met de baas en hij gaat iets opmeten in Inventor. Eerst naar het in het lint naar Inspect en dan de knop measures.

In principe staat bovenin beeld die knop al in beeld, altijd zichtbaar. Ook die gebruik ik niet, ik druk gewoon op M
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220691360
Wat overigens wen heel fascinerend concept is, is de wasruimte (2 wasmachines, 1 droger) in een kinderresort met honderden kamers. Het is bijna een antropologisch onderzoek waard O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')