abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221525314
Vanochtend een PR op zowel de 5 als 10 KM. In het begin nog even getwijfeld of ik moest doorzetten maar uiteindelijk goed kunnen volhouden. En het was nog lekker fris zo vroeg op de ochtend

En ook nog ingeschreven voor de Hamburg marathon volgend jaar in april.
pi_221525390
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:48 schreef Skwish het volgende:
Vanochtend een PR op zowel de 5 als 10 KM. In het begin nog even getwijfeld of ik moest doorzetten maar uiteindelijk goed kunnen volhouden. En het was nog lekker fris zo vroeg op de ochtend

En ook nog ingeschreven voor de Hamburg marathon volgend jaar in april.
Mooie tijd zeg!
pi_221526349
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Mooie tijd zeg!
23:46
47:48

:s)
pi_221527825
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:05 schreef Skwish het volgende:

[..]
23:46
47:48

:s)
Mooie tijden gefeliciteerd :).
En vlakke pace ook.
pi_221637808
Zeg wordt er nog een beetje hardgelopen hier?

Vandaag mee gedaan aan een van de drie marathontrainingen van Hardloop Netwerk, deze was bij atletiekvereniging AAC in Amsterdam, lekker dichtbij. Leuk georganiseerd, voor 5 euro kon je meedoen en kreeg je een (prima!) loopshirt, gelletje en kon je Puma schoenen testen. Helaas hadden ze vooral kleine maten mee, geen Deviate Nitro Elites in mijn maat dus gewoon op m'n eigen schoenen gelopen. Rondjes Sloterplas met 3x5km op marathonintensiteit. Voor mij kwam dat op 5:33, prima aangezien mijn marathonblok voor Valencia pas net weer is begonnen en ik in juli heel weinig had gelopen vanwege blessure. Heel leuk evenement ^O^
pi_221638936
Ik loop nog trouw 2 a 3x per week.
Vorige week nog een parkrun, was de 2e keer, erg leuk. Jammer dat de dichtstbijzijnde op een half uur rijden zit... Misschien over een paar weken weer.
Fake it till you make it...
pi_221639389
Hier gaat het ook wel weer lekker. Met de hitte was de loopzin ver te zoeken, maar nu is het weer een stuk beter. Gisteren 6x1 km gelopen als voorbereiding op de Heiderun volgende week. Ik wil mikken op 5 min/km, maar gisteren lukten m'n intervallen op 4:30 min/km dus ik vraag me nu af of ik te pessimistisch zit.

Iemand hier wel eens de Heiderun gelopen? Hoe is het parcours?

Ah, ik zie nu iig dat het parcours op de website 6,8 km is en niet 6 km. Dus als ik dat in een halfuur wil lopen, moet ik niet 5 min/km lopen maar 4:25 min/km. Auw _O-
pi_221643907
Ik ben m'n afstanden inmiddels al aan het uitbouwen richting Valencia, gisteren 26km gelopen. Komende zondag 25km Boslandtrail in Lommel. :s)
pi_221662980
Ik ga de hele van Frankfurt lopen eind oktober. Nog ruim 8 weken te gaan en niet in vorm, dus normaal gesproken word het prut. Desondanks zin in!
pi_221663793
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 16:11 schreef valleilijn het volgende:
Zeg wordt er nog een beetje hardgelopen hier?

Zeker, ik zit vol in het trainingsschema voor de marathon van Den Haag op 1 november.
Loop nu al bijna een half jaar structureel >60km per week, laatste weken 70-80km. Voel me nog super goed dus ik wil het nu uitbreiden tot 100km per week. Ondertussen ook Nike Alphafly gekocht, zaterdag weer eens een parkrun proberen op die schoenen.
Proberen onder de 18 min.
pi_221679604
Ben in voorbereiding voor Amsterdam, ik merk wel vooruitgang maar op de specifieke marathontempo workouts komt het er nog niet helemaal uit.
pi_221719680
Volgende loop wordt de Dam tot Damloop, daarna de 20 km de Paris op 11 oktober.

Halve marathon van Parijs: nieuwe organisatie en… loting 💩💩💩

Als ik iets wil dan wil ik het nu, dus: ce sera sans moi ! Ik ga mijn ziel niet verkopen aan een systeem waar ik niet achter kan staan. Als de race normaal heel snel is uitverkocht kan ik het begrijpen. Maar daar is geen sprake van.

[ Bericht 21% gewijzigd door core2duo op 03-09-2026 18:08:52 ]
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_221722337
Afgelopen weekend mijn 2e 10 km wedstrijd ooit gelopen. Ongeveer 8 weken na de eerste. In de tussentijd ziek geweest en het was warm. Maar toch, ik wilde mijn PR verbeteren. Liep ik precies 1 seconde langzamer dan de vorige keer ;(
Nu doortrainen voor een halve marathon op 1 november.
pi_221723550
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 18:02 schreef core2duo het volgende:
Volgende loop wordt de Dam tot Damloop, daarna de 20 km de Paris op 11 oktober.

Halve marathon van Parijs: nieuwe organisatie en… loting 💩💩💩

Als ik iets wil dan wil ik het nu, dus: ce sera sans moi ! Ik ga mijn ziel niet verkopen aan een systeem waar ik niet achter kan staan. Als de race normaal heel snel is uitverkocht kan ik het begrijpen. Maar daar is geen sprake van.
Waar zie je dat van Parijs?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221723669
Dam tot Dam is een fijne tussenstap richting die halve. Dat lotingsgedoe in Parijs snap ik helemaal, als een race niet vol zit hoef je me niet te laten dobbelen. Succes met de training tot november!
pi_221728344
Ingeschreven voor de Marathon750(.nl) Een eenmalige marathon die vanaf Kinderdijk door de Alblasserwaard gaat en eindigt in Gorinchem, dus van A naar B. Veel polders maar met een noord-westen windje zit je goed.
Tis 3 weken voor Rotterdam dus een mooie trainingsloop ook tegelijkertijd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221753978
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 11:37 schreef spellie38 het volgende:
Dam tot Dam is een fijne tussenstap richting die halve. Dat lotingsgedoe in Parijs snap ik helemaal, als een race niet vol zit hoef je me niet te laten dobbelen. Succes met de training tot november!
Dank je!
De halve marathon en de hele marathon van Parijs lopen inderdaad niet binnen enkele weken vol en daarom is het moeilijk te verdedigen om een loting (tirage au sort) in te stellen.
Inschrijving voor de loting is al wel mogelijk, waarbij potentiële deelnemers kort na 1 oktober de uitslag krijgen.
pi_221755804
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 19:30 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dank je!
De halve marathon en de hele marathon van Parijs lopen inderdaad niet binnen enkele weken vol en daarom is het moeilijk te verdedigen om een loting (tirage au sort) in te stellen.
Inschrijving voor de loting is al wel mogelijk, waarbij potentiële deelnemers kort na 1 oktober de uitslag krijgen.
Nou the fuck en😂 je hoeft het van niemand te verdedigen.

Ik dacht het is een soort Rotterdam dat je al moet betalen, maar tis gewoon een gratis loterij en binnen 3 weken en 2 dagen hoor je het. In het allerslechtste geval word je dus….uitgeloot.

Ik vond het dit jaar echt een topweekend Parijs, ik wil nog wel een keer 8-)
  woensdag 9 september 2026 @ 17:33:06 #119
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_221759328
Grappig ding, ik loop hard met een vriend van me, en we gaan erna altijd koffie drinken. Nu had ik me ietwat verslapen en ging m'n buddy ff ri een wc bij de hardlooplocatie. De barrista zag mn buddy en ging alvast koffie maken. OP het moment dat ik m'n auto parkeer krijg ik te horen dat we alleen koffie gaan drinken en niet lopen. hahahahaa. Later vandaag lopen dan. Hehehe.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_221760000
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 04:57 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Zeker, ik zit vol in het trainingsschema voor de marathon van Den Haag op 1 november.
Loop nu al bijna een half jaar structureel >60km per week, laatste weken 70-80km. Voel me nog super goed dus ik wil het nu uitbreiden tot 100km per week. Ondertussen ook Nike Alphafly gekocht, zaterdag weer eens een parkrun proberen op die schoenen.
Proberen onder de 18 min.
Helaas voet gebroken en daar gaat de marathon.
pi_221760065
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Beterschap
pi_221760342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 19:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Wat kut, gebroken tijdens het lopen?
pi_221762680
Nee ongelukje thuis.
Vooral mentaal erg zwaar.
pi_221767539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 00:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Nou the fuck en😂 je hoeft het van niemand te verdedigen.

Ik dacht het is een soort Rotterdam dat je al moet betalen, maar tis gewoon een gratis loterij en binnen 3 weken en 2 dagen hoor je het. In het allerslechtste geval word je dus….uitgeloot.

Ik vond het dit jaar echt een topweekend Parijs, ik wil nog wel een keer 8-)
Nou ik heb ook een topweekend gehad hoor, 2e keer de halve marathon van Parijs. Het onhandige medische certificaat (naar een sportarts om een stukje te rennen) is sinds 2025 afgeschaft en omgezet in een paar (informatieve) video’s kijken en een eigen verklaring. Maar nu dus de loterij, exit ‘gewoon kopen wat je hebben wil’.
pi_221767767
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2026 20:56 schreef core2duo het volgende:

[..]
Nou ik heb ook een topweekend gehad hoor, 2e keer de halve marathon van Parijs. Het onhandige medische certificaat (naar een sportarts om een stukje te rennen) is sinds 2025 afgeschaft en omgezet in een paar (informatieve) video’s kijken en een eigen verklaring. Maar nu dus de loterij, exit ‘gewoon kopen wat je hebben wil’.
Maar als je weet: oke er is een loterij maar in principe komt iedereen erin….wat maakt het dan uit om je daarop in te schrijven?
Wellicht heeft de organisatie de cash nodig of willen ze een soort FOMO-hype ofzo creëren.

Enige suffe vond ik hun waterbeleid, maar ook omdat ik het niet wist. Nu moet ik gewoon een flesje regelen.
pi_221768027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2026 08:40 schreef Sport_Life het volgende:
Nee ongelukje thuis.
Vooral mentaal erg zwaar.
Oh nee, wat klote! Sterkte met het herstel.
pi_221805929
Zijn er hier nog meer die de Rotterdam Half gaan lopen zondag? Ik vind de logistieke planning wel vrij kut als niet-Rotterdammer. Je kan tot uiterlijk 8:00 je startnummer halen én tas inleveren, dus ik moet al om fucking 6:00 de trein naar Rotterdam pakken :')
En de start is pas om 9:00, en voor de laatste wave om 9:30. Ze willen ook dat iedereen om 8:45 al in de startvakken is. Ik zit om onduidelijke reden in het laatste startvak dus dan heb ik meer dan 1,5u tussen tas inleveren en starten... Maar even een krantje meenemen ofzo, geen idee hoe ik me anders ga vermaken in de tussentijd.
pi_221810075
Ik zou ‘m lopen maar toen werd de vanwege de 38-graden afgelaste Wantijrun naar deze zondagochtend om 11:00 verplaatst. Toen dacht ik ik kan me helemaal kleurenblind haasten om om 07:45 bij Ahoy te zijn incl parkeergetob of ik ga op het gemakkie op de fiets richting de Wantijrun en ga om 10:25 de deur uit. Keuze was vrij makkelijk.
pi_221813772
Klinkt inderdaad onnodig ingewikkeld, ik krijg mijn startnummer van de halve van Haarlem gelukkig opgestuurd. Maar die begint dan weer aan de late kant.
pi_221828781
Nou het was wat hoor, one and done wat mij betreft voor de Rotterdam Half. Goed gelopen met een keurige negative split naar een lage 1:47, tien seconden boven mn PR.

Maar de organisatie kan een hoop dingen verbeteren waarvan toch wel wat basisfouten. Veel te weinig wc's in Ahoy en bij de start aan de Maaskade (5 dixies en twee plaskruizen voor 6000 deelnemers :')).
Totale chaos bij de startvakken: alleen vakken 1 en 2 waren aangegeven, 3 t/m 7 niet dus het het was gewoon een free for all, één groot vak voor alle lopers dat langzaam opschoof. Lopers van alle snelheden dus ook door elkaar. Waarom deel je mensen in startwaves in als je daar vervolgens niks mee doet in de logistiek :?
Ook bij alle drankposten waren de vrijwilligers onvoorbereid op het aantal lopers, sowieso erg korte drankposten. En na de finish maar 1 tafel met water, stonden ze bekertjes te vullen uit halve literflesjes water |:( schiet lekker op en verspilling van al die flesjes...

De route vond ik ook niet heel inspirerend, met een groot stuk door de haven met heel weinig publiek. Laatste stuk door het Zuiderpark was wel mooi maar ook kut met veel scherpe bochten en bruggetjes die je uit je ritme haalden.
De finish in Ahoy was dan wel weer vet met muziek en lichtshow. Wel echt mega desorienterend als je diep bent gegaan en dan vanuit het licht buiten een donkere hal inrent hahaha.
pi_221829162
Ik vandaag 10EM in Dordrecht. Had vanwege de vele evenementen een heel klein stiekem hoopje dat alle regionale goede lopers ofwel in Rotterdam zouden lopen ofwel Dam tot Dam ofwel een van de andere 2 loopjes in de regio zodat een top3 klassering zou lukken…
Uiteindelijk bleken er nog genoeg goeies over te zijn. Toen bedacht dat 59:59 wel vet zou zijn als het lukt. Paar weken terug 36:49 gelopen op een 10 (3:39/km) waardoor ik redeneerde oke dan zou 3:44/km voor 6km langer misschien ook wel mogelijk zijn….incoming windkracht 4 vol in je gezicht de laatste 3,5km. Dat zat er dus ook niet in :+
Toen bedacht dat ik dan in ieder geval wel top10 zou moeten kunnen lopen en dat lukte wel met 1:02 laag.

Al met al leuk evenement weer (was mijn 4e editie)

Ik begreep dat Rotterdam op zich wel aardig georganiseerd was maar idd het ontbreken van alles behalve een bekertje water na de finish wel wat suf is en het WC-gedoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')