Ergens ook wel logisch, omdat wij bekend zijn met het voorvoegsel "de" in een naam, hebben we de neiging het te negeren en ligt de nadruk op het Vil gedeelte. In het Engels ervaren ze de "de" meer als onderdeel van de naam.quote:Op woensdag 8 juli 2026 00:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat cruella van cruel af kwam had ik wel begrepen, maar de vil heb ik altijd gedacht dat dat was omdat ze die dalmatiërs wil villen. Dus voor mij was het ook onbekend.
Ik maak uit ChatGPT op dat dit inderdaad geen bewuste verwijzing was maar dat het een toevalligheid is waar veel mensen wel de link naar leggen
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:23 schreef Beathoven het volgende:
Daf als je in de 17e eeuw als gewone man (zoals wij) een biertje bestelde je een zurig 'scharbier' / scharrebier / "klein bier" in een stenen pul zou krijgen voor een paar duiten en dit eigenlijk een bijna uitgestorven soort is.
Bijna.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kvas
[ afbeelding ]
Voor de historische bierfanaten
Scharbier is iets heel anders dan kvas. Kijk maar naar de oorsprong en bereidingsmethode.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:23 schreef Beathoven het volgende:
Daf als je in de 17e eeuw als gewone man (zoals wij) een biertje bestelde je een zurig 'scharbier' / scharrebier / "klein bier" in een stenen pul zou krijgen voor een paar duiten en dit eigenlijk een bijna uitgestorven soort is.
Bijna.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kvas
[ afbeelding ]
Voor de historische bierfanaten
Kvas komt er het dichtst bij in de buurt. En hou je eigen semi-interessante shit maar in die oneindige slowchattopics van je.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Scharbier is iets heel anders dan kvas. Kijk maar naar de oorsprong en bereidingsmethode.
Maar wat dacht je vroeger dan wat het was? Of zoek je gewoon random dingen op en plemp je die hier neer?
Daar is dit namelijk niet het topic voor. Maak er dan zelf eentje aan met als titel: Kijk eens wat voor semi-interessante shit ik nou weer gevonden heb zonder te checken of het allemaal wel klopt.
Ok als ik nu goed geteld heb waren het er dus 6 en gččn 5, want ik heb dat ook nog nooit op.quote:
Moet je toch eens proberen, echt lekkerquote:Op vrijdag 24 juli 2026 09:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok als ik nu goed geteld heb waren het er dus 6 en gččn 5, want ik heb dat ook nog nooit op.
@:StateOfMind
Deze zijn te jong zeker?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als kind vond ik Tom&Jerry, Foghorn Leghorn etc gewoon grappig. Pas veel later realiseerde ik mij dat de makers van deze cartoons gewoon erg goed hadden gekeken hoe katten, muizen, honden, kippen en hanen zijn. Jammer dat de oude uit de jaren 40/50 cartoons eigenlijk nooit meer op TV te zien zijn.
De eerste is uit 1946quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:22 schreef maily het volgende:
[..]
Deze zijn te jong zeker?
Bekijk deze YouTube-video
Mijn boerenfoxje idemquote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als kind vond ik Tom&Jerry, Foghorn Leghorn etc gewoon grappig. Pas veel later realiseerde ik mij dat de makers van deze cartoons gewoon erg goed hadden gekeken hoe katten, muizen, honden, kippen en hanen zijn. Jammer dat de oude uit de jaren 40/50 cartoons eigenlijk nooit meer op TV te zien zijn.
Ik moet daar aan denken als mijn Beagle op het laminaat begint te rennen, maar niet direct van plek veranderd.
Of een kleedje “wegrent”quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn boerenfoxje idem
Is ook altijd grappig als ze uit de bocht vliegt op de vloer.
De sproeikop heet trouwens een 'broes'. Dit weet ik pas een paar jaar.quote:Op zondag 12 juli 2026 00:40 schreef hilliebillie het volgende:
Dat het extra ‘tuutje’ boven de schenktuit bij een gieter is om de sproeikop op te zetten als je deze niet gebruikt.
Heb me eerder wel eens afgevraagd waar het voor was. Maar er verder nooit naar gezocht. Vandaag zag ik het ineens zo staan bij iemand en het was echt even een openbaring voor me.
En natuurlijk ook deze scčne:quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Toen Mel Brooks Space Balls wilde maken ging hij met George Lucas praten, die vond het geweldig, een parodie op Star Wars. Had slechts 1 maar, geen merchandise. Niet zo vreemd, Lucas had aan films niet verdient, maar schat hemeltje rijk geworden aan de merchandise.
Daarom zat deze scčne in Spaceballs
Bekijk deze YouTube-video
Ah, maar goed, FUCK is geen afkorting van "Fornication Under Consent of the King". Dat is een mythe.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat Californication een portmanteau is van California en fornication, dat laatste woord kende ik nog niet wat het wil verklaren.
Van die mythe had ik ook nooit gehoord.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, maar goed, FUCK is geen afkorting van "Fornication Under Consent of the King". Dat is een mythe.
Dan gaat het nog een schok worden als je er achter komt wie er echt aan de macht zijn, het politieke speelveld is slecht een poppentheater waarachter een kleine elite aan de touwtjes trekt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 23:31 schreef GerryDV het volgende:
Pak ‘m beet 25 jaar geleden had ik het idee dat in de politiek term links stond voor verbondenheid, vrede, het goede, het juiste. En dat rechts demonisch was, slecht voor de welvaart en de vrede en schadelijk was voor ons land. Ik dacht in die tijd ook dat meer vreemde culturen ons alleen maar zouden verrijken. Ik kwam er pas in de laatste 10 jaar echt beeust achter dat het eigenlijk exact omgekeerd is. Dat wat we links noemen juist afbreuk doet aan onze eigen cultuur en welvaart, gevaren binnenhaald en onevenredig tolerant is tegen gevaren vanaf buiten. Ook kwam het besef dat ondanks dat je rechtse kabinetten kan hebben dat de linkse invloeden van opposities enorm sterk is en de EU vanalles in de weg kan zitten. En dat we daar dus nu de vruchten van plukken.
Tl/dr: dacht dat links de helden waren en rechts de bad guys maar bleek totaal andersom.
En op een lager niveau. Dat een zeer duidelijk schandaal ontkennen ipv bekennen, je sterker doet lijken en meer stemmen zal opleveren.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:59 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Dan gaat het nog een schok worden als je er achter komt wie er echt aan de macht zijn, het politieke speelveld is slecht een poppentheater waarachter een kleine elite aan de touwtjes trekt.
Oasis, Blur, Pulp, Suede.quote:Op zaterdag 5 september 2026 22:43 schreef Beathoven het volgende:
Het is niet vandaag geweest, misschien zo'n vijftien jaar geleden.
Dat was toen het kwartje viel dat het 'Britpop' genre eigenlijk voor een heel groot deel samengevat kan worden als "heeft elementen van bepaalde tracks van The Beatles".
Men gebruikt vaak combinaties van instrumenten icm akkoorden, effecten, intros outros of bruggen die bijna letterlijk in Beatles-tracks werden gebruikt.
Klopt. Misschien moet je ook nog aan de voorwaarde voldoen dat je band ook daadwerkelijk Brits is, naast het gegeven dat je elementen uit de catalogus van The Beatles vist.quote:Op zaterdag 5 september 2026 22:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oasis, Blur, Pulp, Suede.
Mokerdomme yanks zijn mokerdom.quote:Op zondag 6 september 2026 10:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wellicht meer, Today I found out, maar ik kwam net achter het volgende:
A&W, een Burgerketen in de VS probeerde in de jaren 80 de concurrentie aan te gaan met McDonalds. Ze brachten de third pouder op de markt voor de prijs wat je bij McD voor een quarter ponder betaalde. Ondanks een enorme marketing campagne flopte het enorm. Ze snapten niet waarom. Men onderzocht het en wat bleek? De overgrote meerderheid van Amerikanen dacht dat een quaterpounder meer vlees had dan een thirdpounder, want 4 is meer dan 3.....
Not Kidding
Dit wordt in marketingkringen vaak aangehaald als voorbeeld hoe belangrijk marketing research is.
Ook wel, maar in marketing telt fonetische associatie bij iets veelal zwaarder dan de logica. Quarter Pounder heeft een vrij krachtige klank, iets wat a third pounder of half a pounder niet heeft.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |