Ergens ook wel logisch, omdat wij bekend zijn met het voorvoegsel "de" in een naam, hebben we de neiging het te negeren en ligt de nadruk op het Vil gedeelte. In het Engels ervaren ze de "de" meer als onderdeel van de naam.quote:Op woensdag 8 juli 2026 00:33 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat cruella van cruel af kwam had ik wel begrepen, maar de vil heb ik altijd gedacht dat dat was omdat ze die dalmatiërs wil villen. Dus voor mij was het ook onbekend.
Ik maak uit ChatGPT op dat dit inderdaad geen bewuste verwijzing was maar dat het een toevalligheid is waar veel mensen wel de link naar leggen
quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:23 schreef Beathoven het volgende:
Daf als je in de 17e eeuw als gewone man (zoals wij) een biertje bestelde je een zurig 'scharbier' / scharrebier / "klein bier" in een stenen pul zou krijgen voor een paar duiten en dit eigenlijk een bijna uitgestorven soort is.
Bijna.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kvas
[ afbeelding ]
Voor de historische bierfanaten
Scharbier is iets heel anders dan kvas. Kijk maar naar de oorsprong en bereidingsmethode.quote:Op woensdag 22 juli 2026 15:23 schreef Beathoven het volgende:
Daf als je in de 17e eeuw als gewone man (zoals wij) een biertje bestelde je een zurig 'scharbier' / scharrebier / "klein bier" in een stenen pul zou krijgen voor een paar duiten en dit eigenlijk een bijna uitgestorven soort is.
Bijna.....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kvas
[ afbeelding ]
Voor de historische bierfanaten
Kvas komt er het dichtst bij in de buurt. En hou je eigen semi-interessante shit maar in die oneindige slowchattopics van je.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Scharbier is iets heel anders dan kvas. Kijk maar naar de oorsprong en bereidingsmethode.
Maar wat dacht je vroeger dan wat het was? Of zoek je gewoon random dingen op en plemp je die hier neer?
Daar is dit namelijk niet het topic voor. Maak er dan zelf eentje aan met als titel: Kijk eens wat voor semi-interessante shit ik nou weer gevonden heb zonder te checken of het allemaal wel klopt.
Ok als ik nu goed geteld heb waren het er dus 6 en gèèn 5, want ik heb dat ook nog nooit op.quote:
Moet je toch eens proberen, echt lekkerquote:Op vrijdag 24 juli 2026 09:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok als ik nu goed geteld heb waren het er dus 6 en gèèn 5, want ik heb dat ook nog nooit op.
@:StateOfMind
Deze zijn te jong zeker?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als kind vond ik Tom&Jerry, Foghorn Leghorn etc gewoon grappig. Pas veel later realiseerde ik mij dat de makers van deze cartoons gewoon erg goed hadden gekeken hoe katten, muizen, honden, kippen en hanen zijn. Jammer dat de oude uit de jaren 40/50 cartoons eigenlijk nooit meer op TV te zien zijn.
De eerste is uit 1946quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:22 schreef maily het volgende:
[..]
Deze zijn te jong zeker?
Bekijk deze YouTube-video
Mijn boerenfoxje idemquote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als kind vond ik Tom&Jerry, Foghorn Leghorn etc gewoon grappig. Pas veel later realiseerde ik mij dat de makers van deze cartoons gewoon erg goed hadden gekeken hoe katten, muizen, honden, kippen en hanen zijn. Jammer dat de oude uit de jaren 40/50 cartoons eigenlijk nooit meer op TV te zien zijn.
Ik moet daar aan denken als mijn Beagle op het laminaat begint te rennen, maar niet direct van plek veranderd.
Of een kleedje “wegrent”quote:Op vrijdag 31 juli 2026 17:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn boerenfoxje idem
Is ook altijd grappig als ze uit de bocht vliegt op de vloer.
De sproeikop heet trouwens een 'broes'. Dit weet ik pas een paar jaar.quote:Op zondag 12 juli 2026 00:40 schreef hilliebillie het volgende:
Dat het extra ‘tuutje’ boven de schenktuit bij een gieter is om de sproeikop op te zetten als je deze niet gebruikt.
Heb me eerder wel eens afgevraagd waar het voor was. Maar er verder nooit naar gezocht. Vandaag zag ik het ineens zo staan bij iemand en het was echt even een openbaring voor me.
En natuurlijk ook deze scène:quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Toen Mel Brooks Space Balls wilde maken ging hij met George Lucas praten, die vond het geweldig, een parodie op Star Wars. Had slechts 1 maar, geen merchandise. Niet zo vreemd, Lucas had aan films niet verdient, maar schat hemeltje rijk geworden aan de merchandise.
Daarom zat deze scène in Spaceballs
Bekijk deze YouTube-video
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |